HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

Keskustele uusista pakoista, uusista korteista ja uusista korttisarjoista. Mitä uutta sarja tuo pelaamiseen?
Alue sisältää kattavat suomenkieliset perussäännöt

Valvoja: R0xu

HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja McKettu » 09.06.2011 09:57

Pokémon Organized Play is dedicated to providing a fun, positive tournament experience for all Play! Pokémon members.

With this in mind, we have been carefully evaluating our competitive environment to ensure that it remains as fair and balanced as possible.

After careful consideration and review of our competitive environment, Pokémon Organized Play has decided that as of July 1st, 2011, we will rotate to a Modified format that will include only expansions from HeartGold & SoulSilver through the most recent expansion.

We appreciate our players’ understanding throughout this process!

Tätä päätöstä on odotettukin!
Avatar
McKettu
 
Viestit: 86
Liittynyt: 22.10.2010 10:04

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja badganondorf » 09.06.2011 11:39

Odotettu ja oikea päätös, eli kaikki MM-kisalähtijät voivat viimeistään tänään purkaa kaikki MD-on pakkansa ja valmistautua HGSS-oniin. Formaatti on varmasti paras mitä saamme pelata moneen vuoteen, koska Pokemon Catcher tullee heti MM-kisojen jälkeen tekemään pelistä enemmän kuin kyseenalaisen.
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 09.06.2011 12:04

Kuuntelivatpa pelaajiansa, ja tekivät ihan oikean päätöksen. Itsekkään en pidä Catcherista, tuntuu jo hieman siltä että peli menee vain siihen kumpi aloittaa taas. Rare Cnady huononnettuna=oikeastaan base setin ajat, huonommalla määrällä powereita/abilityjä.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja Kapu » 10.06.2011 14:52

Candyjen huononnus on sen takia, ettei tule esimerkiksi Speed Donphaneja, jotka lyövät 60 ekalla vuorolla.
Boom, headshot.
Avatar
Kapu
 
Viestit: 67
Liittynyt: 07.11.2010 16:20

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 10.06.2011 15:08

Kapu kirjoitti:Candyjen huononnus on sen takia, ettei tule esimerkiksi Speed Donphaneja, jotka lyövät 60 ekalla vuorolla.

Kyllä se ois reilumpaa koska Zekrom voi iskee 120 jo ekal vuorol jos käsi on oikea. Lisänä että voisi nopeuttaa tuota tyris rukkaa hiukan ja muutenkin tasottuisi. :P
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 10.06.2011 15:11

Se ei ollut tämän(kään) kauden ongelmia, nopeus = huono loppupeli, jos siihen päästään. Vähän kuin Sable/Chenlock ja Loxchomp/Jounilukko. Tuplaheads, hävisit pelin. Tuplatails, olet vahvoilla, yksi heads, riippuu vähän.

Mutta sitten kuvittele DOnphan/Zekrom + 4 Catcheria. Jaa aioit hankkia emboarin. Ei. Catcher, bolt Strike. JAa uudestaan. Ei ei. CTacher, bolt strike kthxbye.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja Colmio » 10.06.2011 18:27

This format, I hate you
Oi Suuri ja Mahtava Neuvostoliitto.
Avatar
Colmio
 
Viestit: 465
Liittynyt: 03.12.2010 23:05
Paikkakunta: Kokkola

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja TheAllu » 11.06.2011 14:25

colmio kirjoitti:This format, I hate you

Komppaan! I hate you HGSS-on format!!!!
Vaihtola
3DS Friend Code: 4682 - 8650 - 9976
Avatar
TheAllu
 
Viestit: 437
Liittynyt: 01.11.2010 15:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 11.06.2011 15:48

Miksi? Ei siinä ole mitään vikaa. VIelä.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja Jite » 11.06.2011 16:04

Bloodbane kirjoitti:Miksi? Ei siinä ole mitään vikaa. VIelä.


Komppaan... Ainoa ongelma mielestäni on supporterin paikka, mutta siitähän tulee lähinnä mahdollisesti vaikeuksia tuomarointiin xP Ja jos formaatti ei sattumoisin miellytä, ei ole mikään pakko osallistua turnauksiin...
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 11.06.2011 16:31

Jite kirjoitti:
Bloodbane kirjoitti:Miksi? Ei siinä ole mitään vikaa. VIelä.


Komppaan... Ainoa ongelma mielestäni on supporterin paikka, mutta siitähän tulee lähinnä mahdollisesti vaikeuksia tuomarointiin xP Ja jos formaatti ei sattumoisin miellytä, ei ole mikään pakko osallistua turnauksiin...


Tuo nyt on ehkä maailman typerin argumentti taas. Formaatti tulee olemaan saishea heti kun Catcher tulee formaattiin. En voi oikein käsittää, miten joku voisi olla eri mieltä, koska saisheahan siitä tulee!
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja Jite » 11.06.2011 16:39

^Näköjään turnauspelaajia ei koskaan miellytä... Ensin oli SP, nyt Catcher... Miks BS-aikaan ei valiteltu Gust Of Windiä? Sehän oli käytännössä sama lappu!!!
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 11.06.2011 16:45

Jite kirjoitti:^Näköjään turnauspelaajia ei koskaan miellytä... Ensin oli SP, nyt Catcher... Miks BS-aikaan ei valiteltu Gust Of Windiä? Sehän oli käytännössä sama lappu!!!

Porukka on vaan tottunut siihen että tuollaisia ei ole ollut. Toisaalta minuakin tuo catcher harmittaa lähinnä sen takia koska miun serppalordin taktiikka menee pilalle koska on wailordilla ei pysäytetä catchereita toisin kuin pokemoneja jotka perustuu sniputukseen tai sitten max 120 iskevään iskuun. Kunhan siis wailord pysyy aktiivisena. Tänäänkin tuli voitettua metagame pakka Kingdra cinccino tuolla, noh vastustaja ei enään jaksanut. oisin kuitenkin voittanut koska ei olis mahtanut mitään kun oli penkillä 5 pokea joista 2 oli serppoja ja 1 reuniclus (120 heal dama siirtelyn jälkeen ja 20 vastustajan hyökkäyksen jälkeen.)
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja Hero » 11.06.2011 17:13

Jite kirjoitti:^Näköjään turnauspelaajia ei koskaan miellytä... Ensin oli SP, nyt Catcher... Miks BS-aikaan ei valiteltu Gust Of Windiä? Sehän oli käytännössä sama lappu!!!


Zhaitukin viesti on hyvin epäselvä, eikä siitä saa mitään selkoa mitä hän edes yrittää sanoa. BS-onissa damaget tehtiin Machopeilla, Rattatoilla ja muilla vastaavilla jotka tekivät sen 20-40 vahinkoa muutamalla energialla. Sitten tuli Haymaker joka oli sitten formaatin paras pakka.

Toinen on, miten voi valittaa BS-onissa, jos ei ollut edellistä formaattia johon verrata.

Kolmas syy on (ja oikea) ettei nykypäivän pelaajat pelanneet BS-onia!!

t. NB
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 11.06.2011 19:37

Hero kirjoitti:Kolmas syy on (ja oikea) ettei nykypäivän pelaajat pelanneet BS-onia!!

t. NB

Pelasin minä mutta GBC:llä tietokoneita vastaan, tosin oli sen verran nuori sillon ja mulla oli ihan random pakka.

Tuo mun edellinen viesti lyhyesti: Nykyajan porukka ei ole tottunut gust of windiin/pokemon catcheriin, sitten loppu viesti olikin että miksi catcher pilaa osan pakoista ja käytin esimerkkinä miun hupi pakkaa jossa päähyökkääjinä/tankkeina toimivat wailord ja serperior.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja JayEm » 11.06.2011 19:56

Eniten tässä formaatissa tosiaan tuo Catcher nykyisen Rare Candy rulingin takia haittaa, kun kaiken maailman speed-Zekromit/muut Kovat ja Nopeat -sarjan deckit saavat siitä lähes naurettavan etulyöntiaseman. Tosin, kukaan ei ole kieltänyt pelaamasta Trainer Lockia (Vileplume/Gothitelle?), hyvällä munkilla sellaisen avulla saa Catcherit kuriin (jotenkin?).
Tosiaan, ihme kun Gust Of Windin aikaan tuollaista ei valitettu, mutta muutos on enemmän nyt siinä, että poksut iskee nykyään nopeammin lujaa, ja jotkut omaavat myös naurettavan korkeat HPt.
Ei nyt vielä näin pienellä sarjavalikoimalla heitetä kirvestä kaivoon, onhan tässä koko vuosi aikaa japanilaisilla taas kehitellä kortteja jotka (epä)tasapainottavat formaatin pelattavuutta.
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja Pokegamer » 11.06.2011 20:10

JayEm kirjoitti:Eniten tässä formaatissa tosiaan tuo Catcher nykyisen Rare Candy rulingin takia haittaa, kun kaiken maailman speed-Zekromit/muut Kovat ja Nopeat -sarjan deckit saavat siitä lähes naurettavan etulyöntiaseman. Tosin, kukaan ei ole kieltänyt pelaamasta Trainer Lockia (Vileplume/Gothitelle?), hyvällä munkilla sellaisen avulla saa Catcherit kuriin (jotenkin?).
Tosiaan, ihme kun Gust Of Windin aikaan tuollaista ei valitettu, mutta muutos on enemmän nyt siinä, että poksut iskee nykyään nopeammin lujaa, ja jotkut omaavat myös naurettavan korkeat HPt.
Ei nyt vielä näin pienellä sarjavalikoimalla heitetä kirvestä kaivoon, onhan tässä koko vuosi aikaa japanilaisilla taas kehitellä kortteja jotka (epä)tasapainottavat formaatin pelattavuutta.


Saattaahan sitä hyvinkin tulla jonkinlainen Basic jolla Abilitynä Trainer-Lock, mistä sitä tietää
Avatar
Pokegamer
 
Viestit: 619
Liittynyt: 04.11.2010 17:03
Paikkakunta: Espoo

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 12.06.2011 11:16

Jos semmoinen tulee sanon GG, häivyn pelistä. Tajuatko kuinka broken se olisi? Ainoa lähelläkään oli Houndoom UF, ja se vaati että sinulla oli vähemmän penkkipopeja. Jos taas tämä basic vaatisi että se olisi actiivinen, se rickrollattaisiin heti, zekromien ja muitten takia.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja R0xu » 12.06.2011 12:14

Kyllä minuakin harmittaa kun AR setti putosi
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: HG/SS on 1. heinäkuuta 2011 alkaen

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 12.06.2011 12:20

Minua harmittaa kun RR-AR tippui, mutta minkäs teet.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Seuraava

Paluu Pokémon TCG-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron