Nintendo Network (katso jos on ongelmia)

Kysymykset ja peliohjeet 7. ja 8. sukupolven peleistä (Sun, Moon, Ultra Sun ja Ultra Moon sekä Sword & Shield).

Valvoja: pikanoob

Re: Nintendo Wi-Fi Connection (katso jos on ongelmia)

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 24.09.2013 21:27

Karasu kirjoitti:
Mewtwolover kirjoitti:
Karasu kirjoitti:Hei! Olen taas yrittänyt saada wifiä toimimaan 3ds.Elisakoti boxi käytössä siihen tietääkseni käy, koska liian korkea salaus. Omistan myös tp link reittimen ja se se olisi mahd. asentaa jos tietäisin tarkemmin mitä yhteytttä pitäs asentaa.
Sitten olisi myös vaihtoehto läppärini laittaa jakajaksi
Eli jotain mahd. selkeä ohjetta tai linkkiä ohjeeseen .Yleensä onnistuu kun tietää edes vähän mitä tekee.

Tuo Elisan boxi ei käy juuri tuon liian korkean salauksen takia. Helpoimmalla pääset kun asennat tuon reitittimen boxin perään, sanotko reitittimesi mallin(lukee esim. manuaalin kannessa ja laitteen pohjassa), niin pystyn antamaan oikeat ohjeet. Voin jo nyt sanoa, että se on hiukan monimutkaisempaa kuin normaalisti, koska joudut WLAN-asetusten säätämisen lisäksi ottamaan reitittimestä DHCP:n pois päältä(Elisan boxi toimii kotiverkkosi DHCP-palvelimena). Salauksena kannattaa käyttää WPA:ta.

Malli on TL-WA801ND

Kiitoksia, tässä ohjeet:
1. Kytke reititin verkkokaapelilla koneeseesi
2. Kirjoita selaimen osoiteriville 192.168.1.254 päästäksesi reitittimen asetuksiin, käyttäjätunnus ja salasana on admin.
3. Klikkaa ruudun vasemmasta reunasta Wireless -> Wireless settings
4. Operation mode-kohdassa valitse Access Point ellei se ole oletuksena
5. SSID-kohtaan laita verkkosi nimi, tämän voit keksiä itse
6. Region-kohdassa valitse Finland(Suomi)
7. Klikkaa Save, ruutuun tulee kehoitus käynnistää reititin uudestaan, mutta älä tee sitä vielä.
8. Klikkaa ruudun oikeasta reunasta Wireless Security
9. Klikkaa WPA-PSK/WPA2-PSK
10. Version-kohdassa valitse WPA-PSK
11. PSK Password-kohtaan laita verkkosi salasana, tämän voit keksiä itse, hyvä salasana on vähintää 16 merkkiä pitkä ja sisältää isoja ja pieniä kirjaimia, numeroita sekä erikoismerkkejä(esim. +-merkki), voit luoda hyvän salasanan täällä. HUOM! Kirjoita salasana ehdottomasti ylös.
12. Klikkaa taas save, jälleen tulee kehoitus käynnistää reititin uudestaan, käynnistä laite uudelleen menemällä System tools -> Reboot ja klikkaamalla Reboot-painiketta.
13. Kirjaudu takaisin sisään.
14. Mene DHCP -> DHCP Settings
15. Laita DHCP Server -kohdassa täppä Disable-kohtaan
16. Klikkaa Save. DHCP:n pois kytkeminen ei vaadi laitteen uudelleenkäynnistystä.
17. Irrota reititin koneestasi ja kytke se elisan boxin perään.

Nyt sinulla pitäisi olla toimiva WLAN(Wi-Fi) 3DS:ää varten.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Nintendo Wi-Fi Connection (katso jos on ongelmia)

ViestiKirjoittaja Karasu » 25.09.2013 11:52

Mewtwolover kirjoitti:
Karasu kirjoitti:
Mewtwolover kirjoitti:
Karasu kirjoitti:Hei! Olen taas yrittänyt saada wifiä toimimaan 3ds.Elisakoti boxi käytössä siihen tietääkseni käy, koska liian korkea salaus. Omistan myös tp link reittimen ja se se olisi mahd. asentaa jos tietäisin tarkemmin mitä yhteytttä pitäs asentaa.
Sitten olisi myös vaihtoehto läppärini laittaa jakajaksi
Eli jotain mahd. selkeä ohjetta tai linkkiä ohjeeseen .Yleensä onnistuu kun tietää edes vähän mitä tekee.

Tuo Elisan boxi ei käy juuri tuon liian korkean salauksen takia. Helpoimmalla pääset kun asennat tuon reitittimen boxin perään, sanotko reitittimesi mallin(lukee esim. manuaalin kannessa ja laitteen pohjassa), niin pystyn antamaan oikeat ohjeet. Voin jo nyt sanoa, että se on hiukan monimutkaisempaa kuin normaalisti, koska joudut WLAN-asetusten säätämisen lisäksi ottamaan reitittimestä DHCP:n pois päältä(Elisan boxi toimii kotiverkkosi DHCP-palvelimena). Salauksena kannattaa käyttää WPA:ta.

Malli on TL-WA801ND

Kiitoksia, tässä ohjeet:
1. Kytke reititin verkkokaapelilla koneeseesi
2. Kirjoita selaimen osoiteriville 192.168.1.254 päästäksesi reitittimen asetuksiin, käyttäjätunnus ja salasana on admin.
3. Klikkaa ruudun vasemmasta reunasta Wireless -> Wireless settings
4. Operation mode-kohdassa valitse Access Point ellei se ole oletuksena
5. SSID-kohtaan laita verkkosi nimi, tämän voit keksiä itse
6. Region-kohdassa valitse Finland(Suomi)
7. Klikkaa Save, ruutuun tulee kehoitus käynnistää reititin uudestaan, mutta älä tee sitä vielä.
8. Klikkaa ruudun oikeasta reunasta Wireless Security
9. Klikkaa WPA-PSK/WPA2-PSK
10. Version-kohdassa valitse WPA-PSK
11. PSK Password-kohtaan laita verkkosi salasana, tämän voit keksiä itse, hyvä salasana on vähintää 16 merkkiä pitkä ja sisältää isoja ja pieniä kirjaimia, numeroita sekä erikoismerkkejä(esim. +-merkki), voit luoda hyvän salasanan täällä. HUOM! Kirjoita salasana ehdottomasti ylös.
12. Klikkaa taas save, jälleen tulee kehoitus käynnistää reititin uudestaan, käynnistä laite uudelleen menemällä System tools -> Reboot ja klikkaamalla Reboot-painiketta.
13. Kirjaudu takaisin sisään.
14. Mene DHCP -> DHCP Settings
15. Laita DHCP Server -kohdassa täppä Disable-kohtaan
16. Klikkaa Save. DHCP:n pois kytkeminen ei vaadi laitteen uudelleenkäynnistystä.
17. Irrota reititin koneestasi ja kytke se elisan boxin perään.

Nyt sinulla pitäisi olla toimiva WLAN(Wi-Fi) 3DS:ää varten.

Nyt kun olen laittanut manuallisesti tiedot ds niin saan Error Code 52101
3DS Friend Code: 1220-6896-2652
Pokemon Y Trainer ID:Izanami
Karasu
 
Viestit: 8
Liittynyt: 01.11.2010 14:15

Re: Nintendo Wi-Fi Connection (katso jos on ongelmia)

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 25.09.2013 16:48

Karasu kirjoitti:Nyt kun olen laittanut manuallisesti tiedot ds niin saan Error Code 52101

Tuo johtuu IP-osoiteongelmasta, koneellasi on sama IP kuin 3DS:llä. Voit kokeilla kytkeä reitittimen asetuksista DHCP:n päälle(noudata edellisen viestini ohjeita kohdasta 13 eteenpäin, mutta laita täppä DHCP Server -kohdassa enable-kohtaan ja käynnistä reititin uudelleen kohdan 12 ohjeiden mukaan), nyt 3DS saattaa toimia kun laitat sen asetuksissa DHCP Server -kohtaan reitittimen IP:n(192.168.1.254), niin se hakee IP:n reitittimeltä, eikä Elisan boxin DHCP pääse aiheuttamaan häiriötä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Nintendo Wi-Fi Connection (katso jos on ongelmia)

ViestiKirjoittaja Delphox » 16.10.2013 21:16

Pystyykö älypuhelimen nettiä jakamalla (muuttuu WLANiksi) käyttämään Wi-Fiä? Kun yritän käyttää sitä niin Wi-Fiin yhdistäessä yhteyspykälät ovat aluksi täysillä mutta sitten menevät vähän ajan päästä punaiseksi, nollaan. Yritin 3DS:n Internet-asetuksia plärätä mutta siellä kysyttiin mm. modeemin jotain tietoja, ja kun puhelin ei ole modeemi niin en voi niitä tietoja täyttää. Osaako kukaan auttaa? En oo kovin hyvä tällasissa asioissa :D
Delphox
 
Viestit: 2
Liittynyt: 16.10.2013 16:29

Re: Nintendo Wi-Fi Connection (katso jos on ongelmia)

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 18.10.2013 00:44

Delphox kirjoitti:Pystyykö älypuhelimen nettiä jakamalla (muuttuu WLANiksi) käyttämään Wi-Fiä?

Ei pysty, koska tuo WLAN on väärän tyyppinen, sillä älypuhelimessa ei ole DHCP:tä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Nintendo Wi-Fi Connection (katso jos on ongelmia)

ViestiKirjoittaja Delphox » 21.10.2013 12:46

Mewtwolover kirjoitti:
Delphox kirjoitti:Pystyykö älypuhelimen nettiä jakamalla (muuttuu WLANiksi) käyttämään Wi-Fiä?

Ei pysty, koska tuo WLAN on väärän tyyppinen, sillä älypuhelimessa ei ole DHCP:tä.


Huomasin että X:n ja Y:n pelikannessa ei ole Wi-Fi tarraa vai mikä se on ja näissä peleissä voin käyttää puhelimen WLANia toimivasti, iloinen yllätys!
Delphox
 
Viestit: 2
Liittynyt: 16.10.2013 16:29

Re: Nintendo Wi-Fi Connection (katso jos on ongelmia)

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 21.10.2013 12:55

Delphox kirjoitti:Huomasin että X:n ja Y:n pelikannessa ei ole Wi-Fi tarraa vai mikä se on ja näissä peleissä voin käyttää puhelimen WLANia toimivasti, iloinen yllätys!

Hienoa, noissa on näköjään kehittyneemmät Wi-Fi -ominaisuudet kuin vanhemmissa peleissä, Nintendo alkaa olla jo lähellä nykyaikaa noissa Wi-Fi -jutuissa. Vielä jos ne tukevat WPA2-salausta, niin todella hyvä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Nintendo Network (katso jos on ongelmia)

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 01.12.2016 18:29

Päivitin aloitusviestin ajan tasalle ja siirsin tämän Sun & Moon -alueelle.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Edellinen

Paluu Pokémon Sun & Moon ja Sword & Shield

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron