Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

Kysymykset ja peliohjeet 7. ja 8. sukupolven peleistä (Sun, Moon, Ultra Sun ja Ultra Moon sekä Sword & Shield).

Valvoja: pikanoob

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Ciel Phantomhive » 24.11.2016 12:25

Zhaituki kirjoitti:Moon versioni lähetettiin vasta tänään postissa Puolenkuunpeleistä.

Noh mutta ei haittaa koska vanhalla 3DS:lläni jonka olen muuttanut australialaiseksi, olen sillä vetänyt jo australialaisen Sun:in läpi toissapäivänä. Australia saikin sen jo 17.11. samaan aikaan kuin Japani, kyseessä oli eshop lataus.

hetkinen, häh? Itse sain Moonin jo eilen kivasti postiluukkuun ja pääsinkin jo aloittelemaan. Tilasin myös Puolenkuunpeleistä. Vaikuttaako tilauspäivä tähän? Tilasin omani jo puolessa välissä syyskuuta. :o
"So what? You're another person, so of course you look different. What do you need to be ashamed for? Besides, I'm free to be with whoever I want. No one has the right to say anything about it."
-Ciel To Snake
Avatar
Ciel Phantomhive
 
Viestit: 156
Liittynyt: 07.11.2015 22:00
(: Tähänkö sai jotain raapustaa? Hups, nyt käytin koko tilan...

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Pampou » 24.11.2016 13:47

Sain eilen hampaat irvessä väännettyä 1,20h ja pakko sanoa että varmaan jää kesken. En voi ymmärtää miten huonosti normaali 3DS XL jaksaa peliä pyörittää, kaikki random encounterit vie ihan törkeästi aikaa, pelkästää matsin jälkeen on 5,5sec kestävä musta ruutu että pääsee taas ruohikossa pari blockia eteenpäin, kohti seuraavaa monsteria jonka lajin selviäminenkin kestää nykyään paljon kauemmin kun on a) sekuntien valkoinen latausruutu ja b) överipitkä animaatio. Ei muakaan joskus tappina haitannut Yellowissa noi encounterien kestot, mutta sen jälkeen en juurikaan voinut sietää ja nyt on viety jo niin uudelle tasolle sekä vahingossa (suorituskyky), että tahallaan (ilmestymisanimaatio, ainakin ekassa kaupungissa).

Katsotaan jos sais jostain käsiin New 3DS:n hyvään hintaan niin ehkä sitten, jolla suorituskyvyn pitäisi olla jokseenkin parempi...mutta vanhalla en pelaa.
Pampou
 
Viestit: 11
Liittynyt: 16.10.2012 13:57

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja iikuu174 » 24.11.2016 16:45

Eilen tippui postiluukusta ja puolenkuunpeleistä oli tilattu Sun- versio. Pelattu ehkä 20 minuuttia eilen illalla, tänään jatketaan matkaa. Rowlet lähti kaveriksi. Animaatioita on paljon ainakin nyt alussa, mutta ihmettelen suuresti, miten vähän 3d ominaisuutta on hyödynnetty! Viimeksi pelailin alpha sapphirea ja mielestäni siinä oli paljonkin käytetty 3d hyväksi!
iikuu174
 
Viestit: 8
Liittynyt: 14.08.2016 11:31

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Eduboy94 » 24.11.2016 17:11

Eipä tullut vielä tänäänkään Discshopista...
Avatar
Eduboy94
 
Viestit: 531
Liittynyt: 01.11.2010 18:02
Paikkakunta: Hamina/Helsinki

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja sleepy » 24.11.2016 17:19

Pelit saapui tänään, vielä kun osaisi päättää kumman aloittaa..

Itsellä on new 3DS millä pelata, mutta poikakaverilla ihan tavallinen 3DS saa nähdä sitten miten tuo suorituskyky tosissaan menee.
sleepy kiittää ja kuittaa
Avatar
sleepy
 
Viestit: 204
Liittynyt: 11.11.2010 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Doragon » 24.11.2016 17:32

Ciel Phantomhive kirjoitti:
Zhaituki kirjoitti:Moon versioni lähetettiin vasta tänään postissa Puolenkuunpeleistä.

Noh mutta ei haittaa koska vanhalla 3DS:lläni jonka olen muuttanut australialaiseksi, olen sillä vetänyt jo australialaisen Sun:in läpi toissapäivänä. Australia saikin sen jo 17.11. samaan aikaan kuin Japani, kyseessä oli eshop lataus.

hetkinen, häh? Itse sain Moonin jo eilen kivasti postiluukkuun ja pääsinkin jo aloittelemaan. Tilasin myös Puolenkuunpeleistä. Vaikuttaako tilauspäivä tähän? Tilasin omani jo puolessa välissä syyskuuta. :o

Puolestakuusta meikäkin tilasi, jo elokuussa. Pelit tulivat tänään eli 24. päivä.

Aloitin Sunin ja kaksi tuntia jo mittarissa. Piti ottaa taukoa kun väsytti pitkän päivän jälkeen ja olen hieman kipeänä. Partnerikseni Suniin tuli tyttö-Rowlet jonka nimesin Odeleksi, hän on aivan ihana ;D
Ääripositiivi Pokémonfriikki höpöttämässä kuinka tämä rakastaa kaikkea.
Avatarin on piirtänyt meikä.
Avatar
Doragon
 
Viestit: 899
Liittynyt: 04.11.2010 16:20
(: Minne kiire

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja deedee » 24.11.2016 18:07

Taitaapi olla postin kulussa vikaa vain. Itsellä lähtivät molemmat tilaukset eri paikoista maanantaina, toisen sain eilen julkaisupäivänä(PKP:sta tämä) ja toista ei ole näkynyt vielä.

Itse pelistä, main story saatu päätökseen, post-gamea katsellessa!
Viimeksi muokannut deedee päivämäärä 25.11.2016 17:12, muokattu yhteensä 1 kerran
deedee
 
Viestit: 70
Liittynyt: 13.01.2016 00:24

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Aksboy » 25.11.2016 16:38

Tosi kiva region ja generaatio ollut tähän mennessä. Itse olen just päässyt Ulaula saarelle ja tiimiini kuuluu Incineroar, Ribombee, Cottonee, Pikachu, Butterfree ja Espeon
Aksboy
 
Viestit: 6
Liittynyt: 23.04.2015 09:59

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja VuoriKettu » 26.11.2016 01:17

Itse olin tilannut kummankin Gamstopin kautta, fan editioneina, ja sain molemmat silloin kun ne nyt julkaistiin, eli keskiviikkona. Kumpaakin pelaan vuorotellen, joka toinen päivä toista ja sitten toista. Itse kyllä tykkään, kummastakin versiosta. Harmi kyllä vaan kun tuo oma 3DS on jo parhaimmat päivänsä nähnyt, niin tehot koneessa ei ole niin hyvät kuin vaatisi, mutta ei se loppujen lopuksi omaa kokemusta haittaa. Pahin ongelma kyllä on mikä tulee konsolini puolesta, että koska kamera on sökönä niin ei tule onnistumaan QR-koodien skannaus. Eli pitää moisia varten varmaan siskon konsolia lainata. Mutta muuten peleinä ovat aivan mahtavat. Ja kohta jos jaksaisi alkaa chainaamaan shinyä Rockruffia :'D
Avatar
VuoriKettu
 
Viestit: 21
Liittynyt: 15.07.2013 10:43
Paikkakunta: Etelä-Karjala, Rautjärvi
(: Pokémon GO got me fit af

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 26.11.2016 14:43

Ciel Phantomhive kirjoitti:
Zhaituki kirjoitti:Moon versioni lähetettiin vasta tänään postissa Puolenkuunpeleistä.

Noh mutta ei haittaa koska vanhalla 3DS:lläni jonka olen muuttanut australialaiseksi, olen sillä vetänyt jo australialaisen Sun:in läpi toissapäivänä. Australia saikin sen jo 17.11. samaan aikaan kuin Japani, kyseessä oli eshop lataus.

hetkinen, häh? Itse sain Moonin jo eilen kivasti postiluukkuun ja pääsinkin jo aloittelemaan. Tilasin myös Puolenkuunpeleistä. Vaikuttaako tilauspäivä tähän? Tilasin omani jo puolessa välissä syyskuuta. :o


Tilasin omani tosiaan vasta tässä kuussa kun olin saanut rahaa että todennäköisesti vaikuttaa. Mutta mulla onkin jo australialaisessa Sunissani jo EV-treenattu tiimi kasassa. *awesome*
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Bu_fu » 26.11.2016 17:26

Ajattelin vaan kertoa että tonne Bulbapedian sivulle: List of Pokémon by National Pokédex number, on aika kivasti listattu näitä uusia pelien pokeja :3
3DS Friend Code: 1006-2879-2331 (Toni)
Avatar
Bu_fu
 
Viestit: 117
Liittynyt: 04.08.2011 17:47
Paikkakunta: Heinola/Lahti

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja sleepy » 28.11.2016 06:25

Kun en nyt päivän puutteessa pääse itse testaamaan, niin kysyn ehkä tyhmän kysymyksen. Sunissa kun katsoo jonkun pokémonin locationia dexistä, näkyy sen kuvakkeen vieressä pienen pieni aurinko + pilvi. Tämä siis joillakin pokémoneilla. Meinaako tuo nyt, että kyseistä pokémonia löytyy vain päivällä vai mikä virka kyseisellä kuvakkeella on?
sleepy kiittää ja kuittaa
Avatar
sleepy
 
Viestit: 204
Liittynyt: 11.11.2010 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja deedee » 28.11.2016 12:40

sleepy kirjoitti:Kun en nyt päivän puutteessa pääse itse testaamaan, niin kysyn ehkä tyhmän kysymyksen. Sunissa kun katsoo jonkun pokémonin locationia dexistä, näkyy sen kuvakkeen vieressä pienen pieni aurinko + pilvi. Tämä siis joillakin pokémoneilla. Meinaako tuo nyt, että kyseistä pokémonia löytyy vain päivällä vai mikä virka kyseisellä kuvakkeella on?

Kuten veikkaisit, jotkin pokemonit on mahdollista napata vain joko päivällä tai yöllä. Aloin itse nimittäin kanssa miettimään, kun 'yöaikaan' pelatussa Sunissa en vain millään löytänyt Yungoosia route 1:ltä
deedee
 
Viestit: 70
Liittynyt: 13.01.2016 00:24

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Aksboy » 30.11.2016 11:26

Noniin nyt on liiga vedetty ja kaikki Ultra Beastit kerätty. Nyt voisi varmaan alkaa täyttämään pokedexiä ja muuten uusi global event on tullut jossa kaikkien pelaajien pitäisi napata Sunmoonissa yhteensä 100 miljoonaa pokemonia kahdessa viikossa! en yhtää tiedä miten tuo tulee onnistumaan mut palkinnoksi saa 1000 festival coinsia, joka on ihan mukava palkinto :3
Aksboy
 
Viestit: 6
Liittynyt: 23.04.2015 09:59

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Eduboy94 » 30.11.2016 17:23

Aksboy kirjoitti:Noniin nyt on liiga vedetty ja kaikki Ultra Beastit kerätty. Nyt voisi varmaan alkaa täyttämään pokedexiä ja muuten uusi global event on tullut jossa kaikkien pelaajien pitäisi napata Sunmoonissa yhteensä 100 miljoonaa pokemonia kahdessa viikossa! en yhtää tiedä miten tuo tulee onnistumaan mut palkinnoksi saa 1000 festival coinsia, joka on ihan mukava palkinto :3

Miten noihin global eventteihin osallistutaan?
Avatar
Eduboy94
 
Viestit: 531
Liittynyt: 01.11.2010 18:02
Paikkakunta: Hamina/Helsinki

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 30.11.2016 19:04

Eduboy94 kirjoitti:
Aksboy kirjoitti:Noniin nyt on liiga vedetty ja kaikki Ultra Beastit kerätty. Nyt voisi varmaan alkaa täyttämään pokedexiä ja muuten uusi global event on tullut jossa kaikkien pelaajien pitäisi napata Sunmoonissa yhteensä 100 miljoonaa pokemonia kahdessa viikossa! en yhtää tiedä miten tuo tulee onnistumaan mut palkinnoksi saa 1000 festival coinsia, joka on ihan mukava palkinto :3

Miten noihin global eventteihin osallistutaan?

Tässä ohjeet: https://daily.pokecommunity.com/2016/11 ... oon-begun/
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja August » 30.11.2016 23:51

Eiks foorumilla oo vaihtoaluetta tai -ketjua VII generaatiolle? Vai tapahtuuko kaikki ulkolaisilla areenoilla nykyään?
1. §: Johtaja on aina oikeassa.
2. §: Jos näin ei syystä tai toisesta ole, sovelletaan tilanteeseen pykälää yksi.
Vaihtolista YouTube Wi-Fi Friend Code
Avatar
August
 
Viestit: 14
Liittynyt: 01.11.2010 01:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Mewstor » 01.12.2016 00:04

August kirjoitti:Eiks foorumilla oo vaihtoaluetta tai -ketjua VII generaatiolle? Vai tapahtuuko kaikki ulkolaisilla areenoilla nykyään?

Ylläpito miettii mikä olisi paras vaihtoehto. Varmaan voi tehdä aluksi ketjun tänne Sun/Moon-alueelle ja siirrämme sitten jos teemme vaihdoille/otteluille oman alueen.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Illusions » 04.12.2016 14:50

Sun tuli muutamassa päivässä pelattua läpi, ja täytyy kyllä sanoa sen olleen positiivinen yllätys. Verrattuna pariin aiempaan peliin (etenkin XY/ORAS:ta ajatellen) tossa oli kyllä mukavasti haastetta, vaikka olihan toi stoori silti aika ez pz. Nyt kun jaksais vaan alkaa breedaamaan tiimiä, että pääsis kokeilemaan wi-fi battlejakin viimein. Harmillisesti tosta oli kyllä poistettu monia hyviä ominaisuuksia, esim. PSS:n menetys on musta kyllä suuri miinus, koska netissä ei voi olla samalla kun pelaa, vaan on pakko pyöriä Festival Plazalla.

Tällä hetkellä odottelen Moonin spessu editionia, ekaa kertaa vaivauduin peräti ostamaan kaks eri versiota samasta pelistä.
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja greengirl » 04.12.2016 22:48

Mun moon tuli 23.11. ja tuli pelattua 4:ssä päivässä läpi ja pelitunteja 41h ja joitain minuutteja päälle. Pidin erityisen paljon tarinasta ja iso plussa siitä, et oli aika dialogi painotteinen ja siitä, et oli haastava (ainakin jos verrataan kahteen edelliseen peliin). Jotakin uutta. Pelin tarina herätti monia eri tunteita ja musiikki oli aivan mahtavaa~ Välittömästi nousi mun suosikki peliksi kautta aikain. Tarinan loppu oli aika surullinen mut siksi pidin siitä.

Sun tuli päivää myöhemmin ja nyt olenkin edennyt kolmannelle saarelle. Kunhan vain pääsen elite4 saakka ja sen läpi, nii voisin siirtää muut UB:t moonista jotta pääsisin siinä aloittaa nuzlocken. Lisää haastetta pelille. Pelin encounter ja battle musat sen verran kovia, et niit kuuntelee työmatkoilla. *electrode*
Jos saisin postissa sateen, heittäisin sisällön taivaaseen.

Kuva
Avatar
greengirl
 
Viestit: 86
Liittynyt: 21.04.2011 21:33
Paikkakunta: Turku
(: Nurkassa nökötävä lötkö

EdellinenSeuraava

Paluu Pokémon Sun & Moon ja Sword & Shield

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron