Kysymyksiä ja vastauksia pakan kasaamiseen

Keskustele uusista pakoista, uusista korteista ja uusista korttisarjoista. Mitä uutta sarja tuo pelaamiseen?
Alue sisältää kattavat suomenkieliset perussäännöt

Valvoja: R0xu

Kysymyksiä ja vastauksia pakan kasaamiseen

ViestiKirjoittaja Snive » 28.07.2014 13:34

Hei auttakaa mua mun pitäis aloittaa pokemon tcg triumphant korttipelin pelaaminen. Mitkä kaks pakkaa kannattais ostaa aluks ja miten niistä kannattaa kasata yks pakka. Oisin hyvin kiitollinen jos joku laittais listan. *electrode* *awesome* *awesome*
Snive
 
Viestit: 5
Liittynyt: 25.07.2014 10:49

Re: Kysymyksiä ja vastauksia pakan kasaamiseen

ViestiKirjoittaja pokemon trainer Jari » 29.07.2014 12:43

En nyt sotten oikein tiedä, kannattaako ostaa enää triumphant sarjaa, koska se on jo pudonnut formaatista. Itse ostaisin xy setin aloituspakkaa. Ohjeet pakan tekemiseen on pakka- strategia- ja korttialueella.
Avatar
pokemon trainer Jari
 
Viestit: 310
Liittynyt: 09.02.2011 18:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysymyksiä ja vastauksia pakan kasaamiseen

ViestiKirjoittaja Niilonator » 30.07.2014 10:49

Oon kyl samaa mieltä siinä et ei noi vanhasta setistä enää kannata alottaa, mutta yleisesti hyväksi todettu tapa on ostaa kaksi samanlaista aloituspakkaa jotta pyramidilinjat saataisiin poistettua
-Taidat olla porvoon viiminen pokemon pelaaja
-En, kyllä meitä on kolme
-entä minä?
- No okei neljä

Fc(X) 4914-4018-8178
Avatar
Niilonator
 
Viestit: 112
Liittynyt: 10.04.2011 10:27
Paikkakunta: Askola,Monninkylä
(: meh, ei jaksa

Re: Kysymyksiä ja vastauksia pakan kasaamiseen

ViestiKirjoittaja FinQLloyd » 30.07.2014 11:19

Snive kirjoitti:Hei auttakaa mua mun pitäis aloittaa pokemon tcg triumphant korttipelin pelaaminen. Mitkä kaks pakkaa kannattais ostaa aluks ja miten niistä kannattaa kasata yks pakka. Oisin hyvin kiitollinen jos joku laittais listan. *electrode* *awesome* *awesome*

1. Korttipelin nimi on vain Pokémon Trading Card Game ja Triumphant on vanha laajennus jota ei enää saa pelata virallisissa turnauksissa. Eli Triumphant ei lity mitenkään pelin oikeaan nimeen.

2. Osta kaksi XY settien samaa pakkaa. Suosittelen että ostaisit joko kaksi Resilient Life (Xerneas) tai Destruction Rush (Yveltal) pakat. Jos et noista kummastakaan innostu tai et löydä mistään (poromagiasta ainakin loppuneet); kannattaa ostaa Brilliant Thunder (Heliolisk) tai pari Furious Fists Theme Deckiä (päätä itse haluatko Pangoron vai Sylveonin)

3. Kun olet ostanut pakat jaa ne ns. "evoluutio pinoihin" (esim. Kaikki Helioptilet ja Helioliskit samaan pinoon) trainerit samaan pinoon ja enut samaan pinoon. Päätä teetkö yksi vai kaksi "värisen" pakan ja ota ne kortit jotka sopivat pakan "väritykseen" erilleen muista, mutta pidä ne edelleenkin evoluutio pinoissa. Tässä vaiheessa voit valita sopivat pokemonit (OTA VAIN NE JOIHIN SINULLA ON TÄYSI EVOLUUTIOLINJA!!!) Kun olet valinnut sopivat Pokemonit; päätä energian määrä ja lisää sen verran oikean väristä/värisiä enuja pakkaan. Laske paljonko pakassasi on tilaa trainereille. (About 30 on sopiva) Lisää trainerit, jotka haluat/sopivat pakkaan.

4. Osta kortti suojia!



Yritin saada kaiken mitä voin neuvoa kerrotua. Kokeneemmat voivat korjata jos jotain meni väärin. *electrode*

> Lue myös kolmas viesti täältä! <
Always be yourself.
Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn.
Avatar
FinQLloyd
 
Viestit: 242
Liittynyt: 28.09.2013 18:45
Paikkakunta: Lohja

Re: Kysymyksiä ja vastauksia pakan kasaamiseen

ViestiKirjoittaja PRaGiGaM » 30.07.2014 11:55

Komppaan FinQLloydia
Kannattaa ostaa 2 Red Genesect boxia(40-50e yht) Saat siitä kaiken tarvitsemasi sekä pari Boosteria ja kokoo niistä jotain tämmöst
2 Genesect
4 Tropius
3 Khangaskan
=9
4 Juniper
4 N
4 Skyla
2 Cheren
4 Ultra Ball
4 Switch
4 Pokemon Catcher
2 Energy Retvieval
2 Silver Bangle
2 Silver Mirror
=32

12 Grass

=53
Entinen nimimerkki: victini
Vaihtikseni osoite viewtopic.php?f=26&t=3268
Avatar
PRaGiGaM
 
Viestit: 471
Liittynyt: 10.12.2012 20:03
(: Avatar Made in Taiderun.. Tasin taidetöpö

Re: Kysymyksiä ja vastauksia pakan kasaamiseen

ViestiKirjoittaja mega magikarp » 30.07.2014 14:24

niin kuin monet jo sanoivat se triumpath on vain vanha *sarja* *setti* ja sen sarjan kortit ovat jo niin vanhoja että niitä ei voi käyttää.
nyt turnauksissa voi käyttää vain uudempia kortteja jotka voit kattoa jostain. mutta jos kuitenkin haluat aloittaaa pokemon tcg pelaamisen.

1.osta kaksi samaa *theme-deckkiä* eli sarjasta xy,flashfire tai tulevasta rising fist sarjasta kannattaa ostaa tai niin kuin victini sanoi se *red genesect theme-deck*.

2.*yhdistä* ne kaksi samaa theme deckkiä niin että poistat *pyramiidi linjat*. pyramiidi linjat ovat yleensä todella huonoja ja pyramiidi linjalla tarkoitetaan että sinulla on vaikka pakassasi 3x tepiggiä 2xpignitea 1xemboar.

3.pakassa kannattaa olla noin 9-15*pokemonia, 8-16*energiaa* ja loput *trainer* kortteja. muista että pakassapitää olla 60 korttia

4.sitten kun sinulla on jonkinlainen pakka osta itsellesi suojat *sleeves* ja laita ne korteille jotka ovat pakassasi.

5.kannattaa myös ostaa deck box jossa voit pitää pakkaasi.

6.hanki itsellesi myös noppia joita kaytetään esim. *damage-countereina* ja poison ja burn merkit.

7.sitten ostan niitä tinejä joista saa kaikkia hyödyllisiä kortteja ja osta boostereita ja parantele pakkaasi.

8.sitten vain menet pokemon turnauksiin esim league-chalengeihin. ja vaihdat kortteja ja tietenkin pelaat siellä :D
Avatar
mega magikarp
 
Viestit: 166
Liittynyt: 18.11.2013 21:08
Paikkakunta: helsinki
(: !

Re: Kysymyksiä ja vastauksia pakan kasaamiseen

ViestiKirjoittaja PRaGiGaM » 30.07.2014 15:35

Tähän vielä laitan kaikki muut theme deckit yms ovat huonoja koska ei enun lataajia 3-4 enuisille hyökääjille eikä nostoa ainoa hyvä 'theme deck' on se red genesect ja saat heti pakasta bling-bling kodka kaikki korttit siinä on holoja :).

Kannattaa osta Dragon Shield suojat koska ne ovat parhaa ultra prot eivät kestä
Entinen nimimerkki: victini
Vaihtikseni osoite viewtopic.php?f=26&t=3268
Avatar
PRaGiGaM
 
Viestit: 471
Liittynyt: 10.12.2012 20:03
(: Avatar Made in Taiderun.. Tasin taidetöpö

Re: Kysymyksiä ja vastauksia pakan kasaamiseen

ViestiKirjoittaja Niilonator » 30.07.2014 18:17

victini kirjoitti:
Kannattaa osta Dragon Shield suojat koska ne ovat parhaa ultra prot eivät kestä

harmi kyllä pitää sanoa tähän että, molemmat suojat toimivat yhtä hyvin kestonsa puolesta pelikäytössä.
-Taidat olla porvoon viiminen pokemon pelaaja
-En, kyllä meitä on kolme
-entä minä?
- No okei neljä

Fc(X) 4914-4018-8178
Avatar
Niilonator
 
Viestit: 112
Liittynyt: 10.04.2011 10:27
Paikkakunta: Askola,Monninkylä
(: meh, ei jaksa

Re: Kysymyksiä ja vastauksia pakan kasaamiseen

ViestiKirjoittaja PRaGiGaM » 30.07.2014 18:40

Niilonator kirjoitti:
victini kirjoitti:Kannattaa osta Dragon Shield suojat koska ne ovat parhaa ultra prot eivät kestä

harmi kyllä pitää sanoa tähän että, molemmat suojat toimivat yhtä hyvin kestonsa puolesta pelikäytössä.


https://m.youtube.com/watch?v=3bu1h0gtu2U
Entinen nimimerkki: victini
Vaihtikseni osoite viewtopic.php?f=26&t=3268
Avatar
PRaGiGaM
 
Viestit: 471
Liittynyt: 10.12.2012 20:03
(: Avatar Made in Taiderun.. Tasin taidetöpö

Re: Kysymyksiä ja vastauksia pakan kasaamiseen

ViestiKirjoittaja Mewstor » 30.07.2014 23:45

victini kirjoitti:
Niilonator kirjoitti:
victini kirjoitti:Kannattaa osta Dragon Shield suojat koska ne ovat parhaa ultra prot eivät kestä

harmi kyllä pitää sanoa tähän että, molemmat suojat toimivat yhtä hyvin kestonsa puolesta pelikäytössä.


https://m.youtube.com/watch?v=3bu1h0gtu2U

^Tämä

Itse olen aina suosinut Dragon Shieldejä. Ostat kaksi pakettia samaa väriä ja sleevaat niillä joko kolme pakkaa tai kaksi ja sulla on paljon extroja. Yhden tuoreen paketin voi säästää turnauskäyttöön eikä käytä niitä muuten. Kestävät ikuisuuden.

Ultra Prot todellakin repeävät helposti. Niitä en käyttänyt/käytä muuhun kuin korttien lähettämiseen postissa ja joskus kansiossa pidettävien korttien extrasuojana.

Myös ennen prelikoissa jaetut pokemonsuojat ovat kelpoja pelikäytössä. Se vain ovat siitä hankalia, että paketissa tuli aina tasan 60 suojaa joten ei ollut vaihtaa uutta rikkoutuneen (harvoin) tai muutoin huonokuntoisen tilalle.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku


Paluu Pokémon TCG-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron