Kingdra/Cinccino/Zoroark

Keskustele uusista pakoista, uusista korteista ja uusista korttisarjoista. Mitä uutta sarja tuo pelaamiseen?
Alue sisältää kattavat suomenkieliset perussäännöt

Valvoja: R0xu

Kingdra/Cinccino/Zoroark

ViestiKirjoittaja Suetic » 04.09.2011 21:43

Revin näytille tämän blogistani, jotta saisin sen hiukan varmemman näköiseksi.

Pakan olen suunnitellut vapaaehtoisesti koulumme oppitunnilla, sillä opettajamme oli vaan puhunut kokoajan samasta asiasta jokunen puoli tuntia. Tämän jälkeen ryhmänne teki jonkun randomin ryhmätehtävän, jonka jälkeen itse laitan koneen päälle ja rupea suunnittelemaan pakkaa, joka perustuu Kingdra/Cinccinoon. Loppujen lopujen päädyin tähän tulokseen:

4 Horsea UL-49
2 Seadra UL-40
2 Kingdra U-17n
2 Kingdra Prime UL-85
2 Zoroark BW-71
2 Zorua EP-66
3 Cinccino BW-89
3 Minccino BW-88

4 Professor Oak's New Theory
4 Pokemon Catcher
3 Pokemon Collector
3 Plus Power
4 Junk Arm
1 Professor Elm's Training Method
4 Rare Candy
4 Pokemon Communication

4 Double Colorless Energy
7 Water Energy
2 Darkness Energy- special

Pakassa on lähinnä suosikki Pokemoneja (Kingdra+evoluutiot/Zoroark/Minccino ja Cinccino), jotkut ovat heikkoja Donphanille, mutta kun Kingdra (#17) on pelissä, niin asia ratkenee helposti ellei vastustajalta lähde lentämään Lost Removereja, jotka ovat harvoin käytössä (ainakin nyt varmasti rupeaa pelaamaan niillä minua vastaan ). Jokaisella näistä on halpa retreat ja sitä pelataan lähinnä speed-pakkana. 4 PONTia refreshamiseen eikä välillä uskalla käyttää Cleffaa, sillä minun tuurilla koko otus ei osaa nukkua juuri ollenkaan ja vastustajani lähes aina saa ilmaisia prizejä pelin aikana. Pokemon Catcher on aikakin pakollinen, sillä se tulee olemaan kauden aikana todella hyvä ellei Vileplume UDlle keksitä mitään techiä (paitsi ehkä tuo Rossin super härdelli toolbox). 4 Karkkia Kingdran nopeaan evoluutioon ja Junk Arm kaman kierrätykseen ja jos damagea ei riitä vastustajan hirviöiden kaatamiseen, niin täytyypä pakassa pitää myös 3-4 Plus Poweria. 2 Darkness Energiaa juuri siksi koska välilä, joskus auttaa Zoruaa pelin alussa ja myöhemmin Zoroarkia kaatamaan mirrorissa Zekromit ja Reshiramit.

Pakoissani on aina mottona se, että vain 42sta kortista on hyötyä koko pelin aikana. Niinhän nämä Linnunradan sanomat kertoikin.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Kingdra/Cinccino/Zoroark

ViestiKirjoittaja xeanrot » 04.09.2011 22:08

Ihan ok, itse lisäisin kyllä sen cleffan, jos sattuu tuleen kakka käsi. En pelaisi tuota toista ei-power kingdraa. Itse lisäisin juniperit pakkaan, onhan se koko formaatin yksi parhaista lapuista.
Hero kirjoitti:Pokémonissa ei ole muita 'kovia pelaajia' kuin peppukipeät turkulaiset, serious business Juntuset, peppukipeät Kivimäet joiden vanhemmat ahdistelevat SiaBBoa PM:illä.

Pahvikausi 2011 - 2012
12-6, 66.67%
Avatar
xeanrot
 
Viestit: 74
Liittynyt: 01.11.2010 16:46
Paikkakunta: Kangasalalalala

Re: Kingdra/Cinccino/Zoroark

ViestiKirjoittaja Suetic » 04.09.2011 22:15

xeanrot kirjoitti:Ihan ok, itse lisäisin kyllä sen cleffan, jos sattuu tuleen kakka käsi. En pelaisi tuota toista ei-power kingdraa. Itse lisäisin juniperit pakkaan, onhan se koko formaatin yksi parhaista lapuista.

Mitä sisään ja mitä pois? Toimiiko aivan varmasti?
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Kingdra/Cinccino/Zoroark

ViestiKirjoittaja Arcanine » 04.09.2011 22:26

KIngdra Prime + Tulipoke = Turha, häviät pelin. Toinen Kindgra on pakollinen.
TCG Onlinessa - HCBOTeam

Sun vai Moon, kumman ostaisi?
Avatar
Arcanine
 
Viestit: 144
Liittynyt: 01.11.2010 16:43

Re: Kingdra/Cinccino/Zoroark

ViestiKirjoittaja R0xu » 04.09.2011 22:42

Zoroark kyllä jo pärjää reshirameja vastaan ihan hyvin.

Pakassa tosiaan on vain 4 nostokorttia(pontit) mikä ei kyllä millään riitä kuolleiden käsien estämiseen. Edes jotain toista nostokorttia(juniper, sage, cheren) mieluusti 4kpl sisään. Myöskään vain 3 collectoria pakassa, mikä pelaa dothewavea ei näytä hyvältä.
Rescue energia myös toimii pakassa enemmän kuin hyvin.

Itse muokkaisin näin:
-
1 horsea
1 kingdra
1 candy
1 catcher
1 junk
3 water
+
4 nostolappua
1 colle
2 rescue
1 cleffa/manaphy
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: Kingdra/Cinccino/Zoroark

ViestiKirjoittaja Arcanine » 04.09.2011 22:49

No se on mielipide kysymys, miten pelaa Kingdraa :/ Tulipokeja on todella paljon, joten koen Normi-Kingdran hyödyllisemmäksi ja se sniputtaa Babyt ;)
TCG Onlinessa - HCBOTeam

Sun vai Moon, kumman ostaisi?
Avatar
Arcanine
 
Viestit: 144
Liittynyt: 01.11.2010 16:43

Re: Kingdra/Cinccino/Zoroark

ViestiKirjoittaja Suetic » 04.09.2011 22:55

Arcanine kirjoitti:No se on mielipide kysymys, miten pelaa Kingdraa :/ Tulipokeja on todella paljon, joten koen Normi-Kingdran hyödyllisemmäksi ja se sniputtaa Babyt

Sitä minäkin mietin. Prime on helppo saalis myös Catcher + tulipoke comboille.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Kingdra/Cinccino/Zoroark

ViestiKirjoittaja JayEm » 05.09.2011 08:16

Mielestäni Pluspowerit ovat aika turha tähän pakkaan, koska pelaat Kingdra Primeä, jolla saat tuon maagisen kympin tarvittaessa. Toki jos olet epävarma että Kingdra Prime edes on pelissä joskus, voi tietty pelata 1-2 Pluspower, sillä voit pyöritellä niitä Junkeilla tarpeen tullen.
Komppaan myös muita, että Cleffa/Manaphy on aika pakollinen joka pakkaan, ja nostoa tällä pakalla ei oikein ole PONTien lisäksi, joten sitä ilman muuta lisää. Vaikka pakassa on monta erilaista poksua joita varten Communication on välttämätön, sanoisin että Junk on aika hyvä tuohon kierrättämiseen. Myös Catchereita voi pudottaa kolmeen Junkien ansiosta, kunhan vaan korotat nostoa.

Pois:
1-2 Pluspower
1 Communication
2 Water
1 Catcher
1 Candy
1 Kingdra U-17n
1 PONT

=8-9 korttia

Sisään:
4-5 Juniper/Sage/Cheren (miten sitten haluaa pyöritellä, joko yhtä nostoa 4kpl tai sitten sekoittelee esim 3 Juniper ja 2 Cheren jne....)
1 Collector
2 Rescue Energy
1-2 Cleffa/Manaphy

=8-10 korttia

Cleffa/Manaphya siksi ehkä jopa 2, jotta aloitus ei kurahda ainoan käden refreshaajan katoamiseen prizeihin, ja toisen voi aina tarvittaessa vaikka Junkiin käyttää. Itse käytän tätä hyvin usein starttipokejen kanssa lategamessa, jolloin ei tarvitse tuhlata elintärkeitä kortteja saadakseen Junkilla tarpeellisen kortin discardista.
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Kingdra/Cinccino/Zoroark

ViestiKirjoittaja aono » 06.09.2011 00:51

Saanen muistuttaa, että itse en pelannut kuin 4x Kingdra Prime poromagian turnauksessa, jolla vedin 5-0 tuloksen. Pelasin 2x Typpis reshiramia vastaan, kaikki sujui ongelmitta.
Että ei se normi kingdra ole pakollinen... Mielestäni kortti ei edes ole niin erikoinen, kaippa niitä olis kuitenkin voinut pelata varmuuden vuoksi sen yhden kappaleen, mutta kun ei yhtään sellaista omannut, niin päädyin pelaamaan neljää primeä : >
Ja jos nyt lähetään taas tälle linjalle... Niin loppupeleissä mikä tahansa on tykinruokaa catcherin kanssa... Itsehän en pakassani pelannut yhtään collectoria tai reversalia.
Koska mielestäni pakka ei tarvitse ollenkaan niitä. Kingdra Primen powerit sniputtaa ihan yhtälailla ne babyt sieltä penkiltä. Plussia pelasin itsekkin kahta, ihan vain maagisuuden vuoksi :P yhdessä pelissä jopa tuli hyödynnettyäkin niitä, kun magnezonella on maaginen 140 hp, ei 2 poweria ja do the wave olisi riittänyt zonen ohkoamiseen. Tosiaan Kingdralla harvemmin tullaan koskaan iskemään. Kingdralla on hyvä poweri, mutta pääpaino tulisi olla cinccinoissa ja siinä että niitä aina löytyy, muualtakin kuin sieltä discistä ^^
Avatar
aono
 
Viestit: 253
Liittynyt: 01.11.2010 01:04


Paluu Pokémon TCG-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron