TJ0

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

TJ0

ViestiKirjoittaja badganondorf » 11.01.2011 18:30

Turnauskausi oli lähtenyt itselläni käyntiin varsin positiivisissa merkeissä ja kun uskaltauduin citareissa vihdoin pelaamaan, on tällä hetkellä 3 turnausvoittoa plakkarissa. Helsingin turnaukseen lähdin tutusta asetelmasta, en nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin Luxchomp, varsinkaan kun oli rahaa pelissä ja joutuisin matkustamaan Helsinkin ilman opiskelija tai varusmieskorttia(TJ0!).

Tiesin kuitenkin, että koska Luxchomp oli hallinnut vaikka kuinka kauan turnauksia, tulisivat ihmiset todennäköisesti Gengar/Plumeilla tai joillain muilla Plumepakoilla. Toinen, mitä pelkäsin, oli Mewtwo, koska olin pelannut ilman minkäännäköistä Mewtwo counteria jokaisen citarin tähän mennessä.

Kumis suostutteli, koko inttiviikon minua tulemaan hänen TJ0 bileisiin Herolle lauantai-iltana ja lopulta myönnyin, jottei Kumikselle tulisi paha mieli. Viikko meni pyöriessä punkan pohjalla homeisella kasarmilla ja kun perjantai vihdoin koitti, kevenivät jalkani 70 kiloa ja maan painovoima tuntui katoavan. Moonwalkasin inttibussiin viimeistä kertaa elämässäni ja hyvästelin armeijan lopullisesti reservin auringon noustessa horisontista paistaen toivoa uudelle huomiselle.

Menin perjantaina suoraan liigaan, jossa olivat lähes kaikki. En jaksanut kuitenkaan kuluttaa elämäni tähän mennessä parasta päivää Pokémon liigassa, joten en pelannut yhtään ottelua. Lauantaina ehtisin, ajattelin.

Lauantaina tosiaan päätimme Annin kanssa mennä Herolle lauantai-iltana, mutta sitä ennen pitäisi keksiä Annille pakka. Anni ei halunnut pelata Jumpluffia, koska se ei toiminut enää. Vilegar ei käynyt, koska se ei toiminut myöskään ja Uxie donkin opettamisesta ei tullut mitään. Itse en ehtinyt pelata yhtäkään ottelua omalla pakallani ja lähdimme Herolle ilman mitään järkevää tulosta pelitestauksista.

Sunnuntai 9.1.2011

Heräsin aamulla Heron keittiön lattialta järjettömässä päänsäryssä. Olo oli minulle vieras, enkä viitsinyt syödä mitään, joten kävin vessassa, join vettä ja lähdimme kohti Poromagiaa. Josta minulla tosin ei ollut mitään hajua, missä se sijaitsee. Menimme Pasilan asemalle, jossa ostin roiskeläpän ja lähdimme random porukan kanssa Poromagialle.

Tilat olivat juuri niin pienet kun oltiin mainostettu ja huono oloni teki tilasta aivan liian pienen makuuni. Hyvä, että löysin edes istumapaikkaa. Noh, söin puolilämpimän roiskeläpän ja oloni vain paheni entisestään. Huitaisin pakkalistan ja tein Annin pakkaan muutokset, jotka lupasin tehdä jo perjantaina. Anni pelasi Jumpluffia, koska ei keksinyt muutakaan. Itse siis pelasin Luxchompia, Dialgan kanssa. Muuten listani oli identtinen aikaisempiin. Kirosin moneen kertaan Dialgan laittamista ennen turnausta, sillä mirroreita pelatessa se on enemmän kuin tiellä(ks. se olisi Premier Ball)


1. kierros Jouni Lehtinen(Vilegar)

Nähtyäni vastustajani, naamani olisi valahtanut kalpeaksi, mikäli se ei olisi ollut jo pahan olon kalventama. Istuin pöytään ja kun Lehtis tuli pöytään sanoin hänelle, että hirtän hänet, mikäli hän pelaa Luxchompia. Olo –ja mielentilani ei ollut nyt ihan Luxchomp tuulella. Jouni kuitenkin sanoi, että asia ei ollut näin ja näinkin hänen sekoittaessaan pakkaa Haunterin. Olin helpottunut. Alkuni oli pelissä ok, mutta peli ratkaisi yksinkertaiseen asiaan. Dialga G LV.X:ni oli prizeissa. Sainkin Dialgan ja LV.X:n helposti Collectorin avulla ja peli oli aika pitkälti sillä selvä. Otin 6 prizea muualta kuin Gengareista, koska Lehtiksen Gengar LV.X:lla oli rescue energia, niin sen tappaminen ei olisi palvellut tarkoitusta.
1-0


Olotilani muuttui entistä huonommaksi tässä välissä, mutta en voinut käydä vessassa. Olihan turnaus kesken…

2. kierros Matti Kettunen(Vilegar/Dusknoir)

Lisää Vilegareja. Saimme Matin kanssa molemmat erittäin hitaan alun ja ajatukseni kulki suunnilleen samaa tahtia pelin kanssa. Keskittymiseni herpaantui pariinkiin kertaan käyttäessäni Cyruseja ja etsin moneen kertaan väärän trainerin sillä. Pelin ratkaisi Matin Judget, joista toisen jälkeen en nostanut kuin 4 traineria(Vileplume pelissä ja Dialga G LV.X pakassa). Matti ajeli 3 prizea sen jälkeen Poltergeistilla.
1-1

Noh, tilanne oli tuttu. Samalla tavallahan oli käynyt myös edellisessä turnauksessa. 1-1 on helppoa nousta toppeihin.

3. Kierros Tatu Junkkari(Magmortar/Leafeon)

T1 Ambipom DCE:n ja Crobatin kaa, jööö…
2-1

Eniten äskeisessä ottelussa ärsytti se, että sellaisen alun kun sain siihen otteluun, olisin tarvinnut johonkin muuhun otteluun, sitä täydellisempää alkukättä Luxchomp ei todennäköisesti voinut saada.

4. kierros Otto Arike(Machamp)

Olin juuri katsonut kun Anni pelasi Ottoa vastaan ja tiesin, mitä hän pelaa. Match-up olikin kauhein kaikista Luxchompin match-upeista. Sain kuitenkin erittäin hyvän alun juuri Machampia vastaan, Collectorin, DCE.n ja Premier Ballon avulla sain Uxie LV.X:n juuri silloin kun halusin. En kuitenkaan tarvinnut Uxieta juurikaan, koska Otto evottaa alussa niin pahasti, että Power Sprayni pysäytti hänen pelinsä kokonaan, eikä hän nostanut yhtään mitään loppupelin aikana.
3-1

Olotila oli jossain uneliaan ja oksettavan välillä. Ruokakierros oli ollut 3. kierroksen jälkeen, mutta silloin minun teki mieli syödä vähemmän kuin edes normaalisti turnauksen aikana!

5. Kierros Seppo(Gengar/Plume)

Mistä näitä oikein sataa. Tuntuu, että sain kaikki turnauksen Vilegarit vastaani. Aloitan kuitenkin(lol) Dialgalla. Vedän Uxiella Metal enun ja Dialga g LV:X:n, jonka kuitenkin jätän vielä käteeni ja Sepon peli on tuhoutunut. Hitaan alkuni takia kuitenkin Seppo melkein pääsi mukaan Lookerinsa jälkeen, mutta Nostin Lookerista Pontin=kaiken tarvittavan.
4-1

Laskeskelin hieman prosentteja ja tiesin, että olin käytännössä jo jatkossa, vaikka Seppo olikin Downer Pairing. Muut vastustajani olivat pelanneet sen verran hyvin(ks. loput Gengar/Plumet).

6. Joni Kivimäki(Luxchomp)

En kyllä ollut vieläkään mirror tuulella. Mieluummin pelasin Vilegareja ja Champeja vastaan, vaikka ne olivatkin ns. ”vaikeampia” match-upeja, sillä Luxchomp mirrorissa pitäisi jaksaa olla kärsivällinen. Sillä nostolla ja olotilalla kärsivällisyyteni ei kuitenkaan riittänyt. Katsoin 1. vuorolla prizeni ja huomasin, että siellä oli kaikki mitä mirorrissa tarvitsen, DCE, Ambipom, Dragonite, Uxie Lv.X, Aaron ja joku random. Miksi se ei voinut olla alkukäteni? Joni valitti pelin ajan, että ei nosta Cyruseja kun itse käytin niitä joka vuoro. Samalla hän kuitenkin käytti Trade Offia joka vuoro T2:sta lähtien. Jos olisin voinut vaihtaa Cyrusin Uxie LV.X:aan Jonin kanssa, olisin ilomielin tehnyt sen. Niin monta kertaa mirrorin pelanneena, tiesin että Uxie LV.X:n nopeammin saava voittaa pelin poikkeuksetta. Tämä peli ei ollut poikkeus. Joni oli lisännyt pakkaansa myös ainakin 3. sprayn, joten kun vihdoin sain hieman kortteja kädestäni pois molemmat Uxieni sprayattiin. Nostin pelin aikana yhden DCE:n PONT:n puutteen, prizejen, Uxien toimimattomuuden ja Uxie LV:X.n puutteen takia. Hävisin selvästi.
4-2

Ainoa, joka ottelussa harmitti oli, etten nostanut topdeckeista mitään muuta kuin lisää pokemoneja, ja pakka muutenkin tuntui kauhean tönköltä. Todennäköisesti vika oli vain pelaajassa. Voittoprosenttini ja rankingini laskisivat myös selvästi enemmän kuin esim. 5-1 swisseilla. Isto ennusteli koko ajan kuka tulee ketäkin vastaan ja loppujen lopuksi vastaani asettui Lehtis, joka olikin voittanut kaikki ottelut swisseista minua lukuun ottamatta(vähän kuin Komatsuda 2009).


Top8 Jouni Lehtinen(Vilegar)

1. Ottelu

Alkukäteni oli ok. Jounin kasvoista päätellen, hänen alkunsa oli heikko. Jouni pääsi vielä aloittamaan. Hän avaa Oddishilla ja tajusin ongelman. Jouni heittää Stun sporella tailsin ja donkkaan hänet Uxiella. Jouni näyttää kädestään Gloomin, Vileplumen ja BTS:n. Mitä olisikaan käynyt, jos olisin aloittanut…
1-0(5-2)

2. Ottelu

Saan hyvän alun mirroriin. DCE.ta läjäpäin ja Garchomp, sekä Mentor. Jouni ei kuitenkaan nosta mitään ja saan käytettyä Sprayt hänen uxieensa ilman, että tomb heilui edessä. En muista, nostiko Jouni yhtäkään prizea koko pelin aikana.
2-0(6-2)

Lopetimme pelit ennen kuin muut peliparit olivat saaneet edes ensimmäisiä pelejä loppuun. Menin katselemaan Iston peliä, sillä Anni häviäisi kuitenkin kun sai lähes autolossin vastaansa.

Yllätyksekseni lopputulos olikin jotain muuta kuin oletin. Top4:ssa mastereissa oli 3. hyvinkääläistä. En edes muista milloin näin oli viimeksi, vai onko edes koskaan ollut mastereissa? Anni ja Isto voittivat pelinsä, joten saisin Annin vastaan ja Isto pelaisi Jonia vastaan. Mieluummin melkein olisin pelannut Luxchomp mirrorin kuin Annia vastaan.

Top4 Anni Parkkila(Jumpluff)

1. ja 2. Ottelu

Molemmat pelit seurasivat samaa kaavaa. Molemmat alkukäteni olivat supporterottomia, joten jouduin aloittaa toisenkin ottelun, jotta nostaisin jotain. Lopputulos? Olin 2 prizea tappiolla kummassakin ottelussa ennen kuin sain edes energian liitettyä. Anni tietenkin sai molemmissa otteluissa T1 Jumpluffin ja top deckaili Beltit ja Warp Pointit juuri niihin kohtiin mihin niitä tarvitsi. Oli turhauttavaa tulla Jumpluffin yliajeltavaksi, etenkin kun olin juuri itse rakentanut pakan.
0-2(6-4)

Grande fiasco, paitsi Hyvinkään tiimiltä(paitsi mitä helskuttia Miska?). Olin tyytyväinen turnaukseen kokonaisuutena, vaikka Isto minua läiskäisikin korteillaan päin naamaani ja Anni jäi molemmissa finaaliotteluissa 1 kortin päähän voitosta.

Soin turnausvoiton Jonille muutenkin jo pelkästään siitä syystä, ettei hän ollut aikaisemmin citaria voittanut(muistaakseni?) ja ei olisi ilman turnausvoittoa lähtenyt ECC:seen. On hienoa, että saamme suuremman turnausedustuksen sinne kuin vain 7 ihmistä. Huomioitavaa on myös se, että ECC:seen lähtijöistä 6 oli näissä citareissa Mastereissa top8:ssa. Oikeat ihmiset siis ainakin tämän turnauksen valossa lähtevät pelaamaan sinne.

Omaan suoritukseeni en voi olla kuin tyytymätön, mutta koko viikonloppu oli sen verran viihdyttävä ja seura oli hyvää, etten voi olla katkerana. Anni sai samalla myös kaikkien aikojen parhaan turnaussijoituksensa, joten kaikki meni juuri niin kuin pitikin.

Ensi viikolla onkin jo tupla Tampere ja Pälkäne ja yritän luvata, etten pelaa kummassakaan turnauksessa Luxchompia…

Plussat ja miinukset:

+ TJ0!!!!!!!!!
+ Dialgasta oli kuin olikin hyötyä
+ Hyvinkään top4:n valloitus
+ Isto hävisi 3. kerran putkeen välierissä mirrorin turnausvoittajalle
+ Anni oli 2.
+ Olin 3.
+ Voitin 20 euroa
+ Anni sai UD:ta eikä mitään Triumphantia
+ Kumiksen hitaasti startanneet TJ0 bileet
+ Joni voitti
+ Voin ehkä vaihtaa Luxchompin johonkin tulevissa turnauksissa
+ Tonun 6-0 Swiss häröpallolla
+ Aamufantit, jotka näin paluumatkalla
+ Pet Sounds, jota kuuntelin tätä kirjoittaessani



- En voittanut
- Huono olo läpi lähes koko turnauksen
- Luxchompeja top4:ssa 3
- Sain pinkit sleevet päin naamaa
- 1. Luxchomp mirror tappio
- Jotain unohtu rapsasta varmasti


Kommentia voi heittää perään.
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: TJ0

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 11.01.2011 18:38

Senkin huijari, kun saa Hyvinkääläisiä vastaan imb4-alotuskädet. :< Muistakkin sitten vaihtaa se LuxChomppi nyt pois, kun hävisit!
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: TJ0

ViestiKirjoittaja Roseanni » 11.01.2011 18:44

Jee luin koko rapsan (harvinaista), hjuva oli. Kivaa oli koko vklo ja kiva ku jaksoit mun pakanvalintakiukutteluja. :DD Jumpluff!!
Top4 sijoitus on aina hyvä, vaikka nyt hävisitki mulle. :B Sait sentää 20e!
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: TJ0

ViestiKirjoittaja Suetic » 11.01.2011 19:25

Et muuten ollut ainoa, joka laittoi Luxchompin techiksi Dialgan.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: TJ0

ViestiKirjoittaja Innokas pelaaja » 11.01.2011 20:00

Olisit laittanut miinuksiin että "- IP TJ 178" T_T Tuskallista lukea turnausraportteja kun ei itse pääse pelaamaan intin takia. Taisin olla foorumin ainoa 2/10-varusmies joka joutui vuoden palvelusajalle...

Mut onnea kolmossijasta!
Innokas pelaaja
 
Viestit: 126
Liittynyt: 01.11.2010 17:02

Re: TJ0

ViestiKirjoittaja Kivikirves » 11.01.2011 22:48

Huomauttaisin tuosta kolmos pelistä että kummallakin oli vielä beltit. xP
Viimeksi muokannut Kivikirves päivämäärä 12.01.2011 12:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Kivikirves
 
Viestit: 6
Liittynyt: 08.11.2010 20:38

Re: TJ0

ViestiKirjoittaja Tonu » 11.01.2011 23:23

HB Esa ja pärinää!
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: TJ0

ViestiKirjoittaja Hero » 12.01.2011 01:10

[quote=badganondorf]+ Kumiksen hitaasti startanneet TJ0 bileet[/quote]
Miten niin KUMIKSEN!? Minun kämpilläni.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron