Anni osaa aina miettiä tarkkaan (not)-PoroCC masterin 2.sija

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Anni osaa aina miettiä tarkkaan (not)-PoroCC masterin 2.sija

ViestiKirjoittaja Roseanni » 12.01.2011 19:38

Poro CC

Olin viikkoa ennen turnausta alkanut änkyröimään ja kiukuttelemaan, koska Jumpluff ei toiminut, Luxchompia en osannut pelata ja Genkku oli muuten vaan tymä. En siis tiennyt yhtään mitä pelaisin. Alkuviikosta olin Vilegarin kannalla, mutta muutaman rasittavan testipelin jälkeen scooppasin koko dekin kun nosto ei pelannut ja muutenkin alkoi ärsyttää. Lauantaina vinguin ja pyörin ympyrää liigassa. Mieleni teki scoopata koko turnaus. Esa kuitenkin vielä ehdotti Uxiedonkia, jota kokeilin muutaman pelin. Ihan hassu dekki, mutta vähän turhan “monimutkainen” minulle. XP En siis vieläkään ollut päättänyt, mitä pelaisin, joten Esa sanoi, että katsotaan turnauspaikalla metagamen mukaan.

Lauantai-iltana lähdimme Esan kanssa Hesaan. Hesen kautta päädyimme Herolle Kumiksen (ja periaatteessa myös Esan) sivistyneisiin TJ0 juhliin. Ilta vähän “venähti”, joten nukkumaan päästiin siinä kolmen aikaan. Mutta hauska ilta oli, ja sehän on tärkeintä!

Aamulla heräsin jostain syystä jo 7:30. Herätys olisi ollut vasta 9, joten yritin saada uudestaan unta siinä kuitenkaan onnistumatta. Kieriskelin tunnin, kunnes puoli yhdeksän aikoihin pomoni alkoi pommittaa tekstareilla ja halusi minun tuovan yhdet avaimet hänelle ennen viittä Hyvinkäälle. Ketutus nousi, koska tämä olisi tiennyt sitä, että olisin joutunut lähtemään jo swissien jälkeen kotiin.

Aamulagailun jälkeen konkkaronkkamme lähti matkaan kohti Pasilaa jossain välissä, kymmenen jälkeen kai? Ei voi muistaa. Olin jossain kohtaa iltaa päättänyt mielessäni, että pelaisin Jumpluffia, koska väsymyksessä se oli kaikista helpoin ja varmin ratkaisu. Dekkiä muokattiin kuitenkin sen verran, että 2 SSU:ta viskottiin pois ja tilalle tuli 2 Smearglea lisää.

Listaaaaaaa:

4-3-4 Jumpluff
3 Crobat
3-1 Uxie/lvx
1 Azelf
2 Unown Q
3 Smeargle
1 Regice

4 Collector
3 Bebe
1 Luxury Ball
2 Dual Ball
4 Communication
4 BTS
3 Rare Candy
2 Expert Belt
2 Warp Point
1 Pokemon Rescue

8 Grass enu
1 Rescue enu

Aloin väsätä listaa 10 min ennen rekisteröinnin päättymistä, mutta ehdin hyvin. Diipadaapailin lisää, kunnes ensimmäisen kierroksen pairingsit tulivat, ja sain vastaani

1. Kierros: Eelis P. - Luxchomp

Pientä pärinää alkoi ilmetä kun näin alussa jonkun SP:n (varmaan Luxray?). Luxchompia vastaan on tullut ennenkin paljon pelattua ja ihan hyvin tuloksin. Starttasin muistaakseni suht nopeasti ja pääsin ampumaan satunnaisia syöpäläisiä alas. En muista tästä pelistä oikeastaan mitään ihmeellistä, paitsi että Eeliksellä taisi olla jotain oleellista prizeissa (ainahan siellä on) ja juoksin suht vahvasti läpi. Emt, en muista. XP Väsytti liikaa.

1-0

Ei mitään muistikuvaa mitä tässäkin välissä on tapahtunut. Diipadaapailua, kunnes toinen kierros.

2. Kierros: Petri T. - Ampharos

Jaa. En edes tiennyt mitä kyseinen keltainen höpötin tekee, joten en osannut varautua mihinkään. Kumis kuitenkin lähti pelaamaan mahdollisimman pienellä penkillä, joka myöhemmin vaikeutti omaa pelaamista kun en saanut Ampharoseja ohkolla, kun taas mokomat orjat ohkosivat Jumpluffit. En oikein muista miten tämäkin meni. Aika huudettiin kun kummallakin taisi olla 3 prizea? Tai sitten Kumiksella oli vain 2, en muista. Kumiksella oli nollavuoro, jonka aikana tämä tuskaili jotain. Kumiksella oli kaksi turpaanottanutta beltillistä Amphaa pelissä, joten saisin ainakin 2 prizea. Toisaalta Kumis olisi vain voinut ohkoa minut ja vetästä vuorolla 2 vikan prizen tjv. En kyllä tiedä mitä Kumis sekoili, kun päättikin sitten yrittää laittaa Jumpluffia parahaxiin, ja kun tämä ei onnistunut, Kumis scooppasi. Mahtoi päristä liikaa?

2-0

Jee, 2-0. Vielä siis mahdollisuus 2-4 tulokseen! Lisää diipadaapailua ja sitten 3. kierros.

3. Kierros: Otto A. - Machomään

Pääsin pelaamaan “lasten pöytään” eli masterien ykköspöytään, joka oli junnujen ja senioreiden pöydässä. Jipii!
Otto aloitti yksinäisellä Machopilla, itse aloitin... Jollain? En muista. Joka tapauksessa käteni suorastaan huusi donkkia. Vemputuksen jälkeen lopputulos oli se, että donkki jäi BTS:n/karkin päähän. Mehh, ei sit. Kävin Bouncettamassa 30 dmg Machopiin ja toin jotain eteen.
Otolla on myöskin suht hidas alku. Eteen taisi tulla Machoke riehumaan. Penkille vissiin toinen Machop ja Spiritomb tjv. Vuoro taisi siirtyä ilman hyökkäystä minulle. Koska en vemputuksesta huolimatta nostanut taaskaan BTS:ää/karkkia, lähdin kehittämään Hiphoppia old school -tyyliin. Honasin myös käydä tusauttamassa Machoken alas Uxiella + Beltillä, jipii! Dekin alle ja jotain eteen.
Otto vissiin laittoi Spiritombin eteen ja emt JOTAIN tapahtui. Loppupelistä en muista juurikaan kuin että kävin yhdessä välissä Leaf Guardaamassa Machampia. Seuraavalla vuorolla Otto heitti tyylikkäästi 4 tailsia Hurricane punchilla. Jossain välissä penkille tuli prime pelottelemaan, mutta lopulta kävi niin, että vein koko pelin 6-0 samalla Jumpluffilla Oton tekemättä yhtään damagea koko pelin aikana. Uhoh.

3-0

Tässä vaiheessa jotkut taas tulivat ihmettelemään, miten on mahdollista, että lol-joku
-Anni on 3-0. Njaa, munkki maistuu hyvälle! Muistaakseni tässä vaiheessa kävin myös Esalle itkemässä, etten hitossa halua lähteä pois swissien jälkeen jos pääsen jatkoon. Aloin siis suunnitella nakittavani jonkun viemään avaimet puolestani pomolleni... Fägäri mikä fägäri. En syönyt mitään, vaikka oli ruokkis. Ei vaan tehnyt mieli..

4. Kierros: Tonu – Vileplume/Kingdra/Mightyena/jtn

Jaah, tuli sitten eka Vileplume vastaan. Joskus aikanaan pystyin voittamaan Vilegarin ilman ongelmia, mutta Tonun viritelmät pelottaa aina, etenkin kun dekissä on aina kortteja, joita en tunne. xP Noooooh…
En muista pelin alusta kulusta paljoakaan. Pääsin 2-6 johtoon, mutta sitten Tonu alkoi ottaa 4 prizen etumatkaani kiinni Kingdralla. Jossain vaiheessa evotin, kun en uskaltanut pelata Hoppipia penkille ja pontin tjv jälkeen kun pääsin lyömään Kingdraa, se jäi vain 10dmg päähän. Mehh. >__> Olisin voittanut pelin ilman tota mokaa, mutta evmt, Tonu tuli ja vetäs ohi ja voittoon. :P Parempi voitti!

3-1

Ei muistikuvia.

5. Kierros: Viljami S. - Luxchomp

Kuulin jo etukäteen, että vastaani tulisi Luxchomp. Noh, lähdin suht rennolla asenteella, koska Luxchomp on ”helppo” vastus. SP uhkasi donkata minut, johon totesin, että ”eiku mä donkkaan sut”.
SP aloitti yksinäisellä Azelfilla, minä Smearglella. Käsi oli täydellinen, penkille popeja ja portraitin kautta vielä enu Jumpluffille, WHOO! Ensimmäinen turnausdonkkini! :D (en laske Ginkan donkkaamista, koska en edes hyökännyt ko. matsissa)

4-1

Prosenttini olivat todella korkeat, joten jatkopaikka olisi varma, vaikka häviäisin seuraavan kierroksen. Jee, toppeihin!! :>

6. Kierros: Karri M. - Luxchomp

Tässäkin matsissa minulla taisi olla donkkimahdollisuus, joka kuitenkin meni ohi. Karri ei ilmeisesti oikein nostanut mitään, sillä pääsin aika vapaasti juoksemaan läpi. Johdin muistaakseni usealla prizella ennen kuin Karri sai ensimmäisenä..? Kai. XP Surkea muisti, joo... Joka tapauksessa voitto ei ollut työn ja tuskan takana.

5-1

Jee, toppeihin! Istolla oli kauhea hinku laskea kuka tulee ketäkin vastaan. Ensin tämä ilmoitti, että pelaisin Esaa vastaan, sitten yhtäkkiä pelaisinkin Istoa itse vastaan, mutta lopulta kävikin niin, että vastaani tuli...

Top 8: Matias I. - Gyarados

No voi pentele. Sain sit tietenkin sen ainoan autoloss-matchupin (okei Jouni olis ollut paha myös). Gyaradosia vastaan pelin lopputulos on niin kiinni siitä, kuinka nopeesti kumpikin aloittaa, mutta Gyarados on huomattavan etulyöntiasemassa...

1. matsi
Sain muistaakseni ihan hyvän alun, T1 Jumpluffin ehkä jopa. Pääsin nopeasti ottamaan prizeja ja Gyarados ilmestyi melko nopeasti penkille. Paljoa yksityiskohtia en muista, mutta tässä ottelussa taisi olla isona ongelmana se, ettei minulla ollut nostoa, joten minulla meni useampi vuoro saada seuraava Jumpluff peliin (melko harvinaista) ja tämän takia jouduin antamaan usean ilmaisen prizen Matiakselle. Scooppasin kun huomasin, etten voi voittaa.

(0-1)
2. matsi
Laitoin Matiaksen aloittamaan, tällä oli Azelf edessä. Aloitin ilmeisesti Smearglella ja usean vemputuksen jälkeen DONK!

(1-1)

3.
Alkupuolella puhelimeni soi. Jouduin pyytämään time extensionia, koska soittaja oli pomoni. Olin pistänyt Matiuksen, Oton ja Sepon viemään avaimeni ja asia koski sitä. Malk onneksi antoi luvan vastata ja sain asian hoidettua. Matiaksellekin kiitokset kärsivällisyydestä. :)

Matsi meni tiukille, mutta loppua kohden olin jo häviämässä. Aika huudettiin vissiin Matiaksen vuorolla? Omalla vuorollani minun piti saada ilmeisesti jotain nostettua, tai jtn... Warp Pointasin Smearglen eteen tätä varten, jolloin Matias joutui tuomaan Uxien eteen. Portraittasin ja Matiaksella oli kädessä Seeker, ei muita supoja. Noh, Matias joutui nostamaan ainoan penkkipokensa eli Gyaran ylös, itse nostin Crobatin. Vasta tässä vaiheessa tajusin, että hei, taisin juuri voittaa. XD Eikun vaan Crobat takas penkille, retreat ja MASS ATTACK!!! Oli siis ihan munkkivoitto ja sympatiani ovat nyt täysin Matiaksen puolella. Matias imo kyllä evotti vähän siinäkin, ettei pelannut yhtä penkkipokea lisää. Ja toki siinä, ettei ollut pelannut seekeriä pois kädestä. Semmosta se välillä on.

(2-1)

6-1

Jee, top4:ään!! :DD Sain Esan vastaani bawz, mieluummin olisin ottanut Iston tai Jonin mutta aina ei saa mitä haluaa. :( Hehkutin myös, koska nyt olisin jo varmasti saanut ainakin 20e matkasponssia. :>

Top 4: Esa J. - Luxchomp

Esa ja Esan ”voittamaton” Luxchomp. Uhoh.

1. ja 2. matsi
Apinoin nyt Esaa. Kuten hänenkin rapsastaan selviää, ei tässä matsissa juuri ollut mitään kummempaa. Sain turbostartit, pihtasin alkukädestä asti warp pointeja ja expert beltejä kädessä oikeisiin aikoihin (Esa yritti jossain välissä mm. Lock Uppaa Azelfilla Smeargleni eteen) ja poltin Esan sprayt tahalleen buahaha. Ovelaa. Voitin helposti. Voitto ei ollut kyllä kivaa, koska Esa mökötti. :(

(2-0)

7-1

Uijui, ekaa kertaa finaaliin asti! :OO Isto meni häviämään oman matsinsa, joten finaaliin saisin Jonin vastaani. Hrr... :s

FINAALI: Joni K. - Luxchomp

Väsymys alkoi vihdoin painaa ja tässä seuraavassa se näkyy hyvin... xD

1. matsi
Ensin kerron mitä minun olisi PITÄNYT tehdä: Joni aloitti Lucariolla, minä Smearglella/Uxiella. Uxielle enu ja Belt kiinni ja DONK!

Mitä minä tein: Kädessäni oli kaikki tarvittava donkkia varten, mm. enu ja belt. Noh, aloin kerätä collectorilla jne. porukkaa penkille, nostan Uxiella kai 5 korttia, mutten nosta Jumpluffia/mitään millä sen saisi haettua (jäin siis yhden kortin päähän donkista). Evmt.

Miksi näin? Koska en ollut YHTÄÄN tajunnut katsoa, että ”hei, Lucariollahan on 2x psychic weakness!” Morkkistelin turnauksen jälkeen ainakin tunnin tätä typerää evotustani. Ainoa positiivinen asia tässä on se, että nyt en tule enää ikinä koskaan milloinkaan unohtamaan, että Lucariolla on 2X PSYCHIC WEAKNESS!!! Joo.

Loppupeli meni Jonin hallinnassa. Tämä nosti kaiken oleellisen ja pystyi pyörittämään peliään kolmella pokemonilla, jolloin en saanut ohkottua kuin Beltin kanssa, joka taas ei minua auttanut, koska Joni pääsi aina kiinni ja lopulta ohi. Mehh.

(0-1)

2. matsi
Laitoin (yllätysyllätys) Jonin aloittamaan. Antoi vissiin enun jollekin mikä siinä edessä sattuikaan olemaan. Käteni oli taas donkkivarma. Vemputan ja pelaan käteni tyhjäksi, kaikki muu oleellinen puuttuu paitsi enu. Uxie nostaa 7 korttia ja... Ei enua. Fuu.... ;____; Olin tässä vaiheessa jo ihan luovuttanut, olin aivan varma, että hävisin tähän.

Loppupeli meni aika samaa kaavaa kuin ensimmäinenkin. Joni naputteli Uxieista jne. helppoja prizeja ja sai pelattua koko ajan 2 Garchompin ja 1 Luxrayn varassa. PP minulle.

(0-2)
7-2

En ollut kovin pettynyt tappiostani, koska jo pelkkä finaaliin pääseminen oli minulle tosi hieno juttu! Jouni kuitenkin pilasi onneni kertomalla, miten evotin ekan matsini... Morkkiiiiiiis... ;___; Nöyh..

Morkkiksessa ja väsymyksessä pakkailin kamani ja sain 50e puhtaana käteen Poromagialta. Triumphantit oli loppu, joten kysyin Esalta mitä tarvitaan, otin siis 8 boosteria UD:ta.

Muut hyvinkääläiset olivat lähteneet jo kotiin, joten lähdimme Esan kanssa kahdestaan (perässä roikkujana Jouni) kohti asemaa. Juna lähtikin muutaman minuutin päästä, joten ei tarvinnut kauaa odotella. Matkalla mökötin evotustani vieläkin, mutta pikkuhiljaa aloin kuitenkin piristyä.

Hyvinkäällä menimme Esan kanssa hakemaan vielä Hesestä ”iltapalaa” (tajusin vasta tässä kohti, etten ollut syönyt aamun jälkeen mitään) ja menimme meille katsomaan Gossip Girlia!

Kaiken kaikkiaan onnistunut ja kiva viikonloppu! :>


Plussat:
+ Olin 2.!
+ Pääsin ekaa kertaa finaaliin asti.
+ Jumpluff toimi kerrankin!
+ Esaaaaaaaa!!
+ Kumiksen (ja Esan) sivistyneet TJ0 -juhlat @ Heron kämppä
+ Dj Hero
+ Seura ja meno pippaloissa
+ Voitin 4 Luxchompia (tai periaatteessa 5)
+ Voittoprossat ja rating nous
+ Sain 50e matkasponssia!!
+ Ihmisten ilme kun olin taas 3-0 (Jouni oot niin <3)
+ Mietin ihan helkkarin tarkkaan mitä pistän Bebellä pois
+ GOSSIP GIRL <3
+ Matius, Otto ja Seppo, jotka veivät avaimeni (tai kuka ikinä ne sitten veikään)
+ Jaksoin pitkästä aikaa kirjoittaa rapsan

Miinukset:

- Sunnuntaiaamuna pärisi vähän
- Nukuin la-su yönä vain n. 4H
- Pomo, joka ei osaa koskaan etukäteen varoittaa asioista
- Evotin finaalissa
- En keskittynyt tarpeeksi
- Sää oli karmea (kamoon, nyt on TAMMIKUU)

Kertokaa jos on jotain typoja, en jaksanut oikolukea.
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: Anni osaa aina miettiä tarkkaan (not)-PoroCC masterin 2.

ViestiKirjoittaja Tonu » 12.01.2011 21:15

Finaalin tokassa pelissä taisi olla Azelf startti.

HB tokasta sijastasi ja ekasta turnausdonkistasi. (Et donkannu aikoinaan Shuppetilla kertaakaan? :s) Ens kerralla sitten viet kanssa finaalit. :)
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Anni osaa aina miettiä tarkkaan (not)-PoroCC masterin 2.

ViestiKirjoittaja Juusto » 12.01.2011 22:47

Mulla ei oo mitään muistikuvaa mun ilmeestä kun olit 3-0, mut Esa ei ite uskaltanut kertoa sulle sitä donkkiamahkua finaalista! (= HB KRAPULANNI FINAALISTA
Avatar
Juusto
 
Viestit: 478
Liittynyt: 02.11.2010 00:34

Re: Anni osaa aina miettiä tarkkaan (not)-PoroCC masterin 2.

ViestiKirjoittaja Roseanni » 12.01.2011 22:54

No emt jotai kävit taas ihmettelee. xP

Joo Esa ei uskaltanu kertoo kesken finaalin ettei mul menis fiilis päin peppua, jolloin olisin varmasti hävinnyt. :p


Tonu kirjoitti:Finaalin tokassa pelissä taisi olla Azelf startti.

HB tokasta sijastasi ja ekasta turnausdonkistasi. (Et donkannu aikoinaan Shuppetilla kertaakaan? :s) Ens kerralla sitten viet kanssa finaalit. :)

En muista donkkasinko Shuppetilla koskaan, en varmaan? Ja lähinnä tarkotin ekaa Jumpluff-donkkia. :D Ihmisillä tuntunut olleen joku käsitys, etten oo voittanut kuin donkeilla. xPP
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: Anni osaa aina miettiä tarkkaan (not)-PoroCC masterin 2.

ViestiKirjoittaja Water » 13.01.2011 22:21

Muistit pelimme oikein, tosin puhelin soi sinun ensimmäisellä ja pelin ensimmäisellä vuorolla. ;)

Sitten vielä että oikeasti pelästyin kun vain rojahdit pöydälle voittosi jälkeen, tosin olisin todennäköisesti tehnyt samoin.
HB kyllä finaalipaikasta, ansaittu oli.
Avatar
Water
 
Viestit: 118
Liittynyt: 01.11.2010 19:07

Re: Anni osaa aina miettiä tarkkaan (not)-PoroCC masterin 2.

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 14.01.2011 01:20

Voitit Esan ---> oikein.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Anni osaa aina miettiä tarkkaan (not)-PoroCC masterin 2.

ViestiKirjoittaja Hero » 14.01.2011 11:08

Ansaittu finaalipaikka pumpulilla pfff. Hb
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Anni osaa aina miettiä tarkkaan (not)-PoroCC masterin 2.

ViestiKirjoittaja Tonu » 14.01.2011 13:44

Moi, Anni deckissäs on 59 lappua ja olet laskenut signaasi yhden voiton liikaa. :)
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Anni osaa aina miettiä tarkkaan (not)-PoroCC masterin 2.

ViestiKirjoittaja Roseanni » 14.01.2011 15:41

Tonu kirjoitti:Moi, Anni deckissäs on 59 lappua ja olet laskenut signaasi yhden voiton liikaa. :)

Olin typonnu Bebejen määrän, niitä on 3 eikä 2. xP *muoks*
Pitkä matikka ni ei voi osaa laskee päässä. ;P *muoks myös signa*

Water, kyllä se vissiin oli kolmas matsi (oikeesti en ees muistanu sitä ite joten lunttasin sun rapsasta ja siel oli 3. peli... Esa tota mieltä myös). :D Mut sama se!

Kiitokset kommenteista jne.
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron