Seinäjoki VKL-rapsa

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Seinäjoki VKL-rapsa

ViestiKirjoittaja aono » 06.12.2010 15:41

Perjantai 3.12

Saavuin Seinikselle jo perjantaina iltana ja onnistuin heti ensimmäisenä feilaamaan, kun menin väärälle
puolelle taloa, kun en nähnyt seinällä olevaa Pokemon tonttua. Ilmestyin pelitilan ikkunan taakse ja
koputin, ja koska olen aika uusi piireissä, ihmiset hieman pyörittelivät silmiään ja varmaankin kelas
"kuka ihme toi heebo on". No siinä sitten lopulta Joni K. viittasi samaan suuntaan josta olinkin tullut,
no lähdin siinä sitten takaisin päin... Ensimmäinen ovi, lukossa... Toinen ovi, lukossa... Kolmas ovi,
lukossa... AH! ovikello, painetaan sitä! Eikä aikaakaan kun Niko K. juoksee jostain takapihalta paljain
jaloin ja näin selvisi lukossa olevien ovien mysteeri ja päästiin sisällä.
Purettuani lastit selästäni ja saanut vaatteeni pois ja huomaan, että eihän meitä ole kuin kymmenkunta
ihmistä siellä. No eihän siinä sitten mitään, valtaan yhden pelipöydän kamoillani ja istun toisen pöydän
ääreen seuraamaan ottelua luxchomp vs. magnezone.
Olin nukkunut aika vähän viime yönä, mutta jostain kehoni syövereistä löysin energiaa pelata pokemonia
ja vaihdella kortteja aamu neljään asti.

Lauantai 4.12

Noniin lauantai aamu... taisin nousta siinä 10 maissa, ja huomasin että kaikki muut olivat jo pystyssä
ja siellä laput lensi jo pöytään, hurjia sällejä. Siinä silmät ristissä söin aamupalaa ja seurasin
kuinka energiset ihmiset pelailivat täyttä höyryä. Aamupalani jälkeen muistaakseni pelasin pari kertaa
jytkylläni, eikä siitä mitään tullut... Niko K. melkein vei minut jollain ihme Raichu Prime/GS/Reiska LA
kombolla. Häpeissäni nollasin tilanteen ja kävin suihkussa.
Isto ja kumppanit saapuvat paikalle, ja pääsemme aloittamaan prelikan suhteellisen nopeasti heidän
tulonsa jälkeen, yhden maissa niin kuin pitikin. Kaikille osanottajille jaettiin 8 boosteria ja
ruvettiin pakan tekoon, oli aika jepaa kun viimeisestä boosterista nous Machamp Prime, jälleen kerran.
Onnistuin kuitenkin evottamaan kaiken ja prelikka tulos olikin sitten sen mukainen, 1-4 :D
Oltiin jo pitkällä Lauantai illassa, sain vaihdettua tarvittavat kortit ja kasasin Machamp
SF/Prime/Norsun. Muutaman testi pelin jälkeen olin ihan tyytyväinen, sain kokeneimmilta pelaajilta hyvät
vinkit ja muutamien modauksien ja kortti hankintojen jälkeen olin saanut kasaan jotain, joka muuttaisi
tämän kauden metagamen lopullisesti (tai sitten ei)! Tämän jälkeen lätkittiin korttia pöytään aamu
viiteen, joka ei ilmeisesti ollut kovinkaan fiksua huomista CC:tä ajatellen... En vieläkään tiennyt mitä
pakkaa tulisin pelaamaan huomenna.

Sunnuntai 5.12

Heräsin 10:30 kännykkäni herätykseen ja tänään olisi viikonlopun huipentuma, tha CC tourney.
Tajusin vasta aamulla, että eihän tässä ole kuin tunti ennen CC:n alkua... Mitäköhän tästä tulisi,
pelasin machampillani pari peliä ja päädyin sitten pelaamaan tätä pakkaa. Jytky on kuitenkin niin
hankala, en osaa sitä muutenkaan pelaa + väsyneenä tulos olisi varmasti ollut vieläkin huonompi... Matti
huutaa "15 MINUUTTIA AIKAA ILMOITTAUTUA" ja minulla peli kesken, eikä deck listiäkään tehtyny, öy nöy...
Kiireessä väsäsin deck listin ja ilmoittauduin viime tipassa.

Nimesin pakkani Norsu mestariksi ja tälläinen se oli:

Monit:
4-4-2/2 Machamp SF/Prime
2-2 Donphan Prime
4x Smeargle UD
3x Uxie
2x Unown Q

T/S/S:

1x Luxury Ball
3x Expert Belt
3x SSU
3x Kommari
4x BTS
1x Twins
1x Palmer
2x Bebe
3x Sage
4x Collector

Enut:

10x Basic kivi


Noniin CC:t alkakoon! Pelataan 5 kierrosta ja TOP-4.


1. Ottelu: Esa / LuxChomp

Että pitikin aloittaa näin mukavissa merkeissä ensimmäinen matsi, ei yhtään sen huonompi pelaaja vastassa kuin itse Esa. Aloitan pelin, minulla smeargle startissa ja Esalla Lucario GL. Portraittaan eikä Esalla ole yhtään suppoa kädessä, eikä käsi näytä mitenkään hyvältä. Minun kannaltani loistava juttu, pelaan enun penkillä olevallani machopille ja passaan vuoron. Esa top deckaa Beben, hakee uxien, pelaa kädestään kaiken mahollisen pois ja nostaa uxiella 5 korttia muistaakseni, saan vuoron. Pelasin collectorin, sain pelini rullaamaan, yritin portraittaa mutta Esa käytti spray, no tuon norsun eteen tekemään tuhojaan ja lucario gl, jolla dce jää 20 vailla kopsumisesta. Esa saa ensi vuorolla pelinsä rullaamaan ja siirtään dce:n turvaan bronzongin avulla ja uhraa edessä olevan lucarionsa minulle. En sitä silloin huomannut, mutta tästä alkoi lopun alku. Pelaan vuorollani sagen ja joudun diskimään machamp primeni. Tässä kohtaa tein virheen end gamea ajatellen, saan lucariosta prizen... Esa pelaa vuorollaan twinssin ja aloittaa höykyttämiseni. Saan pelin aikana 2 prizeä, jotka Esa antoi minulle, loppu onkin Esan dominointia.

0-1

Eka CC pelini ja takkiin tuli, nöyyy... No mutta olisihan se aika ihme ollutkin jos Esan olisi voittanut. Ei auta muuta kuin pitää mieli kirkkaana ja katsoa eteenpäin!


2. Ottelu: RvaKettu / Gengar Prime/SF/Machamp SF

Minulla on huono startti, onnekseni en joudu aloittamaan. Mutta nähtävästi en ole ainoa joka kärsii huonosta alusta. Saan T4 norsun eteen palloilemaan ja otan muutaman prizen sillä, kunnes RvaKettu pelaa eteen SF Genkun. Melkein tuli housuun kun katsoin kättäni ja käteni oli täynnä suppoja ja traikkuja.
Onnekseni RvaKettu kärsii energia vajeesta ja iskee vahingossa bodylliseen norsuuni 3 shadowroomilla, heti tämän tehtyä tajusi hän ettei norsulla ollut poke power, vaan body. Säästyin tällä kierroksella siis monella tapaa, huh. Saan lopulta Fighting tägättyä Machamp Primeni eteen ja otan prizen joka vuoro, otettuani viimeisen prizeni SF Genkusta, RvaKettu heittää headsit vielä Fainting Spellistä, jonka jälkeen hänelle jäi 2 prizeä. Hyvä matsi, olisi ollut asiat aikalailla erilailla, mikäli RvaKettu ei olisi kärsinyt energia pulasta koko peliä.

1-1


3. Ottelu: Kivimäki Janina / Luxchomp

Ja taas sitä mennään, Luxchomp... minulla startissa 2 machoppia, ei todellakaan näytä hyvältä ja jouduin vielä aloittamaan. Janina saa heti pelinsä rullaamaan, mutta silti säästelee paikkuja machamppien tuloja varten. Saan ensi vuorolla Machamppini eteen ja take outtaan ekan prizen hänen Dragonitestaan. Janina tuo Uxien eteen, level uppaa, hakee pakasta Lucario GL:n ja penkki täys. Tämän huomattuaan Janina pakenee Uxie X:llänsä ja uhraa promocroakkinsa minulle. Janina kaataa minulta yhden machampin, mutta saan toisen peliin heti seuraavalla vuorolla. 2 prizen etumatka oli liikaa ja voitan pelin. Janinalle jää 2 prizeä.

2-1


4. Ottelu: Sam the Onion / Gyarados

Minulla Smeargle startissa, Samilla Uno Q ja hän joutuu aloittamaan. Minulla kädessä kaikki tarvittava donkkiin, paitsi enu. Saan vuoron ja haen collectorilla uno q, phanpy ja uxie. Saan pelattua käteni lähes tyhjäksi ja nostan 5 korttia Uxielle, ei enua... pelaan Portraitin ja Samilta löytyy sage kädestä, pelaan sen, mutta ei vieläkään enua... pelaan kädestä kaiken pois minkä voin ja nostan toisella uxiellani 3 korttia ja sieltä se enu tuli, peli päättyy T2 donkkiin Uxiella.

3-1


5. Ottelu: Isto / Gyarados

Minulla jälleen Smeargle startti ja Istolla uno q startissa. Isto aloittaa pelin, eikä saa toista basiccia peliin. Minulla kädessä collector ja enu, T2 donk jälleen Uxiella.

4-1


Top cuttaan ensimmäisen CC-turnaukseni, kahden donkkini turvin. Aika hurja juttu.

TOP-4

1. Ottelu: JayEm / Gengar SF/Plume UD/Champ SF

Erä 1.

Aloitan pelin. Edessä smeargle ja penkillä machop, pelaan enun machopille ja portraittaan, Jaylla kädessä Palmer ja Seeker. Pelaan palmerin ja annan vuoron. Jay pelaa oddishin penkille ja antaa enun edessä olevalle gastlylleen ja olen trainer lukossa. Pelaan collectorin, haen uno q, uxie ja phanpy. Uxie nostaa minulle BTS ja donphanin, portraittaan smearglella seekerin, JayEmin täytyy nostaa oddish käteensä ja tulen Donphanilla eteen ja poksutan edessä olevan gastlyn alas. T3 donk.

1-0

Erä 2 ja erä 3.

Molemmat menivät samaan tahtiin, tiukkaa vääntöä alusta loppuun, Faiting Spell on imba! Takkiin tulee molemmissa erissä ja JayEm jatkaa finaaliin ja kohtaa Esan.

1-2

Otteluni jälkeen DH huikkaa että vois lähteä ja näin teemme, Seinäjoki jää taakse. Nappaan palkintoboosterini ja kärsin jostain unenpuutteesta tai matkapahoinvoinnista ja olin ihan död.


Jälkipyykki:

Plussat:

+ DH:n taxi ry
+ Kivimäkien upea hostaus
+ Viikonlopun ja turnausten järkkäys Juntuset, Kivimäet ja Kettuset, iso kiitos!
+ Random ilotulitus show menomatkalla
+ Ensimmäinen CC, ensimmäinen top cut, 3. sija
+ JayEm:n 2. sija
+ Hyvät tilat
+ Ilmainen ruoka, majoitus ja tapahtuma
+ Hyvät tradet, ken tunnistaa, kiitokset
+ Tonu lainas Machamp Primen (vaikka en edes sitä olisi enään tarvinnut kun nous prelikas lölöl)
+ Hyvä porukka
+ Paljon, PALJON Pokémonia
+ Eka rapsa

Miinukset:

- Ostin 6-packin cocista ja joku jöi yhden niistä ilman lupaa!
- Prelikka fail 1-4
- Liian vähän unta
- 1 kaunis noppani katosi
- 1 rainbow enu jäi jollekkin lainaan, nöyyy...
- palkinto boostereista ei noussut mitään
- Unohdin pizzani jääkaappiin lähtiessäni, maanantain ruokani on poissa, nöyyy!
- Hero & J-P scooppas koko reissun </3
Viimeksi muokannut aono päivämäärä 07.12.2010 10:31, muokattu yhteensä 3 kertaa
Avatar
aono
 
Viestit: 253
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Seinäjoki VKL-rapsa

ViestiKirjoittaja Hero » 06.12.2010 15:51

Oho oho jätkä vei.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seinäjoki VKL-rapsa

ViestiKirjoittaja Water » 06.12.2010 18:26

Komppaan Heroa. Hienosti vedetty 0-1 -> 4-1, propsit miehelle.
Avatar
Water
 
Viestit: 118
Liittynyt: 01.11.2010 19:07

Re: Seinäjoki VKL-rapsa

ViestiKirjoittaja aono » 06.12.2010 20:03

Kiitoksia, aika munkkia vaan kun 2 donkkia swisseissä.
Avatar
aono
 
Viestit: 253
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Seinäjoki VKL-rapsa

ViestiKirjoittaja Zami » 07.12.2010 09:19

Sam the Onion pelasi muuten Gyaradosia, jos et ehtinyt kysyä häneltä. ;)
Avatar
Zami
JKL:n 2. Liiga-Leader
 
Viestit: 521
Liittynyt: 15.10.2010 10:21
Paikkakunta: Haapaniemi, Jyväskylä


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron