The Deck Out - topic

Keskustele uusista pakoista, uusista korteista ja uusista korttisarjoista. Mitä uutta sarja tuo pelaamiseen?
Alue sisältää kattavat suomenkieliset perussäännöt

Valvoja: R0xu

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja Jite » 25.08.2011 11:21

Imo, hyvä blogi pitää lukijansa myös toisinaan miettimään oikeasti, joten voisit tarjota toisinaan jotain pureskeltavaa, jos et skeletonlistaa joka blogissa tuo (jota hyvin vahvasti epäilen). Itse en oikein välitä naamakirjasta mainostuskeinona. Se... Vain on joteskin tönkkö.
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja Suicu Azul » 25.08.2011 21:01

Ei mainostus- vaan seuraamiskeinona. FB-mainokset eivät toimi elleivät ihmiset ole jo valmiiksi löytäneet sitä asiaa mitä mainostetaan. Järkihän siinä on se, että olet kiinnostunut jostain -> tykkäät sivusta -> saat updatet aina kun niitä tulee etusivullesi. Ei siellä mitään "mainoksia" ole, ihan vaan se mitä olet itse valinnut haluavasi nähdä.
Vaihtolista
Dropbox +250MB tästä linkistä
Myyntilista
- Tyhjiä boostereita myynnissä base setistä asti.
Avatar
Suicu Azul
 
Viestit: 357
Liittynyt: 31.08.2010 21:42

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja Hero » 25.08.2011 22:14

Ei Facebookissa mainosteta, siellä jaetaan omaa tai muiden materiaalia.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja badganondorf » 30.08.2011 21:50

Kiitoksia vielä kerran erittäin paljon kaikista kommenteista. Olen nyt saanut ulkoasun ja koodaukset siihen kuntoon, että julkistan blogin lauantaina suomalaiselle yleisölle(ulkomaille vähän myöhemmin). Blogi siis tosiaan on englanniksi, mutta tyydyin tekemään sen Blogspotiin, sillä totesin, ettei minulla ole taitoja/aikaa opetella Wordpressin kaltaisia sivuja. Blogspottiin oli helppoa ja yksinkertaista tehdä blogi kivalla ulkoasulla. Lauantaita odotellessa hion aloitusblogitekstini.
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 31.08.2011 07:33

Innolla nimeä odotellessa.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 31.08.2011 14:03

badganondorf kirjoitti:julkistan blogin lauantaina suomalaiselle yleisölle(ulkomaille vähän myöhemmin).

Aika turhaa julkistaa Blogspottiin tehty blogi erikseen ensin suomalaisille ja vasta myöhemmin ulkomaalaisille, koska netissä tieto leviää nopeasti. Miten muuten aiot estää ulkomaalaisia lukemasta blogiasi ennen julkistamista kun Blogspotissa ei ole mahdollista rajata blogia näkyvyyttä IP-osoitteen perusteella. Tuo olisi ihan eri asia jos käyttäisit Wordpressiä omalla sivutilallasi, silloin väliaikainen rajaus vain suomalaisille hoituisi kätevästi esim. .htaccess-tiedoston avulla.

Hienoa kuitenkin, että ylipäätänsä alat pitämään "PTCG"-blogia, sellainen kun on suomesta puuttunut Iston lopetettua omansa. Pitääpä joskus lukea tuota blogiasi.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja Flyffel » 31.08.2011 14:28

Mewtwolover kirjoitti:
badganondorf kirjoitti:julkistan blogin lauantaina suomalaiselle yleisölle(ulkomaille vähän myöhemmin).

Aika turhaa julkistaa Blogspottiin tehty blogi erikseen ensin suomalaisille ja vasta myöhemmin ulkomaalaisille, koska netissä tieto leviää nopeasti. Miten muuten aiot estää ulkomaalaisia lukemasta blogiasi ennen julkistamista kun Blogspotissa ei ole mahdollista rajata blogia näkyvyyttä IP-osoitteen perusteella. Tuo olisi ihan eri asia jos käyttäisit Wordpressiä omalla sivutilallasi, silloin väliaikainen rajaus vain suomalaisille hoituisi kätevästi esim. .htaccess-tiedoston avulla.

Hienoa kuitenkin, että ylipäätänsä alat pitämään "PTCG"-blogia, sellainen kun on suomesta puuttunut Iston lopetettua omansa. Pitääpä joskus lukea tuota blogiasi.

Ei "jonkun suomalaisen Blogspottiin tekemän Pokémon-TCG-blogin" olemassaolon tieto noin vain leviä muualle. Ja jos leviää, niin sehän olisi loistava asia.
Kunnon julkistus tapahtuisi tässä normitilanteessa vasta myöhemmin, niin että ei tyhjää blogia mennä "markkinoimaan", vaan niin että ulkomaalaiset näkevät, että kyseessä on tosiaan laatublogi. Me suomalaiset kuitenkin olemme jo valmiiksi kiinnostuneita seuraamme blogia joka tapauksessa innoissamme, joten meille sen voi toki näyttää saman tien.
Sitten, kunhan blogi on saanut tulta alleen bädis varmaan yrittää ottaa yhteyttä juuri vaikkapa J-Wittziin ja kirjoittaa blogistaan jonnekin Gymiin tms. ^^
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 31.08.2011 15:01

Itseäni kiinnostaa, että opettaako tämä blogi oikeasti mitään, koska Pokemon on sellainen peli, että siinä ei tule mitään "uutta" tietoa/pakkaa/tai mitään "erilaista."
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja badganondorf » 31.08.2011 16:47

Joo siis kuten Keltainen Rayquaza sanoi niin blogi on järkevää julkistaa vasta kun blogissa on jo sisältöä. Ihmiset eivät jaksa alkaa seurata tuntematonta blogia, joka sisältää pelkkiä lupauksia. Laitan varmaan sen 4-5 postia blogiin ennen kuin julkaisen sen ulkomaille esille. Mikäli ulkomaiset kiinnostuisivat siitä puskaradion kautta ilman mainostusta, niin sehän olisi vain enemmän kuin mahtavaa.
Ainoa ongelma on se, että mitä olen seurannut muiden sivujen kuin Pokegymin tai Sixprizesin yleisön aktiivisuutta niin se on lähes olematon. On totta, että näiden muiden sivujen "One hit ko, Propokemon etc." sisältö on tylsää ja yllätyksetöntä luettavaa, mutta olen rehellisesti sanoen yllättynyt, mikäli jenkit jaksavat alkaamaan seuraamaan blogiani. Laatu ei todellakaan ole avain suoraan menestykseen. Onneksi hyödyn tästä kuitenkin itse englanninkielen oppimisen takia sekä sen takia, että pystyn purkamaan pakkaideoitanu helposti(joita tulee aina ihan liikaa mieleen) kaikkien nähtäväille, kun en enää voi niitä rakentaakkaan.
Blogin markkinointi tuleekin olemaan suurin haasteeni. Siinä ajoitus on erittäin tärkeä, sillä paras olisi, että minulla olisi juuri ulkomaille mainostaessa jotain mind-blowingia viimeisenä päivityksenä. Toivonkin siis, että pystyn tarjoamaan myös SiaBBO:lle ja kaikille muillekin aivan uusia ulottuvuuksia peliin, sillä uusien asioiden keksiminen on suurin syy miksi tämä itse peli on nautittava jos ihmisiä ei ota lukuun.
Ja koska mietin että turnaukset ajoittuivat viikonloppuun, niin julkaisupäivän perjantaiksi, eli päivän aikaisemmaksi. Näin saan toisen päivityspäivän hyvin tiistaiksi siten, että ehdin analysoida ja kirjoittaa vklo jutut ilman kiirettä, mutta kuitenkin ajankohtaisesti. Ylihuomenissa siis blogin julkaisupäivä, en kyllä itsekään melkein malta odottaa...
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 31.08.2011 17:20

(╮°-°)╮︵┳━┳ ( ╯°□°)╯ ┻━┻ PÖYDÄT KÄÄÄÄNTYYYY!
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja TheAllu » 01.09.2011 12:24

Ehkä tyhmä kysymys mutta, mikä sen nimeksi tulee?
Vaihtola
3DS Friend Code: 4682 - 8650 - 9976
Avatar
TheAllu
 
Viestit: 437
Liittynyt: 01.11.2010 15:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 01.09.2011 13:00

Lauantaina tiedetään.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja badganondorf » 02.09.2011 00:05

No niin ladies&gents. I give you http://thedeckout.blogspot.com/

Päivitys päiviksi siis vaihtuivat niille, jotka eivät lukenut ylempään niin perjantai ja tiistai turnausten ajankohtien takia. Kommenttia vaan kaikesta blogin aloitusviestiin littyvästä tänne tai kommenttialueelle. Ja muistakaa kertoa myös niille, jotka eivät lue foorumia säännölliseti.
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 02.09.2011 07:03

Outo nimi. Tuo isolla oleva "Two time World Championship Deck builder" kannattaisi muuttaa johonkin muuhun muotoon, koska "Kaksinkertainen MM-kisan pakanrakentaja."
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja JayEm » 02.09.2011 08:15

IMO ihan hauska nimi, tosin tuo vääntyi päässäni heti muotoon: "Hey, Deck this out!"
Tykkäsin myös taustakuvasta, vaikka se voi jonkun silmään pistää "sotkuisena", saa tekstistä kuitenkin hyvin selvää koska se on omassa boxissaan valkoisella taustalla.

Maltan tuskin odottaa uusia blogipäivityksiä.
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja Innokas pelaaja » 02.09.2011 09:02

Ihan lupaava alku! Taustakuva on ihan ok. Välittömästi blogin nimen nähtyäni menin vähän confuusiin, koska "Deck Out" on kirjoitettu erikseen. Pokémonin dekkaus-termi kirjoitetaan yhteen ("deckout"), mutta tässä on varmaan tarkoituksella haluttu välittää myös jonkinlainen merkitys "pakka ulkona (siis esillä, näytillä)"? Verbinä "deck out" tarkoittaa kuitenkin myös pukeutumista, joten toivottavasti suuremmalta hämmennykseltä vältytään.
Innokas pelaaja
 
Viestit: 126
Liittynyt: 01.11.2010 17:02

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja badganondorf » 02.09.2011 09:51

Joo itsekin mietin, miten tuo World Championship deck builder vääntyy englanniksi oikein, mutta en oikeasti vain tiedä. Mikäli joku osaa vääntää sen oikeaan muotoon niin saa tulla rohkeasti kertomaan. Taustakuvaan kesti itsellänikin hetki tottua(Annin käsialaa), mutta Miska heitti siihen hyvän idean, että taustakuvan kortteja voi vaihtaa aina kun metagamessa tapahtuu muutoksia, joten tykästyin ideaan vähintään sen myötä heti.
Ja tarkistin tosiaan itsekin mitä deck out tarkoittaa englanniksi ja yllätyin, mutta kuten IP sanoitkin, se millaisia erilaisia mielikuvia tuosta voi saada on se tärkein. Blogin nimenä ei kuitenkaan ollut tarkoitus olla "Deckaus". Toivotaan, että jenkitkin ymmärtävät. En ole kyllä koskaan puheessa kullut käytettävän deck out verbia vaikka se pukeutumista tarkoittaakin. Ja tosiaan kaksiosaisena siitä saa väännettyä tuollaisia hienoja lauseita, joista JayEm näyttikin esimerkin. Siitä voi vääntää juuri jotain "if you're decked out(ideat loppu) check the deck out" etc. Mutta tosiaan kiitoksia kommenteista niin katselen tuota ulkoasua ja nimeä vielä tarkemmin ennen kuin laitan viestiä jenkkilän päähän. Siinä nyt menee vielä se 2 viikkoa, että jos jollain on vielä kommentoitavaa niin olkaa hyvä vain.
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja Roseanni » 02.09.2011 11:29

Tuo taustakuva tosiaan vähän kusahti. Kuva on otettu 5MP kännykkäkameralla ja sen jälkeen sitä on pienennetty sekä laatua jouduttu laskemaan, koska Blogspot ei halunnut ottaa yli 300kt tiedostoa. Tarkoitus oli kyllä tehdä uusi ja varmaan teenkin nyt viikonloppuna kun on paremmin aikaa.

Ulkoasu on näin muutenkin minun muokkaama, pohjalla ollut blogspotin oma valmismalli. HTML:ää en osaa vielä niin hyvin että olisin jaksanut alkaa itse våsäämään jotain koska silloin hommaan olisi mennyt kohtuuttoman paljon aikaa... Omasta mielestäni siitä puuttuu sitä jotain, joskin kivaan suuntaan tuo imo on. Vinkkejä saa heittää.

Ja imo blogin nimi on just loistava. O_o
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja Shadow Lugia » 02.09.2011 11:37

Kun ensimmäisen kerran näin taustan, reaktioni oli että "wau". Itse ainakin tykkäsin taustasta, ja vaikak se vähän näyttääkin suttuiselta tai huonolaatuisella kameralla otetulta, ei se ainakaan minua haittaa. Luulin että sen on tarkoituskin olla tuollainen xPPP. Ainoa mikä tuossa häiritsee on se, että kun mulla on käytössä FullHD resoluutio, oikeaan reunaan jää aika leveä sininen kaistale. Muuten en kyllä valita ulkonäöstä tai muusta, imo se on noinkin hieno. Ja nimikin on hyvä.
So, I Herd U Liek Mudkipzz?
Waihtola
Regigigas ;______; <3
Avatar
Shadow Lugia
 
Viestit: 559
Liittynyt: 01.11.2010 15:43
Paikkakunta: Tampere

Re: PTCG-blog part 2.?

ViestiKirjoittaja Roseanni » 02.09.2011 12:58

Shadow Lugia kirjoitti:Kun ensimmäisen kerran näin taustan, reaktioni oli että "wau". Itse ainakin tykkäsin taustasta, ja vaikak se vähän näyttääkin suttuiselta tai huonolaatuisella kameralla otetulta, ei se ainakaan minua haittaa. Luulin että sen on tarkoituskin olla tuollainen xPPP. Ainoa mikä tuossa häiritsee on se, että kun mulla on käytössä FullHD resoluutio, oikeaan reunaan jää aika leveä sininen kaistale. Muuten en kyllä valita ulkonäöstä tai muusta, imo se on noinkin hieno. Ja nimikin on hyvä.

Joo toi tausta on kyllä yks iso murheenkryyni, en tiedä mitä sille KUULUISI tehdä että se näkyisi oikein. xD Koska siis omalla koneellani tausta on tavallaan liian leveä, koska osa popeista jää kokonaan pois ja sen takia olen pienennellyt sitä joka sitten voi olla osasyy siihen, miksi se näkyy sinulla huonosti. xD Nyt kun katsoin blogia koulun koneella niin tässä on sama juttu kuin sinulla. Joku kotisivuosaaja voisi auttaa tämän kanssa~~.
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

EdellinenSeuraava

Paluu Pokémon TCG-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron