God Tier: Luxchomp

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

God Tier: Luxchomp

ViestiKirjoittaja badganondorf » 20.12.2010 01:51

Kaksi viime turnausta on mennyt niin sanotusti mallikkaasti. Olin voittanut jokaisen ottelun, viimeisessä kahdessa turnauksessa ja ainoana häpeäpilkkuna olikin Turun turnaus, jossa Gigas kiukutteli, eikä suostunut toimimaan koko turnauksen aikana. Vaihdoinkin Luxchompiin, jolla viime turnaukset ovat menneet tilastoin 16-0. Lupasin itselleni, että vaihdan pakkaa heti kun häviän Luxchompilla yhdenkin turnausottelun. Eli mitä tapahtui Espoossa?

Loppusodan takia herra Kapteeni oli päättänyt jättää meidät lauantaiksi armeijaan, joten missasin Helsingin turnauksen. Miska voitti Helsingin turnauksen Luxchompillaan, joten siihen mennessä 4 turnauksessa Luxchompit olivat voittaneet kaikki turnaukset; 2 Miska ja 2 minä. Miskan ja minun Luxchompeissa ei juuri ole mitään muuta samaa kuin nosto(paitsi, että minulla on Premier Ballit). Miskalla on läjä outoja techeja - taino oli - ja nyt lisänä olivat tulleet niin mahtavat flippi Enu pickupit.

Olin sanonut Istolle, että hänen pitäisi "ryhdistäytyä", sillä en oikeastaan ollut tyytyväinen siihen, että hänestä ei ollut juuri "supportaamaan" turnauksissa kun heilui jossain 3-3 tilastoissa aina. En tiedä kuinka vakavasti Isto tämän otti, mutta hän päätti kopioida pakkani kortilleen identtiseksi ja mennä sillä pelaamaan Helsinkiin. Toinen vaihtoehto oli Uxie donk, jolle Isto ei kuitenkaan jostain syystä lopulta lämmennyt.

Lauantai-iltana saavuttuani Vekaralta Kiasman eteen bussilla, lähden suunnistamaan Kamppiin ja Lauttasaareen vievään bussiin. Tarkoitus oli mennä katsomaan Iston mahdollisia finaalimatseja(Luxchomp auttoi heti), mutta hän tippuikin Miskalle top4:ssa mirrorissa. Pian saavuttuani Lauttasaaren(väärälle) bussipysäkille Isto tuli hakemaan minut Millan kanssa. Menimme Istolle, jossa Kettuset jo olivat, ostimme ruokaa ja söimme. Syvennyin niin RA3:sen syövereihin, etten muista illasta oikein mitään. 4. missionin jälkeen kuitenkin ärsyynnyin peliin, koska puoli basea oli räjähtänyt enkä ollut huomannut sitä edes kiitos surkean pelin. Ärsyynnyin ja vaihdoin C&C Generalsiin. Sitä pelasin kunnes sammuin lattialle. Isto kertoi myös tarinaa Miskan super Luxchompista, joka oli huomattavasti parempi mirrorissa ja nopeampi ja jotain muuta selityksiä, siitä miksi hävisi Miskalle 2-0. Itsehän sanoin, että en ole hävinnyt vielä yhtään mirroria listallani.




Sunnuntai 19.12 Espoon CC



Noh, päätin siis pelata yllättäen Luxchompia. Ennen turnausta ei oikein tapahtunut mitään ihmeellistä, juttelin siinä Riikan ja Hyvinkään porukan kanssa kunnes pairingsit tulivatkin kiitettävän nopeasti. Pääsimme siis pelaamaan.


1. Kierros Viljami S(Luxchomp)

Alkukäteni oli semi, tosin ilman supporteria. Top deckasin kuitenkin Cyrusin ja peli lähti siitä rullaamaan normaalisti. SP:lla oli pakassa kuitenkin ihme turhuuksia kuten Staraptor FB ja jotain muita helppoja Luxrayn uhreja, joten 6 prizen napsiminen oli helpompaa kuin "tavallista" Luxchompia vastaan. Tähän lisättynä tietenkin SP:n pienet evotukset ja "voinks ottaa bäkkii?" kommentit niin voitin 3 prizella.
1-0

En oikein jaksanut keskittyä otteluun, mutta lopputulokseen se ei onneksi vaikuttanut.

2. Kierros Tonu Taitto(Gyarados)

Tonuu. Tiesin, että Tonu pelaa Gyaradosia, ja näitähän otteluita olin pelannut vähän enemmän kuin tarpeeksi. Tonu kuitenkin saa turbo T2 Gyaran ja itse kituutan ja ja ammun penkiltä Garchompilla jotain. Vihdoin kun saan tapettua Gyaran Tonu Ohkoaa takaisin Black Beltin avulla. OHKO:an takaisin ja Tonu OHKO:aa tällä kertaa takaisin Beltilla. Peli ratkeaa kun nostan 2. viimeisen prizeni(olisi pitänyt nostaa se toinen). Käytän PONT:n ja tarvitsen vain DCE:n voittoon(toinen on viimeinen prizeni eli pakassa on vain yksi). Tonu kuitenkin leikkaa juuti niin, että DCE on pakan pohjimmainen kortti...
1-1

Vissiin ei mennyt ihan putkeen, pakka vaihtoon---->

3. kierros Piete Laiti(Gyarados)

Rohan on hieno mies.
2-1


Nopea peli ja ruokatauko joten jouduin stallaamaan hetkisen yksikseni kun muut lähtivät kauppaan(ei, en syö edelleenkää turnauksissa).

4. kierros Matias Ingman(Gyarados)

Onko tämä joku Tukholman Citarit? Oikeasti ei jaksa pelkkää Gyarados match-upia koko ajan. Peli on tavanomaista edestakaisin mätkimistä, mutta Matias ei saa yhtään Rescue energiaa liitettyä + hän pelasi vain 3 Gyaradosia, joista vielä yksi oli prizeissa. Yty loppui aivan liian aikaisin Matiasin pakasta kesken.
3-1

Mitenköhän olisi tällä kertaa jotain muuta kuin Gyaradosia...

5. kierros Mauri Viikki(Luxchomp)

Mauri oli silminnähden näreissään siitä, että "pääsi" vastaani. Olihan hän saanut jo hävitä rakkaalle veljelleni samassa turnauksessa. Ja identtiselle pakalle vieläpä. Alkuni oli kiitettävä mirror alku ja pääsin donkkaamaan Ambipom G:lla T1(vaikka aloitin) Roxun Garchomp C:n. Sain sillä tarvittavan prize etumatkan ja henkisen muuri muserrettua. Ottelu oli siitä lähtien tavanomaista techien taistelua, mutta jossain kohtaa Roxulta loppui jälleen nosto kesken ja hän scooppasi kun itselläni oli 1 prize ja hänellä 3 jäljellä.
4-1


Jos rehellisiä ollaan, olin turhautunut pakkaani 2. kierroksen jälkeen, sillä viimeisestä tappiosta Luxchompilla olikin jo aikaa. Tässä kohtaa turnausta aloinkin jo saamaan pientä luottamusta pakkaani takaisin. Isto oli onnistunut myös jotenkin rämpimään itsensä 4-1 tilanteeseen, josta olin lievästi yllättynyt, joten olisimme molemmat todennäköisesti jatkossa. Tonu oli vielä nostamassa ainoana 5-0 prosenttejani. Ennen viimeisen turnauksen alkua mietimme kuka saisi Tonun upper pairingiksi ja hänet sai Isto. Itsehän sain vastaani.

6. kierros Jouni Lehtinen(Luxchomp)

Jouni oli näköjään myös vaihtanut Luxchompiin, koska muut pakat eivät näyttäneet pärjäävän läheskään yhtä hyvin. Jouni oli valitettavasti myös ihastunut Miskan Enu Pick up ideaan(oikeasti wtf). Ottelusta en kuitenkaan muista kauheasti. Jounilla ei ollut mitään muita omituisia techejä enu pickupien lisäksi, mutta hän taisi missata pari counterin tappo mahdollisuutta ja Spray paikkaa ja olin yllättävän nopeasti parin prizen etumatkalla. Luxchomp mirrorit muistuttavat tavallaan niin paljon aina toisiaan, että niistä on vaikea muistaa yksityiskohtia. Kaiken lisäksi pyrin pelaamaan itse mirrorit mahdollisimman samalla tavalla, enhän niitä ole hävinnyt vielä yhtään. Enkä hävinnyt vieläkään.
5-1


Olin siis topeissa ja niin oli Istokin, joka onnistui voittamaan Tonun, joka oli 5-0:ssa ja pääsi sen avuin jatkoon. Isto kävi standigsit katsottuaan myös sanomassa, että kohtaisimme jo Välierissä, Juntusfinaalia ei siis nähtäisi tässäkään turnauksessa.

Jos olet seurannut raporttia, huomaat varmasti, että olen pelannut vain kahta pakkaa vastaan. Luxchompia ja Gyaradosia. Joku puhui suurista MAchamp määristä joskus. Niin ja se Magnezone. Ja mitä tapahtui monipuoliselle metagamelle? Näitä kysymyksiä mietin kun aloin pelaamaan top8 otteluani.


Top8 Matti Kettunen(VIleplume/Gengar)

1. Ottelu

Matti aloittaa Crobatilla ja antaa vuoron. Käteni on täydellinen ja donkkaan Dragonite FB:lla Crobatin.
1-0(6-1)

2. Ottelu

Matti saa turboalun. Vileplume ja Gengar T2. Penkki oli myös täynnä tulevia Genkkuja. Sain rahdattua Plumen eteen, mutta sillä oli Rescue energia, joten sen tuhouduttua Uxieni kuoli ja se tuli vain takaisin. Matti ajatteli lävitseni ja scooppasin Matin nostettua 4 prizea.
1-1(6-2)

3. Ottelu

Olin shokissa. En ollut kertaakaan saanut hyvällä alulla Luxchompilla niin pahasti turpaani kuin äskeisessä ottelussa. Tällä kertaa aloitin Ambipomilla ja DCE:lla. Päätin, että lähden rushi taktiikalla. Matti kuitenkin aloitti jälleen Spiritombilla. Sain vaikka mitä käteeni T1, mutta Matti tekee samat ja laittaa Plumen peliin T1. En voi sanoa, kuinka paljon tämä ärsytti. Tiesin, että jos teen samalla tavoin kuin viime pelissä häviän uudelleen. Tällä kertaa kun olen jälleen vuoron päässä Plumen taposta, Matti nostaa Copycatista Rescue Enun Plumelle ja olen jälleen ongelmissa. Tällä kertaa rahtaan Plumen kuitenkin eteen Luxraylla ja siirrän Rescue energian pois Azeflille Ambipomilla. Matti naurahtaa, käyttää warp enun ja Poltergeistaa Ambipomini. Aaron on ainoa toivoni saada Luxray GL LV.X uudestaan, joten tuon Luxrayni eteen ja isken Genkkuun 60. Matti vain Poltergeistaa Luxrayni pois. Tuon toisen Luxrayni eteen, otan Aaronilla LV.X:n, liitän DCE.n Uxielle, tuon sen eteen Level Uppaan, Trade OFfaan ja ammun Plumen alas. Matti katsoo kättään, liittää energian ja Poltergeistaa. Hengähdän, trainerini ovat käytössä. Pelaan 20 kortin kädestäni jokaisen trainerin PONT:ia ja Cyrusia lukuunottamatta. Katson peliä ja prizejani hetken ja huomaan, että vaikka Matti saisi Plumen takaisin peliin, minulla olisi kaikki avaimet peliin voittoon joka tapauksessa. Plumea ei näkynyt loppupelin aikana, joten voitin vielä vähän vähemmällä työllä.
2-1
(7-2)

Edellisistä otteluista huomaa, kuinka tärkeää pelitestaaminen on. Match-up oli minulle täysin vieras ja vain nopealla sopeutumisella onnistuin voittamaan ratkaisevan ottelun. Mikäli olisin kuitenkin joskus harjoitellut match-upia olisi se todennäköisesti ollut hieman helpompi, myös ensimmäinen ottelu. Ei kannata siis pelitestauksessa aliarvioida mitään pakkoja.


Olimme Matin kanssa nopeimmat, joten menin seuraamaan muiden otteluita. SP meni ottaamaan game lossin, joka johti tappiohon Tonua vastaan. Jouni voitti Heron surkeaan alkuun ja Isto ajeli Toxin läpi 3. ottelussa samalla tavalla. Top4:ssa oli siis jälleen 3 Luxchompia. Selvä...


Top4 Luxchomp)

1. Ottelu

Harvoin olen pelannut näin aitoa mirroria turnauksessa. Pakat kun olivat kortilleen samat. Jostain syystä kuitenkin oma alkuni ja nopeuteni olivat jotain aivan ylivoimaista verrattuna Iston toimintaan. Johdin koko pelin ja voitinkin pelin jollain 3-4 prizen erolla. Ei mirrorien nyt ihan näin selviä pitäisi olla. Pakkani toimi enemmän kuin täydellisesti.
1-0(8-2)

2. Ottelu

En nosta alkukäteeni mitään. Katson pakastani 6 päällimmäistä korttia ja siellä ei ole vieläkään yhtään nostoa, scooppaan.
1-1(8-3)

3. Ottelu

Joo, tämä oli aika säälittävä samaten. Alkuni oli täydellinen. Nostan vielä T2 prizen, josta nostan 2. Sprayn, jolla Sprayaan Iston molemmat Uxiet(ks. 2 kortin käsi) ja Isto scooppaa. Aika törkeetä.
2-0(9-3)


Olin jälleen finaalissa ja vastasaani tulisi olemaan joko henkilä, jolle Isto hävisi ja jonka minä voitin tai henkilö, jonka hävisin ja Isto voitti. Match-up tulisi siis olemaan joka tapauksessa tasainen. Tonu kuitenkin luuttuaa Lehtiksellä lattiaa, kun Lehtis saa vaihteeksi surkean alun 3. otteluun(Tonukin tosin etsi Gyaradosia pakastaan 4 vuoroa)


Finaali Tonu Taitto(Gyarados)

Tonun pakka osaa olla yllättävän päällekäyvä Gyaradosiksi. Saan onneksi T1 prizen Magikarpista Luxraylla ja DCE:lla. Tonu pelaa klassissen 10 minuutin vuoron ja tappaa Luxrayni samaten. Laitan hitaasti set-upia sillä aikaa kun uhraan Azelfin edessä ja prizejen vaihto alkaa. Peli ratkeaa kun Tonulla on prizeja jäljellä 1 ja minulla 2. Olen energian päässä Gyaran taposta, mutta se ei tällä hetkellä ole mahdollista. Katson Tonun käden kokoa(4) ja päätän tuoda Regicen eteen, tietäen, että SSU:ta ja Warp enuja oli kuitenkin jo menny ja todennäkösesti Tonu olisi niitä käyttänyt, mikäli hänellä niitä olisi kädessä. Ostan aikaa ja isken Regiceen. Tonu nostaa tällä aikaa vain vuorokortin ja antaa vuoron. Saan ladattua Cyrusilla käteeni 3 Turnia, jotka ovat tarpeeksi siihen, että saan edessä olevan Regicen ja eteen tulevan Belt Gyaradosit molemmat tapettua samalla vuorolla. Oikeasti hyvä peli.
1-0(10-3)

2. Ottelu

Tonun alku on tällä kertaa onneksi hieman hitaampi(ks T2) ja minun tarvitsee uhrata vain Dragonite FB. Muista peleistä matsi eroaa niin, että Sprayaan Tonun 3 Mespritia, jotka nousivat koko ajan uudelleen Hunterien avustuksella. Tapan pelissä myös 2 Beltillistä Gyaradosia, joka on sinänsä harvinaista, mutta Tonun kannalta välttämätöntä, sillä hän ei pääse missään kohtaan peliä tappiolle eikä näin saa aktivoitua Black Beltia. Peli ratkeaa kun Tonu pelaa Combeen penkille, jotta saa nostettua Gyaran uudelleen peliin. Tuon Combeen eteen Luxraylla ja tarvitsen PONT:lla pakastani jonkun kolmesta DCE:sta. Alan nostelemaan PONT:n jälkeen kortteja pöydälle ja kun vielä 4. kortti ei ole DCE alkaa minua karmimaan. Kiitos luojan viimeinen kortti kuitenkin on DCE. Käytän myös Trade OFfin vielä ja tarkistan, että olisin saanut myös toisen DCE:n. Ei siis loppujen lopuksi ollut edes lähellä. PONT on jumala.
2-0(11-3)



3. peräkkäinen turnausvoitto, oujee. Kukaan ei vaivautunut edes onnittelemaan minua vaan pakkasimme tavarat ja lähdimme ulos. Saimme kyydin Annilta(minä, Miska ja Matius), mutta automatka oli unettava, koska en ollut syönyt ja juonut mitään koko päivänä, Miska katsoi animea ja Matius lagasi jotain takapenkillä. Sanoin, että kun häviän ottelun Luxchompilla, vaihdan pakkaani - mutta vaihdanko sittenkään. Noh, sen näemme ensi turnauksessa.


Plussat ja miinukset:


+ Voitin
+ Palkintokaappi kaunistuu, kunhan mitalit nyt ensin saapuvat
+ Luxchomp=BDIF
+ PONT, ensimmäinen turnaus, joissa käytin niitä oikeasti moneen otteeseen
+ Tonu oli pitkästä aikaa finaalissa
+ Isto pärjäsi vaihteeksi hyvin
+ Luxchomp mirrorit
+ Kumiksen 21 energiaa
+ Miskan Hesan turnausvoitto
+ Piete on hieno mies
+ Boostereita on jo liikaa
+ Mattia vastaan pääsi pelaamaan
+ TJ tarpeeksi vähän


- DH ei ollu kännissä/krapulassa paikalla
- Kumis kurkkusalaateissa - ihan oikeesti...



Kommenttia voi laittaa, göö.
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: God Tier: Luxchomp

ViestiKirjoittaja Rohan » 20.12.2010 04:06

POP, plz nerf Luxchomp ;___; "Pelasit" Istoa vastaan 3 peliä!
>Rohan on hieno mies.
Ilmeeni :3
ps. kiva rapsa taas ESÄ :3
Avatar ©hilippa
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.09
Avatar
Rohan
 
Viestit: 10
Liittynyt: 27.10.2010 17:25
Paikkakunta: Kangasala

Re: God Tier: Luxchomp

ViestiKirjoittaja McKettu » 20.12.2010 09:59

Hitaana miehenä minulle valkeni kunnolla vasta kotona, että 3. pelin ratkaiseva virheeni oli Vileblumen heittäminen priceihin noutaessani jotain T1 Azelfilla. Kädessäni oli Twins ja Oddish, kun knokkasit Vileblumen.

Parhaimmat onnittelut hattutempusta!
Avatar
McKettu
 
Viestit: 86
Liittynyt: 22.10.2010 10:04

Re: God Tier: Luxchomp

ViestiKirjoittaja Tonu » 20.12.2010 10:10

hb voitostas. Ei tossa juuri kannata ragea, että jouduit pelaa 5/14 peliä Gyaradosia vastaan, itse taas jouduin 11/14 LuxChomppi vastaa. xP

Tos ekas finaalipelis oli kait 3 vuoroo aikaa nostaa se SSU, Warp Point, Warp enu tai jopa Junk Arm olisi auttanut. Noin 20 kortin pakassa oli vielä 2 SSU jäljellä, Warp Point käyttämättä, ja kaksi Warp enuakin taisi olla vielä siellä. Junk Armilla olisin päässyt VS Seekeröimään Sagen/Volknerin riippuen ihan oman käden koosta. Heti sen jälkeen kun imit Regicen ja löit 70; nostan Smearglen. Ens vuorolla toinen Smeargle. Sen jälkeen tuli taas Sableye. xP
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: God Tier: Luxchomp

ViestiKirjoittaja Juusto » 20.12.2010 16:47

Onnea, todella. 24-1 Luxchompilla ;__;

Pakoissamme oli muutamia eroja: itsellä 2 Rescue Energy, 1 Pokemon Rescue, 1 REVERSE Energy Pickup ja Twins, sinulla Premier Ball, 2 Warp Energiaa, 4. Spray ja 1 kortti, jota en tiedä. (2. Premier Ball?) Miskan dekki oli huono, omaan dekkiin eksyi Energy Pickup keskellä yötä?

Mokasin pelissämme prizejen tarkistamisen Azelfilla, sillä siellä oleskeli 3 Gainia ja Twins. En myöskään huomannut SP-pokemonieni huvenneen kahteen kun kädessä oli 2 Sprayta. Sait näiden vuoksi 2 prizen etumatkan ja tarvitsit voittoon DCEn. Topdeckistähän se pyörähti. (olisin tässä tilanteessa saanut 3 prizea seuraavilla kolmella vuorolla).
(Lue: opettelen pelaamaan ensi turnaukseen)
Avatar
Juusto
 
Viestit: 478
Liittynyt: 02.11.2010 00:34

Re: God Tier: Luxchomp

ViestiKirjoittaja Mint Nature » 20.12.2010 16:55

Esalla oli toka Premier Pallo näin sen =P
Valloitamme Mailman Kahvi kupilla.xp
Spoiler:
ökääh
Avatar
Mint Nature
Järvenpään Liiga-Leader
 
Viestit: 219
Liittynyt: 01.11.2010 16:23

Re: God Tier: Luxchomp

ViestiKirjoittaja Roseanni » 20.12.2010 18:22

On ollut kaks Premier palloa vaikka kuinka pitkään!

Jee, onnea taas voitosta! Hurja suoritus voittaa 3 turnausta putkeen ja vain yhdellä tappiolla. Huhhuh, gräts!
Luin koko rapsan joskus töissä, hyvä oli. En tosin taaskaan ollut plussissa... ;_;
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: God Tier: Luxchomp

ViestiKirjoittaja Hero » 21.12.2010 12:02

Lehtis kirjoitti:Onnea, todella. 24-1 Luxchompilla ;__;

Pakoissamme oli muutamia eroja: itsellä 2 Rescue Energy, 1 Pokemon Rescue, 1 REVERSE Energy Pickup ja Twins, sinulla Premier Ball, 2 Warp Energiaa, 4. Spray ja 1 kortti, jota en tiedä. (2. Premier Ball?) Miskan dekki oli huono, omaan dekkiin eksyi Energy Pickup keskellä yötä?


Taisi olla yksi slotti tyhjää, jolloin totesit/todettiin että 1 Energy Pickup?
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: God Tier: Luxchomp

ViestiKirjoittaja Juusto » 21.12.2010 14:19

Jotain vastaavaa, en tosin muistanut puolen päivän jälkeen yön tapahtumista enää mitään :b
Avatar
Juusto
 
Viestit: 478
Liittynyt: 02.11.2010 00:34

Re: God Tier: Luxchomp

ViestiKirjoittaja R0xu » 22.12.2010 19:04

Vai olin ilme >:F

iirc, meidän pelis nostettiin prizei tasasesti ja 2-1 tilantees sanoit et tuut dragon rushaa ens vuorol vikas, gööö..

24-1 aika cool o/
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa

cron