Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

Kysymykset ja peliohjeet 7. ja 8. sukupolven peleistä (Sun, Moon, Ultra Sun ja Ultra Moon sekä Sword & Shield).

Valvoja: pikanoob

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Reimius » 05.12.2016 00:09

Ite oon kerinny kolmannelle saarelle Sunissa ja peliaikaa vajaa 32 tuntia. Pyrkiny nappaamaan jokaisen uuden pokemonin mitä dexistä puuttuu. Tiimissä poksut vaihtunu pitkin tarinaa joten mukavaa vaihtelua senkin aikana.

Moonikin löytyy, mutta sitä en ole vielä aloittanut.
Kuva
3DS FC: 1564-4474-4935
Reimius
 
Viestit: 99
Liittynyt: 31.07.2014 21:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 05.12.2016 11:33

RUYW-WWWW-WWW2-FEBX
Siinä ihan eka näyttämisen arvoinen gen 7 Battle Video. Battle Royal matsi Battle Spotissa jossa oli kans foorumilainen Suetic (ennen Argatni) mukana.

Tittelöin sen: "The Little Fairy that could."
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Illusions » 05.12.2016 23:08

Mulla ja kaverilla on tavoitteena saada mahdollisimman monia poksuja spessupalloihin (Love Ball, Moon Ball etc.). Vähän ketutti ketjuttaa Eeveetä, kun yritin saada sen hidden abilityllä Love Balliin, ja alkuun en edes hoksannut hyödyntää kyseisen pallon mekaniikkaa. Tuli siis soft resetattua about 4 kertaa, ja yksi shiny yksilökin tuli siinä välissä saatua, ennen kuin onnistuin varsinaisessa tavoitteessani (nyt siis kaikille halukkaille tarjolla HA Eevee Love Ballissa, koska niitähän riittää).

Yhden kerran ketjutin jopa tarkoituksenmukaisesti shiny Stuffulin, eikä mennyt edes kauaa. Naturet noilla molemmilla shinyillä on aika kuraa, mutta varsinaisesti odottelen shiny charmia ennen kuin alkaa todellinen metsästys. Tossa se kun nyt on jopa melko helposti saatavissa; tällä hetkellä dexistä jo puolet napattu.

EV-treenaus tuskastuttaa tällä hetkellä kyllä eniten. Jotta se olis tehokasta tarttis saada pokérus ja power itemeita, mutta BP:n keruu ei oikein in-game tiimillä onnistu. Tällä hetkellä tungen kaikki vaan pelagolle, mutta tympäännyttävän hidastahan se on vaikka mitä papuja koriin tunkisi. Haluun kaiken heti nyt. Antakaa hordet takas?
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Aksboy » 06.12.2016 16:54

Nyt on kaikki Taput napattu. Hauskinta oli kun kaikkien muiden tapujen nappaaminen oli vaikeaa paitsi Tapu Bulun joka suostui menemään heti quick balliin ekalla vuorolla XD .
Aksboy
 
Viestit: 6
Liittynyt: 23.04.2015 09:59

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja sleepy » 06.12.2016 19:38

Itse halusin ev-kouluttaa ingame tiimin jo heti mahd. alussa joten olenkin käyttänyt peliin jo lähemmäs 40h enkä ole edes kolmannella saarella. Vielä ei ole tiimi ev-koulutettu kun ev:ien resettaus on niin suurta tuskaa, mutta pikkuhiljaa.
Berryistä olen saanut vain Tamaton joten muut ev:it on pitänyt resettaa Friend Plazalla hitaasti yksi pokémon per päivä (ja monta päivää jos statissa jo paljon ev-pisteitä..), mutta voiton puolella ollaan eikä töiden takia nyt ole kerennyt pelaamaankaan niin paljon, että hidas tahti haittaisi. Olen repäissyt aina resetatut pisteet haluamaani oikeaan stattiin ja sitten on voinut pelata taas tarinaa kun on max ev:it eivätkä voi mennä takaisin väärään stattiin.

Koetin alkuun ilman power itemeitä kun pokérusia ei mistään saa, mutta lopulta totesin sen olevan niin hidasta, että hankin attack, sp. attack ja speed power itemit. Koska mullakin vaan ingame tiimi ja levut alle 50 niin vedin nuo power itemit tyylillä: heikot poksut ja häviä joka battle. Yhteen power itemiin menee se 16 ottelua, mutta sama tehdä sitä vaikka tv:tä katsellessa. Ei siihen loppuunsa kauaa mennyt ja nyt on tuo koulutus ollut huomattavasti nopeampaa ja helpompaa.. SOS-battlet nopeuttaa ihanasti.
sleepy kiittää ja kuittaa
Avatar
sleepy
 
Viestit: 204
Liittynyt: 11.11.2010 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Illusions » 06.12.2016 21:53

Mulle tuli peräti toista kertaa miesmuistiin pokérus oikeesti pelin sisällä tänään, joten jos jollain on tarvetta sille, voin antaa jonkun tartunnan saaneen popen.
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Innokas pelaaja » 07.12.2016 12:07

Illusions kirjoitti:Tällä hetkellä tungen kaikki vaan pelagolle, mutta tympäännyttävän hidastahan se on vaikka mitä papuja koriin tunkisi. Haluun kaiken heti nyt. Antakaa hordet takas?


SOS-taistelut ovat jopa nopeampi tapa EV-kouluttaa kuin viime sukupolven laumat (hordes). PokéRusin ja voimaesineen kanssa tarvitset vain 7 Poké-mannia yhden ominaisuuden maksimoimiseksi.
Innokas pelaaja
 
Viestit: 126
Liittynyt: 01.11.2010 17:02

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Illusions » 07.12.2016 12:47

Innokas pelaaja kirjoitti:
Illusions kirjoitti:Tällä hetkellä tungen kaikki vaan pelagolle, mutta tympäännyttävän hidastahan se on vaikka mitä papuja koriin tunkisi. Haluun kaiken heti nyt. Antakaa hordet takas?


SOS-taistelut ovat jopa nopeampi tapa EV-kouluttaa kuin viime sukupolven laumat (hordes). PokéRusin ja voimaesineen kanssa tarvitset vain 7 Poké-mannia yhden ominaisuuden maksimoimiseksi.

No jep, mutta pointti olikin se, että ilman pokérusia tai power itemeita EV-treenaus on hidasta jopa SOSilla. Ja hankippa nyt nopeasti kaikki mahdolliset power itemit, kun ei ole vielä kunnolla EV-koulutettuja poksuja ja sun tiimi ownataan sekunnin sadasosassa (vaikka mahdollisesti teen itsekin kuten sleepy). Pokérusinkin saaminen randomilla on aika arpapeliä.
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Doragon » 08.12.2016 12:12

Illusions kirjoitti:
Innokas pelaaja kirjoitti:
Illusions kirjoitti:Tällä hetkellä tungen kaikki vaan pelagolle, mutta tympäännyttävän hidastahan se on vaikka mitä papuja koriin tunkisi. Haluun kaiken heti nyt. Antakaa hordet takas?


SOS-taistelut ovat jopa nopeampi tapa EV-kouluttaa kuin viime sukupolven laumat (hordes). PokéRusin ja voimaesineen kanssa tarvitset vain 7 Poké-mannia yhden ominaisuuden maksimoimiseksi.

No jep, mutta pointti olikin se, että ilman pokérusia tai power itemeita EV-treenaus on hidasta jopa SOSilla. Ja hankippa nyt nopeasti kaikki mahdolliset power itemit, kun ei ole vielä kunnolla EV-koulutettuja poksuja ja sun tiimi ownataan sekunnin sadasosassa (vaikka mahdollisesti teen itsekin kuten sleepy). Pokérusinkin saaminen randomilla on aika arpapeliä.

Itse olen sen verta onnekas ollut että pokérus tuli Wonder Tradesta, ja olen valmis jakamaan kyseistä virusta muillekin. Mikäli kiinnostaa niin saa tulla kysymään.
Ääripositiivi Pokémonfriikki höpöttämässä kuinka tämä rakastaa kaikkea.
Avatarin on piirtänyt meikä.
Avatar
Doragon
 
Viestit: 899
Liittynyt: 04.11.2010 16:20
(: Minne kiire

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Illusions » 08.12.2016 17:03

Tässä yks ihan hauska showdown battle, olin jo varma et häviän mut Salazzle flamethrower too OP. :P Showdownii muutenkin tullut jyystettyä ihan vain tuntuman saamiseksi uuteen sceneen. Taipu Naru on aika stronk eviolitella kyl.

E: Tässä oikeesti hauska matsi. En tiiä mitä mun mielessä liikku tossa alussa mut se tekee tosta kyllä aika hervottoman.
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 10.12.2016 08:20

Illusions kirjoitti:
Innokas pelaaja kirjoitti:
Illusions kirjoitti:Tällä hetkellä tungen kaikki vaan pelagolle, mutta tympäännyttävän hidastahan se on vaikka mitä papuja koriin tunkisi. Haluun kaiken heti nyt. Antakaa hordet takas?


SOS-taistelut ovat jopa nopeampi tapa EV-kouluttaa kuin viime sukupolven laumat (hordes). PokéRusin ja voimaesineen kanssa tarvitset vain 7 Poké-mannia yhden ominaisuuden maksimoimiseksi.

No jep, mutta pointti olikin se, että ilman pokérusia tai power itemeita EV-treenaus on hidasta jopa SOSilla. Ja hankippa nyt nopeasti kaikki mahdolliset power itemit, kun ei ole vielä kunnolla EV-koulutettuja poksuja ja sun tiimi ownataan sekunnin sadasosassa (vaikka mahdollisesti teen itsekin kuten sleepy). Pokérusinkin saaminen randomilla on aika arpapeliä.

Ite pistin Poke pelagoon EV treenautumaan ekat EV-treenattavat millä farmata Battle Puuta.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Illusions » 11.12.2016 19:22

Lisää matseja linkkailen. Lähinnä toi nyt siksi, koska niin hyvää työtä scarf Passimian onnistui tekemään lopussa.

Mitä iskuja suosittelisitte Type: Nullille? Omalla max HP ja max attack sekä iteminä Eviolite, obviously. Haluun kyllä pitää swords dancen sekä returnin, mutten osaa päättää mitkä kaks muuta iskua vois toimia hyvin.

Lisänä vielä mainittakoon random shiny Litten hype, en ollu ees breedaamassa shinyä, kun toi tupsahti.
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Daroc » 12.12.2016 23:46

Huhhuh, nyt on sitten shiny Type: Null hankittu ja aika päätön määrä resettejä siihen tarvittiinkin, nimittäin 2288.. ja tuo siis shiny charmin kanssa. Toisaalta sain shiny Mimikyun munasta numero 20 Masuda Methodilla ilman charmia, että kai nuo sitten jotenkin tasoittavat toisiaan...? *zzz*
3DS Friend Code: 1091-9140-3803
Daroc
 
Viestit: 16
Liittynyt: 12.06.2014 20:01

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja frost » 16.12.2016 01:14

Pakko sanoa, että tykkään siitä mihin suuntaan pokedex entryt ovat menneet.
Avatar
frost
 
Viestit: 547
Liittynyt: 03.11.2010 19:18

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Antagonisti » 19.12.2016 20:51

frost kirjoitti:Pakko sanoa, että tykkään siitä mihin suuntaan pokedex entryt ovat menneet.


Sinänsä aika koomista, miten vielä vähän aikaa koittivat paikkailla noita dex entryjä lapsiystävällisempään suuntaan. :D

Silver: Despite its short legs, it is quick at hunting Rattata.
SS: Despite its short legs, it is quick and likes to chase Rattata.

Mutta nyt otettiinkin sitten ihan vastakkainen linja: "Hei miten ois jos tää Toxapex jättäis jälkeensä Corsolan palasia?"
Ehkä vähän turhankin paljon edgeä omaan makuuni, mutta ainakin Pokémonien maailma vaikuttaa astetta enemmän oikealta ekosysteemiltä.
Antagonisti
 
Viestit: 1
Liittynyt: 12.12.2016 18:50

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja pikanoob » 24.12.2016 04:43

Millaisella tahdilla kilpailulliset tiimit edistyvät teillä?
Itse olen alkanut perehtymään VGC:hen, ja vaikka olen Smogonille tähän asti ollut uskollinen, tuntuu molempien metojen seuranta liian rankalta.
Konsolilla tiimi vielä rakenteilla, mutta showdownissa tullut jonkun verran pelailtua viime päivinä.
Avatar
pikanoob
 
Viestit: 185
Liittynyt: 24.12.2012 03:23

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 24.12.2016 20:56

Battle Royal battle spot tiimi on kyl kasassa.

VGC tiimi on suunnittelu ja testaus vaiheen läpi mennyt... Vielä pitäs kasata itse pelissä.
Singles tiiminä käy hyvin Battle Royal tiimikin toistaseks + Battle Tree otukset.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja deedee » 24.12.2016 21:47

IC Lontoota varten tuli rushattua vähän sitä sun tätä, että vähän on vaiheessa vielä! Hiljalleen *awesome*
deedee
 
Viestit: 70
Liittynyt: 13.01.2016 00:24

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 11.01.2017 13:13

https://daily.pokecommunity.com/2017/01 ... ndo-eshop/
Peleihin on tullut joitain bugeja korjaava päivitys, se on ladattavissa eShopista. Päivitys on pakollinen jos haluaa osallistua esim. global eventteihin tai turnauksiin.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Pokémon Sun & Pokémon Moon (yleinen ketju)

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 01.02.2017 20:29

https://daily.pokecommunity.com/2017/01 ... -sun-moon/
Global Linkiin on tullut pari uutta ominaisuutta. Ensimmäinen on mahdollisuus järjestää pieniä turnauksia kavereiden kanssa, tämä tosin kärsii rajallisista sääntövaihtoehdoista. Toinen on tiimien jakaminen QR-koodien avulla (Rental Teams), tästä on hyötyä harjoittelussa. Turnauksissa QR-koodilla ladatut tiimit ovat kuitenkin kiellettyjä, tosin identtisen tiimin haxaaminen on sen verran helppoa että en ihmettele jos jotkut pelaajat alkavat tehdä niin että vain lataavat hyvän tiimin ja haxaavat siitä kopion turnauksia varten.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Edellinen

Paluu Pokémon Sun & Moon ja Sword & Shield

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron