Tripla-raportti

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Tripla-raportti

ViestiKirjoittaja badganondorf » 06.12.2010 17:08

Armeijan takia en ole ehtinyt kirjoittaa raportteja viikonloppuna vanhaan malliin, mutta nyt kiitos edesmenneiden sotilaiden saan kirjoittaa raportin rauhassa, sillä itsenäisyyspäivä on armeijassa vapaapäivä. Tästä raportista löytyy kaikki turnaukset, johon tällä kaudella olen osallistunut(eli kaikki Citarit, jotka on pidetty tähän mennessä). Pistin siis paremmaksi kuin Tonu tuplaraportillaan.

Pohjustuksena kauttani varten, päätin, että haluan vähän lisää mitaleja seinälleni, joten tavoitteeni tällä kaudella on voittaa puolet turnauksista, joihin osallistun. BR:iin en osallistunut, koska en tuntenut olevani valmis pelaamaan niin pienillä pelitestaus määrillä. Olisin vain evonnut liikaa ja turhautunut, koska 2 viime kautta on mennyt itselläni vähän pieleen läppäpakkojen ja motivaation puutteen takia. MM-kisoja lukuun ottamatta tietenkin.

Olen päässyt armeijan aikana pelaamaan liigassa lauantaisin sen 4 tuntia viikossa, lukuun ottamatta niitä viikonloppuja kun olen ollut kiinni armeijassa. Pelitestaus on siis jäänyt turhan vähäiseksi. Viikko ennen Turun citareita lisäsimme kuitenkin Junk Armit Regigigasiin ja kun Miska voitti minut puhtaasti 4 kertaa sillä, kun itse pelasin Luxchompia, päätin vaihtaa itsekin Gigasiin. Tämä johti siihen, että Miska vaihtoi Luxchompiin ja pelasi sitä Turun turnauksessa. Itse pelasin vielä seuraavan viikon perjantaina Gigasia ja voitin kaikki 10 ottelua vähän kaikenlaisia pakkoja vastaan sillä. Olin siis erittäin luottavainen pakkavalintaani Turkua varten ja tein pakkalistan jo edeltävänä iltana.

Lauantai 27.8.2010 Turun Citarit

Turun ainoa heikkous turnauspaikkana on se, että se on aivan liian kaukana vähän kaikesta. Etenkin Hyvinkäästä. Ilman alennuksia matka edestakaisin maksaisi n. 60 euroa, joka siis on 3-kertainen hinta Tukholman reissuun. Missä siis kusee?

Joka tapauksessa saimme herätä 5 aamulla, jotta ehdimme tarpeeksi aikaiseen junaan Turkua varten. Pasilassa samaan junaan tuli ainakin Samppa ja Sami123 sekä Ökä. He menivät kuitenkin eri vaunuun kuin komppaniamme johon kuului tällä kertaa vain minä, Anni, Miska sekä Matius. Vaihteeksi oli erittäin mukavaa matkustaa näin pienessä porukassa ilman Heron tai Sepon rölläämisiä. Ensimmäistä kertaa varmaan vuoteen matka oli rauhallinen, joka sopi minulle, koska olin aivan älyttömän väsynyt.

Junassa Lehtis ilmoitti Miskalle, että odottaa meitä asemalle, koska ei osaa turnauspaikalle. Asemalla porukkaamme lähti johtamaan Samppa123(lolwat?), joka näytti tietävän ilman karttaakin mihin olemme menossa ja yllättäen osasikin turnauspaikalle ilman sen suurempia ongelmia. Muistelin, että Turun turnauspaikalle oli älyttömän pitkä matka, mutta kävelymatka sujuikin nopeammin kuin koskaan, en tiedä johtuiko se kävelyvauhdista vai siitä, että olin tottunut armeijassa jo kävelemään 13 tuntia putkeen yöllisillä tunneilla.

Turnauspaikalle saavuttuamme ovi ei ollutkaan vielä auki vaikka Marika olikin jo paikalla. Jäädyimme hetken aikaa ulkona sisäänpääsyämme odotellessamme kunnes vihdoin pääsimme sisään lämmittelemään. Kävin ilmoittautumassa turnaukseen ja odottelin turnauksen alkua. Turnaus ei alkanut kuin vähän myöhässä ja pääsimme pöytiin. Pelasin siis Gigasta, jos ei vielä tullut selväksi.

1. kierros Toni Maijala(Luxchomp)

En tiennyt, mitä Toni pelaisi, mutta oletin jotain Gyaradosin tasoista. Toni kuitenkin käänsi Luxrayn alussa ympäri ja oli selvää, että vastassa olikin Luxchomp. Muistin, kuinka olin ottanut Miskalta pataan liian monta kertaa liian selvästi, joten tiesin, että kaikki olisi hallussa jos alkuni olisi normaali. No se ei tietenkään ollut. Kädessäni ei ollut yhtään Uxieta, Supporteria tai mitään, millä pystyisi nostamaan yhtään mitään. Naurettavinta tässä oli se, että Tonillakaan ei ollut yhtään mitään. No, aloitin pelin Gigasilla ja liitin sille DCE:n, Toni liitti energian Luxraylle ja iski 30 Gainin avulla. Itse nostin toisen DCE:n ja ammuin Giga Hammerilla Luxrayn alas. Nostin prizeista Mespritin ja pidin powerlukkoa yllä samalla kun Drag Offasin ja Giga Hammeroin vuorovuoroin Tonin Pokemoneja. Juuri kun päätin olla pelaamatta Mespritia, Toni nosti Uxien. Uxiella ei kuitenkaan noussut vieläkään mitään järkevää ja Toni päättää scoopata.
1-0

Huonoja alkuja tulee välillä ja tällä kertaa onnekseni myös vastustajani sai huonon alun.

2. kierros Tuomas Kekkonen(Gyarados)

Tiesin, mitä Kekkonen pelaa. Gyarados oli lähinnä autowin Gigasille, joten kun nostin alkukäteeni Mespritin, Collectorin, Luxury Ballin ja kaikkea muuta kivaa olin lähes varma, että voitan. Aloitan pelin ja annan energian Mespritille ja annan vuoron. Kekkonen pelaa vuoroaan 5 minuuttia ja donkkaa Mespritini Gyaradosilla.En pysty sanoin kuvailemaan, millainen turhautuminen minuun iski tässä kohtaa.
1-1

Kirosin jo tässä kohtaa Pokemonia syvimpään helvettiin, kun olin jättänyt kaikki BR:t väliin, jotta pääsisin pelaamaan vihdoinkin uudella setillä ja ehkä vähän suuremalla pelitestaus määrällä. Tässä kohtaa turnausta en kuitenkaan ollut päässyt pelaamaan ollenkaan.

3. kierros

Varmaan johtuu siitä, että pelistä on 2 viikkoa – en muista ketä vastaan pelasin enkä edes pakkaa. Noh, voitin joka tapauksessa.
2-1

Muistelisin, että äskeisessä pelissä alkuni olisi ollut jälleen jotain aivan roskamaista, mutta koska vastustajalla oli myös, ei siitäkään tullut kunnon peliä.

4. kierros Tonu Taitto(Sceptile/Blissey Prime)

Näin kuinka Tonu oli ottanut äskeisellä kierroksella pataan Trin Gigasilta, enkä muutenkaan ymmärtänyt miten Tonu pystyi olemaan kyseisellä pakalla 2-1 tässä vaiheessa tai miten hän ylipäätään meni turnauksessa 4-2(paremmin kuin allekirjoittanut). Noh, Tonu pystyy ihmeisiin. Tonun raportista löytyy tarkka selostus tästä, kumpikaan ei nostanut alkuun mitään, käytin Giratinan ja kumpikaan ei nostanut vieläkään mitään. Annoimme vuoroa toisellemme 6-7 vuoron ajan, jonka jälkeen sain Set-upattua ja voitin prizein 6-5. Viimeiset 2 prizea otin Blissey Primesta, jolla oli Expert Belt, koska Tonu ei ollut odottanut Black Beltiani. Jee..
3-1

Olin siis 3-1 ja ainoa peli, jonka hävisin oli ainoa peli, jossa sain hyvän alun. Juupajuu…

5. kierros Joni Kivimäki(Luxchomp)

Noniin lisää Luxchompeja. Jonilla oli kuitenkin täystechi Luxchomp, jonka pitäisi olla vielä helpompi Gigasille, koska nosto köhisi kun kaiken maailman Roseradet ja Dialgat nousee käteen Judgen jälkeen. Noh tässä pelissä en nostanut Collectoria alkukäteen, mutta käytin 3 Uxieta T1. En kuitenkaan nostanut energiaa jostain vitsikkäästä syystä. Joni tulee discimaan Gigas LV.X:n ja jotain kädestäni Puruglylla, jonka jälkeen etsin Gigasin pakasta, mutta en nosta vieläkään energiaa, joten joudun antamaan vuoron. Annoin 2 vuoroa vain Pass&Drawia Jonille, joka oli hieman liikaa, koska kun käytin Judgen hänellä oli jo Lucariot ja Toxicroakit jo ladattuna penkillä. En nostanut Black Beltiakaan tarpeeksi ajoissa, jotta olisin päässyt Drag offaamaan jompaakumpaa penkiltä. Judgesta Joni nosti aina Sagen, jolla hän nosti uuden Sagen ja kun vihdoin käytin Initiativen niin Jonin kädessä oli 2 Cyrusta ja 2 Sprayta. Mitään ei käytännössä siis ollut enää tehtävissä. Kituutin jotain kunnes hävisin aika puhtaasti, taisin nostaa vain jotain 2-3 prizea pelin aikana.
3-2

3-2 vastaani tulisi luultavasti joku random stage2 pakka, joten saisinpa ainakin 4-2 tuloksen. Niinnno…

6. kierros Rasmus Mellanen(Gengar/Kingdra)

Dodiin, Genkku. Ei siinä sinänsä mitään, uxiella saisi Genkun aina alas ja Switchejakin olisi tähän tarpeeksi. Rasse kuitenkin repi T1 Genkun Candylla, joka häiritsi hidasta alkuani aivan liikaa. Tämä Genkku ei koskaan kuollut pelin aikana. Saccasin liikaa tavaraa ja kun Rasse sai 2 prizen etumatkan, en onnistunut enää nousemaan. Voittoni jäi 10 damagen päähän kun olin polttanut jokaisen pakan Warp Pointin, Junk Armin, Swithchin, VS Seekerin, Seekerin, Pokemon Rescuen ja SSU:n. Teinpä ainakin kaiken voitavani.
3-3


Mitäpä tästä nyt sanoisi – voittamaton pakka ei ollutkaan aivan yhtä voittamaton itse turnauksessa. Tri kuitenkin pääsi Gigasilla Top8:iin, joten tiesin, että itselläni kävi vain käsittämättömän huono säkä matsien kanssa. Ironisinta tässä turnauksessa oli varmaan se, että Miska sitten meni ja voitti Luxchompilla, josta olin juuri päättänyt vaihtaa pois, koska se ei ollut onnistunut voittamaan Gyaradosiamme eikä Gigasiamme. Sitten jotenkin se onnistui voittamaan turnauksen – noh – Pokemon.

Emme jaksaneet jäädä katselemaan kuka voittaa turnauksen(ensimmäistä kertaa koskaan en jäänyt turnauksen loppuun saakka). Olimme päättäneet mennä Turun Amarilloon syömään ja menimmekin Annin, Matiuksen ja Lehtiksen kanssa syömään. Jälleen pienessä porukassa oleminen oli hauskaa. Tilasimme Big Burgerit ja söimme ne hyvällä ruokahalulla. Miska oli kuulemma katkera, kun ei päässyt syömään kanssamme. Olisi kuulemma mieluummin tullut syömään kanssamme kuin pelaamaan finaaleita.

Lähdimme Amarillosta vatsat täynnä ja menimme bussipysäkille. Heti saavuttuamme bussipysäkille, bussi saapui ja pääsimme astumaan lämpimään välittömästi. Menimme terminaaliin, istuskelimme pari tuntia ja ilmoittauduin HSE:n avoimen yliopiston Kansantaloustieteen kurssille puhelimitse ja kun vihdoin saimme Iston ja Eeliksen paikalle menimme Check-Iniin.

Check-In:ssa tuli sähläystä kun olimme varanneet risteilyn ja tarpeeksi vanhoja ei ollut tarpeeksi. Ökän äiti onneksi pelasti meidät Check-In:ssa ja puhui tarpeeksi vakuuttavasti, jotta meidät kaikki päästettiin laivaan. Menimme Annin, Iston ja Eeliksen kanssa hyttiimme, vaihdoimme vaatteet, kävimme suihkussa ja lähdimme tutustumaan laivaan.

[Laivamatka, ilta ja yö – kivaa oli]


Sunnuntai 28.8.2010 Tukholman Citarit


Saavuimme Tukholmaan liian aikaisin aamulla ja kävelimme tuttuakin tutumpaan Mäkkäriin. Anni tilasi meille aamiaisen ruotsiksi ja tällä kertaa siivooja alkoi vasta siivota kun saavuimme sinne. Siirryimme Mäkkärin alahuoneesee, pelailimme, teimme pakkalistat ja lagailimme kunnes kello oli tarpeeksi, jotta pääsimme lyllertämään kohti turnauspaikkaa. Kärjessä Isto veteli taas aivan käsittämätöntä haipakkaa, joten porukka hajosi pariin palaseen, mutta onneksi lähes jokainen oli jo käynyt Tukholmassa, joten reitti ja Tukholma oli jo tuttu. Turnauspaikalla jouduimme tietenkin taas odottelemaan puolisen tuntia, että pääsimme sisälle

Menin Malkin deck-checkiin, mutta jouduin joka tapauksessa vaihtamaan Sleevet. Päätin siis vaihtaa pakkaa Luxchompiin, koska Gigas oli feilannut ja Luxchomp oli pärjännyt tarpeeksi hyvin ennen kuin Gigas ja Gyarados oltiin updatettu. Tällä kertaa kuitenkaan fiilikset eivät olleet läheskään yhtä varmat, mutta Tukholma on aina Tukholma ja jännittävintä oli, se, että saisinko yhtään ruotsalaista vastaani koko turnauksen aikana. Uskomatonta kyllä---






1. kierros Random ruottalainen(Magnezone/Electrode Prime)

---Ruotsalainen jo ensimmäisellä kierroksella. Sain perus Luxchomp alun ja Luxchomp voittaa tapansa mukaan Stage2 pakat, jotka eivät pelaa Spiritombia tyylipuhtaasti. Ruotsalainen kuitenkin veti Electrode Primen powerilla, 5 energiaa pakastaan uskomattomalla topdeckilla, joten hän sai Prizen nostettua tämän pelin aikana. Harvoin näistä kuitenkaan mitään peliä saa aikaiseksi.
1-0


2. kierros Terhi Kettunen(Gyarados)

Tiesin, että Terhi pelaa Gyaraa, mutta Gyara ei onneksi ollut samanlainen kuin meidän, joten oletin, että ottelu saattaisi olla voitettavissa. Terhi ei kuitenkaan saanut alkuun oikein mitään ja tapoin yhdellä Luxraylla kaikki Terhin poket ennen kuin hän edes sai minkäänlaista set-upia. PP.
2-0

Tässä kohtaan tuskin tulisi enää mitään ruotsalaisia vastaan, sillä ainut 2-0 ruotsalainen oli Hampus(yllättäen).

3. kierros Hampus(Gyarados)

Mikäs se tässä, en tiennyt mitä Hampus pelasi, mutta kun huomasin Sablen alussa, arvasin, että vastassa on Gyara. Sprayasin Hampusin Azelfin ja huomasin tuskaisen ilmeen hänen kasvoillaan. Huomasin myös, ettei hän etsinyt Collectoreilla Karppeja vaan Seekerin, jolla saisi Azelfin uudestaan. Hakkasin Luxraylla edessä samalla kun etsin Sprayta koko ajan lisää ja loppujen lopuksi 2 Karpia jäi Hampusin Prizeihin eikä hänkään saanut yhtään prizea koko pelissä. Hyvä Gyarados.
3-0

4. kierros Tuomas Kekkonen(Victreebel/Spiritomb/Slowking)

Olin pelannut kyseistä pakkaa vastaan liigassa kun Seppo halusi röllätä sillä. Luxchompin Warp enut ja nopeus kuitenkin tuottaa pakalle aivan liikaa ongelmia. Tässä kohtaa nopeus kostautui Kekkoselle. Kekkonen ei nostanut mitään, myöskään prizeja, koko ottelun aikana.
4-0

Olin siis jo jatkossa ja minua vastaan oltiin nostettu koko turnauksen aikana 1 prize, mikäs siinä.

5. kierros Janina Kivimäki(Gyarados)

Janina aloitti Sablella ja käytti Collectorin. Donkasin hänet Luxraylla ja Crobateilla. PP.
5-0

Sainpa donkikostoni Gyaradosille Turun turnauksesta. Ja sainpa aiemmalla kierroksella kostoni myös Kekkoselle. Velat oltiin nyt maksettu ja vieläkään ei ollut yhtään prizea nostettu.

6. kierros Ville Välimäki(Magnezone)

Alkuni oli hidas, mutta Ville ei saanut energioitaan disciin. Päätin tuoda Super Connectivity Magnezonen eteen ja siirtää siltä energiat pois Ambipomilla. Stallailin pari vuoroa kunnes aloin mätkiä garchompeilla penkkiä ja Sprayattuani Magnetic Drawit Ville ei nostanut mitään.
6-0

Puhtaat Swissit sitten, öö. En muista milloin. Olin tyytyväinen siihen, että tämä oli hyvää vastapainoa feilattuun Turun turnaukseen. Vielä olisi kuitenkin pitkä matka tavoitteeseen, eli turnausvoittoon.


Top8 Janina Kivimäki(Gyarados)

Olimme pelanneet Janinan kanssa yhden harjoitusottelun, jossa en kuitenkaan ollut jaksanut kauheasti keskittyä, hävisin pelin. Nyt oli kuitenkin tosi kyseessä ja molemmat ottelua, jotka pelasimme, menivät samaan tyyliin.

1. Ottelu
Otin 4 ensimmäistä prizea Luxraylla, jonka jälkeen snipusin 2 pokemonia penkiltä Garchomp C LV.X:lla. Voitin 2 prizen erolla.
1-0(7-0)
2. Ottelu
Identtinen 1. otteluun paitsi, että taisin voittaa vain 1 prizen erolla. Tässä pelissä käytin Expert Belt Luxrayta Gyaradosin tappamiseen, jolla voitin myös pelin. Tech Belt ftw.
2-0(8-0)

Top4 Hampus(Gyarados)

Miska-teh Luxchomp Master- meni häviämään Hampusin Gyaralle. Sen käsityksen mitä sain Hampusin Gyarasta, oli, että se oli hidas. Liian hidas.

1. Ottelu
Outspeedasin Hampusin ja hän nosti vain 2 tai 3 prizea.
1-0(9-0)

2. Ottelu
Miska hävisi Hampusille, koska ei nostanut kahdessa ottelussa mitään(näin ainakin Miskan mukaan). Hampusilla on siis joku taika siihen. Nostin alkukäteeni energiaa ja Basiceja ja nostin 5 seuraavaa vuoroa pelkkiä energioita ja Basiceja. Tiesin, että tunti ei välttämättä riittäisi 3 otteluun, joten scooppasin kun Hampus johti 3 prizella ja itse en ollut nostanut mitään.
1-1(9-1)

3. Ottelu
Alkukädessäni ei ollut taaskaan mitään muuta nostoa kuin PONT. En ollut tarvinnut PONT:ia koko turnauksen aikana, mutta nyt se pelasti turnauksen. Nostin PONT:lla 2 Cyrusta ja peli lähti käyntiin. Käynnistys oli kuitenkin sen verran hidas, että todennäköisesti olisi hävinnyt pelin ilman Hampusin miljoonaa Seekeria jolla sain kaiken maailman Uxiet ja Azelfit penkiltä pois ja niiden tilalle tarvittavat Crobatit ja Lucariot. Tämä peli meni aivan liian tiukalle joka tapauksessa kun täytyy muistaa, että Hampus on ruotsalainen.
2-1(10-1)

Tärkeintä voitossani oli se, että ehtisimme laivaan ajoissa. Päätimme pelata Jonin kanssa finaaliin laivassa syömisen jälkeen. Lähdimme siis turnauspaikalta palkintojen kanssa ajoissa ja menimme laivaan. Pääsimme sisään lähes heti saavuttuamme.

Hyttimme olivat samoissa paikoissa kuin menomatkalla ja menimme heti Buffettiin syömään, jotta ehtisimme pelaamaan finaalin ennen yötä. Söin itseni aivan ähkyksi ja olin ihan valmis nukkumaanmenoon joten menin lagaamaan ruuan jälkeen hyttiin puoleksi tunniksi. Olimme sopineet, että pelaamme finaalin laivan tilassa, jossa oli paljon pöytiä, mutta ei koskaan juurikaan ihmisiä. Aloitimme finaaliin noin kello 10 illalla. Taisimme olla Jonin kanssa aivan yhtä väsyneitä.

Finaali Joni Kivimäki(Luxchomp)

1. Ottelu
Sain ok alun. Joni taas sai hieman hitaamman. Nostin myös DCE:t aina kun tarvitsin niitä ja ottelu meni kuin oppikirjan mukaisesti. Tapoin Ambipomilla Garchompin, Dragonitella Toxicroakin, Toxicroakilla Ambipomin etc. Jonilla taisi olla 3 prizea jäljellä kun nostin viimeisen prizeni.
1-0(11-1)

2. Ottelu
Fiilikset olivat suht hyvät, tiesin, että ensimmäisen pelin voittaminen olisi tärkeää. Nostin toisen alkukäden, joka oli lähellä täydellistä jälleen, tällä kertaa Dragonitella, DCE:lla ja Collectorilla. Aloitin, liitin DCE:n Dragonitelle ja annoin vuoron. Joni pelaa 3 minuutin vuoron ja donkkaa Dragoniteni, juhuu.
1-1(11-2)

3. Ottelu
No niin, jännäksi meni sittenkin. Nostin alkukäteni, joka oli schaissea PONT:ia lukuun ottamatta. PONT pelasti pelini jälleen. Jonin alku oli tällä kertaa vähän heikompi ja hän toikin Puruglyn eteen pyörimään. Joni onnistui discimaan Aaronin kädestäni, joka haittasi hieman sitten loppupelissä. Peli pyöri aika kauan paikoillaan kun Jonin Purugly iski 20 damagea ja itse latasin ukkeleitani penkille. Snipusin Jonin Garchompit aina kun ne tulivat penkille energian kanssa, mutta loppua kohden resurssini alkoivat loppua. Kun minulla oli 1 prize jäljellä, pakassani ei ollut enää yhtää Basic energiaa eikä Supporteria. Ironista kyllä, en ollut käyttänyt yhtään DCE.ta vielä tässä kohtaa. Joninkin resurssit olivat kuitenkin aivan loppu, sillä hän tuli vain Biteemaan Luxray LV:X:llaan. Nostin kuitenkin tokavikasta Prizesta DCE:n, topdeckista Poketurnin ja nostin Dragoniten edestä käteen. Liitin Gainin, joka oli Dragonitella Garchomp C:lle, liitin DCE:n, evolvasin Garchomp C LV:X:n(joka oli ainoa kortti kädessäni) ja ammuin jotain penkiltä viimeistä prizeani varten. Olin käyttänyt koko pakan loppuun.
2-1(12-2)

Jee, voitin turnauksen. Olin siis voittanut 50% turnauksista, johon olin osallistunut. Tavoitteessa olin vielä tässä kohtaa. Otin mitalin ja boosterit ja menin pelaamaan pari erää pokeria poikien kanssa, kunnes olin liian väsynyt ja menin hyttiin sammumaan.

Aamulla heräsimme, menimme laivasta junaan Helsinkiin ja katsoimme Harry Potter 7.(Pt1.). Elokuva oli muuten varmaan yksi huonoimmista Pottereista, joita olin nähnyt. Kakkososaa odottellessa. Helsingissä populaamme liittyi myös Otto, joka tuli Hyvinkäältä katsomaan leffaa kanssamme.

Viikko kului nopeasti ja pian olikin jo Seinäjoki. Ajattelin, että turha vaihtaa voittanutta ja päätin myös Sunnuntain turnauksessa pelata Luxchompia, täysin identtistä listaa.

Lauantai Seinäjoella oli hauska. Pelasimme Meleeta, Brawlia, Mario Kartia ja tietenkin korttia. Prelikassa hävisin Top4:ssa ja voitin jotain 2 boosteria(jee).Pelasin myös älyttömästi Gyaradosilla, jonka Isto päätti ottaa turnauspakaksi, koska Machampeja arveltiin olevan liikkeellä kahden Luxchomp voiton takia. Voitin myös Jounin Gigasin monta kertaa Gyaradosilla, vaikka Jounin Gigas toimi lähes yhtä hyvin kuin omakin Gigasini harjoitusotteluissa. Menimme jossain 2-3 välissä yöllä nukkumaan.

Sunnuntai 5.12.2010 Seinäjoen Citari

Aamulla söin aamupalaksi ruisleipää ja jotain sen päällä. Jännitin turnauksen alkua ja pelkäsin Machampeja.


1. kierros Tony Packalén(Machamp/Donphan Prime)

Niinpä niin. Tiesin, mitä Tony pelaisi, joten kylmät väreet kiirivät selkäpiitaani pitkin. Tony sai suht nopean alun, mutta toi Donphanin eteen Beltin kanssa ja disci Sagella kaikki Machamp Primensa. Donphan siis juuttui eteen ja pistin sen Crobatilla poisoniin ja aloin iskemään penkiltä Machokeja alas. Sain Uxiet myös penkille valmiiksi Take Out Champeja varten ja vedinkin 2 Champia alas Uxie LV.X:lla.
1-0

Kivi vierähti sydämeltäni kun onnistuin voittamaan yhden turnauksen Machampeista, mutta kauheudet olivat vielä edessä.

2. kierros Jouni Lehtinen(Regigigas)

Tämä match-up oli ylivoimaisesti hirvein. Lähes hirveämpi kuin Machamp. Tiesin, että Gigas tuottaisi aivan järjetöntä tuskaa Luxchompille toimiessaan. Ja Jounin pakkahan toimi. Evosin T2 tilaisuuden tappaa Jounin Gigas penkiltä, joten hän pääsi kehittämään sen LV.X:ksi. Ammuin ensimmäisen Gigasin alas Lucariolla. Sitten Jouni Judgettaa. Nostan Toxicroakin, tavarat sille, Crobat sekä Poke Turnin ja Cyrusin. Tapan toisen Jounin Gigasin. Jouni Judgettaa uudestaan. Nostan jälleen kaiken tarvittavan. Jouni laittaa 3. Gigas LV.X:nsa peliin ja Drag offaa Croakini alas. Minulla on kuitenkin jälleen kaikki kädessä ja tuon Croakin takaisin Aaronilla ja isken Belti Gigakseen 130. Tässä vaiheessa penkilläni on vähän kaikkea ja vain 1 prize jäljellä. Jouni kummastelee, miten onnistuin nostamaan Judgesta kaiken ja enemmän ja vieläpä ilman PONT:ja, mutta minulla ei ole hänelle vastauksia. Jouni sekoilee jotain ja lopulta Saccaa oman Gigasinsa.
2-0

Luxchomp näytti nyt oikeasti kyntensä. Jounin pakka toimi täydellisesti, mutta niin toimi omanikin. En ihmettele, miksi olin tähän mennessä tällä kaudella Luxchompilla 11-0. Ja itse asiassa- viime kaudella en edes pelannut Luxchompia missään turnauksessa.

3. kierros Jani-Matti Mäkelä(Vileplume/Gengar/Machamp)

Jyväskylä 2-0:ssa- rispekt. Jani-Matti nostaa kuitenkin hitaan alun ja tapan hänen Tombinsa Luxraylla. tämän jälkeen hän ei saa edes Twinsilla Take Out Champia peliin. Ammuin Garchomp C LV:X:lla Machoken alas ja voitin pelin.
3-0

Ainoa 3-0 tässä kohtaa oli lisäkseni Jyväskylä^2. Ja mikä pakka, Machamp tietenkin.

4. kierros Jarkko Karhu(Machamp/Donphan)

Aloitan pelin Dragonitella ja Garchompilla. Saan luvan aloittaa ja liitän Garchompille DCE:n ja isken 30 Machopiin. Jarkko vetelee vähän kaikkea ja nostaa T1 Champin ja Take Outtaa Garchompini. Onneksi minulla oli Dragonite. Uhraan Dragoniten eteen ja etsin Collectorilla penkille Uxien, Lucarion ja Luxrayn. Jarkko tuhoaa toistamiseen pokemonini ja tulen iskemään häntä Uxiella. Jarkko pelaa toisen Champin ja Take outtaa Uxieni. Pelaan toisen Uxien penkille ja tapan jotain Luxraylla penkiltä. Jarkko Take Outtaa ja liittää Rescue Energian Champille. Hänellä oli enää 2 prizea ja varma Champi myös ensi vuoroa varten, koska oli saanut BTS:n peliin. Tapan Champin tietoisena siitä, että se tulee kuitenkin uudestaan kiitos Rescue energian. Tässä kohtaa peli kuitenkin ratkeaa edukseni. Jarkko ei nosta kivienua ja Sprayaan hänen Uxiensa, kun hänellä oli 2 korttia kädessä. Tuon Warp enu, Luxray Combolla Machampin eteen ja Zen Bladeen sen uudestaan hengiltä. Tästä Jarkko ei enää nosta mitään ja ajelen lopun läpi Uxie LV.X:lla.
4-0

T1 Take Outit tuovat aina hengenahdistuksia. Näin vanhana ei hermotkaan ole enää yhtä jäätävät kuin silloin joskus nuorena.

Olin ainoa 4-0 tässä kohtaa, joten tulisin saamaan varmasti Donwner Pairingin.


5. kierros Janina Kivimäki(Luxchomp)

Janina oli pettynyt siitä, että sai minut vastaani. Itse olin ihan tyytyväinen, koska en ollut Luxchompia vastaan pelannut vielä tässä turnauksessa. Tietyissä määrin Luxchomp mirrorit ovat nautinnollisia. Tästä ei kuitenkaan tullut mitään Luxchomp mirroria, koska kumpikaan ei nostanut vaihteeksi mitään. Nostin kuitenkin Collectorin ennen Janinaa ja koska hänellä oli vain Uxie LV.X pelissä voitin hänet, kun sain Toxicroak G:n Leap Awaylla tilaa Bronzong G.lleni ja siirsin energiat Uxie LV.X:lleni jotta sain donkattua Janina Uxien jossain vuorolla 4.
5-0

Menin tässä kohtaa seuraamaan Roxun ja Annin välistä ottelua, sillä siitä tulisi vastustajani. Vastustajani olisi siis Luxchomp tai Jumpluff. Mieluummin Luxchomp, koska Jumpluffin donkability on liian suuri ollut harjoitusotteluissa. Anni kuitenkin voitti.


Top4 Anni Parkkila(Jumpluff)

1. Ottelu
Saan 3 Sprayta käteen T2 ja peli on taputeltu ennen kuin se edes alkoi.
1-0(6-0)

2. Ottelu
Saan Ambipomin alkuun ja olen varma, että Anni donkkaa minut. No, Anni jää Candyn tai BTS:n päähän donkista, mutta alkuni hitauden takia häviän pelin jokatapauksessa. DCE:t eivät nousseet missään vaiheessa peliä.
1-1(6-1)

3. Ottelu
Anni ei nostanut tässä pelissä mitään ja ajelin vain hänen läpi.
2-1(7-1)

Jani-Matti voitti onneksi Tonyn, joten en joutunut uudestaan lähes puhdasta Champia vastaan. Janina kysyi miten pärjäisin, koska minulla ei ollut Dialgaa, joka pysäyttäisi Vileplumen. No, Vileplume ja Spiritomb ei olleet aikaisemminkaan mikään ongelma.

Finaali Jani-Matti Mäkelä(Vileplume/Gengar/Machamp)

1. Ottelu
Peli kesti lähes ikuisuuden ja oli ylivoimaisesti paras peli, mitä pelasin kauden aikana. Ottelu oli myös katsojille varmasti viihdyttävä. Evosin kun uhrasin Crobatini, sillä olin varma, että nostaisin Aaronit pakasta(no en nostanut). Tämän takia peli ratkesi vasta viimeisellä vuorolla kun käytin Uxien, jolla nostin 10 kortin pakastani 5 korttia ja tarvitsin toisen 2 Aaronistani(ne olivat 2 viimeksi nostettua korttiani). Hieno peli kaiken kaikkiaan.
1-0(8-1)

2. Ottelu
Jani-Matti aloittaa Unown Q:lla, jotain penkillä. Aloitan Toxicroak G:lla, käytän Azelfin, jolla nostan Luxrayn(LV.X jo kädessä) topdeckaan Psychic enun, käytän Leap Awayn ja tapan Azelfilla Unown Q:n. Jani-Matti katsoo käteensä hetken ja scoopaa. PP.
2-0(9-1)

Huvittavaa sinänsä, että 1. pelin intensiivisyyden jälkeen 2. pelistä ei tullut edes peliä. Pokemon on vähän Pokémon välillä. Voitin siis jo toisen turnauksen putkeen, jälleen käytännössä häviämättä peliäkään. Siitä voidaan olla montaa mieltä, mikä on formaatin paras pakka, mutta itse olen sitä mieltä, että vaihtoehdot ovat vain Gigas ja Luxchomp. Jostain irvokkaasta syystä Gigasit eivät kuitenkaan ole päässeet pitkälle turnauksissa, vaikka ovat toimiessaan voittamattomia.

Otan palkintobuusterit, sekä hienon Seinäjoki-kaupunki setin, jonka pannulappuun sain tungettua prelikkakortit. Annan voittoboostereistani tuomaripalkinnot Matille ja alamme siivoamaan paikkoja.

Lähdemme paikan päältä Millan, Iston, Lehtiksen ja Annin kanssa ja pysähdymme HeseStopiin, jossa pääsen ensimmäistä kertaa vinguttamaan Hesburgerin kanta-asiakaskorttiani. Lehtis tilaa 2x Juustoateria(wtf?). Tosin ymmärrän sitä periaatteessa, sillä itse en tullut edes täyteen Mega-ateriasta. En tosin ollut syönyt mitään koko päivänä.

Loppumatkasta viemme Jounin kotiinsa ja katson katsomattomat Tähtiportin jaksot Annin läppäriltä. Olemme 10 Hyvinkäällä ja ensimmäinen asia, mitä teemme siellä on suklaanosto.


2 viikonloppua, 3 turnausta, 2 turnausvoittoa sekä 16 peräkkäistä voittoa. Tästä on kaiken kaikkiaan hyvä jatkaa tulevia turnauksia varten. Mitäköhän pakkaa sitä pelaisi seuraavassa turnauksessa…

Lopuksi tuttuun tapaan plussat ja miinukset:

Plussat:

+ Voitin 2 turnausta
+ Olen tavoitteessa
+ TurkuTukholma laivareissu oli tällä kertaa oikeasti hauska
+ Maanantain jatkot TurkuTukholman jälkeen
+ Luxchomp on formaatin paras pakka
+ Kivimäille upeasta Seinäjoki-kokemuksesta
+ JayEm:lle parhaasta pelistä vuoteen
+ Tähtiportissa tapahtui vihdoinkin jotain
+ Hese>Mäkkäri
+ Seura laivamatkalla
+ Ehdin kirjoittaa raportin
+ Miska voitti kunnon turnauksen Mastereissa – ja byen SM-kisoihin
+ Suhteellisen vähän donkeja
+ Luxchompi donkattiin vain kerran
+ Voitin Autoloss Match-upeja
+ Amarillo-jatkot


Miinukset:

- DH on aina krapulassa tai kännissä
- Donkit
- Mega-ateria ei ole tarpeeksi täyttävä
- Turun epic fail
- Gigas feilaa

Kommenttia voi heittää, onnea vain, jos jaksoit lukea koko raportin läpi. Tuli vaihteeksi vähän liian pitkä.
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: Tripla-raportti

ViestiKirjoittaja JayEm » 06.12.2010 17:21

Jaksoin lukea rapsan (ei ole tapaistani). Hieno rapsa, ja omastanikin mielestä ensimmäinen finaalipelimme Seinäjoella oli paras, mitä olen pelannut. Voitto jäi vain uupumaan, mutta ei voi mitään. Seuraavia kisoja odotellessa, onnittelut vielä hienoista voitoista.
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Tripla-raportti

ViestiKirjoittaja Hero » 06.12.2010 17:25

Vähän olisi ollut kivaa tunkea pillejä Esan nenään, kun Esa nukkuu. :3
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tripla-raportti

ViestiKirjoittaja R0xu » 06.12.2010 18:10

Pitkä ja mukava rapsa lukea. Syrjivästi olen tuo ainoa kenen peliä et muistanut Turussa. ;-;

3. kierros VS ESa[gigas]
aloitan azelfilla, Esa saa kaikea t1 ja powerlukottaa 4 vuoroa. Pelailen vaan orjia penkille ettei ne loppuisi ja sain jopa 2 karppia disciin junkilla. hävisin kun penkki tyhjeni.
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: Tripla-raportti

ViestiKirjoittaja Roseanni » 06.12.2010 18:30

GRÄTS! Aika karuu, 16-0 uh oh. Pääsin "combobreakaamaankin" top 4 matsissa lol.
Luin koko raportin, oli hjuva, mut miksen ollut plussissa? ;__; Etenkään top4 sijoitus... Aina mut unohdetaan. DX
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: Tripla-raportti

ViestiKirjoittaja Mint Nature » 06.12.2010 18:53

Et kertonut finaalin musiikeista :( Eli siitä kun voitit jonin niin surulaulu oli ja samoin kun sut Donkattiin.
Valloitamme Mailman Kahvi kupilla.xp
Spoiler:
ökääh
Avatar
Mint Nature
Järvenpään Liiga-Leader
 
Viestit: 219
Liittynyt: 01.11.2010 16:23

Re: Tripla-raportti

ViestiKirjoittaja Tonu » 06.12.2010 19:36

Eeppisen hidas setuppi tossa meidän pelissä. Mikäli matchup olisi ollut paljon taaisempi niin ei voisi varmasti sanoa, että kumpi olisi vienyt. :)

HB tuosta kahdeksasta matsista (5 kierrosta) Gyaradosia vastaan pelaamisesta Tukholmassa. Onnea kanssa kahdesta CC-voitosta. Tripla rapsasta vielä Tripla propsit. :>
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tripla-raportti

ViestiKirjoittaja Juusto » 06.12.2010 22:24

Olen katkera, aivan heleveteeette katkera. Sagettaisin jos voisin.
Onnea nyt silti senkin pörrö!
Avatar
Juusto
 
Viestit: 478
Liittynyt: 02.11.2010 00:34

Re: Tripla-raportti

ViestiKirjoittaja Hero » 06.12.2010 23:18

Roseanni kirjoitti:Luin koko raportin, oli hjuva, mut miksen ollut plussissa? ;__; Etenkään top4 sijoitus... Aina mut unohdetaan. DX

Anteeksi, mutta onko tämä anniskelualuetta?
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tripla-raportti

ViestiKirjoittaja JaniK » 06.12.2010 23:20

Ai mitä se Jesse haluu antaa? :D:D
JaniK
 
Viestit: 32
Liittynyt: 01.11.2010 23:38


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron