Suomi & Pokémon TCG:n tulevaisuus

Keskustele uusista pakoista, uusista korteista ja uusista korttisarjoista. Mitä uutta sarja tuo pelaamiseen?
Alue sisältää kattavat suomenkieliset perussäännöt

Valvoja: R0xu

Re: Suomi & Pokémon TCG:n tulevaisuus

ViestiKirjoittaja Dark Ho-oH » 02.11.2012 15:51

Voisin tähän pistää kanssa jotain kommenttia...

Itse en tosiaankaan ole mikään aktiivinen turnauspelaaja, lähinnä johtuen omasta rahatilanteesta ja seuran puutteista. Kaikki turnaukset joissa olen käynyt, ovat olleet Turussa. Lähinnä siksi koska Turku on lähin paikka, jossa turnauksia järjestetään. Täällä Salossa ei noita pelaajia pahemmin tunnu olevan muutenkaan. Nuorten kiinnostus on ihan jossain muualla kuin korttipeleissä xP Omilla tutuilla ei ole kiinnostusta pelaamiseen, ainoastaan serkullani. Mutta hänen kohdallaan pätee oikeastaan sama ongelma kuin minulla, rahan puute. Ei 12-vuotias poika, jolla on 3 sisarrusta, saa tuosta vaan satasia ostaakseen Pokemon-kortteja ja käydäkseen turnauksissa. Itsellänikään ei koskaan ole niin paljoa ylimääräistä, että voisin ostaa boosteri-bokseja. Ostan aina tyyliin 6-10 boosteria uusinta sarjaa Porosta silloin kun se ilmestyy. Toisaalta taas tuo on mielestäni ollut ihan ok määrä, ei tule niin hirveästi roskaa. On sitten ainakin jotain kamaa vaihtoon.

Vaikka käyn turnauksissa hyvin hyvin harvoin, on minulla kuitenkin koko ajan joku pakka kasassa, tai ainakin lähes kasassa. Seuraan pelin tapahtumia ja lueskelen Foorumia yms. Haluan kuitenkin pysyä menossa mukana ja olla tietoinen asioista vaikken olekkaan kovin aktiivinen. Nyt sitten vielä omalla kohdalla taitaa jäädä vähän vähemmälle muutenkin, koska rahaa pitäisi säästää. Olisi suunnitelmissa päästä Belgiaan katsomaan Formulaa ensi vuonna. Menee kyllä 200x korttipelin edelle. Pokemon on kuitenkin ollut jollain tapaa osa elämääni viimeiset 13 vuotta (huh huh!) ja tuskin hipuu niin kauan kuin Pokemonia tulee lisää ja lisää. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että nyky formaatti on kökkö. Itse tykkäisin pelata stage-pakkoja. Innostuin Garchompista kun Dragons Exalted ilmestyi, ja keräsin pakan kokoon. Myöhemmin tajutakseni, ettei se pärjää nopeille basic EX-pakoille. Göö.

En kyllä osaa sanoa miten pelaajia voitaisiin saada lisää. Totuus on, ettei raha kasva puissa ja kaikilla ei ole varaa lähteä pelaamaan ympäri Suomen, varsinkin jos rahaa pitäisi käyttää johonkin järkevämpään. Itse aikoinaan eksyn Foorumille kun näin jonkun ex-sarjan TCG mainoksen ja jossain alhaalla näkyi pienellä pokemon.fi. Jos Foorumia saisi jotenkin näkyvämmäksi niin varmaan saataisiin lisää porukkaa ja kiinnostuneita. Tosin taas en tiedä missä Foorumia voisi mainostaa kun ei se enää ole ns. kaupallinen foorumi. Hankalaa!

Ai joo, ja yksi pointti vielä. Itse en osta kaupasta boostereita, koska ne ovat ihan liian kalliita. Mutta olen huomannut, etteivät uudet setit oikein tahdo ilmestyä kauppoihin. En ole vieläkään nähnyt Dragons Exaltedia myynnissä täällä, missään. En uusia tinejä, en mitään. Ei ole paljoa aikaa kun kaikki setit, blisterit ja tinit tulivat kauppoihin. Nykyään kaupoista ei saa noita ollenkaan tai tarjolla on vain jotain vanhaa settiä joka ei mene kaupaksi. Ei edes BR-leluihin tule täällä enä uusia boostereita, mikä on kumma juttu. Muistan kun PT-onin aikoihin ostelin sieltä halvalla boostereita kun oli vähän väliä jotain tarjouksessa.
Avatar
Dark Ho-oH
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 01.11.2010 07:55
Paikkakunta: Salo

Re: Suomi & Pokémon TCG:n tulevaisuus

ViestiKirjoittaja deviltofu » 03.11.2012 14:25

tässä vielä omaa kommenttia aiheeseen

itse nuorena (olen 15) koen pelin todella mukavana jos siihen saa mukaan paljon porukkaa. ystävien kanssa tulee sitten pelailtua mutta ongelmana ainakin minun kaveri porukassa on että ihmiset ei jaksa/ei ole rahaa ostaa kortteja. nyt puhutaan siis niistä 10-16 vuotiaista nuorista. tietyn kortin saaminen onkin jo vielä hankalempaa. formaatin vaihtuminen on ollut myös itsellekkin aikamoista. pidin puolen vuoden tauon ja nyt olen palaamassa peliin.

sitten vielä että turnauksia pidetään yleensä etelä suomessa (korjatkaa jos olen väärässä) jonka takia turnaukset jäävät muualla suomessa vähemmälle. En ole itsekkään käynyt missään "virallisissa turnauksissa" kun ei ole rahaa junalippuun tai bussi lippuun.

vielä tulee multa tekstiä xD en ole itse myös USKALTANUT tulla mihinkään turnaukseen koska luulen että pakalleni naurettaisiin heti tai jotain olen saanut jo AAIIKA huonon kuvan noista ygo pelaajista. joskus töykritä joskus ei. Pokemonin pitäisi olla mukavaa eikä mitään "nyt pelataan ja ei mitään tunteita". uskon että pokemonin pelaajien sosiaaliset taidot on paremmat kuin yugioh pelaajilla

in conclusion:
pokemonin pitää olla hauskaa. se on sitä mutta pelaajien määrä tippuu (varsinkin junioreissa pelaavien määrä) todella hurjaa vauhtia. pelkäänkin että pokemon kuolee suomessa. Meidän pitäisi myös saada ihmisten huomio, ja innoittaa heidät pelaamaan (vaikka coneissa tai tapahtumissa jotain pokemon tcg:n alkeita).

~deviltofu

p.s toivotaan että saamme pelaajia vielä enemmän uskon teihin ja tulen vielä joku päivä turnaukseen
Avatar
deviltofu
 
Viestit: 18
Liittynyt: 19.11.2010 08:33

Re: Suomi & Pokémon TCG:n tulevaisuus

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 03.11.2012 14:32

deviltofu kirjoitti:vielä tulee multa tekstiä xD en ole itse myös USKALTANUT tulla mihinkään turnaukseen koska luulen että pakalleni naurettaisiin heti tai jotain olen saanut jo AAIIKA huonon kuvan noista ygo pelaajista. joskus töykritä joskus ei. Pokemonin pitäisi olla mukavaa eikä mitään "nyt pelataan ja ei mitään tunteita". uskon että pokemonin pelaajien sosiaaliset taidot on paremmat kuin yugioh pelaajilla

Ei ketään naura pakoillesi turnauksissa, ei nyt ketään niin törkeä ole.

Mutta toisaalta taitaneepi siellä pohjoisessa olla ne vähemmän ystävällisemmät ygo pelaajat. Helsingissä ollaan jopa enemmän sosiaalisia kuin pokemonissa yleensä.

Niistä pohjoisen pelaajista turha ottaa mitään kuvaa kun erilaisempaa poppoota täällä etelässä.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Suomi & Pokémon TCG:n tulevaisuus

ViestiKirjoittaja deviltofu » 03.11.2012 14:38

no hyvä että siellä päin on sosiaalisia pelaajia :D sinne voisi sitten joskus tulla pelailemaan xD (sm kisat ainakin yritän tulla pelaamaan kun ne tulee :3)
Avatar
deviltofu
 
Viestit: 18
Liittynyt: 19.11.2010 08:33

Re: Suomi & Pokémon TCG:n tulevaisuus

ViestiKirjoittaja badganondorf » 05.11.2012 02:01

Positiivisesti yllättynyt siitä kuinka paljon oikeasti järkeviä vastauksia tähän on tullut. Keskustelussa näkyy myös aika pitkälti Suomen TCG:n ongelmat tiivistettynä:

- TCG:sta siirryttiin nopeasti puhumaan VGC:sta. Tämä ei sinällään ole minusta väärin, koska kyllä videopelit ovat varmasti paljon laadukkaampia kuin TCG kun Pokémonista on kyse. Itse en VGC:sta mitään ymmärrä, mutta 1-2 vuotta sitten kyselin Pokémonin jenkkipäästä voidaanko Suomessa pitää VGC:n mestaruuskisoja tai mitään muutakaan ja vastauksena tuli yksinkertaisesti "emme ole kiinnostuneet VGC-formaatin levittämisestä Suomeen tällä hetkellä". AMO:lle lähetin myös viestiä tämän perään, mutta en muistaakseni koskaan saanut vastausta. Toivottavasti Mewstor saa ja ehkä saataisiin turnauksiakin aikaseks VGC:sta niin ei virallinen Pokémon loppuisi Suomesta. VGC on muutenkin parempi, koska pystyy keräämään paljon suuremman pelaajakannan kuin TCG ja siitä ollaan automaattisesti innostuneita.

- Jyväskylän promoideasta - hyvältä kuulostaa! Mutta toisaalta niin se on kuulostanut nyt viimeisen vuoden ajan. Fakta on, että oikeastihan ei tarvita edes mitään suurta promomasiinaa ja paljon rahaa. Tarvitaan vain kaksi asiaa: asian osaavat ja kiinnostuneet henkilöt sekä loputtomasti omistautumista. Uimonen oli täydellinen esimerkki tästä, sillä hän vietti Pokémon TCG:sta keskustellessa ja siihen keskittymiseen selvästi yli puolet valveillaolo ajastaan. Hän keskusteli kaikkien kanssa aloittelijoista kokeneempiin ja sai tällä etenkin aloittelevemia pelaajia entistä innostuneemmaksi pelistä. Olemmehan käyneet myös Iston kanssa esim. Kotkassa moneen kertaan promoomassa Pokémonia. Aina paikalla on yli 20 lasta/lapsiperhettä. Ja tämä ei maksa mitään muuta vaivaa kuin pari sähköpostia, junaliput ja kokonaisen päivän omistamisen harrastukselleen. Ei tarvita vilkkuvia valoja ja Windows Movie Maker Youtube-videoita. Jos olette valmiit sitoutumaan harrastukseen 100%, saatte aikaan tuloksia. Näin se on toiminut aina vuodesta 2004 asti, itse sen kokeneena voin allekirjoittaa.

- Peli on roskaa. Ei onneksi aivan yhtä roskaa kuin SiaBBO sanoi - paitsi ehkä atm. Peli on erittäin mielekäs aloittaa jos olet aloittava pelaaja, mutta silti aloittelevia pelaajia ei Suomessa ole. Minusta tämä on juuri ongelma. Nykyformaatti on tarkoitettu juuri uusille pelaajille, koska siinä ei tarvi juuri päätä käyttää ja kuka tahansa voi voittaa kenet tahansa. Jenkeissähän tämä Junioreiden ja Senioreiden määrä on käsittääkseni taas lähtenyt kasvuun kiitos tämän muutoksen. Suomessa kuitenkin uusia Junioreita ei ole tainnut tulla pariin vuoteen ja Senioreitakin yllättävän vähän. Vanhat patut pelaavat peliä jos jaksavat ja kun he lopettavat, koko peli loppuu.

- Viimeisenä, mutta ei vähäisempänä on maahantuoja. Aika vähän keskusteltu aihe, mutta erittäin suuri syy pelaajamäärän laskuun. En edes muista millaista oli saada mitali heti kaulaan kun oli voittanut turnauksen ja päälle vielä 18 boosteria. Siitä on jo liian kauan aikaa. Tuskin muistaa kukaan muukaan. Maahantuojaa ei selvästi kiinnosta kilpailullinen pelaaminen ja sitä kautta tämän pelin promoaminen, joten kaikki jätetään harrastelijoiden harteille. Käsittääkseni tälläinen pelin pilaaminen samaan aikaan kuin kiinnostutaan vaan siitä isosta rahavirrasta (ks. korttien kerääjät ei pelaajat) on yleistä myös muissa korttipeleissä ja peleissä yleensäkin. Kun fanbase on tarpeeksi lojaali, tekevät he yrityksen työt vapaaehtoisesti ja ilmaiseksi - nerokasta sinänsä. Mielestäni tälläisessä tilanteessa, kuten myös Pokémonin kanssa, ihmisten pitäisi vain selvästi osoittaa, että jos meille tarjotaan schaibaa niin sitten lopetetaan.

Kaikille tämä on rakas harrastus, mutta uskon, että jokaiselle löytyy jotain yhtä rakasta. Oli se sitten Pokémonin puolelta tai jostain muualta. Itsekin tarvitsen uuden harrastuksen - taidanpa aloittaa astanga joogan tjtv...
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: Suomi & Pokémon TCG:n tulevaisuus

ViestiKirjoittaja Ginka » 05.11.2012 11:52

Jotenkin ihanaa nähdä täällä foorumilla järkevää ja mukavaa keskustelua jostakin. Lämmittää mieltä mukavasti :) Pitäisi varmaan pistää omat hanskat heilumaan kun tuo grafiikkojen ja flyerien teko onnistuu kuin leikki niin voisi Tampereella yrittää lisätä liigan näkyvyyttä ja toivottavasti houkutella lisää pelaajia.

Toivotaan että formaatin palikkamaisuus jää taakse ennen kuin "kaikki toivo on menetetty".
Avatar
Ginka
 
Viestit: 189
Liittynyt: 01.11.2010 17:35

Re: Suomi & Pokémon TCG:n tulevaisuus

ViestiKirjoittaja Jite » 05.11.2012 12:06

Eihän yksi ihminen kaikkeen pysty, vaikka haluaisi. Tuskin nykyisellään Suomessa on ketään, joka pystyisi käymään kaikkialla, missä pokémonia saatetaan pelailla. Eli luultavasti toimivin ratkaisu olisi kerätä joukko vapaaehtoisia, jotka kiertelisivät ympäri suomen kertomassa pelaamisesta, ja korttipelistä harrastuksena. Esimerkiksi, olisin innokas kiertämään pelin puolesta varsinais-suomea niin paljon, kuin budjetti antaa myöden.
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Suomi & Pokémon TCG:n tulevaisuus

ViestiKirjoittaja Demppa » 05.11.2012 17:07

Osallistun keskusteluun ulkopuolisena. Taustana sen verran, että olen itse korttipeliä viimeksi pelannut Base Set 2:n tienoilla, eli jonkun aikaa sitten. On siis selvää etten ole pelin nykytilanteeseen saatika skeneen kauhean uppoutunut satunnaisten YouTube-videoiden ulkopuolelta.
Mielestäni paralleeleja kannattaisi alkaa vetää muista korttipeleistä, joilla on ollut samankaltaisia tilanteita; oppia historiasta. Vaikka Magic: The Gathering ei olekaan historiallisesti ollut perikadon partaalla sitten varhaisvuosien, löytynee jo menestyksen heilahtelusta erinäisiä osasyitä.

1. Power level. MtG on tietoisesti kehittynyt entistä painottuneemmaksi creatureille (vrt. Pokémonit), jolloin ennen ratkaisevassa roolissa olleet spellit (vrt. trainerit ja mitä näitä nyt on). Spellit ovat yleensä helpommin rikottavissa, joka aiheuttaa ongelmia metan kanssa. Tästä syystä standardissa (tuorein rotaatio, minä Pokémonissa sitten tunnetaankaan) näkee ajoittain yksittäisiä korttibanneja, joskaan ei kovin usein.
Olen salaa ollut havaitsevinani, että myös Pokémonissa on ollut ns. Power Creep -syndroomaa, eli creaturet kehittyvät ajan myötä jatkuvasti voimakkaammiksi. Jos olen väärässä sanoessani, että nykyiset möröt ovat tässäkin korttipelissä useimmiten paljon ensimmäisiä settejä parempia, saa korjata.
2. Meta. Tästä olikin jo aikaisemmin puhetta. Valitettavasti on aina muistettava, että oli korttipooli ja mekaniikat millaisia tahansa, metapeli syntyy aina. Se on dynaaminen ja äärimmäisen laaja asia; jo roguedekit pienessä ympäristössä muodostavat local metan. Ratkaisu? Attack the meta. Ellei tämä tuota muuta suurempaa vaihdosta, niin ainakin vanhat pakat joutuvat paikkaamaan reikiään pompsahtavia roguedekkejä vastaan. Tässä tulee esille myös mainitsemani power level ja sen vaikutus metaan: aina on ne pari chase rarea joiden ympärille tai avulla rakennetaan ne "parhaat" dekit, jotka ovat yleensä dominoivassa asemassa metan suhteen.
3. Ulkoinen tuki. Tästäkin tuntuu olleen paljon puhetta. MtG:ssä Wizards oli alkujaan ainoa, joka järjesti edes vähän vakavasti otettavia turnauksia. Koska näitä premium-turnauksia mahtuu vuoteen vain pienehkö X-määrä, alkoivat eräät elimet (tunnetuimmin amerikkalainen StarCityGames) järjestämään suuria omia turnauksiaan omin turnausjärjestelyinensä. Suomessa mm. Poro on merkittävä tekijä ulkopuolisten turnauksien järjestelyn suhteen etenkin pienempien peliformaattien tukemisessa.
4. Fokus. Omasta näkökulmastani tämä on yksi ratkaisevista eroista MtG:n ja Pokémon TCG:n välillä. MtG on oma korttipelibrändinsä, jossa peli itse on pääfokus. Kaikki muu rakennetaan sen ehdoilla. Pokémon TCG taas on suuremman osa-alueen sivutuotos, jolle ei ymmärrettävästi anneta yhtä suurta merkitystä, vaan se kehittyy ja kulkeutuu suuremman entiteetin ehtojen mukaisesti. Tämä rajaa paljolti resursseja ja teoriatason mahdollisuuksia peliltä. Pelimekaniikan kiintopistettä ei voida viedä pois itse Pokémoneilta, koska niistä koko hommassa on lähtökohtaisesti kyse.

Kaikista hälyttivimmältä omaan korvaani kuulostaa puhe pelin mäihäpainotuksesta. Strategiapelissähän pitäisi löytyä ensisijaisesti sitä strategiaa, ei puhdasta kortinnostotaitoa. Olen toisaalta videoita katsomalla ollut huomaavinanikin, että korttien väliset synergiat ovat melko itsestäänselviä ja rajattuja. MtG:ssä taas kasa hyviä kortteja ei ole välttämättä hyvä dekki, vaan hyvinkin rajatusta korttipoolista on mahdollista tehdä rasvattu koneisto, jossa interaktiot ovat pääosassa.

Amerikasta on kantautunut korviini vähän tämänkaltaista keskustelua, joskin vähän eri mielessä; siellä mietitään kovin pelin laajentumismahdollisuuksia, ei niinkään pelkkää selviytymistä. Asiasta pidempää spekulaatiota esimerkiksi tässä YT-videossa jatko-osineen.

Just my ¢2.
Avatar
Demppa
 
Viestit: 7
Liittynyt: 05.11.2012 09:49

Re: Suomi & Pokémon TCG:n tulevaisuus

ViestiKirjoittaja Mint Nature » 09.11.2012 23:05

No mä en ymmärrä että miks porukka valittaa jostai peliseuran puutteesta... Mäkin elän pohjois-tuusulassa täällä oli 2 pelaajaa ennen kuin puolet pelaajakannasta päätti lopettaa teini-iän tultua niin hyvällä matikalla voitte laskea kuinka monta pelaajaa täällä on? Silti pohjois-tuusulan viimenein sankari on käynyt turnauksessa 2 vuoden ajan ihan yksin että se on vain laiskuuttaa jos on peliseurasta kiinni, koska yksin pelaaminen on imo paras tapa oppia pelaamaan!

Ja kyllä meillä on ollut ihan kakkelin huono maahan tuoja niin kaun kuin muistan... Logiikka on kova kun myydän tappiolle pokemonkortteja...
Muutenkin eiköhän se ole aika jo meidän pokemon nöröjen jotka on pelannut jo useamman vuoden niin alkaa keskittyy oikeesee elämään joidenkin mielikuvitus olioden sijaan! En kyllä näe itseäni enään jonakin nelikymppisenä tämänkään pelin parissa (jos ees olen sillo elossa tuusula on rajupaikka).

Pelihän on tällä hetkellä huonoa muistan kun oli aikoja kun juostiin erlsotanorsuilla ja ssu flipeillä pitkälle tai dussegenkku oli formaatissa ja näistä jälkimäistä kun pelasi niin joutu miettimään millo teki mitäkin nyt se menee vaa ISKEMPÄ 120 hups flippi TAILS peli kusi... (jota se silloinkin oli mut vähemmän kuin nykyään) Toinen tärkeempi juttu on se ekan vuoron sääntö että miksi ihmeessä jotkut japsit "parantelivat" peliä näin top 1 huonoin päätös ikinä.... Ja sit siihen päälle candy rule siis mitähän japskit siinäkin ajatteli...

Ehkä tämä ei ole niin vakavaa miltä se kuulostaa tosissaan kumminki kahen vuoden päästä siellä joku esa "ei v***** pitää taas päästä pelaamaan" mutta eihän se ketään olisi muutenkaan haitannu...

Aika sekava mielipide mutta pääpointti on se että ONKO TÄMÄ NYT EES HUONO ASIA!?

T.ökä

Edit 1: eka yli lauseen mittane kommentti uudella foormilla xD
Valloitamme Mailman Kahvi kupilla.xp
Spoiler:
ökääh
Avatar
Mint Nature
Järvenpään Liiga-Leader
 
Viestit: 219
Liittynyt: 01.11.2010 16:23

Re: Suomi & Pokémon TCG:n tulevaisuus

ViestiKirjoittaja Pikapika » 12.11.2012 22:50

No. Muistellen sitä kun pelailin aloittelijana joskus vuonna 2010. Peli oli paljon mukavampaa. Oli enemmän vaihtoehtoja roguepakoille ja metagamessakin oli hyvin laaja valikoima. Aiemmin peliä ei ratkaissut pelkästään se että heitätkö ensin vai etkö. Aiemmin voi odottaa jonkinlaista pelipalkintoa (minun tapauksessani 2-5 koska olin silloin hyvin keskitasoa sijoiltani. Vaikka pelaamistani ei ratkaise palkinto ja voitto vaan pelin hauskuus. Niin nykyään se menee vain niin että jos et pelaa Eelektrikkiä, Hydraita tai Alchompia (Gartaria) niin häviät turnaukset, ei toivoakaan mistään. Ja kuten muutaman lauseen takaperin mainitsin niin palkinnot eivät ole niin tärkeitä kuin pelin hauskuus niin kyllä se hauskuus kuihtuu jos et saa edes boosteria kun pelaat ja taktikoit 4-6 tuntia turnauksissa. Voittajatkin saavat vain sen mitä maahantuoja suostuu (jos suostuu), antamaan.

Pitäisiköhän meidän ryhtyä hankkimaan palkintomme itse että se sujuu. Osallistumismaksu lisääntyy +2 euroa ja osallistujoita 25 niin tulee 50 euroa palkintorahaa (Voi olla vähän kuiva idea koska osallistujia vähän mutta ehdotin vain).
Nykyään inhottaa edes kokeilla metagamea koska lähes jokaisella vastaantulijalla on sama pakka, samat kortit, samat kaikki - ja tiedättehän kai ettei maailma ole kivaa jos kaikilla on samat kaikki (koskee erityisesti Eelektrik). MD-on ajat olivat hyviä koska silloin oli yli 10 pakkaa valita metagamesta ja pärjäsi muillakin kuin Chomp-variaatioilla. Pokemonin tason lasku alkoi siitä kun GS-on tuli kuvioihin.

Ja ei ole kiva katsoa kuin pokemon kuolee käsiin. Toivotaan että jokin tapa olisi jolla pokemon heräisi eloon. Vaikka se vaatisi osallistumismaksujen lisäämistä niin että saadaan palkintoja (että saadaan palkintoja omatoimisestikin). Paras juttu olisi jos TCGhen tulisi eloa jonkun sarjan kautta, jonkun muutoksen tai jonkun säännön kautta.

Ja tämä oli minun mielipiteeni, saatan olla tietysti väärässäkin :).

T.Pikapika.
Avatar
Pikapika
 
Viestit: 638
Liittynyt: 07.11.2010 11:24
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Suomi & Pokémon TCG:n tulevaisuus

ViestiKirjoittaja shadow blastoise » 03.03.2013 10:21

itse en pahemmin välitä korttipelistä, koska se on niin hirveän rajoittunut yksittäisiin kortteihin (catcher, EX:it, jne.) ja tuurilla on naurettavan iso osa lopputulokseen pelitaitoon verrattuna (mitä nousee käteen, aloitus, flippaukset...). joskus pelaan vastahakoisesti pikkuveljen mieliksi, mutta en pidä siitäkään, miten paljon rahaa menee turhiin kortteihin, joilla ei tee mitään.
MegaBlastoise!
Avatar
shadow blastoise
 
Viestit: 104
Liittynyt: 27.02.2013 21:32
Paikkakunta: espoo
(: MegaBlastoise on mahtavin juttu ikinä!

Re: Suomi & Pokémon TCG:n tulevaisuus

ViestiKirjoittaja Jake_Lioner1986 » 03.03.2013 18:38

Itellä oli tänään ihka ensimmäinen turnaus, josta juuri kotiuduin yhtä kokemusta rikkaampana (vaikka tulikin murskatappioputki, mutta silti tästä kokemuksesta sain ytyä jatkaa harjoittelua ja pakan kehittämistä,jotta pärjäisin tulevissa turnauksissa. )
Tosiaan,itse en kovin tarkkaan ole seurannut TCG:n nykytilaa, mutta mietin tuossa vaihtoehtoja saada uusia pelaajia liigaan promoamalla paikallista liigatoimintaa coneissa (esim. Tampereella Tracon jne.).
Avatar
Jake_Lioner1986
 
Viestit: 107
Liittynyt: 25.02.2013 22:57
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Suomi & Pokémon TCG:n tulevaisuus

ViestiKirjoittaja Zami » 03.03.2013 19:10

Jake_Lioner1986 kirjoitti:Itellä oli tänään ihka ensimmäinen turnaus, josta juuri kotiuduin yhtä kokemusta rikkaampana (vaikka tulikin murskatappioputki, mutta silti tästä kokemuksesta sain ytyä jatkaa harjoittelua ja pakan kehittämistä,jotta pärjäisin tulevissa turnauksissa. )
Tosiaan,itse en kovin tarkkaan ole seurannut TCG:n nykytilaa, mutta mietin tuossa vaihtoehtoja saada uusia pelaajia liigaan promoamalla paikallista liigatoimintaa coneissa (esim. Tampereella Tracon jne.).

Itse olen jo menossa myös Desuconiin seuraavaksi jatkamaan sinnikkäästi tämän lajin promoamista eteenpäin, kun Frostbitessä näytti onnistuvan erittäin hyvin, joten voit tulla sinnekin seuraamaan toimintaamme ja mainostamaan liigoja! :P
Avatar
Zami
JKL:n 2. Liiga-Leader
 
Viestit: 521
Liittynyt: 15.10.2010 10:21
Paikkakunta: Haapaniemi, Jyväskylä

Re: Suomi & Pokémon TCG:n tulevaisuus

ViestiKirjoittaja Jake_Lioner1986 » 03.03.2013 19:18

Zami kirjoitti:
Jake_Lioner1986 kirjoitti:Itellä oli tänään ihka ensimmäinen turnaus, josta juuri kotiuduin yhtä kokemusta rikkaampana (vaikka tulikin murskatappioputki, mutta silti tästä kokemuksesta sain ytyä jatkaa harjoittelua ja pakan kehittämistä,jotta pärjäisin tulevissa turnauksissa. )
Tosiaan,itse en kovin tarkkaan ole seurannut TCG:n nykytilaa, mutta mietin tuossa vaihtoehtoja saada uusia pelaajia liigaan promoamalla paikallista liigatoimintaa coneissa (esim. Tampereella Tracon jne.).

Itse olen jo menossa myös Desuconiin seuraavaksi jatkamaan sinnikkäästi tämän lajin promoamista eteenpäin, kun Frostbitessä näytti onnistuvan erittäin hyvin, joten voit tulla sinnekin seuraamaan toimintaamme ja mainostamaan liigoja!


Hehe no oikeastaan itse olen varmana menossa Traconiin tän vuoden coneista ja täytyy katsoa kuinka tuo rahatilanne antaa myöten jos pääsen sinne Desuconiinkin :3
Avatar
Jake_Lioner1986
 
Viestit: 107
Liittynyt: 25.02.2013 22:57
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Suomi & Pokémon TCG:n tulevaisuus

ViestiKirjoittaja vegeduelist » 08.03.2013 23:05

Sen varran omaan TCG pelaamiseen voin uppoutua, että jatkuva formaatin vaihtelu on minut ainakin pudottanut hieman kyydistä. Tuleehan sitä liigoissa pyörittyä aktiivisesti, muta esim. YGOa pelaamalla taikka lainapakoilla. Muutama hassu turnaus tullut käytyä, mutta ongelma on, kun ei ole vielä 18, eikä ole mitään duunia, on vaikea saada rahaa ja oikeasti keskittyä tällaiseen peliin. Korttejahan löytyy, myös kaikkia hassuaja rareja, mutta cappas Chummaa, ne eivät ole enää formaatissa, eli niitä ei voi käyttää eli arvo on lähempänä -lukuja, kuin 0. Kyllähän se pelaaminen itsesään mukavaa on ollut muiden pakoilla pelattaessa, sillä tässä pakat ei ole aivan niin täydellisen omaperäisiä, kuin YGOssa. Tämä romaani loppuu tähän.
Vellun Läpärit, Poksuakin messissä: http://www.youtube.com/user/xvelmeri?feature=mhee
Avatar
vegeduelist
 
Viestit: 71
Liittynyt: 06.11.2010 13:15
Paikkakunta: Jväskylän ruhtinas kunta

Edellinen

Paluu Pokémon TCG-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron