Nykyisen Pakkapajan taso

Keskustele uusista pakoista, uusista korteista ja uusista korttisarjoista. Mitä uutta sarja tuo pelaamiseen?
Alue sisältää kattavat suomenkieliset perussäännöt

Valvoja: R0xu

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja Mewstor » 27.03.2011 21:55

En nyt ehdi lukea kaikkia vietejä tässä ketjussa, mutta sen verran mitä nyt tästä sain selville.

Valvojien vaihto ei asiaa auta. Alueen valvojat, eli modet, eivät ole mitenkään velvollisia vastaamaan alueen viesteihin ja täällä siis auttamaan pakan rakennuksessa. Valvojat hoitavat alueen modaamisen, eli seuraavat vietejä ja poistavat asiattomat viestit ja ylimääräisen spämmin. Sille osa-alueelle tulisi tämän olueen modejen kyllä mielestäni keskittyä enemmän. Tänne tulee aika usein liian lyhyitä, turhia ja mollaavia viestejä, jotka eivät auta avunpyytäjää mitenkään.

Edit: Alueiden valvojat/modet valitaan kyllä sen perusteella mille alueelle heidän koetaan sopivan parhaiten. Siinä mielessä tämä alue voisi tarvita jonkun ihan oman henkilön joka ottaisi tehtäväkseen neuvoa muita. Mutta näitä päteviä henkilöitä on monia ja kaikilla tuppaa olemaan se oma mielipiteensä, joten valvojan mielipide ei siltikään aina ole se paras. Siksi tälle alueelle ei siis välttämättä tarvitse osoittaa omaa valvojaa. Vastuu on kaikilla osaavilla pelaajilla.

Ne jotka oikeasti voisivat antaa kunnon apuja pakan rakennukseen, eivät sitä syystä tai toisesta tee. Liekö syynä jaksamattomuus ja/tai välinpitämättömyys, sitä en tiedä. Jäljelle jäävät siis usein ne nobot, joiden neuvot ovat joko hyviä, kohtalaisia, huonoja tai erittäin huonoja. Laatu tuppaa vaihtelemaan rajusti ja näyttää siltä, että kunnollinen neuvo osuu kohdalle sattumanvaraisesti. Usein heidän viestejään ei tulla korjaamaan, ja jos korjataan, heidätkin (ne ainoat jotka jaksavat neuvoa!) haukutaan usein samalla maan rakoon ja kielletään neuvomasta. Ne osaavat tulevat neuvomaan vasta kun joku neuvoo väärin ja asia on korjattava.

Itsekin olen sitä mieltä, että tämä on "vakava" asia. Pakkapaja tarvitsee uuden nosteen. Jos Suomeen halutaan lisää kilpailullisesti korteilla pelaavia ihmisiä, olisi pelaamisen ja pakkojen rakentamisen osaavien noustava perseeltään ja alettava auttamaan niitä ärsyttäviä noboja joiden pakat ovat takuuvarmasti kuraa kun se ekan kerran tänne postataan. Ne osaavat laiskimukset saisivat myös ottaa huomioon, että kaikilla ei ole mahdollisuutta saada kasaan niitä kaikkein parhaimpia kortteja. Noboilla ei vielä välttämättä ole edes tarvittavia taitoja pelata niillä parhailla pakoilla. Neuvot tulisi antaa sen mukaan millainen mahdollisuus avunpyytäjällä on toteuttaa parempia pakkoja. Olisi myös hyvä jos avunpyytäjä ilmoittaisi aloitusviestissään miten hyvät korttivarastot hänellä on. Usein pakan potenttiaalin näkee jo kun se postataan. Jos pakka sisältää suurimmaksiosaksi hyviä kortteja jo valmiiksi, voidaan olettaa, että pelaaja saa suht.helposti vielä ne pari paremman luokan korttia jostain.

Tämä asia vaatii lisää miettimistä. En aio poistaa aluetta, vaan se pitäisi saada jotenkin elvytettyä. Elvyttämisessä tärkeintä on niiden osaavien pelaajien panos.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja badganondorf » 28.03.2011 19:03

Kun pakkapaja luotiin alkuperäiselle foorumille, haimme alueen moderaattoreiksi innostuneita käyttäjiä, joiden pelitaito olisi tarpeeksi korkea aloittelevien pelaajien neuvomiseen. Näiden moderaattorien toimeenkuvaan kuului siis yleisesti kaikkien ihmisten auttaminen pakkapajassa. Yksi näistä moderaattoreista minun lisäkseni oli muistaakseni Essillore silloin vuosina 2005-2006.

Nämä moderaattorit katsoivat pakkalistan, etsivät käyttäjän vaihtotopicin(ellei se ollut signassa) ja neuvoi pakkaan välillä massiivisia muutoksia yleensä henkilön korttivarojen mukaisesti. Usein myös kehoitettiin hankkimaan vaihtamalla tai ostamalla kortit X tai Y. Homma oli aikaavievää, mutta henkilökohtasesti muutin kymmeniä pakkoja epämääräisestä roskaläjästä järkevälinjaisiksi aloittelijoiden pakoiksi. Idea tässä auttamistyössä ei ollutkaan se, että sanottiin "huono pakka, vaihda metagameen" vaan "näin saat pakastasi - ja mistä tahansa muustakin pakastasi toimivamman". Ohjattiin pelaajia kohti pakkojen peruspilareita trainereista ja starttereista lähtien. Näin he pääsivät yksitellen kaikki mukaan pakkojen rakennuksen pääideaan ja pystyivät hiljakseen vaihtaa randomeista metagameen, kunhan perusta oli kunnossa.

Miksi pakka-alue ei sitten toimi nykyään? Yksinkertaista. Ihmisten antaumus ja panostautuminen siihen aikaan oli aivan erilaista kuin nykypäivänä. Tästä päästään siihen ikuiseen ongelmaan kun pokemonpiiri on niin sulkeutunut, että uusia ei edes haluta mukaan ja blaablaa. Vaikka se onkin samaa vanhaa blaablaata, heijastuu se pakka-alueelle saakka. Ilman intoa ei ole vapaaehtoisia, ilman vapaaehtoisia ei tule uusia pelaajia ja siksi nykyinen pakkapaja keskittyy 4-5 henkilön ympärille. Tätä topicia lukiessani tajusin, että tällä foorumilla ei ole trainer-artikkeliakaan! Sitä artikkelia, joka on todennäköisesti luonut yli puolille sen ajan pelaajista käsityksen tämän pelin perusmekaniikasta. Itselläni ei ole sitä koneen muistissa(kovalevy pyyhkiytyi) ja monesti kun olen sen itse tehnyt uudestaan ja päivittänyt, joku on suostunut päivittämään sen seuraavaan settiin - tätä ei ole kuitenkaan kertaakaan tapahtunut. Hero teki kerran oman topicinsa.

Tästä päästään taas innostukseen ja panostukseen. Vanhalla foorumilla olin tehnyt n. puolet artikkeleista ja vihdoin ikää saatuani en jaksa vain siitä yksinkertaisesta syystä, että se ei yksinkertaisesti ole kuluttamani ajan väärtti. Ja tätä mieltä on ollut 80% kansasta koko ajan, koska eivät ole koskaan jaksanut artikkelia edes kirjoittaa vaikka olivat 120% imetytyneitä peliin ja sen pelaamiseen. Vanhaa blaablaata siis, ihmiset vanhentuvat, uusia pelaajia ei tule tarpeeksi, liekki joka palaa kirkkaiten palaa lyhyimmän ajan etc.

SiaBBo on hyvä esimerkki, hän on perustanut monia topiceja tälle uudellekin foorumille, kuluttanut aikaansa, mutta vain tuodakseen asioista negatiiviset puolet esiin. Puheet pokemonin ympärillä ovat keskittyneet viimeisen 3 vuoden aikana yhteen asiaan - PP:seen. Negatiivinen asenne on tunkeutunut osaltaan jokaiseen pelaajaan ja aikanaan niin innostunut pelaaja kuten SiaBBo:kin kuluttaa kaiken ennen positiivisen energiansa nykyään vain negatiivisten asioiden löytämiseen ja niistä huomauttamiseen. Tosin kuten muutkin ihmiset, kukaan ei ole itse valmis tekemään epäkohtien eteen mitään.
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 28.03.2011 19:41

No nyt ollaan kuultua jo tekstiä, joka on itseasiassa ollutkin pointtini kanssa samaa mieltä. Sitten kysyisinkin, että aiotteko tässä tapauksessa sitten jättää Pakkapajan entiselleen? Mielestäni oli kuitenkin hauskaa, että tämän topikin jälkeen joillain käyttäjillä on ollut jotain yritystä niissä viesteissään. Pidän itse edelleen pakkalistojen tekemisestä ja niissä auttamisessa, mutta kyllä se vain vaikuttaa paljon, että kenelle sitä apua tarjoaa. Tärkeäähän tosiaan on se, että ottaako vastaanottaja sitä palautetta millään tavalla vastaan.

SiaBBo on hyvä esimerkki, hän on perustanut monia topiceja tälle uudellekin foorumille, kuluttanut aikaansa, mutta vain tuodakseen asioista negatiiviset puolet esiin. Puheet pokemonin ympärillä ovat keskittyneet viimeisen 3 vuoden aikana yhteen asiaan - PP:seen. Negatiivinen asenne on tunkeutunut osaltaan jokaiseen pelaajaan ja aikanaan niin innostunut pelaaja kuten SiaBBo:kin kuluttaa kaiken ennen positiivisen energiansa nykyään vain negatiivisten asioiden löytämiseen ja niistä huomauttamiseen.


Tätähän nyt ei voi olla quoteematta. Ensinnäkään en edes ymmärrä ensimmäisen virkkeen pointtia. Kyllä, olen perustanut tällekkin foorumille topikkeja ja tuonut negatiivisia asioita esiin. Onko se paha? Ainakin kirjoitusasun sävy viittaa vahvasti siihen suuntaan. Perustaessani tämänkin keskustelun toin asioista negatiiviset puolet esiin. Tottakai niin tehdään, jos yritetään saada jotakin muutosta aikaan. Vai eivätkö ihmiset osaa vieläkään ottaa negatiivista palautetta vastaan, tälläkin foorumilla olen sen aika "mukavasti" tehnyt.

Itsehän olen ollut aktiivisesti mukana vasta n. puolitoista vuotta, jolloin tuo kolme vuottahan ei liity mitenkään minuun. Innostunut pelaaja kuten SiaBBo, eikös se ollutkin hienoa aikaa? En itseasiassa edes ymmärrä, mitä tällä "positiivisella energialla" tarkoitetaan, sillä kyllä silloin ennenkin sitä negatiivista palautetta aika mukavasti toin esille. Oliko positiivinen energia sitten sitä, kun itse oikeasti autoin toisten pakkojen kanssa? Itselleni asiasta ei jäänyt mitään käteen, koska sen jälkeen asiasta ei tullut enää mitään vastausta ja topikki oli muka jo käsitelty.

Tosin kuten muutkin ihmiset, kukaan ei ole itse valmis tekemään epäkohtien eteen mitään.


Tässä tuleekin se pointti: Onko kukaan valmis oikeasti auttamaan enää Pakkapajalla vai jätetäänkö se samanlaiseksi kuin nyt, sellaiseksi joka luo erittäin vääristävää kuvaa aloittelijoille siitä, mikä on hyvä pakka ja mikä ei.

EDIT: Ja niin kuin tuolla ylempänä sanoin, niin kyllä jotkut wanhatkin neuvojat ovat jo ruvenneet neuvomaan paremmin. Pelkästään tämä topikki sai jotkin käyttäjät enemmän auttavaisemmiksi, joka siis on tosiaan vain ja ainoastaan tämän topikin ansiota. Ehkäpä vaikutan silti "positiivisesti", mutta teenkin sen vaikutuksen vähän mutkan kautta ja annan sen vaikutuksen näkyä sillä, miten topikkini ja pointtini vaikuttavat toisiin käyttäjiin.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 28.03.2011 22:31

Richter kirjoitti:
Pokemon on mennyt ylämäkeä pelaajamäärissä joka vuosi vuodesta 2004 lähtien - tämä vuosi on poikkeus. Ensimmäistä kertaa 7 vuoteen pelaajamäärät turnauksissa eivät ole kasvaneet, samaan aikaan yli 16 vuotiaiden pelaajien osuus on kahdessa vuodessa noussut dramaattisesti. Pari vuotta sitten esimerkiksi Hyvinkäällä järjestämässäni CC turnauksessa oli pelaamassa juuri ja juuri 17 masteria, mutta lähes 40 senioria. Junioreistakin saatiin aina turnaus aikaiseksi ja niitäkin yleensä ilmaantui +10. Tänä vuonna emme ole onnistuneet yhdessäkään turnauksessa saamaan paikalle kuutta junioria, seniorit kamppailevat siitä 17 pelaajan rajasta, jolla saavat turnauksessa pelata 5 kierrosta ja masterissa on yli 40 pelaajaa.


En edes ymmärtänyt tämän kappaleen pointtia. Eikö ole selvää, että seitsemässä vuodessa myös saadaan ikää seitsemän vuotta, jolloin juniorit ja seniorit jäävät aika vähäiseksi?
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja Slayer » 29.03.2011 10:18

Richter on intergalaktisen hieno mies.

Koitan aktivoitua heti kun oma taso on taas sillä korkeudella, jota se joskus oli. Toiseksi pyrin irl neuvomaan aina pienempiäni(isot ei tartte enää huomaan ) Viimeksi vaihdoin läjän ihan pelikelpoisia kortteja aloittelijalle ja autoin häntä pakkansa kanssa ja ilme oli näkemisen arvoinen. Se todella palkitsee, kun tietää että on aiheuttanut jotain hyvää. Toivoisin toisinaan että muutkin tekisivät sitä...mutta ei voine vaatia...

Toiseksi vaikka ihmiset vanhenee, uusia syntyy ja uusia naperoita varttuu pokemon ikään. On tällöin jo tärkeintä ottaa heidät avosylin vastaan ja opettaa pokemonin saloihin(that is jos haluamme lisää pelaajia?). Niitä...hmmm...piiperoita syntyy aina lisää ja niitä on hyvä ottaa mukaan jos ei haluta että tulevaisuudessa kaikki on +50 mastereita(huomatkaa karikatyyri). Kuvitelkaapa jos puolet suomen nuorista saatais pelaamaan pokemonia. Heidän rahansa menisi kortteihin eikä viinaan ja aikansa korttien lätkimiseen eikä kännäämiseen. Hyvinvointivaltio ****** ;P (Okei toi vika oli kevennys, jos joku ei tajunnu)
True Fighter never gives up. He/She is true victor in the end.
Miun vaihtarit
Blogini
Avatar
Slayer
 
Viestit: 146
Liittynyt: 16.01.2011 16:42
Paikkakunta: Apinoiden planeetta

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja JayEm » 29.03.2011 10:50

Itse olen ottanut lähes sydämenasiaksi saada Jyväskylässä lisää pelaajia, mutta vielä ei ole tullut tuulta siipien alle: pari ihmistä on ilmoitellut tulevansa vilkaisemaan jokin kerta. Mutta siitä ei enempää, ettei mene off-topiciksi.

Aion vastaisuudessa alkaa vilkuilla mitä ihmeen pakkoja alkaa tuonne pakkapajaan tulla, ja parhaani mukaan niitä sitten neuvoa, muutenkin kuin että "älä tee pakkaa sen pohjalta, mitä omistat, vaan mitä voit omistaa" -klisettä. Kunhan nyt tässä ensin siihen aktivoituu.

Tuo pelaajamäärä on tosiaan hiukan huolestuttava, kun reilu osa meistä pelaajista on Mastereita. Onko syynä sitten porukan sulkeutuneisuus, pokemonin maine lasten juttuna vai mikä, siihen ei välttämättä löydy vastausta...
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja Roottori » 29.03.2011 15:24

SiaBBo kirjoitti:
Richter kirjoitti:
Pokemon on mennyt ylämäkeä pelaajamäärissä joka vuosi vuodesta 2004 lähtien - tämä vuosi on poikkeus. Ensimmäistä kertaa 7 vuoteen pelaajamäärät turnauksissa eivät ole kasvaneet, samaan aikaan yli 16 vuotiaiden pelaajien osuus on kahdessa vuodessa noussut dramaattisesti. Pari vuotta sitten esimerkiksi Hyvinkäällä järjestämässäni CC turnauksessa oli pelaamassa juuri ja juuri 17 masteria, mutta lähes 40 senioria. Junioreistakin saatiin aina turnaus aikaiseksi ja niitäkin yleensä ilmaantui +10. Tänä vuonna emme ole onnistuneet yhdessäkään turnauksessa saamaan paikalle kuutta junioria, seniorit kamppailevat siitä 17 pelaajan rajasta, jolla saavat turnauksessa pelata 5 kierrosta ja masterissa on yli 40 pelaajaa.


En edes ymmärtänyt tämän kappaleen pointtia. Eikö ole selvää, että seitsemässä vuodessa myös saadaan ikää seitsemän vuotta, jolloin juniorit ja seniorit jäävät aika vähäiseksi?


Eikös tuon kappaleen pointti liene se, että tarvittaisiin niitä nuorempia, uusia pelaajia lisää?
Vaihtolistaa

Avatar made by hilippa.
Avatar
Roottori
 
Viestit: 246
Liittynyt: 20.11.2010 15:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja Colmio » 29.03.2011 15:25

Niin ku mä :D
Oi Suuri ja Mahtava Neuvostoliitto.
Avatar
Colmio
 
Viestit: 465
Liittynyt: 03.12.2010 23:05
Paikkakunta: Kokkola

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 29.03.2011 16:38

Jotka kävisivät liigassa, ja tälläin. Minä, kun aloittelin joskus 1.1.2010 eli aika äsken, en silloin floodannut pakkapajaa huonoilla pakoillani, tai laittanut huonoja neuvoja. Tosin olin silloin 13, nyt 15(Tänään synttärit!). Uusimmat pelaajat kun ovat ehkä kesk. määrin 10-12v. Tässä voi näkyä jokin yhteys. Huomatkaa että masterit eivät tänne pakkojansa postaa, koska he käyvät liigoissa, osaavat hommansa yms. Ne jotka postaavat tänne eivät käy liigassa(yleensä). Tälle ei voi mitään.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja Mint Nature » 29.03.2011 18:07

Meijän vaan pitäis jotenkin mainostaa liigoja ja itseäni harmitti kun siinä lehtijutussani oli cutattu kokonaan liiga osio, kun ei ollut nähty tarpeelliseksi...
No miksi ei ole pelaajia, vastaus ei ole Istoja jotka mainostaisivat ligaa ja JNE ja en vaadikkaan Istolta mitään lisää, vaan pitäisi löytää joku tapa millä saataisiin tämä liikkeelle. Oma pelaaminen lähti siitä kun kaverini dissas pokemonia ja menin katsomaan kuinka "lapsellinen" peli se on ja JNE... Porttikieltoja iski trollaamisesta ja piti mennä vielä trollaamaan turnaukseen (TREn SM kisat vuonna 2007). Huomasin että missäs ne pikkulapset ovat nyt näen täällä vaan 12-15 vuotiaata nuoria ja vieläkin vanhempia. Siitä seuraavat kaudet ovat olleet parhaita kun pokemon oli tervettä. Pakat ei ollu PP ja kaltaiseni aloitteleva pelaaja sai apua ja paljon.

Mitäkin minustakin olisi tullut jos en olisi kuullut liigoista ja pelannut vaan randomist. Tuusulassa oli yhteen aikaan paljon pelaajia ja löytyi intoa, mutta ei saatu apua niin kaikki lopetti ja jäljelle jäi minä,Tommi,Frans ja nytkin epävirallisesti kuullut frans herran lopettamisesta... Itsekkin olen nähnyt sitä kuinka joku on tullut esittelemään minulle 60 kortin pakkaa koulussani ja sitten olen sanonut sanat formaatti,raha ja pitäis käydä liigassa niin kaikki on ollut moi moi... Eli niitä pelaajia löytyisi vaikka muille jakaa, jos saataisiin apua jota ei tarvitsisi itse hakea. Selkeitä julisteita julkisille paikoille missä liigat on ja lehti-juttuja jotka kertooo oikeasti alasta eivätkä cuttaa tärkeintä osiota pois!

Minusta Seppo on oikeass tietyllä tavalla ja olen sinäänsä yllättynyt että tää ei ollutkaan mikään SeppoRöll. Pakka pajan pitäisi olla kehittyneempi, mutta ihmisten into loppuu vuosien varrella ja minun kaltaisteni ihmisten pitäisi maksaa takaisin se aika heille jotka aloittelvat kun itsekkin olen saanut asiallista ja loistavaa apua. Ongelmaksi syntyy se että ihmiset joilla on hyviä pakkoja niin ei halua Scouttia niitä kun on niii-in paljon parempi kuin aikasemmat listat ja sitä rataaa. Joteen Propakkakeskuskaan ei välttämättä ole asiaan oikea ratkaisu kun mistä löydämme ihmisiä jotka on valmiita sharemaan omia listojaan pakasta x.

Joten pokemon on mennyt siitä railakkaasta se lista mikä on minun on myös sinun ajasta tää on V#t#u mun lista ja sä et sitä s###tna saa!
Valloitamme Mailman Kahvi kupilla.xp
Spoiler:
ökääh
Avatar
Mint Nature
Järvenpään Liiga-Leader
 
Viestit: 219
Liittynyt: 01.11.2010 16:23

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja Suetic » 09.05.2011 01:45

Minun mielestäni olisi parasta, että modet kommetoisivat pakkoja.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 09.05.2011 01:47

Argatni kirjoitti:Minun mielestäni olisi parasta, että modet kommetoisivat pakkoja.

Varmaan kannattaa perustella, jos jotain oikeasti haluaisit tapahtuvan.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja Suetic » 09.05.2011 01:48

SiaBBo kirjoitti:
Argatni kirjoitti:Minun mielestäni olisi parasta, että modet kommetoisivat pakkoja.

Varmaan kannattaa perustella, jos jotain oikeasti haluaisit tapahtuvan.

Perustelu:

Pakkoja käsittelee turhan monta pärstää.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 09.05.2011 01:50

Argatni kirjoitti:
SiaBBo kirjoitti:
Argatni kirjoitti:Minun mielestäni olisi parasta, että modet kommetoisivat pakkoja.

Varmaan kannattaa perustella, jos jotain oikeasti haluaisit tapahtuvan.

Perustelu:

Pakkoja käsittelee turhan monta pärstää.

Mutta sehän ei ole huono asia? Saadaan montaa erilaista näkökulmaa.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja Flyffel » 09.05.2011 01:57

Ylläpito ei ole riistämässä ihmisten postaamisoikeutta pakkapajaan. Toki olisi hyvä, jos alueen modetkin aktivoituisivat kommentoimaan pakkoja... Se, että kokeneet pelaajat eivät jaksa kommentoida pakkoja, riippuu tosin myös joskus siitä, että koko pakan perusidea vaan ei yksinkertaisesti toimi. Toki tämä on huono peruste olla postaamatta, sillä muutenhan ihmiset eivät opi! Se on vain silloin vähän vaivalloisempaa. Toisaalta jotkut pelaajat eivät edes halua kuunnella neuvoja, mikä ei todellakaan rohkaise ihmisiä parantelemaan toisten pakkoja: "Miksi turhaan käyttää paljon aikaa, kun minua ei kuitenkaan kuunnella?"
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja Suetic » 09.05.2011 02:00

Keltainen Rayquaza kirjoitti:Ylläpito ei ole riistämässä ihmisten postaamisoikeutta pakkapajaan. Toki olisi hyvä, jos alueen modetkin aktivoituisivat kommentoimaan pakkoja... Se, että kokeneet pelaajat eivät jaksa kommentoida pakkoja, riippuu tosin myös joskus siitä, että koko pakan perusidea vaan ei yksinkertaisesti toimi. Toki tämä on huono peruste olla postaamatta, sillä muutenhan ihmiset eivät opi! Se on vain silloin vähän vaivalloisempaa. Toisaalta jotkut pelaajat eivät edes halua kuunnella neuvoja, mikä ei todellakaan rohkaise ihmisiä parantelemaan toisten pakkoja: "Miksi turhaan käyttää paljon aikaa, kun minua ei kuitenkaan kuunnella?"

Ihmiset oppivat muka siitä, että niille sanotaan suoraan:

"Sulla on huono pakka. Teeppä parempi. Trololollol."

Tälläistä hyvä-huono juttua olisi parasta perustella kokemusten perustella. Eihän tässä kukaan vielä Japanissa pelannut. Pakat tarvitse apua rakennuksessa ei bännejä metagamejen tilalle : (
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 09.05.2011 02:02

Keltainen Rayquaza kirjoitti:Ylläpito ei ole riistämässä ihmisten postaamisoikeutta pakkapajaan. Toki olisi hyvä, jos alueen modetkin aktivoituisivat kommentoimaan pakkoja... Se, että kokeneet pelaajat eivät jaksa kommentoida pakkoja, riippuu tosin myös joskus siitä, että koko pakan perusidea vaan ei yksinkertaisesti toimi. Toki tämä on huono peruste olla postaamatta, sillä muutenhan ihmiset eivät opi! Se on vain silloin vähän vaivalloisempaa. Toisaalta jotkut pelaajat eivät edes halua kuunnella neuvoja, mikä ei todellakaan rohkaise ihmisiä parantelemaan toisten pakkoja: "Miksi turhaan käyttää paljon aikaa, kun minua ei kuitenkaan kuunnella?"

Minä kyllä otan neuvot vastaan kunhan päätähdet eivät poistu ennen ensimmäisiä kokeiluja. yleensä pistän päätähtiin liittyvät (nimi tai joku kuten "tyrant") asiat topicin nimeksi.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja Flyffel » 09.05.2011 02:02

Ensinnäkin sinulle ei sanottu noin.
Toiseksi en tarkoittanut erityisesti sinua, vaan suurta osaa koko pakkapajan vakiväestä.
Olisi hienoa, jos kokeneemmat pelaajat voisivat myös postailla hieman pakkojaan. (Niitä näkee tosin rapsoissa.)
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 09.05.2011 02:03

Argatni kirjoitti:
Keltainen Rayquaza kirjoitti:Ylläpito ei ole riistämässä ihmisten postaamisoikeutta pakkapajaan. Toki olisi hyvä, jos alueen modetkin aktivoituisivat kommentoimaan pakkoja... Se, että kokeneet pelaajat eivät jaksa kommentoida pakkoja, riippuu tosin myös joskus siitä, että koko pakan perusidea vaan ei yksinkertaisesti toimi. Toki tämä on huono peruste olla postaamatta, sillä muutenhan ihmiset eivät opi! Se on vain silloin vähän vaivalloisempaa. Toisaalta jotkut pelaajat eivät edes halua kuunnella neuvoja, mikä ei todellakaan rohkaise ihmisiä parantelemaan toisten pakkoja: "Miksi turhaan käyttää paljon aikaa, kun minua ei kuitenkaan kuunnella?"

Ihmiset oppivat muka siitä, että niille sanotaan suoraan:

"Sulla on huono pakka. Teeppä parempi. Trololollol."

Tälläistä hyvä-huono juttua olisi parasta perustella kokemusten perustella. Eihän tässä kukaan vielä Japanissa pelannut. Pakat tarvitse apua rakennuksessa ei bännejä metagamejen tilalle : (

Ehh.. Kyllähän sulle kerrottiin aika monesti jo, että minkä takia pakkasi ei toimi, mutta ignoresit sen aika taitavasti. Ja ei meidän tarvitse pelata Japanissa, jotta tiedämme, että mikä pärjää ja mikä ei.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Nykyisen Pakkapajan taso

ViestiKirjoittaja Suetic » 09.05.2011 02:04

Keltainen Rayquaza kirjoitti:Ensinnäkin sinulle ei sanottu noin.
Toiseksi en tarkoittanut erityisesti sinua, vaan suurta osaa koko pakkapajan vakiväestä.
Olisi hienoa, jos kokeneemmat pelaajat voisivat myös postailla hieman pakkojaan. (Niitä näkee tosin rapsoissa.)

Komppaan tämän kanssa.

Itse saan neuvoja henkilökohtaisesti liigoista.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

EdellinenSeuraava

Paluu Pokémon TCG-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron