Pokemon-Anime Suomessa

Yleistä Pokémon-keskustelua (suosikit, anime, manga, oheistuottet, ...)

Re: Pokemon-Anime Suomessa

ViestiKirjoittaja WeohNatai » 28.08.2011 17:14

Jos en väärin katsonut niin siis Juniorilla palataan taas siihen ma-to 1 jakso päivässä -vauhtiin ja lauantaina ja sunnuntaina tuleee kahden jaksoa päivässä uusintoina nuo. Taisipa myös olla, että ensi lauantaina tulee 11. leffakin siinä iltapäivällä mtv3:lta. Hehheh, kun ne pistää puuta pönttöön :3
YouTubeni
Mainostan turinoitani <-- Lukekaa, ihmiset!
WeohNatai

(: Stüldt håjt! :)

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 29.08.2011 00:40

Tuli äsken katsottua japsiversiona tuo 13. elokuva. Zorualle tuli repeiltyä moneen otteeseen, varsinkin se oli hauskaa kun se otti Dawnin hahmon, eikä Dawn tykännyt siitä. Kodai meni heittämällä toiseksi vihatuimmat hahmot-listallani, sen verran paljon aloin vihaamaan häntä kun hän kiusasi Zoroarkia ja varsinkin Zoruaa. Löytyisipä jostain Kodai-sprite, niin...(pääni on täynnä sarjisideoita). Shinyt legukoirat olivat hienoja. Eniten muuten repesin leffan aikana Kodain tietokoneen salasanalle, on se Kodai melko n00b. Kaikenkaikkiaan se oli ihan hyvä leffa, suosittelen. *1* *1* *1* *1*
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Mewtwolover
Pr00-nörtti

(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

ViestiKirjoittaja Porkabu » 29.08.2011 17:45

No niin nyt kun on mökiltä ja flunssan kourista selvitty kirjoittelenpa tänne jotain.

Ihan ok jakso oli. Itse tosin odotan suuremmalla mielenkiinnolla seuraava jaksoa ja Tepigin ensi esiintymistä.

Jotenkin ihmetytti tuo kohta jossa ne villi poket joutuu veden ympäröimäksi.
Joukossa oli Pidoveja, miksei ne lentänyt heti pois?
Tai siis oliko niiden ihan pakko odottaa siihen asti että ne Sandilet tekee sen sillan. XD
No ehkä ne vaan oli huolissaan muista pokeista eikä halunnut lähteä ennen kuin ne näki että muut villi poket pääsee turvaan

Mut kyl toi Sandile jolla on aurinkolasit on aika siisti. Mulla on sellainen fiilis että Ash nappaa sen vielä joku päivä :)

Täytyy itsekin hankkia toi uusin poke leffa. Sen verran tykkäsin japsiversiosta että haluan nähdä suomeksi. Huomenna lähden sitä metsästelemän!
You can buy everything but "love," "friendship" and "exp points".
Porkabu

(: Olen aiina valmiina pokemon otteluun!

ViestiKirjoittaja Hikaru » 02.09.2011 19:22

Ihan vasta eilen Afurekon blogissa oli Sari Moilasen haastattelu, jossa hän kertoo dubbaustyöstään vuosien varrella. Kannattaa lukea! http://afureko.wordpress.com/2011/09/01/loopissa-mina-valitsen-sinut/

EDIT: Äh, wait a minute. Taas tuli tämä ääkkösongelma. Yritän nyt korjata ite...
EDIT2: Voi ku olen tyhmä, laitoin alleviivauskoodin!
Viimeksi muokannut Hikaru päivämäärä 02.09.2011 19:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Hikaru

(: Fabulous! :)

ViestiKirjoittaja Hero » 02.09.2011 19:28

Mewtwolover kirjoitti:Tuli äsken katsottua japsiversiona tuo 13. elokuva. Zorualle tuli repeiltyä moneen otteeseen, varsinkin se oli hauskaa kun se otti Dawnin hahmon, eikä Dawn tykännyt siitä. Kodai meni heittämällä toiseksi vihatuimmat hahmot-listallani, sen verran paljon aloin vihaamaan häntä kun hän kiusasi Zoroarkia ja varsinkin Zoruaa. Löytyisipä jostain Kodai-sprite, niin...(pääni on täynnä sarjisideoita). Shinyt legukoirat olivat hienoja. Eniten muuten repesin leffan aikana Kodain tietokoneen salasanalle, on se Kodai melko n00b. Kaikenkaikkiaan se oli ihan hyvä leffa, suosittelen.

Anteeksi herra, mutta olet väärässä mielipiteesi kanssa.
Joko olet oikeasti pesunkestävä turristi ällöttävien sarjakuviesi kanssa, tai olet vain menettänyt näkösi. Zoroark-leffan laatu hipoo Jirachi-leffan tasoa.
Enkä näe mitään hauskaa jossain Zoruassa, joka muuntautuu samanlailla kuin Dittokin - hah!
Koko leffahan oli muutenkin täysi vitsi typerien turrien ja fanservicen kanssa. Hei haloo?
Parempiakin on nähty.
Kuva
Hero

ViestiKirjoittaja Doragon » 02.09.2011 20:17

Hikaru kirjoitti:Ihan vasta eilen Afurekon blogissa oli Sari Moilasen haastattelu, jossa hän kertoo dubbaustyöstään vuosien varrella. Kannattaa lukea! http://afureko.wordpress.com/2011/09/01/loopissa-mina-valitsen-sinut/

EDIT: Äh, wait a minute. Taas tuli tämä ääkkösongelma. Yritän nyt korjata ite...
EDIT2: Voi ku olen tyhmä, laitoin alleviivauskoodin!

Vaude, tuo oli todella kiinnostavaa luettavaa! Olen aina halunnut tietää, mitä mieltä Moilanen on roolisuorituksestaan Ashinä. Huomasin myös maininnan, että hän on ääninäytellyt sarjassa Kit vs. Kat. Sarjahan ainakin tuli viikonloppuisin tässä joku aika sitten MTV3:lta ja satuinpa hieman katsomaan, ja sitä katsellessa tuli tunne "ei perhana, toihan kuulostaa ihan Sari Moilaselta!". Korvani eivät siis valehdelleetkaan! :D

Huu, huomenna tulee oikein paketti Pokémonia: The Battle Club and Tepig's Choice sekä Taivassoturi.
Ääripositiivi Pokémonfriikki höpöttämässä kuinka tämä rakastaa kaikkea.
Doragon

(: Minne kiire

ViestiKirjoittaja Faith » 07.09.2011 11:29

Huh, tulipas nyt sitten katsottua tuo Zoroark leffa ja kyllä tykkäsin! <3 en olisi uskonut että alan itkeä, mutta kyllä sitä kyynel tirahti tuossa loppupuolella, Zoroarkista tuli joku NIIN yksi lempparipokéistani ♥ juoni oli kiva ja Celebin esiintyminen oli tosi hauska lisä elokuvaan, en ole aikaisemmin juurikaan välittänyt kyseisestä pokémonista, mutta tässä elokuvassa tuo pikku pörriäinen oli kyllä soma ilmestys ♥ Elokuvan katsoin suomidubeilla ja kyllähän ne toimivat aika kivasti, ainoa mikä kyllä jäi harmittamaan, oli se että lopputeksteissä pyörivä biisi oli ruotsiksi... pikkuisen leuka loksahti auki myös siinä kohdassa kun ruudulle ilmestyivät shiny versiot Suicunesta, Enteistä ja Raikousta, olisin ehkä toivonut tälle kolmikolle hieman isompaa osaa elokuvassa? Nojaa, ehkä toisaalta ihan hyvä ettei elokuvaan oltu tungettu liikaa kaikkea :3

Kodai meni heittämällä toiseksi vihatuimmat hahmot-listallani, sen verran paljon aloin vihaamaan häntä kun hän kiusasi Zoroarkia ja varsinkin Zoruaa.

Täysin samaa mieltä! Ihan jo alkumetreillä rupesi niin tympäisemään kyseinen äijä, että! Samalla tavalla inhokki kuin kakkoselokuvan keräilijä, HYI!

No, nyt työkkäri kutsuu, gotta go~
Löydä Faith!
Twitter | Blogger | deviantART | tumblr

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley
"Nyt ei auta kuin pitää hymy huulilla ja puuteri poskilla!" -Harley

Faith

ViestiKirjoittaja Zino » 10.09.2011 10:58

Cilanin ääni kelpaa, mmm<3
Eka se kuulosti vähän tavalliselta ja.. noh, jotenkin liian aikuismaiselta,
mutta viimeistään siinä vaiheessa kun hän innostui kunnolla, oliko se nyt Pikachusta, ääni oli kyllä ihan kultaa! :'D
Oli vaan niin outoo kun kaikki sanoo sitä Cilaniksi, olen jotenkin niin tottunu Dento -nimeen.
Zino

ViestiKirjoittaja Faith » 10.09.2011 12:52

Voi nyt angst. Onko kellään muulla minun lisäkseni Katsomon kanssa ongelmia? Haluaisin kovasti katsoa sieltä tämän ja viimen viikon pokémonjaksot, mutta kun painan jaksosta, sivu vain päivittyy, eikä mitään tapahdu. Kokelin jotain toista ohjelmaa toistaa ja se kyllä toimi :(
Löydä Faith!

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley

Faith

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 10.09.2011 14:08

Faith kirjoitti:Voi nyt angst. Onko kellään muulla minun lisäkseni Katsomon kanssa ongelmia? Haluaisin kovasti katsoa sieltä tämän ja viimen viikon pokémonjaksot, mutta kun painan jaksosta, sivu vain päivittyy, eikä mitään tapahdu. Kokelin jotain toista ohjelmaa toistaa ja se kyllä toimi

Minulla on sama juttu kun yritän katsoa sitä jaksoa.
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Mewtwolover
Pr00-nörtti

ViestiKirjoittaja Faith » 10.09.2011 14:12

No hyvä tietää etten ole ainoa jolla kyseinen ongelma on. Lähetin Katsomon tekniseen tukeen sähköpostia asiasta, mutta vastausta saa odotella ainakin maanantaille asti, viikonloppuisin kun tuo tuki ei ole auki. Tyhmää että muut ohjelmat toimivat mutt pokémon ei :/
Löydä Faith!

Faith

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 10.09.2011 14:16

Faith kirjoitti:

No hyvä tietää etten ole ainoa jolla kyseinen ongelma on. Lähetin Katsomon tekniseen tukeen sähköpostia asiasta, mutta vastausta saa odotella ainakin maanantaille asti, viikonloppuisin kun tuo tuki ei ole auki. Tyhmää että muut ohjelmat toimivat mutt pokémon ei :/

Voit kokeilla toistaa itse videostreamin VLC playerilla avaamalla komentorivin ja kirjoittamalla sinne:
Koodi: Valitse kaikki
vlc http://www.katsomo.fi/?progId=77251

Tuossa uusimman jakson osoite. Tuo toimii jos vika on katsomon nettisivuilla, ei itse videostreamissa.
Kuva
Mewtwolover
Pr00-nörtti

ViestiKirjoittaja Faith » 10.09.2011 14:19

Tänks, täytyy kokeilla tuota vielä myöhemmin tänään (: ♥
Löydä Faith!

Faith

ViestiKirjoittaja Flyffel » 10.09.2011 15:22

Mewtwolover kirjoitti:Voit kokeilla toistaa itse videostreamin VLC playerilla avaamalla komentorivin ja kirjoittamalla sinne:

Tuossa uusimman jakson osoite. Tuo toimii jos vika on katsomon nettisivuilla, ei itse videostreamissa.

Kokeilin ja se toimi, mutta kuva bugasi välillä ja jossain vaiheessa kuva jäi jälkeen äänestä.
Flyffel

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 10.09.2011 17:51

Keltainen Rayquaza kirjoitti:
Mewtwolover kirjoitti:Voit kokeilla toistaa itse videostreamin VLC playerilla avaamalla komentorivin ja kirjoittamalla sinne:

Kokeilin ja se toimi, mutta kuva bugasi välillä ja jossain vaiheessa kuva jäi jälkeen äänestä.

Tuo johtuu luultavasti hitaasta/ruuhkaisesta netistä. En ole itse tuollaiseen törmännyt.
Kuva
Mewtwolover
Pr00-nörtti

ViestiKirjoittaja Rayquick » 11.09.2011 17:32

Meillä katsomo ei toimi lainkaan. 2 jaksoa on jäänyt katsomatta ja nyt ottaa pattiin kun niitä ei voi katsoa!
I'm not back... I'm just passing through.
Rayquick

(: Silimitön voima! :)

ViestiKirjoittaja Faith » 11.09.2011 17:40

^ minullakaan ei toimi vieläkään ja täysin sama tilanne. Sain vastauksen katsomosta:

Video toimii ihan normaalisti eikä siitä löytynyt mitään ongelmia.

Onko koneellasi silverlightin suojatun sisällön toisto sallittuna?

Paina videokuvan päällä hiiren oikeaa painiketta -> Valitse Silverlight -> Toisto välilehti (eng. Playback) -> Varmista, että ruksi on paikallaan kohdassa ''Salli suojatun sisällön toistoon vaadittavien sovellusosien lataaminen ja päivitykset'' (Enable download and updates).

normaalisti in my peba! Nuo ohjeet eivät myöskään auttaneet mitään, vaikka kokeilin niiden mukaan toimia. Täytyy vielä kokeilla tuota Mewtwoloverin keinoa, koska eilen en ehtinytkään, mutta olisi kivaa jos katsomossakin tekisivät asialle jotain...
Löydä Faith!

Faith

ViestiKirjoittaja Meron » 17.09.2011 17:29

Minulla ongelma korjaantui kun avasin sivun Internet Explolerilla.
Meron

ViestiKirjoittaja *Jirachi* » 21.09.2011 18:13

Mm. CDon, Film Town jne. on ilmoittanut, että Pokémon-elokuvat 10~12 saapuvat DVD:lle 5.10 aivan kuten muissakin pohjoismaissa. Hinta on hieman alhaisempi kuin leffassa 13, 9~10e/kpl.
Mielenkiintoista on se, että ainakin toistaiseksi leffan kieliksi on listattu vain ruotsi ja englanti [: D silti DVD:eissä on suomalaiset kannet, joten eiköhän se suomi sieltä myös löydy - ellei Universal ole taas lahjakkaasti sählännyt] DVD:eiden näyttelijäksi on myös mainittu Rica Matsumoto, mutta tuskinpa kiekolta japsiversiota löytyy.
Myös toinen mielenkiintoinen seikka - ainakin pohjoismaiset DVD:t ovat halunneet kansikuvissaan nimenomaan keskittyä siinä esiintyviin pokémoneihin, sillä kansikuvat on rajattu niin, että vain leffassa olevat pääpokémonit ovat sen kannessa [toisin kuin jenkkiversiossa, jossa on myös tuttuun tapaan ihmisporukka kannessa]:
http://www.filmtown.fi/elokuvat?title=p ... isplay=all

Ja nämä julkaisut vahvistavat, että Giratina & Taivassoturi on 11.leffan oikea nimi, maikkarilla siis oli vain oma variaationsa nimestä.

Saa nähdä kuulemmeko leffoissa 11 ja 12 loppubiisejä suomeksi : D Kymppiinhän sekä alku- että loppubiisi jätettiin vielä enkuksi.

EDIT:
Muutamia mielenkiintoisia juttuja:
Kannet isompana täältä:
http://www.discshopkids.fi/elokuvat/dvd/tulevat
Ensinäkin:
Leffan suomenkielinen nimi: [esim. 11.pokéleffa]
Gekijô ban poketto monsutâ: Daiyamondo & Pâru - Giratina to sora no hanataba Sheimin
Hienoja kirjoitusvirheitä, ja juu, tuohan on ihan selvää suomea : D
Sitten, katsokaapa 11.leffan kantta.
Kyllä siinä lukee Giratina ja SKY WARRIOR. Toivottavasti tuo on vain promokansi.
Lisäksi näyttelijäkaartissa mainitaan vain englannin- ja japaninkielisiä näyttelijöitä. Jes.

Sitten iloisia uutisia 13.pokémonelokuvasta, joka on menestynyt suorastaan yllättävän hyvin:
Leffa on nimittäin päässyt ainakin Anttilassa Top20-listalle, tällä viikolla se on sijalla 19. [aiemmalla viikolla sijalla 15.] se on siis ollut jo pian kuukauden Top20:ssa. Pokémon ei todellakaan ole kuollut täällä! ;3 Saa nähdä miten leffat 10~12 pärjäävät.
Jirachi's Wish
~> [Sivusto, historia] Make a Wish ~10 years ago~
*Jirachi*

ViestiKirjoittaja JayEm » 22.09.2011 09:17

Eiköhän tuo DP-trilogia tule hankittua, jo pelkkä 10. sen takia koska Rise Of Darkrai oli mielestäni hyvä, ja digiboxilla on tallessa vieläkin Giratina ja taivassoturi (vai mikä ikinä olikaan), koska sekin oli hieno. 13. Leffaa en ole vieläkään nähnyt, pitänee vissiin se DVDllä hankkia. Olikos siinä nyt sitten enkku mahdollinen kieli?
JayEm

(: I used to be a league leader, but then I forgot how

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen Pokémon-keskustelu