Sivu 1/1

Mew/Vileplume/Yanmega/Jumpluff/Muk/Crobat

ViestiLähetetty: 21.09.2011 15:01
Kirjoittaja Shadow Lugia
Alunperin olin ajatellut että pelaan Mewiä sunnuntaina Poromagian BRssä, mutta testauksessa huomasin että pakka ei pärjää kunnolla Stage1/Cinccinoa, Typhlosion/Reshiramia tai Zekromia vastaan, joten ajattelin että täytyy keksiä jotain muuta.

4 Mew Prime TM
3-1-2 Vileplume UD
3-3 Yanmega Prime TM
0-2 Muk UD
0-0-2 Jumpluff HS
0-0-1 Crobat Prime UL
1 Jirachi UL
1 Cleffa HS

4 Pokemon Collector
4 Sage's Training
3 Cheren
4 Judge
3 Twins
3 Rare Candy
3 Pokemon Communication

5 Psychic Energy
4 Rainbow Energy
2 Grass Energy
2 Rescue Energy

Eli siis tarkoituksena lukottaa kaikki Trainerit (joita nykyään pelataan aika paljon) Vileplumella, jolloin vastustajan peli hidastuu ja esim Catcherit ei toimi. Mewillä lostataan tilanteen mukaan Muk/Jumpluff/Crobat. Muk on todella hyvä esimerkiksi Magnezoneja ja Donphaneita vastaan. Raahaat eteen ja confuse + psn päälle ja iso retreat ja trainerlukossa ei toimi switch. Sillävälin kun joku orja jumittaa edessä, snipuut Yanmegalla vastustajan penkin kuralle ja Jirachilla voi devolvata orjia penkiltä Yanmegan sniputtamisen jälkeen. Jumpluffilla olisi tarkoitus iskeä lujaa ja halvalla, tosin itse olen ainakin huomannut että harvemmin pääsee kunnolla iskemään Mass Attackia (joko Grass enujen vähyyden takia tai sitten vastustajalla ei ole pelissä tarpeeksi pokemoneja). Tässä on pakan yksi suurimmista heikkouksista, johon kaipaisin hyviä ideoita. Crobat on vähän filleri, sillä saa Donphanin 4x poisoniin, koska muuten Donphania on vaikea saada kopsuttua pois bodynsa takia.

Pakan ongelma on siis se, että se ei osaa iskeä lujaa. Jumpluffin Mass Attackia on liian helppo manipuloida vastustajan puolelta. Cinccinoa voisi pelata, mutta se vaatisi DCEn pelaamista, joka taas hiukan haittaa energialinjoja muuten :/. Kaipaisin myös ideoita TyppisReshiramia vastaan. Zoroarkkia mietin (Cinccino Jumpluffin tilalta samalla, saa DCEt käytettyä hyvin), mutta testatessa se ei oikein suostunut toimimaan :/.

Pakalla ei ole oikeastaan muita huonoja matchuppeja kuin Typpis, Stage1/Cinccino ja Zekrom. Cinccinossa kaikilla pokemoneilla on max 1 retreat, jolloin Muk on lähes hyödytön. Zekrom on liian nopea ja DCEt auttavat Zekromien retreattaamisessa. Typhlosion taas iskee liian lujaa kun saa setupin tehtyä ja Mukilla eteen raahatessa kaikki pääsevät pakenemaan suht helposti. MegaZonea vastaan raahaat vain Magnezonen eteen psn + confuse ja snipuut penkiltä kaiken. Gothitellessa vain ohkoat Gootit weaknessin takia. MagneBoarissa kun saa kopsutettua Tepigit/Pignitet tarpeeksi ajoissa ei pitäisi tulla ongelmia. DeoReiskalla on myös Weak, joten sitä ei voi pelata ennen 2 vikaa prizeä. Muita Plumepakkoja vastaan voi hyvin raahata eteen esim Vileplumen (jos se on pelissä), Reunicluksen, Zekromin tjv. Reuniclus on tärkeä saada kopsutettua esim. juuri Rossin pakkaa vastaan.

Vielä muutama varteenotettava techi;

Aipom UL - Raahaat eteen Magnezonen, vastustaja liittää sille energian, tulet siirtämään sen vaikka Yanmegalle. Näin Magnezonea ei saa edestä pois ennenkuin se kopsuu poisoniin.
Spinarak HS - Jumitat Cleffan eteen ja buildaat Plumen peliin ja voitit jo pelin. Ajan loppuessa vain jumitat Cleffaa edessä kaikki 3 vuoroa ja sen jälkeen tulet ottamaan prizen Yanmegalla.

Eli siis jos jollakin on ideoita paremmasta attackerista tjv muuten vain ideoita ylipäätään jostain tähän liittyväst niin tulkaa heittämään tänne.

Re: Mew/Vileplume/Yanmega/Jumpluff/Muk/Crobat

ViestiLähetetty: 21.09.2011 15:24
Kirjoittaja miquel257
jos haluut päästä hittaa Jumpluffil kovaa, alota Pichulla. Samalla saat omalle penkille kamaa

Re: Mew/Vileplume/Yanmega/Jumpluff/Muk/Crobat

ViestiLähetetty: 21.09.2011 15:29
Kirjoittaja Shadow Lugia
miquel257 kirjoitti:jos haluut päästä hittaa Jumpluffil kovaa, alota Pichulla. Samalla saat omalle penkille kamaa

Ongelmana tässä on se, että kun vastustaja näkee Mewin, hän tuskin hakee penkilleen enempää kuin välttämättömät poket. Lähes kaikki kun tietävät että Mewissä pelataan Jumpluffia lähes poikkeuksetta. Myös jos ei itse aloita, Pichulla iskeminen on hiukan meh kun vastustaja saa evolvaa heti hakemiaan pokeja :/.

Re: Mew/Vileplume/Yanmega/Jumpluff/Muk/Crobat

ViestiLähetetty: 21.09.2011 15:44
Kirjoittaja Bloodbane
Jumpluff-ongelmaa voisi ratkoa ihan hyvin yhdellä CIncinnolla. Vähemmän vahinkoa tosin.