Magneetteja - Niitä on kaikkialla

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Magneetteja - Niitä on kaikkialla

ViestiKirjoittaja Hero » 19.12.2010 22:18

[youtube]F21aifX0lZY&feature=channel[/youtube]
Ajattelin että ehkä tämänlainen konemusiikki liittyisi magneetteihin, varsinkin kun botit huutelevat "I want kill everybody.."


Olen pahoillani mutta jätän Helsingin raportin kirjoittamatta, koska turnaus meni niin huonosti ja pelit olivat niin kehnoja. Pelasin DHawkin antamaa Regigigasta 3-3, ja taukojen välissä Crash Team Racingia. Olin vielä tänään kipeämpi kuin eilen, mutta nähtävästi vajaa kuntoisenakin osataan pelaa!

Lauttasaaresta luokseni tuli yöpymään Kekkonen, Steve, Juusto, Roxu ja Kumis. Heidän kanssa iltaa vietettiin, ja myös yötäkin. Kumiksen mennessä nukkumaan, ja lapset alkoivat selaamaan pahveja. Yöllä kaivoin Magnezoneni esiin, joka oli tämä kliseinen Raikou & Entei Legend –versio. Tia oli valittanut minulle viikolla että pitäisi keksiä jotain repäisevää, ei jakaisi pelaa sitä perussettiä. Yöllä sain ahaa-elämyksen tästä lausahduksesta.. Kaivoin Tonun ja Tian Magnezone-listat, ja lähdin hieman yhdistelemään kummankin pakan hyviä ominaisuuksia.. No, tässä on sitten tulos, 0 testipeliä takana ofc.

Ruoskat
4 Magnemite 66-SF
3 Magneton 42-SF
2 Magnezone 6-SF
1 Magnezone 96-TM
1 Magnezone 142-LA
3 Spiritomb 32-AR
1 Azelf 19-LA
2 Uxie 43-LA
1 Uxie 146-LA
2 Drifloon SH1-SF
1 Drifblim X-UD
1 Drifblim 16-SF
1 Unown Q 49-MD

Rainerit
4 Pokémon Collector
2 Bebe’s Search
3 Judge
2 Twins
1 Palmer’s Contribution
2 Broken Time-Space
2 Expert Belt
2 Junk Arm
1 VS Seeker
1 Luxury Ball
1 Pokémon Rescue
1 Night Teleporter
1 Warp Point

ES:t
6 Lighting Energy
3 Double Colorless Energy
2 Rescue Energy
2 Metal Energy Special
1 Warp Energy

Aamulla pakkasimme kamamme, ja lähdimme hieman tuli persuksen alla bussipysäkille. Onneksi kerkesimme bussiin, ja alkoi noin 40 minuutin lagimatka. Jokainen taisi olla omalla tavallaan väsyneitä, kun jokainen lagasi matkan ajan. Ainoastaan Roxu oli lapsellisen into piukeena bussin Stop-nappulasta.. Kun tuli meidän pysäkki, hyvä kun olin saanut nostettua käden sylistäni painamaan Stop-nappulaa, niin Roxu oli jo tehnyt sen… Tampere.

Alokas Tommilan johdattamana pääsimme turnauspaikalle ehjin nahoin. Ääneni oli niin hajalla, että päätin käydä ilmottautumassa, ja sekoittelin siinä pakkaani ja join kaakaota. Qahwi ilmoitti että Metanite oli löydetty – jesh! Pelasimme Toxin kanssa nostalgisen ottelun.. Metanite vastaan Exeggutor d / Flygon d / Mew d / tech. Saimme tietenkin yleisöä ympärille.. Tenavat eivät muista kun Pokémoneja pelattiin energioina.. Ottelu kerettiin pelaamaan loppuun, ja Malk alkoi huudella että turnaus alkaa.


Taso 1 – Kim R. – Kingdra prime / Machamp SF
Eilisen Multi Energia kämmäyksen tiimoilta Essillore oli mainostanut kovasti, ettei tätä pakkaa voi pelaa ilman Multi Energioita. Olin jopa odottanut että Kimin ja Essilloren pakat olisivat eri kuin eilen.. No, sieltä paljastuu Machop ja Horsea. Itse taisin saada ihan perusalun. Collectorilla Magneetteja penkille, ja pakkokehitystä Spiritombilla. Spiritombini sai riehua edessä ilman mitään ongelmia, kun Kimin Machamp ei tullut aivan heti Take Outtaamaan ja Kingdrojen Power Splashit menivät Magnezoneen.

Kimin molemmat Uxieiden olevan pelissä, Judgetan hänen kättään pakkaan takaisin – pelottaa aivan liikaa. Matsissa ei ollut oikein mitään ihmeellistä. Gyro pallolla Spiritomb eteen, Judgetus ja that’s it. Kim taisi saada yhden Magnezoneista alas Power Splasheilla, ja Machamp otti Take Outilla yhden Spiritombin? Ottelu oli aika kepeästi ohitse.

WIN!


Taso 2 – Arska(?) – Garchomp C
Eilen yöllä olin pelannut Magnezonella (Entei Raikou versiolla) Juuston Luxchompia vastaan, ja olin todennut ettei SP:tä vastaan voi oikein tehdä mitään (jää liian helposti jalkoihin.) Alkuun Shiny pedopallo, ja taakse Spiritomb. Kädestäni puuttui Pkmn Collector, ja loput olivat hieman kyseenalaisia.. No, Night Teleporter matkaan ja heads! Collectorilla kamaa penkille.. Oli pakko hakea Azelf, koska minulla oli kaikki kolme Magnezonea, yksi Magnemite ja yksi Magneton prizeissa. Meinasin jo scooppaa ottelun tuohon, mutten ollut huomannut Arskan pelaavan Dialga G:tä tai Luxray GL:ää peliin, joten ajattelin pelata nyt loppuun asti.

Arskalta ei oikein tullut mitään perille asti, koska Judge + Spritomb tekivät hienoa työtä keskenään. Muutama Dragon Rush otettiin kyllä vastaan, mutta ei sen enempää. Tuntui ettei Garchomp C saanut oikein mitenkään tehtyä vahinkoa Magneetteihin. Rescue Energiat kierrättivät tapetun Magnezonen takaisin käteen.

Nysväämistä toisensa perään.. Ottelussa ei oikein tapahtunut ’mitään,’ yritin parhaani ottaa Gyro pallolla prizei, jotta saisin enemmän magneetteja peliin. Spiritomb ja Judge pitivät huolen, ettei Arska Dragon Rushaisi joka vuoro.

Lopulta Arskan resurssit loppuivat kesken, koska muutama Judgetus teki hyvää työtä. Olin jo saanut primen ja SF Magneetit peliin pyörimään..

WIN!


Taso 3 – Qahwi – Dialga G / Garchomp C
Seuraavalle tasolle! Vastassani oli Qahwi (<3) joka oli ottanut sattumanvaraisesti Dialgachompin pelattavaksi. En nyt tiedä oliko matsissa mitään ideaa tai järkeä. Alussa oli pieniä ongelmia saada Magneetit pyörimään ympyrää Deafen-lukossa (HQ pelissä.) Qahwi joutui oikeasti tekemään työtä, että saisi pakan toimimaan oikein. Staraptor FB Lv.X oli prizeissa joka haittasi hieman Qahwin peliä. Noh, ottelu päättyi lopulta siihen että Magnezone prime Lost Burnittaa kaiken mikä tulee eteen.

WIN!


Ruokkiksella lähdimme Kahwin auton voimin Alepaan ja takaisin (minä, Kahwi, Lefa, Juusto ja Rohan)! Ruokaa oli pakko saada pönttöön, että jaksaisi hakkaa vähän Pokémania! Juuston jäädessään johonkin trollailemaan Annia ja Matiusta. Kirosimme hänet, ja lähdimme autolla takaisin mestoille. Leivät nassuun ja pelaamaan!


Taso 4 – Tonu – Gyarados
Minulla oli yksi Spiritomb pelisse neljän vuoron ajan, kunnes Tonu otti sen alas Sableyellä.

LOSE!


Pelasimme Tonun kanssa uuden pelin.. No, voitin sen aika helposti ilman mitään kunnollisia ongelmia.


Taso 5 – Murrecat – Tyranitar prime
Olin kuullut huhua että Murrecat donkkaili kaikki pelinsä Sableyellä.. Noh, jouduin sitten häntä vastaan. Tiesin että Sableye ottaisi rankalla kädellä Spiritombeja alas, mutten antanut faktan haitata peliä. Trainer-lukkoa ja Judgea peliin. Evolvoin Spiritombilla Magneettei takariville, kun Murre setuppasi peliä Sableyellä.

Viimein kun Magneetit kohtasivat Godzillat, alkoi pelti rytistä. Magneetteja tippui, Rescue Energia pelastaa, ja yksi Tyranitar tippui. Pelotti liikaa hyökätä Tyranitareen Magneeteilla, koska 160 HP oli aivan liikaa eikä Expert Belttejä missään joten! Pedopallo UD kehiin, DCE ja Magneetti Lv.X:llä siirtoenua Pedopallolle. Tyranitaren olevan edessä, Judgea, Take Away, Spiritomb eteen! Tämän jälkeen Magnezone hävittää kaiken polttamalla kumoon!

WIN!


Qahwi oli ennen rundia tullut kyselemään miten voittaa Jumpluffin Dialgachompilla.. Olin vain todennut muutaman neuvon, ja myös faktan ettei sitä voita helposti jos et saa Deafen-lukkoa. Millan kanssa aloimme katsomaan kun Qahwi joutui oikeasti pelaamaan ja tekemään töitä voiton eteen. Hauskaa katsottavaa! Qahwi voitti Jumpluff-ottelun taidolla.. Qahwii <3


Taso 6 – McKettu – Gengar SF / Vileplume UD
Taas olin tämän faktan edessä. Olin 4-1, ja minun piti voittaa yksi ottelu että olisin top-8:ssa. Noh, matkaan siis! Vielä ehkä epäheteroin match-up.. No matkaan! Kettunen saa yllättävästi Bileplumen nopeasti peliin ja Gengarin. Gengar alkaa pelottelemaan minun penkkipokémonejani varjohuoneella.. Nopea Magnezone SF peliin, ja spin spin! Menin suoraan vaan Fainting Spelliin ihmeellisempiä kikkailuja – tails!

Kettuselta tuli Gengareita kuin liukuhihnalla (kiitos Rescuen) ja minulla Magneetit spinnailivat edes takaisin. Fainting spellit lentelevät, Poltergeistit tulevat argh! Maailman loppu iskeytyy! Lost Burnitan lisää Gengareita kumoon, ja Fainting spellit tailseiksi. Magneetit eivät pelkää mitään! Level uppaan Magneetin ettei Shadow Room tapa sitä. Judgetus, ettei Poltergeist tapa mitään! Lisää spinnausta! Gengareita kumoon, ja Bileplume sheikkaa assiaan Kettusen penkillä.

Maailman lopun jälkeen prizet taisivat olla 2-2 tai 1-2 tai jotain en enää muista. Magneeteilla ei enää kehdannut lähteä uhmaamaan Gengarin Fainting spelliä, joten.. Pedopallo Take Away aktivoidu! Kettusella oli enää tuo yksinäinen susi jäljellä, joten se pakkaan ja Judgetus päälle! Tämän jälkeen sieltä ei tullut mitään.. Joten Magneeteilla pari helppoa prizea..!

Turnauksen paras peli, kieltämättä!
WIN!


En edes kerinnyt avaamaan termospulloani, kun olinkin jo pelaamassa Juustoa vastaan top-pelejä..


Taso 7 – Peli 1 – Juusto – Luxray GL / Garchomp C
Yöllä olin todennut aikaisemmalla Magnezone-versiolla, että SP on vain liian nopea magneeteille. No, ensimmäinen peli menikin juuri niin kuin yöllä. Vaikka sain pelin pyörimään, se ei vain pyörinyt niin nopeasti kuin Juuston peli. Dragon Rushaili Azelfit yms. alas, ja spinnailin Spiritombia eteen. Tämä ei vain riittänyt..

LOSE!

Taso 7 – Peli 2 – Juusto – Luxray GL / Garchomp C
Ajattelin ottaa hieman aggressiivisemman pelityylin seuraavaan otteluun. Sain kyllä Spiritombilla jälleen setupattua Magneetit peliin, mutta.. Suurin osa ajasta varmasti meni pelkästään pakkojen shufflailuihin.. Judge, PONT, Judge, Set Up, Judge, Judge, PONT, Judge jne. Käytin viisi kertaa Judgea matsin aikana, ja spinnasin Spiritombia eteen. Ottelu oli siltikin yllättävän tiukka, kun piti pitää huolta ettei Promocroak G tule iskemään Magneetti SF:ää alas. Juustokin totesi myös ”Lv.X:n takia matsi oli yllättävän vaikea.” Niin, Magnezone Lv.X kuuluu samaan sarjaan kuin Drapion Lv.X. Kyseltiin Malkiltakin aikaa monta kertaan, ja yksi kaksi kuuluu sudden ”10 minuuttia aikaa!” Ööö, okei? Voitin pelin lopulta armottoman Judgettelujen jälkeen.

WIN!

Taso 7 – Peli 3 – Juusto – Luxray GL / Garchomp C
Tupla Spiritomb, ja Juustolta T2 Luxray GL Lv.X. Lainaten Toxia joka totesi lauseen viereisestä pöydästä ”Onko tämä nyt se pakollinen Unown-q matsi?”

LOSE!


Väännön jälkeen totesin että voisin lähteä kotiin sairastamaan flunssaa pois. Sain Qahwilta kyydin 550-pysäkille, josta juuri lähti bussi kun sain auton oven kiinni.. Ja sitten kotiin <3


PRÅPS
+ Hassuja yövieraita
+ Magnezone-lista
+ Oli jopa viihdyttävää pelata kerrankin
+ Qahwii / Rai-chan / Milla
+ Toxin kanssa nostalgiamatsi
+ Kyyti 550-pysäkille <3
+ Qahwi joutui pelaamaan ja ajattelemaan


SLÅPS
- Ääni niin hajalla
- Orvot Spiritombit
- Pedari SF ei oikein päässyt oikeuksiinsa
- Lauttasaaren turnaus
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Magneetteja - Niitä on kaikkialla

ViestiKirjoittaja badganondorf » 20.12.2010 00:08

Muistaakseni tuo Tonun kanssa jälkeen pelattu matsi oli myös Tonun n. 2-3 prizen etumatkassa, ennen kuin hän scooppasi...Voitit ilman suurempia ongelmia juu...Todennäköisesti et olisi pedopalloilla tehnyt yhtään mitään, jos tilalla olisi ollut jotoain järkevää, hienoa mehustelua silti. Onnittelut vaihteeksi hyvin menneestä turnauksesta ja siitä, että sait jopa Luxchompilta päänahan.

Niin ja siellä MetaNitessa ei tosiaan pelata sitä reiskaa...
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: Magneetteja - Niitä on kaikkialla

ViestiKirjoittaja Tonu » 20.12.2010 00:12

HB top-cuttaamisesta ja kahden listan miksaamisesta. Taas vaihteeks meni arselleen toi meidän peli ku kummallakin sukkas alotus... XP
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Magneetteja - Niitä on kaikkialla

ViestiKirjoittaja Hero » 20.12.2010 00:32

Tosiaan, Kettusen ottelusta puuttui 1-1 tilanteen Fainting Spell joka olisi voinut johtaa Sudden Deathiin.~ Flipistä tuli tails.

Badganondorf, täytyy myöntää että isojen lihojen kikkaileminen alas olisi ollut työlästä Magnezonen voimin (kts. Gigas / jne.) mutta eivät ne pedopallot olleet niinkään tärkeitä pakan toimimisen kannalta.. Kerran Liftingin pääsin heittelemään peliin.

Tonu, en tiedä pitäisikö mainita että tuossa on mun Magnezonen "Junk Arm -engine," iirc kumpikaan teistä ei pelannut Junk Armei.. :F
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron