Turun CC - Metagame hates you

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Turun CC - Metagame hates you

ViestiKirjoittaja Jite » 29.11.2010 19:52

Elikkä... Mie laitan oikein tällaista pitkästä aikaa, kun kerran viimein jaksan kirjoittaa jotain tämäntapaista. Näin ennen kuin, aloitan koko tekstin, selitän heti alkuun, mistä tämä koko rapsani nimi johtuu. Kyseessähän on se, että pelaan useimmiten turnauksissa hienosti rogueta, hieman vaihtelevin tuloksin. Mutta, tappiot johtuvat siitä, että muut pakat ovat aina parempia. Metagamea pelatessa mulla kuitenkin käy aina niin, että häviän läpihuutomatchupit vaan huonoon topdeckiin. Toisin sanoen, metagame vihaa mua. En pistä tähän listaa, pakka oli SableChomp Giratinatechillä.

Perjantai 26.11.2010
Tästä se siis alkaa. Mie olin aikeissa mennä illalla koulun jälkeen Turun Animeseuran videoiltaan. Heti tultuani koulusta, tuskailin Pokemon Onlinen kanssa, joka sitten kaatuili jatkuvasti. Tästä syystä mie siis lopulta päätin dropata koko turneesta, vaikkei mua olisi haluttanut tehdä niin. Kuitenkin, illalla päätin hillua yliopistolla, Animeseuran toimistolla, koska koko vidis oli siirretty, ajaltaan, sekä paikaltaan. Saapuessani paikalle, se oli näet ollut käynnissä tunnin. No, hilluin aikani, ja lopulta päätin mennä kotiin, pakkaamaan reppua. Ehdin pistämään keltaiseen Digimonkansioon kaiken lisäksi unlimited-raret, sekä Manetricit.

Lauantai 27.11.2010
Eli, herään jo kuuden aikoihin aamulla. Mie ehdin jopa syödä aamiaista ennen, kuin valmistaudun lähtöön, toisin kuin yleensä. Lopulta hillun kotona jonkin aikaa lukien mangaa. Olen jo lähdössä kotipihalta, kun tajuan, että olin unohtaa Arceuspehmoni sekä lompakkoni. Käväsen sisällä hakemassa ne. Samalla mutsi lättää mulle rahaa sekä ostoslistan, ja käskee paluumatkalla käymään kaupassa. Todella mahtavaa.

Hyppään bussiin numero 12, jolla pääsen siis keskustaan. Olen siellä kai jotain kymmenen aikoihin, ja hyppään heti bussiin numero 1, kun se saapuu paikalle. Heti paikalle saavuttua käväsin Marikan (Mewstor) paikkeilla pyytämässä kortit. Kaikkea en ihan saanut lainattua häneltä, mutta Lehtis ja Riku (Regimeta) lainasivat tarvittavat kortit. Täytin pikaisesti juomapulloni, ja deckcheckiin. Pari korttia unohtui taskuun, mutta onneksi mulla oli heti näyttää ne. Odotellessa turnaksen alkua Samppa123 yritti scouttia pakkaani, aika heikoin eväin, kunnes "vahingossa" paljastin osan siitä. Loppuaika meni istuessa salin takaosa Tommin (Kysyjä) ja Vainiston (Innokas Pelaaja) kanssa jutellessa. Pian tuli jo pairingsit ja turnee alkoi, tapansa mukaan myöhässä.

Round 1: VS Matti Kettunen (McKettu) [LuxChomp]
No lol, heti alkuun syöpäpakka. Ei haittaa. Kettusta vastaan on kumminkin aina hauska matsata. Paitsi ettei tällä kertaa. Alussa Murkrow ja Crobat G, toisin sanoen suoraan hävitty peli. Matsi päättyi aika nopeasti, huonon alun vuoksi. Naureskelin Masalle huonoa alkua, ja sitäm että olisin voinut scoopata, muuttamatta ottelun kulkua just mitenkään. Mietteeni ottelusta: http://www.xenthral.com/pics/RageFace2.png
0-1

Ottelun jälkeen etsin käsiin Sinin (Dark Ho-oH) ja Julian (Lars). Tytöt löytyivätkin helposti. Ai juu, mie tahdoin esitellä Larsille sen Arceuspehmon, josta olin Battle Roadissa puhunut. Kuitenkin, heidän kanssaan hengailua seuraavaan otteluun. Tais kestää aika kauan se eka kierros. Kuiteskin, seuraavaan kierrokseen.

Round 2: VS Joona Vainisto (Innokas Pelaaja) [Gyara]
Juu, tää on toinen niistä matseista, jotka tuntuvat olevan Marikan tietokoneen vakiovitsejä... Joona taisi kommentoida suunnilleen samaa turnauksessa. Kuitenkin aloitimme. Mä vedin nopeasti Judgen peliin, Joonan vedettyä Impersonatella karpit pakasta. Luulin, ettei hän palaa sen iskun jälkeen, mutta yhtäkkiä hän vetäsee SSU-haxia, ja Cynthian, palaten yllättäen peliin. Lopulta mulla ei ole mitään, jolla vastata 110 vetävää gyaraa vastaan, ja häviän. Sad face.
0-2

Eli, meillä taisi oikeesti kestää aika kauan, kun seuraava kierros taisi alkaa melkein heti.

Round 3:VS Murre [Kingdra]
En oikeesti muista tästä ottelusta muuta kuin vastustajan pakan. Jouduin näet lähes koko ajan sietämään hidasta peliä ja hiljaista puhetta. Ja kun mun kuuloni ei ole niitä maailman parhaita. Kaiken kukkuraksi ottelua kesti jotain 20 minsaa. Selkeästi elämäni rasittavimmat 20 minsaa, kun kaiken lisäksi vielä hävisin.
0-3

Aikaa oli siis jotain 40 minsaa, ja päätimme siis mennä Tommin kanssa kauppaan. No, förireissu tuli tehtyä ilman ulkotakkia, sen verran lämmintä siellä oli. Tommi oli ilmeisesti päätynyt samaan ratkaisuun. Yritin kaupasta hakea jääteetä, koska mun teki sitä mieli, mutta ei löytynyt valikoimista ollenkaan. Surullista. Kuitenkin, lopulta päädyin karkkipussiin, jonka tuhosin nopeasti. akasin förillä, ja spekuloimme Larsin kanssa, millainen supporter N:stä tulisi aikanaan. Saa nähdä, miten oikein meni. Katsoin huvikseni seuraavan kierroksen pairingit. Ja yllätys yllätys! Siniä vastaan! Pieni fanboy iski, kun huomasin pöydän numeron olevan 27 (omnomnom). Mutta, toinen vakiovitsimatsi siis pääsi alkamaan.

Round 4: VS Sini Salminen (Dark Ho-oH) [Sotanorsu]
Eli, vastassa oli sotanorsu. Chatot G, muokkaan toppia, oli hyvä peli, pääsen trollaamaan Garchompilla. Vastustajalla ei nouse mitään. Siinä matsi pääpiirteittäin. Jos tahtoo tarkemman kuvauksen, niin lue Ho-oHin rapsa.
1-3

Tässä vaiheessa mul tuli niin iso päänsärky, joten en nelos - ja vitoskiekan väliltä muista just muuta, kuin, että otin yhden paratabsin. Kirottu migreeni!

Round 5: VS Tomi Sjöblom (Dennis Hawk) [Drifblim/Dialga]
Tää ottelu oli oikeesti hauska. DH veti Dialga X:n ja rupesi röllimään täydellisesti Time Skipiä. Menetin vuoron, jonka seurauksena menetän koko penkkini ja Drif vetää ainoan edessä olleen poken takaisin pakkaan. Game Over!
1-4

Hekottelin hirveen kauan DH:n pakkavalinnalle, ehdottomasti hauskin vastustaja. Koskaan. Randomhengailua jonkin aikaa, taisi olla myös CTR, jota tuli myös pelattua. (Roxun?) Kuitenkin, viimeinen kierros tuli, ja sitä myötä uusi vastustaja.

Round 6: VS BYE [Arceus]
Bye oli todella töykeä mua kohtaan! Tuli 30 minuuttia myöhässä. Tästä syystä ilmainen voitto!
2-4

Majoittauduin Marikan viereen palauttelemaan kortteja. Olin näet varma, etten pääse topcuttiin. Siinä juteltiin niitä näitä, ja seniorien finaalikin oli juuri sopivasti näköetäisyydellä. Oli Frezen ja nuoremman Topparin matsi kyllä näkemisen arvoinen. Siinä siis kierroksen loppuun, ja lähtö kotiin. Olisin halunnut hyvästellä Larsin, mutta tyttö ehti lähteä ennen saapumistani. Very sad. Jite kiittää ja kuittaa.

Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu:
- Metagame hates me!!!
- Pakassa ollut Gira x vaan makoili... Pakassa!
- En päässyt "tervehtimään" Heroa.
- Hirvee päänsärky
- En päässyt Ruotsiin
- Lars ehti häippästä, ennen kuin olin ehtinyt hyvästellä =(
- Sinin sotanorsu ei toiminut

Jeah:
+ Metagame hates me!!!
+ Mahtavat ihmiset, kiitos kaikille, jotka sietivät turneessa tätä häsläävää blondia.
+ Lars!
+ Brassailu harvinaisuuksilla, muun muassa tyris eksällä.
+ Kibi saapui paikalle
+ Kaikki muu, mitä en ole jaksanut tai muistanut listata tähän, niitä oli aika paljon.
Viimeksi muokannut Jite päivämäärä 29.11.2010 20:17, muokattu yhteensä 2 kertaa
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Turun CC - Metagame hates you

ViestiKirjoittaja Dark Ho-oH » 29.11.2010 20:06

Trlolol jos me vielä seuraavalla turnauskerralla joudutaan vastakkain niin olis aika läppä xD Ja olis munkin vuoro joskus voittaa, lol. Chatot G on ilkee kortti, ilman sitä olisin voinut saada Donphanin kun ne neljä päälimmäistä korttia oli 2x Donphan, joku ja sitten se Phanpy minkä laitoit viimeiseksi niistä :P En tietenkään päässyt pakkaakaan sekottamaan kun ei ollut kädessä mitään traikkua minkä olisin voinut pelata DX Oli vissiin tyyliin Palmer ainoa suppo kädessä ja Starkkeja tais olla 2 kpl. Lol. Norsut ei tykkää musta.

Btw edelleen feilaat mun nimimerkin kirjottamisen oikein. Ho-oH eikä Ho-Oh. Pilkun viilausta. *electrode*
Viimeksi muokannut Dark Ho-oH päivämäärä 29.11.2010 20:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Dark Ho-oH
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 01.11.2010 07:55
Paikkakunta: Salo

Re: Turun CC - Metagame hates you

ViestiKirjoittaja Hero » 29.11.2010 20:06

Jannu valittaa muiden äänistä (kts. 3 matsi vs Murrecat), vaikka äänesi raastoi krapulaani mennen tullen ja edes takaisin.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turun CC - Metagame hates you

ViestiKirjoittaja Murre » 29.11.2010 20:07

Jite kirjoitti:Round 3:VS Joku, jonka nimee en oikeesti muista. Muistan ainoastaan rasittavan hiljaisen puheen. Voisiko joku ilmiantaa? [Kingdra]
En oikeesti muista tästä ottelusta muuta kuin vastustajan pakan. Jouduin näet lähes koko ajan sietämään hidasta peliä ja hiljaista puhetta. Ja kun mun kuuloni ei ole niitä maailman parhaita. Kaiken kukkuraksi ottelua kesti jotain 20 minsaa. Selkeästi elämäni rasittavimmat 20 minsaa, kun kaiken lisäksi vielä hävisin.
0-3
Jep, tämä olin minä...
Avatar
Murre
 
Viestit: 20
Liittynyt: 01.11.2010 22:12

Re: Turun CC - Metagame hates you

ViestiKirjoittaja Jite » 29.11.2010 20:11

Hero kirjoitti:Jannu valittaa muiden äänistä (kts. 3 matsi vs Murrecat), vaikka äänesi raastoi krapulaani mennen tullen ja edes takaisin.


Mitäs joit. Pahoitteluni kylläkin, jos koit huuteluni hieman korvia raastavana.
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Turun CC - Metagame hates you

ViestiKirjoittaja Registeel » 29.11.2010 20:12

Jite kirjoitti:Pahoitteluni kylläkin, jos koit huuteluni hieman korvia raastavana.

Ei millään pahalla (koska minä syyllistyn joskus huuteluun) mutta imo myös on aika ärsyttävää...

Oi en tiennytkään, että sulla oli heikompi kuulo kuin mitä muilla. :O
Viimeksi muokannut Registeel päivämäärä 29.11.2010 20:18, muokattu yhteensä 2 kertaa
Registeel
 
Viestit: 705
Liittynyt: 01.11.2010 18:34
Paikkakunta: Lieto

Re: Turun CC - Metagame hates you

ViestiKirjoittaja Jite » 29.11.2010 20:16

Okei, okei. Mutta vetoan edelleen, että mulla on hieman heikompi kuulo, joten en itse aina huomaa sitä.
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Turun CC - Metagame hates you

ViestiKirjoittaja LefaLefa » 29.11.2010 20:24

Jite kirjoitti:Round 3:VS Murre [Kingdra]
En oikeesti muista tästä ottelusta muuta kuin vastustajan pakan. Jouduin näet lähes koko ajan sietämään hidasta peliä ja hiljaista puhetta. Ja kun mun kuuloni ei ole niitä maailman parhaita. Kaiken kukkuraksi ottelua kesti jotain 20 minsaa. Selkeästi elämäni rasittavimmat 20 minsaa, kun kaiken lisäksi vielä hävisin.
0-3


Melkoista valittamista hiljaisesta puheesta, kun aina voi kysyä vastustajalta voisiko puhua kovempaa. Murrekin tämän totesi ircissä luettuaan melkoisen dissauspätkän, jonka kumminkin editoit siistimpään muotoon.
[19:05] <+Murre__> Ja osaan kyllä puhua kovempaa kuin mitä tuolla puhuin, mutta välttämättä hiukan kipeällä kurkulla se ei ole kovin miellyttävää
[19:12] <+Murre__> Se oli kyllä mielestäni oikeasti aika facepalmin arvoista kun tyyppi kovaan ääneen avautuu minusta eikä tule mieleenkään että minäkin saatan olla lähistöllä xP

Lisäksi valitat hitaasta pelaamisesta, joka kuitenkin tuntuisi olevan osittain ristiriidassa matsin tuloksen kanssa:
[19:11] <+Murre__> No voitin 6-0 =P

Missä on se hidas peli? Toki jos Murre oikeasti sai vain sen kuusi vuoroa, joilla tappoi sinut, niin miksi et sitten scoopannut, kerta sinulla vaikutti olevan kiire päästä pelistä pois? Muutenkin nykyformaatissa 20 min peli on tällä hetkellä kohtuu nopea, joten...
Avatar
LefaLefa
 
Viestit: 652
Liittynyt: 01.11.2010 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turun CC - Metagame hates you

ViestiKirjoittaja Jite » 29.11.2010 20:33

Jos scooppaisin, se olisi lähes kuolemaa vastaava juttu. En tahtoisi enää pelata. Ja mitä tuohon muuhun tulee, mulla on vaan lyhyt pinna xP Anteeksi.
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Turun CC - Metagame hates you

ViestiKirjoittaja The Miikku » 29.11.2010 21:22

Jite kirjoitti:Jos scooppaisin, se olisi lähes kuolemaa vastaava juttu. En tahtoisi enää pelata. Ja mitä tuohon muuhun tulee, mulla on vaan lyhyt pinna xP Anteeksi.


Scoop=Kuolema? Wtf, mulla meni ihan ohi. Mitä scooppaamisessa on vikana? Jos olet oikeasti ongelmissa kun kaverisi vie 5-0 niin millä luulet nousevasi, jos et ole siihen asti saanut yhtään mitään aikaiseksi. Ja miten se sut yhtäkkiä tappaa jos scuuppaat? Mitä ihmettä? . . .

Ja miten pinna voi mennä siihen että toinen on hiljaa?

Sen kyllä ymmärtäisin jos pinna menisi ainaiseen puhumiseen
mutta miten se voi mennä missään tapauksessa jos vastustaja on hiljaa? Sehän on todellakin normaalia ja kohteliasta olemalla hiljaa kuin että kiljuisi joka toinen sekunti jokaisesta asiasta. Ja vaikka olisi kuinka pieni pinna niin miten saat ittesi niin hermoiseen tilaan että siitä pitää ruveta valittamaan?


Ja kaiken lisäksi valitit hitaasti pelaamisesta?

No jos vastustaja ottaa 6 prizea 20minuuttiin, on peli keskiverto tahtia. Vastustajalla on suotu tietty aika miettimiseen, ja siihen hänellä on oikeus. Ja alatko sitten tuossa tilanteessa fägäröimään kun olet noin paljon häviöllä? Ja jos kallista aikaa kuluu, scuuppaa? Ja Murren pelityylin tiedän, ja on ihan normaalia miettiä sen sijaan et lähtis lätkimään kortteja summanmutikassa koska kaverin kallista aikaa kuluu? Ja tollaisella kiirehtimisellä tulee misplayta. Ja jos sun kanttis ei kestä 20minuutin peliä, niin miksi pelaat koko peliä? Suosittelisin aloittaa joku toinen harrastus jos keskittymiskykysi ei riitä senkään vertaa.
Original ~~
Avatar
The Miikku
 
Viestit: 39
Liittynyt: 01.11.2010 16:41
Paikkakunta: Nurmo/Seinäjoki

Re: Turun CC - Metagame hates you

ViestiKirjoittaja Hero » 29.11.2010 21:52

Scruptutture hävisi kaikki muut matsit 5-10 minuutissa, kun Murrella meni siihen 20 minuuttia?
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turun CC - Metagame hates you

ViestiKirjoittaja Jite » 30.11.2010 14:59

Asiahan nyt ei ole niin. Ja muuten, opettele uusi tunnus, älä toistele vanhaa. Asia loppuunkäsitelty.

(Pyydän siis lukotusta, jottei tää mene enempää hirveeksi spämmiksi)
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron