Turun CC - Norsu feilaa

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Turun CC - Norsu feilaa

ViestiKirjoittaja Dark Ho-oH » 27.11.2010 21:12

Tuloni Turun CC:hen varmistui vasta pari päivää ennen turnausta, mutta kuitenkin tiesin että olen ehkä tulossa. Päätin jatkaa Donphanilla pelaamista kun se on toiminut oikeinkin hyvin. Ennen turnausta pyysin Foorumilla lainaan Azelfia kun se edelleen puuttui, Mewstor lupasi lainata sen. Olin perjataina koneella johonkin puoli yhteen asti ja menin sen jälkeen sänkyyn ja aloin järjestellä kortteja kansiossa turnausta varten. Alkoi siinä sitten väsyttää kovasti ja taisin nukahtaa melkein heti kun laitoin silmät kiinni. Aamulla oli herätys 8.30, ei sinänsä mitenkään aikaisin mutta olisin kuitenkin mielelläni nukkunut kauemminkin xD Tungin kortit joita en ollut vielä laittanut kansioon peltipurkkiin, vaihdoin vaatteet ja söin aamupalaa. Joskus puoli 10 paikkeilla serkkuni ja enoni tulivat hakemaan minua ja sitten lähdettiin. Autossa kirjoitin oman pakkalistani, se oli jäänyt kirjoittamatta. Laitoin myös loput kortit kansioon mitä ei ollut ehtinyt laittaa.

Pakkalista:

Pokemonit:
4-4 Donphan Prime
2-2 Manectric PT
1-1 Entei & Raikou Legend
2x Uxie LA
1x Azelf LA
1x Regirock LA
1x Ditto LA
1x Ditto TP
= 20

Trainerit:
4x Bebe's Search
3x Pokemon Collector
3x Judge
2x Palmer's Contribution
2x Engineer's Adjustments

3x Stark Mountain

2x Expert Belt
1x Bench Shiled

1x Luxury Ball
2x Pokemon Communication
1x Warp Point
1x Switch
4x Super Scoop Up
= 29

Energiat:
4x Rainbow Energy
7x Fighting Energy
= 11

= 60

Turnauspaikalla levitimme Epun kanssa kamat lattialle kun kaikki pyödät oli varattu. Kysyttiin Regiltä olisiko sillä antaa Caterpie GS:ää ja onneksi oli, se puuttui Epun pakasta meinaan. Mentiin sitten samantien ilmoittautumaan sen jälkeen. Siinä ilmoittautumisjonossa yhtäkkiä Dragon Shiled-pahviboksini pohja petti ja pakka ja osallistumisrahat levisivät iloisesti siihen lattialle, voi nyyh! Siinä sitten keräilin kamojani ja ihmiset siinä katsoivat kaikki kortit mitkä olivat ylöspäin. Kukaan ei sitten edes viitsinyt auttaa niiden keräämisessä.. Keräsin ne siitä lattialta ja järjestin ne uudestaan pakkalistan mukaiseen järjestykseen. Tungin sitten jonossa takaisin omalle paikalleni. Ilmoittautuessani Mewstor lainasi Azelfin. Sitten aloin metsästää Patemonia, olin luullut aina yhtä toista tyyppiä Patemoniksi, lol mikä fail. Oli nimittäin livevaihto sovittu ja sain sitten häneltä ikioman Azelfin vihdoinkin :3 Sinne meni Magnezone Prime ja Rescue Enu mutta ei se mitään. Sitten siinä joku poika tuli katsomaan korttejani ja halusi Rayquaza exin ja vaihdettiin siinä sitten. Pian Julia (Lars) tuli paikalle, oltiin taas sovittu että hän tulee katselemaan tuonne turnaukseen. Hän tuli junalla ja hänen oli määrä kävellä sieltä, hän oli ottanut Google Mapsista ohjeet ja osasi kyllä kävellä perille. Google works! Pian sitten ensimmäinen kierros pääsi lopulta alkamaan.

Round 1 - VS Ville Välimäki (foorumi nick?) - Magnezone
Karmea alku. Regirock. Juuri nimenomaan se Pokemon mitä ei alkuun haluaisi xD Ei ollut muita basiceja sen lisäksi joten valinnan varaa ei ollut. Sain siinä jossain vaiheessa Donphanin penkille ja muistaakseni Warpilla Regirockin pois edestä. Regirockilla oli yksi enu, laitoin Starkin peliin ja siirsin sen energian Donphanille. Donphanin Earthquakella sain vastustajalta alas Spiritombin. Vastustaja sai kuitenkin Donphanin alas jossain vaiheessa. Sen jälkeen sain kyllä Donphaneja peliin mutta en missään vaiheessa enää yhtään ainoaa energyä! Vastustaja ottaa Poksujani alas Magnezone SF:llä ja Magnezone Primellä. En päässyt enää ollenkaan iskemään kun energiaa vain ei yksinkertaisesti noussut millään!

0 -1

Tässä välissä sitten vaihdettiin Julian kanssa kortteja, oltiin sovittu aika monta vaihtoa jotka piti suorittaa xD Tapaisin myös Zamin, omasta mielestäni mukava tyyppi :3 Regi kävi utelemassa kuinka kävi ja oli ihmeissään siitä että hävisin Magnezonelle kun Magnezonella on Weakness, mutta tajusi kyllä kun kerroin että sain yhden energian koko pelin aikana..

Round 2 - VS Markus Mannila (Foorumi nick?) - Machamp / Garchomp
Minulla oli alussa Phanpy. Vastustaja aloitti, en enää muista mikä hänellä oli. Passaa vuoronsa minulle, laitoin Phanpylle energian ja passaan vuoron. Vastustaja hakee Machopin, tuo sen eteen, Candyttää Machamp SF:ksi ja iskee Take Outilla. Phanpy kuoli ja muita basiceja minulla ei ollut. Se oli nopeasti ohi. x.x Kökkö.

0-2

Harmitti tuo peli, Machamp tuli ja vei pikkuruisen Phanpyn :< Jäi paljon aikaa trollata, ei siinä mitään.

Round 3 - VS Jesse Mäntylä (Hero) - Nidoking RR ja kaverit
Hero! Trololol. Istun siihen paikalle ja Hero sanoo minulle ja Julialle että hei naiset xD Hero kysyi että onko mulla Foorumi-nickiä. Hän taisi olla hieman ihmeissään että se olin minä. Herolla oli samanlaiset suojat kuin minulla niin toki se piti siinä mainita. En yhtään muista mitä meillä oli alussa, mutta jossain vaiheessa Hero toi eteen Spiritombin. Sain sen alas Earthquakella. Kopsautin toisenkin Spiritombin, siihen se sitten jäikin. Laitoin peliin Triumphantin Diton, sen avulla Hero laittoi penkilleen viidennen penkkipokemonin ja disci sieltä Nidokingin jolla oli damageja, aika ovelaa. Myöhemmin Hero sai uudelleen Nidokingin peliin ja pääsi riehumaan. Kingin Body ei ole kovin mukava x.X Hän sai sillä sitten minulta kaikkea alas. En oikein saanut lopussa taaskaan energioita. Hero vei :P

0-3

Tässä välissä sitten ruokatauko. Käytiin siinä Valintatalossa kun Eppu ja Julia halusivat ostaa jotain. Förissä ollessamme näimme kun jään päällä oli sorsia, ne näytti siltä kuin ne olisivat jäätyneet siihen jäähän kiinni xD Itse en ostanut Valintatalosta mitään kun minulla oli jo mukana M&M's pussi, Pringlesejä ja Mad-Crocia. Kun tultiin Valintatalosta niin ne sorsat olivat menneet siihen kulkuväylään avoimeen veteen ja oltiin kaikki silleen et nyt noi sorsat jää alle ja kaikki kuolee xD Kyllä ne sitten viime hetkellä pääsivät pois alta. Meidän piti suunnata Heseen kun iskä antoi minulla mukaan kuponkeja että jos ehdin ja haluan käydä Hesessä. Eppu sanoi että hänen pitää ensin käydä vessassa. Palattiin siis turnauspaikalle ja meille selvisi että seuraava kierros alkaisi vartin päästä, onneksi ei siis lähdetty Heseen. Siinä sitten voivoteltiin että on nälkä, kunnes Julia keksi että hän voisi käydä Hesessä hakemassa ruokaa sillä välillä kun pelasin. Annoin hänelle kupongit ja rahaa ja hän lähti. Olin menossa tarkistamaan mutta Jite tuli sanomaan että turha mennä katsomaan ketä vastaan pelaan. Jiteä itseään vastaan taas nimittäin xD

Round 4 - VS Joonatan Tuomisto (Jite) - Garchomp / Sableye
Joo, kone tykkää arpoa meidät vastakkain. Alkuni oli aivan surkea, Uxie oli ainut basic. Vuorokorttini oli Electrike ja laitoin sen penkille. En oikein voinut muuta tehdä kuin iskeä Psychic Restorea. Ei tullut käteen mitään traineria jolla olisin voinut hakea Pokemoneja. Joonatan käytti Chatot G:n Powerin ja järjesti siis pakkani 4 päälimmäistä korttia haluamaansa järjestykseen. Ja koska en käyttänyt mitään trainereita niin pakka ei sekoittunut missään vaiheesa. Joonatan tuli Garchomp C (+ LV.X) kanssa ja tappoi Uxien ja Electriken. That's it taas.

0-4

Julia saapui ruokien kanssa hieman ennen viidennen kierroksen alkua. Aloin siinä jo vetelemään hampurilaista napaan kun huudettiin että parit on jo jaettu. Hampparin syönti jäi keskein

Round 5 -TROLOLLOLOL BYE
Jep. Menin siis tarkistamaan ketä vastaan pelaan ja näin nimeni listan ensimmäisenä ja sitten nään tekstin: "Random BYE". Olen siinä sitten että WTF xD Noh, Julia oli siinä sitten että nyt voidaan ainakin syödä ja mentiin syömään yhden tyhjän pelipöydän ääreen.

1-4

Syömisen jälkeen pelasin huvin vuoksi Eppua vastaan. Epun omat pelit olivat jo loppuneet 1-3 tulokseen ja hänellä oli tylsää niin pelattiin. Zami katsoi siinä vieressä ja oli peliä ennen selannut molempien pakat ja kommentoi niitä. Peli jäi kesken, olin voitolla ja olin saanut nopeasti kaikki peliin ja blaa. Tietenkin kun ei ollut oikea turnauspeli kyseessä niin kaikki meni hyvin. Näin xD Sitten piti mennä katsomaan kuka oli seuraava vastustaja. Jyväskyläläinen :3

Round 6 - Jaakko Karhu (mr.Panda) - Gyarados
Pelin alku ei sinänsä ollut mikään huono. En kyllä saanut häneltä mitään alas ja kun näin hänen hakevan Magikarpeja Collectorilla tiesin pelin olevan siinä ja niin oli. Water weakness on kakka x.x

1-5

Olen pettynyt etten voittanut kertaakaan pelaamalla, oli aika kökköä. Pian sen jälkeen keräsin kamppeet ja ilmoitettiin enolleni että pelit loppuivat. Eno tuli mutta sitten Eppu tajusi että pitää odottaa siihen asti että junnut saa palkinnot koska hän saisi palkintoja. Pelattiin siinä huviksi yksi peli jonka voitin. Pelin aikana nähdessäni Azelfin muistin että minun piti palauttaa se Mewstorille ja vein sen samantien. Muuten olisin saattanut unohtaa x.x Onneksi pelattiin. Sitten myöhemmin Jite sanoi että Mewstor oli sanonut että palkintojen kanssa oli jotain ongelmia, ja että ne saataisiin myöhemmin. Eppu kävi vielä kysymässä Mewstorilta ja hän sanoi että Eppu saa palkinnot myöhemmin. Lähdettiin sitten ajamaan kotia kohti. Jäi kyllä harmittamaan, Donphan ei suostu turnauksissa toimimaan vaikka kotona se toimii aina loistavasti x.x Tajusin muuten myöhemmin yhden asian: ainoat Poksut jotka kopsautin olivat Spiritombeja, lol

Topit ja flopit:
+ Lisää turnauskokemusta
+ Nähtiin Julian kanssa taas
+ Mewstor lainasi Azelfin
+ Julia haki hesepullaa xDDD

- Ne kortit levis siihen laittalle eikä kukaan edes vaivautunut auttamaan
- Surkea tulos
- Donphan ei oikein toimi turnauksissa jostain syystä
- En voittanut kertaakaan pelaamalla
- Ihan epistä kun Eppu saa palkintoboostereita kun junioreissa on niin vähän pelaajia

+/- Viidennen kierroksen bye
Avatar
Dark Ho-oH
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 01.11.2010 07:55
Paikkakunta: Salo

Re: Turun CC - Norsu feilaa

ViestiKirjoittaja Regimeta » 27.11.2010 22:59

Mikäköhän on vikana kun sun Donphanisi ei toimi turnauksissa yhtä hyvin kuin mun, vaikka sulla on lähes identtinen pakka paria korttia lukuunottamatta. xP Peleistä sen verran, että moni peli olisi ollut voitettavissa, mutta huonon tuurin takia hävisit kaikki... Sellasta se Pokémon välillä on. :) Ja ihan näin by the way, koneella ei ole paljon arvottavaa vastustajaksesi kolmannella kierroksella, kun hirveän monella ei varmaan ole tulos 0-3. xP Mutta turnauskokemusta sait kuitenkin, ei ollut ihan turha reissu.
Donphan ei oikein pärjää hyvin tällä hetkellä turnauksissa, koska Vilegar, Kingdra ja Gyarados ovat aika pelattuja pakkoja, ainakin senioreissa. Itse pelasin Gyaradosia tuloksin 3-1, olisin hävinnyt kaikki matchupit Donphanilla.
Avatar
Regimeta
 
Viestit: 347
Liittynyt: 01.11.2010 19:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turun CC - Norsu feilaa

ViestiKirjoittaja Dark Ho-oH » 28.11.2010 00:19

Regimeta kirjoitti: Peleistä sen verran, että moni peli olisi ollut voitettavissa, mutta huonon tuurin takia hävisit kaikki... Sellasta se Pokémon välillä on. :)

Jep, tuli huomattua.. Tarttis varmaan pelata jotain muuta :/
Avatar
Dark Ho-oH
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 01.11.2010 07:55
Paikkakunta: Salo

Re: Turun CC - Norsu feilaa

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 28.11.2010 10:55

Dark Ho-oH kirjoitti:
Regimeta kirjoitti: Peleistä sen verran, että moni peli olisi ollut voitettavissa, mutta huonon tuurin takia hävisit kaikki... Sellasta se Pokémon välillä on. :)

Jep, tuli huomattua.. Tarttis varmaan pelata jotain muuta :/

Pelaa DONKphania niin johan voitat :o
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: Turun CC - Norsu feilaa

ViestiKirjoittaja Hero » 28.11.2010 12:57

Kuulin ettei Ditto toiminutkaan niin, miten olin muistanut.. En olisi saanut pelaa ollenkaan 5. Pokémonia peliin. "Oho."
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turun CC - Norsu feilaa

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 28.11.2010 12:57

Laitoin peliin Triumphantin Diton, sen avulla Hero laittoi penkilleen viidennen penkkipokemonin ja disci sieltä Nidokingin jolla oli damageja, aika ovelaa.


Onkin todella ovelaa, sillä noinhan ei voi edes tehdä? Vastustaja EI saa edes laittaa viidettä penkki-Pokemonia penkille, jos sulla on Ditto pelissä. >_< Eihän siitä olis sillon mitään hyötyä, eikä käytännössä edes laskisi penkkitilaa neljään. Hyvin pelattu!
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Turun CC - Norsu feilaa

ViestiKirjoittaja Dark Ho-oH » 28.11.2010 13:15

No emmää tommosta ajatellu edes. Aattelin et Hero enemmän pelanneena tietää. Lol. Oli ja meni jo.
Avatar
Dark Ho-oH
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 01.11.2010 07:55
Paikkakunta: Salo

Re: Turun CC - Norsu feilaa

ViestiKirjoittaja Jite » 29.11.2010 09:07

Haha... Bye on kuule kova vastus... Mutta, sehän OLI jo tiedossa, että Donphan ei toimi mastereissa, Gyaran takia. Hienoa kumminkin, että tulit hakemaan turneekokemusta!
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Turun CC - Norsu feilaa

ViestiKirjoittaja Dark Ho-oH » 29.11.2010 10:26

Jite kirjoitti:Haha... Bye on kuule kova vastus... Mutta, sehän OLI jo tiedossa, että Donphan ei toimi mastereissa, Gyaran takia. Hienoa kumminkin, että tulit hakemaan turneekokemusta!

No joo siis, Donphan on kiva pakka ja tässä turnauksessa tuli vastaan tasan yksi Gyarados. Muutaman kerran olisin voinut voittaa mutta oli vaan niin käsittämättömän huono tuuri D: Ei tuu enua jne.
Avatar
Dark Ho-oH
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 01.11.2010 07:55
Paikkakunta: Salo

Re: Turun CC - Norsu feilaa

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 29.11.2010 11:39

Donphan on siitä jännä pakka, että käytännössä se häviää vain Gyaraan tai Kingdraan. Teoriassa sen pitäisi voittaa helposti tai sillä pitäisi vähintään olla hyviä matchuppeja. Kuitenkaan Donphan ei jostain syystä tee yhtään mitään. Luulen, että se on vain liian yksitoikkoinen ja selvä pakka, jolloin vastustaja tietää aina tarkalleen, mitä teet seuraavalla vuorolla. Muissa tämän hetken parhaissa pakoissa pystyy tekemään yllättäviä muuveja, eikä vastustaja pysty arvaamaan jokaista siirtoa. Donphanhan on järkyttävän hyvä korttina, mutta pakkana se ei kuitenkaan ole ikinä toiminut.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron