aloitteleva pokemon pelaaja

Keskustele uusista pakoista, uusista korteista ja uusista korttisarjoista. Mitä uutta sarja tuo pelaamiseen?
Alue sisältää kattavat suomenkieliset perussäännöt

Valvoja: R0xu

aloitteleva pokemon pelaaja

ViestiKirjoittaja Pikapokepoika » 02.07.2014 08:39

Hei, olen aloitteleva pokemon tcg pelaaja. Pelasin ennen pienenpänä Diamond and Pearl sarjalla mutta nehän ovat jo poissa formaatista. Minulla on paljon basic enuja joita voin käyttää mulla on kaikkia paitsi Darkness ja fairy.
Olen nyt ostanut kaksi boosteria yksi x y ja yksi flashfire sain yhdestä xerneas ex full art. Olen myös ostanut mystic typhoon theme deckin ja vielä yhden yveltal ex tinin mistä sain skarmory ex
Eli mitä mun kannatta ostaa seuraavaksi mulla on suunileen sata korttia plus enut mutta en meinaa saada pakkaa aikaiseksi kun on niin vähän kortteja.
Käykää katsomassa mun vaihtola
viewtopic.php?f=26&t=3267
Pikapokepoika
 
Viestit: 35
Liittynyt: 17.05.2014 19:45
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: aloitteleva pokemon pelaaja

ViestiKirjoittaja Charmaniac » 02.07.2014 11:45

1. Osta kaksi samaa teemapakkaa, ja kokoa niistä edes jokseenkin pätevä pakka. Varmaan paras teemapakka atm on Yveltal XY.
2. Osta boostereita. Ei sinänsä väliä missä muodossa, mutta suosittelisin tinejä, koska niistä saa hyödyllisiä EX kortteja.
3. Vaihtele. Mene liigaan vaihtelemaan, tai tee vaikka tänne oma vaihtola, näin saat haluamiasi kortteja ilman boosterien ostoa.
Charmaniac
 
Viestit: 226
Liittynyt: 05.05.2013 12:22

Re: aloitteleva pokemon pelaaja

ViestiKirjoittaja Pikapika » 02.07.2014 13:45

Jep, saadaan uusi pelaaja tänne TCG-piireihin :) ! Tässä asia hiukan enemmän rautalangasta väännettynä. Elikäs, suosittelen, että sinulla olisi seuraavat asiat aloittaessasi harrastuksen... (jos ei ole, hanki ne) :

- vähintään 11-15 jokaista basic-energiaa [Tämä siksi, että saat helpommin rakennettua pakkoja, kun sinulla on jokaista basic-energiaa tämän verran, koska tämä määrä vaikuttaa energioita riittävän lähes jokaiseen peruspakkaan.]

- jotenkuten toimiva pakka [Tämän saat - kuten tuo edellinen postaajakin sanoi - ostamalla 2 mieluiten samanlaista Theme Deck-pakkaa, ja rakentamalla niistä jotenkin toimivan pakan. Kannattaa myöskin ostaa joitakin muitakin Theme Deck - pakkoja, jotta saisi pakkaan lisää Trainer-kortteja.]

- 4-12 boosteria, mieluiten osa Tin Boxeista [Edellisen postaajankin tavoin sanon, että boostereita kannattaa hankkia aika paljon, koska saat sillä EX-kortteja, joista jotkut ovat hyödyllisiä pakassa kuin pakassa (esim. Mewtwo EX, Keldeo EX...). Hehkutan Tin Boxien tärkeyttä, koska saat Tin Boxin ostaessasi varmasti vähintään yhden EX-kortin, jos ei boosterionni oikein pelaa sinä päivänä. Ja määrä kannattaa näin aloittaessa olla aika suuri.]

- Pelaamiseen kuuluvat tarvikkeet [Tähän lukeutuvat mielestäni minimissään korttisuojat, ja 12 noppaa, sekä Poison- ja Burn-merkit, joita saa Theme Deckeistä. Tosin tähän kannattaa lisäksi myöskin ostaa muitakin lisätarvikkeita, kuten pelimatto, pakkaboksi (jossa säilytät pakkaasi), noppapussi, tms... Korttisuojia kannattaa ostaa 100 kappaleen erissä, koska pakkaan kuuluu 60 korttia, ja korttisuojia tarvitaan mielestäni varalle vähintään 40, koska jotkut tuomarit turnauksessa voivat olla hyvin tarkkoja siitä, jos korttisuoja pakassa on huonokuntoinen. Näitä korttisuojia saa kaikenlaisista roolipeliliikkeistä kuten Fantasiapelit, Poromagia, ja Puolenkuun Pelit. Nopat kannattaa ottaa siksi, koska niillä voi mm. korvata korttien "Flip a coin"-osuuksien kolikonheitot nopanheitolla, sekä Damage Counterit.]

- Kansio, 20-70 sivua kansioihin ostettavia 9 kortin korttitaskuja, ja lisää korttisuojia [Näitä tarvitset kokoelmasi kunnossapitämiseen. Kansiota ja korttitaskuja tarvitset kokoelmasi säilyttämiseen, etteivät korttisi kokoelmassasi menisi liian huonoon kuntoon. Reversejä ja EX-kortteja sun muita arvokkuuksia varten tarvitset lisäksi korttisuojat. Nämä on kannattavaa ostaa, etteivät reverset naarmuuntuisivat (nimimerkillä "Henkilö, joka on saanut paljon valituksia reversejensä suojaamattomuudesta"). Energiakortteja voi säilyttää ihan vain pienessä laatikossa, josta ne löytää.]

- Ihan ***** paljon rahaa [Tämä johtuu siitä, että kortit ovat kalliita, ja samoin matkakustannukset, kun joudut matkustelemaan Pokémon-turnauksissa. Jos ostaisit esimerkiksi Tin Boxin, ja kaksi boosteria kuukaudessa, sekä kävisit kerran kuukaudessa turnauksissa. Vuosikuluiksi arvioisin noin 300-600 €. Aikuisella tämä on suurempi koska junalippukulut ovat lähes kaksinkertaiset lapseen nähtynä. Tähän vielä lisätään korttivaihtojesi tuottamat postikulut, ja kuukausittaiset korttisuojainvaihdot, eli tuloksena on, että tarvitset paljon rahaa tähän harrastukseen.]
__________________________________________________________________________________________

Vielä tähän rautalangasta väännetystä muistilistasta pieni tiivistelmä :

- 2 samanlaista Theme Deck - pakkaa, ja siihen ehkä vielä yksi erilainen kylkeen.
- 4-12 booster-pack-pakkaa.
- Korttisuojat, ja 12 noppaa
- Kansio, ja siihen noin 20-70 9 kortin korttitaskua.
- Mahdolliset pakkaboksit, pelimatot, noppapussit, tms..

Aloituksen kuluarvio : noin 90€-130€ (laskettu sen mukaan, että ostat 8 booster packia)

_________________________________________________________________________________________

Nämä hankittuasi...

- Käy pokémon-liigoissa ja turnauksissa. Pokémonliigoja järjestetään mm. Helsingissä, Tampereella, Turussa, ja Jyväskylässä sekä pienemmilläkin paikkakunnilla kuten Joensuussa ja Kouvolassa. Turnauksia taasen järjestetään pääasiassa joko Tampereella, Helsingissä, Turussa, tai Jyväskylässä.

- Vaihtele kortteja, tai perusta vaihtola, kuten tuo edellinenkin kehaisi. Vaihtolan perustaminen tapahtuu niin, että teet tänne pokémonfoorumille topicin, johon listaat haluamasi kortit "Wantteina", ja kortit mitä sinulla on "Haveina". Lisäksi kannattaa tehdä vaihtolaan lista vaihdetuista vaihdoistasi ja hiukan vaihtolan sääntöjä kertoa.

- Suurenna korttikokoelmaasi ostamalla välillä lisää Booster Packeja, Theme Deck-pakkauksia, tai Tin Boxeja sekä muita pokémonkorttibokseja. Harkitsehan ostotapojasi, koska joillakin boosterien ostotavoilla, ja -paikoilla voi tulla hintaeroa jopa 10€. Esimerkiksi jos ostat vaikka 4 boosteria Prismasta, hinnaksi tulee 22€. Jos taas ostat 4 boosteria Poromagiasta (ellen hintaa väärin muista, 3,50€/boosteri), hinnaksi tulee noin 14€. Hintaero siis on noin 8€, jolla voit vaikka käydä syömässä Subin, tai ostaa vaikka lisää boostereita. Tosin Poromagia on vain Helsingissä, mutta on myöskin muissa kaupungeissa paikkoja, jossa säästät boosterien hankinnassa reilusti. Esimerkiksi muita halpoja boosterpaikkoja on Tampereella Puolenkuun Pelit (booster halvimmillaan 3,70€) (Lahdessa ja Kouvolassa myöskin Puolenkuun Pelit), ja Jyväskylässä Fantasiapelit (booster halvimmillaan 4,50€).

________________________________________________________________________________________-

Annan vielä muutaman pienen pakanrakennusvinkin :

- Pakassa ei saa käyttää yli 4 samaa korttia (ei koske Basic-energioita).
- Pakassa kannattaa käyttää max. 20 energiaa ja max.15-25 pokémonia.
- Pakassa kannattaa taas käyttää yli 20 Traineria (Item, Supporter, Stadium), mieluiten 25-40.
- Kehitysmuotoja kannattaa käyttää suuria linjoja (esim. 4-2-4 Emboar, eli 4x Tepig, 2x Pignite, ja 4x Emboar).

________________________________________________________________________________________

Toivottavasti tämä auttoi :)
Avatar
Pikapika
 
Viestit: 638
Liittynyt: 07.11.2010 11:24
Paikkakunta: Järvenpää

Re: aloitteleva pokemon pelaaja

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 02.07.2014 17:40

Pikapika kirjoitti:Korttisuojia kannattaa ostaa 100 kappaleen erissä

Eipä niitä kunnollisia korttisuojia(lue: Dragon Shield) edes saa pienempinä paketteina.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: aloitteleva pokemon pelaaja

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 02.07.2014 18:36

Mewtwolover kirjoitti:
Pikapika kirjoitti:Korttisuojia kannattaa ostaa 100 kappaleen erissä

Eipä niitä kunnollisia korttisuojia(lue: Dragon Shield) edes saa pienempinä paketteina.

Kyllä minä olen nähnyt 50 suojan paketteja dragon shieldejä jopa normaali kokoisina jossakin. xP Oliko se nyt safessa tai fantsussa? xP
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: aloitteleva pokemon pelaaja

ViestiKirjoittaja Registeel » 02.07.2014 19:16

Pikapika kirjoitti:- Ihan ***** paljon rahaa [Tämä johtuu siitä, että kortit ovat kalliita, ja samoin matkakustannukset, kun joudut matkustelemaan Pokémon-turnauksissa. Jos ostaisit esimerkiksi Tin Boxin, ja kaksi boosteria kuukaudessa, sekä kävisit kerran kuukaudessa turnauksissa. Vuosikuluiksi arvioisin noin 300-600 €. Aikuisella tämä on suurempi koska junalippukulut ovat lähes kaksinkertaiset lapseen nähtynä. Tähän vielä lisätään korttivaihtojesi tuottamat postikulut, ja kuukausittaiset korttisuojainvaihdot, eli tuloksena on, että tarvitset paljon rahaa tähän harrastukseen.]

Tähän nyt sanon, että riippuu täysin miten pelaa peliä. Itse en ole ostanut kortteja tällä kaudella, kuin jtn 40€ (ehkä pieniä yksittäisiä ostoja, mutta ei missään nimessä kolmilukuista numeroa) edestä ja nekin ollut poro kreduilla turnauksista. Vaihdot voi tehdä livenä, ei tule postikuluja. Jos pelaa samaa pakkaa pitkään (itse olen pelannut Darkraita nyt 2012 SM:istä saakka poikkeuksetta turnauksissa). Tämä säästää kuluissa huimasti. Loppujen lopuksi junaliput mukaan lukien (nämä liput juuri suurin kustannus minulle, 15€ish per matka) panostus vuodessa on selkeästi alle 200€.
Registeel
 
Viestit: 705
Liittynyt: 01.11.2010 18:34
Paikkakunta: Lieto

Re: aloitteleva pokemon pelaaja

ViestiKirjoittaja Niilonator » 02.07.2014 21:32

itsekin väitän että on mahdollista päästä halvemmalla itse käytin tänä vuona n. 200 euroa ja olisin päässyt vähemmälläkin jos en olisi järjestänyt kahta pakkaa SM-kisoihin, kaikki riippuu pakasta (jos taahdot pelata sitä kunkin hetken parasta pakkaa niin kulut nousevat) ja etäisyys liigoihin/turnauksiin parhaina vuosina olen selvinnyt alle 60€ kustannuksilla/vuosi tosin sinä vuonna en osallistunut turnauksiin ja käytin vain yhtä pakkaa
-Taidat olla porvoon viiminen pokemon pelaaja
-En, kyllä meitä on kolme
-entä minä?
- No okei neljä

Fc(X) 4914-4018-8178
Avatar
Niilonator
 
Viestit: 112
Liittynyt: 10.04.2011 10:27
Paikkakunta: Askola,Monninkylä
(: meh, ei jaksa

Re: aloitteleva pokemon pelaaja

ViestiKirjoittaja Pikapokepoika » 02.07.2014 22:23

Kiitos, kaikista vastauksista. Ostin tänään solar strike thema deckin sisälsi paljon hyviä kortteja. Ja huomenna käyn ostamassa lautapelit.fi liikkeestä 6 flashfire boosteria kun kappale hinta on 3.50
Käykää katsomassa mun vaihtola
viewtopic.php?f=26&t=3267
Pikapokepoika
 
Viestit: 35
Liittynyt: 17.05.2014 19:45
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: aloitteleva pokemon pelaaja

ViestiKirjoittaja Pikapokepoika » 03.07.2014 14:59

Ostin tänään ne 6 boosteria mistä jo puhuinkin, sain paljon hyviä kortteja esim. Charizard ex.Joten rakensin pakan.
Poksut: 2x suicune
2-2octillery
3-3 glalie, froslass (2glalie 1froslass
2-2 volcarona
1 Charizard ex
Traikut: 2 pokemon center lady
2 juniper
2 cheren
1 iris
2 blacksmith
1 pokemon fan Club
1 cassius
1 muscle band
2 evosoda
2 energy retrieval
2 roller skates
2 professors letter
1 silver bangle
2 trick shovel
1 pokemon cather
2 reversal trigger
2 ultra ball
1 rare candy
1 scoop up cyclone

6 fire energy
7 water energy

Tässä oli siis pakkani kirjoittakaa mitä piditte ja mitä voisin muutta ( parantaa)
Käykää katsomassa mun vaihtola
viewtopic.php?f=26&t=3267
Pikapokepoika
 
Viestit: 35
Liittynyt: 17.05.2014 19:45
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: aloitteleva pokemon pelaaja

ViestiKirjoittaja Zami » 03.07.2014 16:17

Pois:
- Cassius
- Glalie/Froslass-linja
- Reversal triggerit
- Karkki

Sisään:
+ lisää tuli energiaa! :D
+ 1 Ultra pallo
+ 1-1 Volcarona
+ 2 Juniper
+ 1 Muscle bandi
+ 2 Pkmn Catcher

Siinä nyt vähän pintaraapaisulla revitty jotain kehiin. :P
Avatar
Zami
JKL:n 2. Liiga-Leader
 
Viestit: 521
Liittynyt: 15.10.2010 10:21
Paikkakunta: Haapaniemi, Jyväskylä

Re: aloitteleva pokemon pelaaja

ViestiKirjoittaja Pikapokepoika » 27.07.2014 17:19

Poromagiassa maksaa x y booster box 99 euroa. Kannattaako sellainen ostaa
Käykää katsomassa mun vaihtola
viewtopic.php?f=26&t=3267
Pikapokepoika
 
Viestit: 35
Liittynyt: 17.05.2014 19:45
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: aloitteleva pokemon pelaaja

ViestiKirjoittaja PRaGiGaM » 27.07.2014 21:23

Pikapokepoika kirjoitti:Poromagiassa maksaa x y booster box 99 euroa. Kannattaako sellainen ostaa

Itse ostaisin tolla rahalla irto lappuja mitä tarvitset, kun et tiedä nouseeko sieltä boxista paljon tarvitsemiasi kortteja :).
Entinen nimimerkki: victini
Vaihtikseni osoite viewtopic.php?f=26&t=3268
Avatar
PRaGiGaM
 
Viestit: 471
Liittynyt: 10.12.2012 20:03
(: Avatar Made in Taiderun.. Tasin taidetöpö

Re: aloitteleva pokemon pelaaja

ViestiKirjoittaja Pikapokepoika » 27.07.2014 21:43

Mistä voi ostaa irtolappuja
Käykää katsomassa mun vaihtola
viewtopic.php?f=26&t=3267
Pikapokepoika
 
Viestit: 35
Liittynyt: 17.05.2014 19:45
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: aloitteleva pokemon pelaaja

ViestiKirjoittaja FinQLloyd » 27.07.2014 22:23

Pikapokepoika kirjoitti:Mistä voi ostaa irtolappuja

Täältä foorumilta tai sitten ulkomailta. (esim. Troll and Toad)
Always be yourself.
Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn.
Avatar
FinQLloyd
 
Viestit: 242
Liittynyt: 28.09.2013 18:45
Paikkakunta: Lohja

Re: aloitteleva pokemon pelaaja

ViestiKirjoittaja PRaGiGaM » 27.07.2014 23:12

Ebaystäkin voi ostaa sekä olen löytänyt huutonetistä yhden hyvän myyjän jolta olen itsekkin ostanut(manoroth)
Entinen nimimerkki: victini
Vaihtikseni osoite viewtopic.php?f=26&t=3268
Avatar
PRaGiGaM
 
Viestit: 471
Liittynyt: 10.12.2012 20:03
(: Avatar Made in Taiderun.. Tasin taidetöpö

Re: aloitteleva pokemon pelaaja

ViestiKirjoittaja Pikapokepoika » 01.08.2014 09:15

Hei, olen nytten ostanut liisää buustereita ja koonnuut uuden pakan, sanokaa mitä pidätte siitä ja mitä minun pitäisi muttaa

Pokemonit:
4 snorunt
2 glalie
2 froslass
3 espurr
3 meowstic
2 suicune
1 uxie
1 sigilyph
1 qwilfish
1 druddigon normal type rough skin
pokemonit20kpl


Traikut:
2juniper
2 shauna
2 cheren
2 pokemon fan club
1 iris

2 trick showel
2 roller skates
3 proffesors letter
2 evosoda
2 pokemon catcher
2 ultra ball
1 team plasma ball
1 silver bangle
1 silver mirror
1 muscle band
1 scoop up cyclone
1 magnetic storm
traikut= 28



enut= 12

5 water

7 psychic
Käykää katsomassa mun vaihtola
viewtopic.php?f=26&t=3267
Pikapokepoika
 
Viestit: 35
Liittynyt: 17.05.2014 19:45
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu


Paluu Pokémon TCG-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron