Paranemaan päin eli Turku-Tukholma CCt

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Paranemaan päin eli Turku-Tukholma CCt

ViestiKirjoittaja JayEm » 29.11.2010 19:11

Dodii, nyt sitten palattuani armaaseen kotikaupunkiini, Jyväskylään, ja nukuttuani pienet päikkärit (3h), päätin jaksaa vääntäytyä tekemään rapsaa kokonaisista kaksista kisoista. Koko viikonloppu meni Plumegarilla, oli sellainen kutina että sillä voisi jopa pärjätä...

Pokémon:

3x Gastly SF #62/100
3x Haunter SF #40/100
3x Gengar SF #18/100
1x Gengar lv X AR #97/99
1x Machop SF #64/100
1x Machoke SF #41/100
1x Machamp SF #20/100
2x Oddish LA #112/146
2x Gloom UD #27/90
2x Vileplume UD #24/90
4x Spiritomb AR #32/99
2x Uxie LA #43/146
2x Unown Q #49/100
1x Azelf LA #18/146

Trainer/Suppoter/Stadium:

3x Pokémon Collector (Supporter)
3x Bebe's Search (Supporter)
3x Seeker (Supporter)
2x Copycat (Supporter)
2x Looker's Investigation (Supporter)
1x Palmer's Contribution (Supporter)
4x Broken Time-Space (Stadium)

Energy (Basic/Special)

6x Psychic (Basic)
3x Rainbow Energy (Special)
3x Rescue Energy (Special)
2x Warp Energy (Special)

Perjantaina 26.11. illalla käväistyäni töissä pakkasin loppuja tavaroita valmiiksi. Tarkoituksenani oli olla jo ennen klo 22 nukkumassa, mutta istahdettuani koneelle olin nukkumassa vasta puolenyön jälkeen. Ja Zami noutaa meikäläisen lauantaina 27.11. klo 5.55 hiukan myöhästyttyään T_T Enkä viitsinyt edes nukkua autossa. Eli Turun kisoihin menin vain noin neljän tunnin unilla. Ajomatkalla Turkuun kyydissä olivat Zamin ja minun lisäksi Mr. Panda, Just ja Kekkonen. Ei hirveästi tullut mitään kummempia matkan aikana, paitsi Zamin ajotyylin ja navigaattorin arvostelua. Loppujen lopuksi vaihdoimme minun kännykkäni navigaattoriin ja meinasimme eksyä viime metreillä Turussa *awesome* Noh, deckcheckissa käytyäni pelasin Mr.Pandan kanssa harjoitusmatsin. Sitten päästiinkin jo alkuun.

Round 1
VS Just (TyrisPlume)
Ajattelin että kamoon, tänne asti muita Jyväskyläläisiä vastaan. Noh, Just saa alkuun Larvitarin, minä Uxien ja Unown Qn. Set-uppasimme molemmat melko nopeasti, itse en viitsinyt tuoda muuta kuin Gengareita peliin. Pelistä en muuten muista kauheasti muuta kuin että saan kaksi ainoaa Fainting Spelliä headsina, ja viimeiset prizet meni Compound Painilla kahteen Shadow Roomattuun Uxieen.

1-0

Round 2
VS J-P (Gallade)
Dodih, vihdoinkin joku muu kuin JKLstä. Mutta, se ilo oli lyhyt, sillä sain alkuun vain Oddishin ja Unown Qn. Kyllä minä poisonia ja Ramia sain, mutta J-P sai Oddishin alas vasta kun olin Uxien kopsuttanut. Twins, jolla hän sitten haki Crobat Gn ja Spiritomb LAn, ja sinne meni Oddish :(

1-1

Round 3
VS Suomipoke (Gyara)
Deja vu, sain alkuun taas Uxie ja Unown Q, vastassa Crobat G. Nostan ainoana Basicina vain Tompan, jonka taisin Quickata. Hän saa Gyaran kivasti peliin, ja hänellä oli edessä Smeargle. Hän Portraittaa kädestäni Seekerin, jolloin nostan penkillä kykkivän Tompan (meni sinne Regi Movella, hän kun sai Regicenkin). Sitten tulee Gyara poksauttamaan Uxien.

1-2

Ruokaa. Kävin ostamassa joen yli Valintatalosta pullon Pommacia ja pussin lihapiirakoita.

Round 4
VS Lehtis (Luxchomp)
Ennen tämän pelin alkua laskeskelin pakan kortteja ja huomasin, että minulta puuttuu yksi kortti. Ilmenikin, että se oli BT-S ja se oli joutunut harjoituspelin jälkeen Mr. Pandan Gyaraan, koska hän pelasi sitä samoilla suojilla. Molemmat emme saaneet mitään varoitusta (outoa?). Sitten vaan pelasimme.
No jee, tyhmin peli koko päivänä molempien mielestä. Muistan vain että hävisin rumasti ilman prizen prizea. Pelasimme sitten nopean tappioni jälkeen hupipelin, jonka hävisin vain yhdellä prizella. SELLAISEN tappion kanssa olisin voinut elääkin.
Tässä välissä kävin noutamassa Baddikselta Triumphantin Prelikkasetit. Piilotin ne Valintatalon kassiin.

1-3

Round 5
VS Mr. Panda (Gyara)
No ei voi olla totta. Taas JKLää vastaan. Noh, tiesin Pandan pakan jonkin verran, koska hän oli tehnyt sen oman listani pohjalta. Kuitenkin hän saa Gyaran tosi hyvin peliin, ja kopsuttaa minulta 4 pokea tasaiseen. Jossain alussa Smoggasin Haunterilla Gyaran, jolloin se alkoi kerätä kivasti lämää. Penkilläni oli Machoke, kädessäni Machamp, pelissä BT-S. Mutta voi, Mr. Panda kun menit sössimään! Hän pelkäsi Gyaran kuolemaa poisoniin, joten Warp enu, jolloin eteen tulee Sableye, jonka Impersonaten Seekerillä hän otti Gyaran penkiltä, ja minä otin Machoken. Saanhan sen omalla vuorolla taas, kiitos BT-Sn. Hänelle jäi penkille vain Regice. Sitten ilmeeni kirkastui. Kädessäni oli Macho-linja, Rainbow enu ja Seeker, edessä Spiritomb, vastassa Sable. Vielä kun saisin Tompan retreatattua... Penkilläni oli Uxie Unown Qlla. Seeker, Uxie ja Unown Q käteen, Pandalla Regice käteen, Quick Tompalleni. Machamp penkille, Rainbow enu, retreat ja Take Out (taisin huutaa sen niin kovaa että koko sali kuuli :D). Voitin selvässä alakynnessä.

2-3

Vielä on mahiksia 3-3, ajattelin. JES!

Round 6
VS Shadow Lugia (LuxChomp)
SL vihaa trainerlockia. Sillä ja Gengarilla vein koko pelin. Muuta en muista...

3-3
20. sija

Jeps, sain sen mitä halusinkin. Kävimme sitten Justin kanssa Gamestopissa, missä mukaani tarttui Kingdom Hearts - 358/2 Days, jonka olinkin kaavaillut ostavani. Sitten ryntäsimme takaisin pelipaikalle, koska siellä oli alkamassa TOP-pelit, ja muu porukka alkoi valua pois. Yritimme tehdä vaihtoja, ja sitten lähdimme kohti Viking Linen terminaalia. Pelasin odotellessamme pääsyä laivaan KHta, ja Zami taisi käydä jossain syömässä. Minä söin lihapiirakoita. Kun sitten pääsimme laivaan, iski minulle, Justille ja Pandalle kovempi nälkä, ja söimme 14e hampurilaisannokset (isot ja täyttävät, onneksi). Sitten taisimme loppuajan trollata hytissämme, ja nukkumaan aloimme varmaan kello 2 jtn aikaa, että jaksaisimme nousta ajoissa Tukholmaan saapuessamme.
Sitten tulimmekin Tukholmaan. Siitä me hyvässä järjestykessä kävelimme aamiais-painoitteiseen Mäkkäriin, missä tarkistimme pakkamme ja söimme/joimme. Minä taisin vain tankata kahvimoottoria. Pelatessani KHta, tuli minulle ja Justille juttelemaan varmaan huppelissa oleva norjalainen (sieltä hän sanoi olevansa), joka käyttäytyi ihan jees. Puhuttiin videopeleistä. Jossain vaiheessa me suuntasimme sitten kohti Dragon's Lairia, vaikka Justin kartan takia meinasimme eksyä. Lyöttäydyimme sitten muun porukan matkaan ja ehdimme ihan ajoissa. Koska olen niin rupukunnossa, pidin melkein koko matkan hännänhuippua. No, asiaan vaikutti se että ronttasin matkatavaroitani sen nelisen kilometriä. Ensi kerralla muistan kyllä jättää ne säilöön terminaaliin...
Pelipaikalla sitten annoimme pakkalistat ja suojat tarkistettaviksi, ja pian päästiin aloittamaan. Hassasin sitä ennen 360 kruunua uuteen, isompaan korttikansioon, hopeisiin Dragon Shieldeihin, uuteen deckboxiin sekä Bang!-pelin kahteen lisäosaan.

Round 1
VS Carl-Oscar (ruotsalainen)(Luxray AR)
Hänellä alussa Uxie. Itse saan omalla T1 Plumen ja Gengarin, ja Tompan ansiosta Machokenkin varalle. Vaikka hän sai Luxrayta pätevästi peliin, hänen kätensä meni niin lukkoon että Poltergeist teki varmaan viimeiset 4 prizea 120. Ainoat vahinkoni matsissa oli Gengarin Rainbow enu sekä kaksi Flashia, jotka kiersin retreatilla, toisen Machampilla ja Warpilla, toisen uudella Gengarilla. Voitin siis Prizein 6-0.

1-0

Round 2
VS Mr. Panda (Gyara)
Siis srsly. Mitä ihmettä. Jyväskylästä asti tänne pelaamaan Pandaa vastaan? Tällä kertaa voitin reilusti, sillä hänellä oli aloituksessa vain Regice LA, ja minulla trainer-lock oli koko pelin. Koska Panda ei nostanut paljon mitään, ajelin Gengarilla kaiken alas.

2-0

Tässä välissä pidettiin ruokatauko, kävin ostamassa lähikaupasta kaksi tölkkiä Spritea, jotka sitten join syöden lihiksiä.

Round 3
VS Kekkonen (Victreebell TM)
Kun Kekkonen sai Slowking GSn peliin, olin hävinnyt. Future Sightilla hän sotki TopDeckini kokonaan, ja mitä olisin tarvinnut olisi ollut Uxie LA prizeissa, sillä minulla oli Azelf LA kädessä. Eipä ollut. Aika railakkaasti hävisin, ainoa FS meni vielä Tails.

2-1

Round 4
VS Milla Rantanen (Doki?)(Gyara)
Jee, alussa Oddish ja Spiritomb. Vastapelurini saa alkuun Sablen, hakee Regicen ja 2 karppia Impersonaten avulla. Lähdin DGttämään Oddishin Gloomiksi, sillä kädessäni oli Plume. Sitten tuleekin Gyara, Regi movella 2 Karppia roskiin ja Gloom eteen. Ajattelin, että hei, jos Gloom selviää, on vielä toivoa. Kuinka ollakkaan, tulee Expert Belt, ja Gloom kopsuu. Kädessäni oli vielä toinen Oddish, jota olisin voinut DGtä, mutta koska en ottanut Gloomin kopsumista huomioon, enkä nostanut enää mitään, jolla tilanne olisi pelastunut, scooppasin. Pelin jälkeen sitten puhuimme pakoista, joita minun kannattasi kokeilla, ja mitä muokata nykyisestä. Saas nähdä, otanko vinkistä vaarin.

2-2

Round 5
VS Martin (Ruotsi)(Magnezone)
Minulla alussa Tomb sekä Gastly, hänellä vain Magnemite. Saan omalla T1 Gengarin, jolle sain Rescue enun. Vastapelurini tuo T2 Magnezone Primen, kiitos BT-Sni, ja kopsauttaa Tompan Lost Burnilla. Sitten tuon Gengarin, ja kädessäni oli Rainbow Enu. Poltergeistasin ja tein 150. Tomppa taisi viedä tämän pelin heti alkuun.

3-2

Pelin jälkeen hain kahvia, ja puhuimme Martinin kanssa harrastuksistamme. Läikytin kahvia syliini :P

Round 6
VS Zami (Pumpuli)
Taas JKLää vastaan. Tästä tuli sitten Leaderien välinen taistelu. Sain Plumen ja Gengarin nopsaan. Zami hommasi Dialga G lv Xn eteen viemään Trainer Lockin pois, ja pelasi sitten sen vuoron trainereita pois. Noh, sanoin jo pelin alussa Zamille että nauran sen Dialgalle. Zamin trainer-tuhlauksen jälkeen tulenkin sitten Gengar lv Xllä level downia. Koko pelin hänellä oli Dialga edessä lukossa, sillä hän ei nostanut Warp Enuja. Ammuin sopivasti porukkaa alas. Ensimmäiset 2 Prizea tuli, kun olin Shadow Roomannut Uxien ja Azelfin, ja Compund Pain. Seuraavat kaksi samalla kikalla kahdesta Crobat Gstä. Viimeiset 2 prizea otin kahdesta beltittömästä Pumpulista, kun Shadow Roomasin molemmat, ja otin 2lla Compund Painilla ne alas. Zami sai vielä viimeisellä vuorolla Dialga G lv Xn, muttei pelannut traikkuja. Myös Warp Enu jäi uupumaan, sillä hänellä oli jo pitkään ladattu Pumpuli penkillä. Hän sitten alkoi manuaalisesti sitä ottamaan pois. Sillä ei ollut väliä, kun pistin viimeisen Compund Painin. Se oli sitten 6-0 minun hyväkseni.

4-2

12. sija

Omakohtainen ennätys meni siinä rikki. Vaihtelin sitten paikan päällä parin ruotsalaisen ja suomalaisenkin kanssa, ennenkuin lähdimme. Sain mukavasti kokoelman täytettä ja Magnezonekin alkaa pikkuhiljaa saamaan peruskortit sisäänsä. Menimme sitten J-Pn, Kettusten ja muiden kanssa metrolla takaisin kohti terminaalia, vaikka lopun matkaa kävelimmekin. Sitten nousimme laivaan, ja minä aloin järjestellä korttejani kun muut menivät buffettiin. Sitten kävinkin Tax Freessa ostamassa tuliaisia ja hiukan juotavaa hyttiin. Aloimme nukkumaan varmaan puolenyön jälkeen, ja seuraavana aamuna, maanantaina 29.11., nousimme varaamallemme aamiaiselle, pakkasimme tavarat ja lähdimme Zamin autolle, Kekkonen mukaan lukien.
Failasin vielä Matkakeskuksella, minne jätimme Justin, Pandan ja Kekkosen. Nousin autosta muina miehinä kun kolhaisin vahingossa viereistä autoa. Saas nähdä mitä tästäkin seuraa, auto kun ei ollut kuskin... Syy ei ollut kyllä vain minun. Mutta sitten palasin kotiin ja rojahdin kolmen tunnin päiväunille, ja sitten purin tavarat ja aloin vääntämään tätä rapsaa...

Propsit:
+ Reissu
+ Porukka (srsly, te kaikki olette mahtavia!)
+ Dragon's Lair
+ Lihapiirakkapussissa on vielä 1 lihis
+ Koko viikonloppu Pokémonia ihan tosissaan
+ Kingdom Hearts
+ 12. Sija Tukholmassa
+ Koko ajan paranemaan päin
+ Keräilyyn Japski-Drai&Cressy Legend ja Japski-Darkai MD
+ En pelannut Gyaraa
+ Trainerlock toimi
+ Uusi, ISO kansio
+ Metro halvempi Tukholmassa kuin bussi JKLssä

Failit:
- Tukholmaan mennessä hyttimme vessa haisi ihan kauhealle
- Lyhyet unet
- Turun virallinen peli Lehtistä vastaan
- Koko reissu vain että saisin kurmuuttaa JKLää
- Pitkät kävelymatkat
- Varasin liian vähän rahaa matkaan IMO
- Matkakeskuksen Failure
- En pelannut Gyaraani
- Zamin ajotyyli ja -asenne

Kiitos kaikille vielä mahtavasta viikonlopusta. Nyt vaihtista päivittämään.
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Paranemaan päin eli Turku-Tukholma CCt

ViestiKirjoittaja Mint Nature » 29.11.2010 19:43

Onnee Tukholman huippu suorituksesta! Itsekin olisin tyytyväinen jos olisin masteri!
Valloitamme Mailman Kahvi kupilla.xp
Spoiler:
ökääh
Avatar
Mint Nature
Järvenpään Liiga-Leader
 
Viestit: 219
Liittynyt: 01.11.2010 16:23

Re: Paranemaan päin eli Turku-Tukholma CCt

ViestiKirjoittaja Zami » 30.11.2010 11:35

^ Kompaan onnitteluihin. Me 2 olimme molemmissa turneissa meistä parhaat, jos huomasit. ^^ Hauskaa oli kuitenkin koko reissu, vastoinkäymisistä huolimatta! Olisin voinut itsekin pärjätä vähän paremmin, jos olisin siellä Tukholman pelissä Terhiä vastaan tajunnut ottaa 2 viimeisestä prizestä sen ratkaisevan enun, btw... >.<
Avatar
Zami
JKL:n 2. Liiga-Leader
 
Viestit: 521
Liittynyt: 15.10.2010 10:21
Paikkakunta: Haapaniemi, Jyväskylä


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron