Pokemonin opiskelu itsekseen

Keskustele uusista pakoista, uusista korteista ja uusista korttisarjoista. Mitä uutta sarja tuo pelaamiseen?
Alue sisältää kattavat suomenkieliset perussäännöt

Valvoja: R0xu

Pokemonin opiskelu itsekseen

ViestiKirjoittaja hitmonlanttu » 08.12.2011 12:24

Asiaan. Neuvoja tms. Pokemon tcg:ssä paremmaksi tulemiseksi ihan itsekseen/omissa oloissa. Oulussa kun olen, niin täälä ei tcg kukoista eikä pelaajia ole edes kourallista. Nyt kun Pasi "skeitti-pasi" Kankainenkin lopetti, niin Oulun pokemon pelaajat ovat aika vähissä. Olen kuitenkin eerittäin kiinnostunut ja innostunut, enkä aio hidastaa yhtään, vaan jatkaa eteenpäin. Kysyisinkin nyt teiltä "paremmilta etelän pelaajilta", miten tavoitteessani, tulla paremmaksi pelaajaksi, onistuisin. Mitä kannatta lukea, mitä kannattaa tehdä, kun pakkojakaan ei motaa ole täälä pyörimässä.
Durant, Durant, Durant, eating eating, eating...
Avatar
hitmonlanttu
 
Viestit: 270
Liittynyt: 23.03.2011 17:25
Paikkakunta: jossain Suomi-neidon vyötärön paikkeilla
(: oon soundcloudräppäri nykyään, voitteko uskoa

Re: Pokemonin opiskelu itsekseen

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 08.12.2011 18:43

Kannattaa lukee Esan blogia: www.thedeckout.com ja katsella sieltä infoa maailmalta ja uusista pakoista.
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: Pokemonin opiskelu itsekseen

ViestiKirjoittaja Flyffel » 08.12.2011 19:03

Playtcg.me:ssä voi vapaasti testailla pakkoja. Vaatii rekisteröitymisen sinne/Bebe's Searchiin.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Pokemonin opiskelu itsekseen

ViestiKirjoittaja Kekkonen » 08.12.2011 19:10

Tervehdys hitmonlanttu. Olen 5 vuotta pelannut Pokemonia pääasiassa ilman paikallista pelikaveria, joten uskoisin voivani antaa muutaman ihan kelvollisen vinkin pelissä kehittymiseen "yksin".

1) Pelaa. Kyllä, voit pelata ilman "oikeaa" pelikaveriakin. Vaihtoehtoja netissä pelaamiseen on tällä hetkellä useita. PlayTCG.me, Pokemon TCG Online (vaatinee hieman rahallista panostusta) sekä OCTGN ovat kaikki toimivia vaihtoehtoja Pokemonin treenaamiseksi netissä. Jos ilmaiseksi haluat selvitä, PlayTCG.me on ilmainen, käyttöliittymältään suhteellisen kelvollinen ja sen kaverina on BebesSearchin erittäin näppärä pakkalista-ohjelma. OCTGN on myös ilmainen, mutta peliseuraa löytänee enää vain pienistä suomalaisista piireistä. Hyödynnä kuitenkin myös mahdollisuudet livenä pelaamiseen, koska on aina hiukan eri asia hahmottaa pelipöydän tilannetta ja tapahtumia oikeassa elämässä kuin kuvaruudulta.

2) Pysy ajan tasalla. Seuraa Pokemon-uutisointia ja keskustelupalstoja ahkerasti, jotta tiedät mitä ihmiset pelaavat. Itsellesi sopivan pakan löytämisen lisäksi saat ainakin teoriapohjaista tietoa eri pakoista. Kun sinulla on edes jonkinlaiset pohjatiedot hetken kovimmista pakoista ja niiden merkittävimmistä haastajista, tiedät paremmin miten pelata, kun kohtaat kyseisiä pakkoja turnauksissa. Oikea testaaminen eri pakkoja vastaan on tietty tärkeintä, mutta testaamisen puutetta voi korvata ainakin jonkin verran hyvillä, ajankohtaisilla tiedoilla. Jo mainitun Esan blogin lisäksi esim. SixPrizes, PokeBeach, HeyTrainer, PokeGym jne. tarjoavat monenlaista sisältöä, jokainen muodostakoon itse mielipiteensä kustakin sivustosta ja sisällön laadusta..

3) Pyri muodostamaan "korttirinki" jos paikkakunnallasi on edes pari pelaajaa lisäksesi. Yhden pelaajan ei välttämättä ole fiksua hankkia kaikkia mahdollisia turnauskelpoisia kortteja itselleen, varsinkaan jos asuu kaukana ja pelaa muutaman turnauksen vuodessa. Jos olet yksin, niin hyödynnä foorumin lainatopicia/vaihtoloita jne., jotta et joutuisi tekemään komromisseja listojesi suhteen. Oulustakin on sen verran kallis lähteä pelaamaan, että puolivillaisella listalla pelaamisesta tulee vaan paha mieli. Verkostoituminen muualta olevien pelaajien kanssa voi tuntua aluksi vaikealta, mutta se kannattaa monella tapaa.

Siinä muutama pointsi näin alkuun, toivottavasti heräsi jotain ajatuksia.
pikapikapikachuuuu kirjoitti:Nykyään mä huudan niil banaani jos ne huutaa jotai enkä välitä koska pearl on paras ds peli koskaan!
Tästä asenteesta me kaikki voimme kaikki oppia jotain :)

Täydellisen keskinkertaisuuden tavoittelua Herran vuodesta 1993.
Kekkonen
 
Viestit: 133
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Pokemonin opiskelu itsekseen

ViestiKirjoittaja hitmonlanttu » 09.12.2011 10:23

No kiitoksia neuvoista. Esan blogiin olenkin jo tutustunut ja tcg onlinessa kortteja on, mutta tämä kyllä vei eteenpäin. Erityis kiitos kekkoselle pitkästä viestistä ja hyvistä vinkeistä. Oulusta on tosiaan aika kallista lähteä turnauksiin, mutta haluaisin silti niissä käydä, koska en muuten tunne kuuluvani tähän yhteisöön. Kerran olen vain käynyt ja oli sen verran mukavaa, että uudestaan pitäisi päästä.
Durant, Durant, Durant, eating eating, eating...
Avatar
hitmonlanttu
 
Viestit: 270
Liittynyt: 23.03.2011 17:25
Paikkakunta: jossain Suomi-neidon vyötärön paikkeilla
(: oon soundcloudräppäri nykyään, voitteko uskoa

Re: Pokemonin opiskelu itsekseen

ViestiKirjoittaja Pokenikke » 10.12.2011 18:52

lähin turnaus tänä vuonna tulee olemaan meille peräkorpelaisille seinäjoen cc
"Älä maksa vedestä, pelaa Pokémonia."

"tosi hyvä sanoo tyhmäks, kun oon nuorempi. hommaa muija" Justice scopez 15.9.11
Avatar
Pokenikke
 
Viestit: 600
Liittynyt: 27.11.2010 11:39
Paikkakunta: Kokkola


Paluu Pokémon TCG-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron