Pokemon-Anime Suomessa

Yleistä Pokémon-keskustelua (suosikit, anime, manga, oheistuottet, ...)

Re: Pokemon-Anime Suomessa

ViestiKirjoittaja *Jirachi* » 22.09.2011 15:24

JayEm kirjoitti:Eiköhän tuo DP-trilogia tule hankittua, jo pelkkä 10. sen takia koska Rise Of Darkrai oli mielestäni hyvä, ja digiboxilla on tallessa vieläkin Giratina ja taivassoturi (vai mikä ikinä olikaan), koska sekin oli hieno. 13. Leffaa en ole vieläkään nähnyt, pitänee vissiin se DVDllä hankkia. Olikos siinä nyt sitten enkku mahdollinen kieli?

Joo, enkkudubbauksen lisäksi tarjolla [totta kai] suomi ja norja sekä ruotsi.
Jirachi's Wish
~> [Sivusto, historia] Make a Wish ~10 years ago~
*Jirachi*

ViestiKirjoittaja Doragon » 24.09.2011 18:12

Tämänpäiväisen jakson alussa, kun Iris lähti ja sanoi "haen meille ruokaa" ajattelin että kohta se raahaa sieltä jonkun Bouffalantin raadon tai jotain...tiesin kyllä, että se haki hedelmiä, mutta silti. =P
Ääripositiivi Pokémonfriikki höpöttämässä kuinka tämä rakastaa kaikkea.
Doragon

(: Minne kiire

ViestiKirjoittaja Faith » 24.09.2011 20:44

^ repesin, kiitos Doragon :''D itse tykkäsin tosi paljon tämän päivän jaksosta ja sain itse suhteellisen hyvät naurut Ashin tarzan flengailusta kun tämä jahtasi Snivya, se oli jotenkin vaan niin koomisen näköistä! Puhumattakaan siitä kun Iris ja Cilan olettivat Ashin fiksusti itse tajunneen, ettei Attract tehoa Pidoveen koska Pidove on tyttö, ja sitten tuli Ashin huomautus: "kappas, Pidove on tyttö! Hyvä säkä" *awesome* oivoi, en ole aikoihin tainnut revetä pokémonissa millekään kohdalle noin pahasti, vaikka olihan tuokin ennalta-arvattavissa, ettei Ash sitä itse tiennyt, silti se toimi, oivoi :'D

Cilan vaikuttaa muuten aivan ihanalta ja diggailen tämän ääninäyttelijästä kovasti ♥ Brockin naistenmies touhuihin meni tosi nopeasti maku aikanaan, mutta Cilanissa vaikuttaa jotenkin olevan hitusen enemmän sisältöä kuin Brockissa, että voisin jopa kuvitella ajan mittaa ihastuvani viherhapseen~ mutta kyllä minä silti haikailen ja toivon kovasti, että N nähtäisiin animessa joskus, vaikka epävarmalta ja huonolta kyllä sen suhteen näyttää...

Iris sen sijaan ärsyttää minua joka jaksossa enemmän ja enemmän. May ja Dawn olivat molemmat ihan siedettäviä tapauksia, Mistystä en koskaan tykännyt ja Iris vaikuttaa nyt menevän aikalailla samalle viivalle porkkanatukan kanssa. Mutta Axew on kyllä söppänä, että jotain katselemisen arvoista on niissä Irisinkin esiintymisissä :'P seuraavaa jaksoa odotellessa! ♥
Löydä Faith!
Twitter | Blogger | deviantART | tumblr

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley
"Nyt ei auta kuin pitää hymy huulilla ja puuteri poskilla!" -Harley

Faith

ViestiKirjoittaja Doragon » 24.09.2011 22:07

Faith kirjoitti:^ repesin, kiitos Doragon :''D itse tykkäsin tosi paljon tämän päivän jaksosta ja sain itse suhteellisen hyvät naurut Ashin tarzan flengailusta kun tämä jahtasi Snivya, se oli jotenkin vaan niin koomisen näköistä! Puhumattakaan siitä kun Iris ja Cilan olettivat Ashin fiksusti itse tajunneen, ettei Attract tehoa Pidoveen koska Pidove on tyttö, ja sitten tuli Ashin huomautus: "kappas, Pidove on tyttö! Hyvä säkä" oivoi, en ole aikoihin tainnut revetä pokémonissa millekään kohdalle noin pahasti, vaikka olihan tuokin ennalta-arvattavissa, ettei Ash sitä itse tiennyt, silti se toimi, oivoi :'D

Itseltä pääsi kauheat naurut tuossa "Ai Pidove onkin tyttö? Kävipä säkä"-kohdassa, vaikka olenkin nähnyt sen japaniksi ja englanniksi aikaisemmin. Se on vaan niin hauskaa, kun musiikki stoppaa siinä kohtaa ja ainakin enkkuversiossa Iris kuulosti sopivan sarkastiselta. :D

Faith kirjoitti:Iris sen sijaan ärsyttää minua joka jaksossa enemmän ja enemmän. May ja Dawn olivat molemmat ihan siedettäviä tapauksia, Mistystä en koskaan tykännyt ja Iris vaikuttaa nyt menevän aikalailla samalle viivalle porkkanatukan kanssa. Mutta Axew on kyllä söppänä, että jotain katselemisen arvoista on niissä Irisinkin esiintymisissä :'P seuraavaa jaksoa odotellessa! ♥

Itse diggaan kaikista Ashin matkaseurana olevista tytöistä eniten Iriksestä. Tällä on todella mahtavan Pokémon, joka nähdään Suomen episodeissa kahden viikon kuluttua...odotan sitä innolla!
Iris kuuluu suosikkeihini myös senkin takia, että se on ainoa hahmo koko sarjassa joka on puheillaan saanut meikän itkemään. Ihan tosi. Sitä jaksoa tosin saa odottaa Suomeen aika pitkään, kun se vasta viime viikolla tuli jenkeissä ulos. Voin odottaa suomenkielisenkin version saavan meikän silmät vetisiksi, kun enkkuversiokin siinä onnistui...

Ensi viikon jakson voisi melkein jättää katsomatta, kun kyseessä on filleri.
Doragon

ViestiKirjoittaja Riolucario » 24.09.2011 22:16

Aloitin taas Pokémonin katsomisen, ja katsoin juuri äsken viime- ja tämän viikon Pokémon-jaksot. Viime viikon jakso oli ihan hyvä, joskaan en aivan heti tajunnut mitä oli tapahtunut ja missä oltiin. Onneksi tämä on vielä melko alussa, kun oli vasta ensimmäinen sali. :) Tämän aamun jakso taas oli melko surkea, kun keskittyi kokonaan Snivyn nappaamiseen. Mutta hauskaa alkaa taas Pokémonia katsomaan.
Riolucario

(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

ViestiKirjoittaja JayEm » 27.09.2011 11:59

Ainoa oikeasti paha asia mitä voin sanoa B&Wn Suomi-dubista on:
Iriksella on ärsyttävin ääni, mitä olen TVn Pokémon-dubeista kuullut. Varsinkin kun hän jatkuvasti jankkaa "Ash on vielä pikkulapsi", vaikka itse kuulostaa siltä ihanalta naapurin kakaralta joka röllää sinulle koska se saa siitä jotain ihme tyytyväisyyden tunnetta. Ellen tietäisi paremmin niin sanoisin että Iriksellä on joku kompleksi.
JayEm

(: I used to be a league leader, but then I forgot how

ViestiKirjoittaja D4rk3r » 27.09.2011 20:22

Itse kyllä nauratti tuossa Munnajaksossa (Dreams by the yard full, en muista enää nimee) Tuo kohta kun oshawott on pansagea vastaan ja kun oshawott taisi hypätä tai jotain (?) ja Iris huutaa "Eikä!" ja Axew sanoo "Joo!". Ja sitten tuossa "Pidove onkin tyttö, kävipä säkä!" kohdassa kanssa.
guys this is teh urn

3DS FC: 3282 - 1957 - 8960

D4rk3r

(: Yo.

ViestiKirjoittaja *Jirachi* » 27.09.2011 20:42

JayEm kirjoitti:Ainoa oikeasti paha asia mitä voin sanoa B&Wn Suomi-dubista on:
Iriksella on ärsyttävin ääni, mitä olen TVn Pokémon-dubeista kuullut. Varsinkin kun hän jatkuvasti jankkaa "Ash on vielä pikkulapsi", vaikka itse kuulostaa siltä ihanalta naapurin kakaralta joka röllää sinulle koska se saa siitä jotain ihme tyytyväisyyden tunnetta. Ellen tietäisi paremmin niin sanoisin että Iriksellä on joku kompleksi.

Joo, musta Iriksellä on sopiva ääni, mutten oikein pidä hänen luonteestaan :/ Hän on liian samanlainen huomauttelija kuin Misty Kantossa [en tykännyt hänestäkään]. Toivottavasti hän lopettaisi tuon jossain vaiheessa!! >__<
Jirachi's Wish
*Jirachi*

ViestiKirjoittaja Riolucario » 29.09.2011 15:01

*Jirachi* kirjoitti:
JayEm kirjoitti:Ainoa oikeasti paha asia mitä voin sanoa B&Wn Suomi-dubista on:

Joo, musta Iriksellä on sopiva ääni, mutten oikein pidä hänen luonteestaan :/ Hän on liian samanlainen huomauttelija kuin Misty Kantossa [en tykännyt hänestäkään]. Toivottavasti hän lopettaisi tuon jossain vaiheessa!! >__<

Minusta taas on hauskaa, kun on mukana tuollainen ärsyttävä tyyppi. :D Juu, dubit on tosiaan ihan laadukkaat, mutta kuuluuko konstaapeli Jennyn ja sen "tohtorin", joka oli siinä toisiksi uusimmassa jaksossa, puhe kuulostaa jotenkin oudolta. Onko se tarkoituksellista?
Riolucario

(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

ViestiKirjoittaja Doragon » 08.10.2011 16:39

EXCADRILL!

Tätä jaksoa olen odottanutkin Suomeksi. En nyt vain Excadrillin takia, vaan kiinnostuksesta miten "Dragon Sneeze" ollaan käännetty...pettymykseni se oli jätetty enkuksi. Ei muuten, mutta kuinka moni alle 8-vuotias osaa enkkua niin hyvin, että ymmärtää vitsin? *roll*
Doragon

ViestiKirjoittaja Hikaru » 08.10.2011 17:09

Doragon kirjoitti:EXCADRILL!

Tätä jaksoa olen odottanutkin Suomeksi. En nyt vain Excadrillin takia, vaan kiinnostuksesta miten "Dragon Sneeze" ollaan käännetty...pettymykseni se oli jätetty enkuksi. Ei muuten, mutta kuinka moni alle 8-vuotias osaa enkkua niin hyvin, että ymmärtää vitsin?

Hyökkäykset ovat englanniksi, joten mielestäni on ihan loogista että Sneezekin on. Ja Irishan sanoi heti perään, ettei se ole mikään aivastus. Joten jos ovat tarkkoja, niin kyllä huomaavat ja osaavat päätellä että Sneeze voisi olla yhtä kuin aivastus. Mielestäni se ei hyökkästen vieraskielisyydestä johtuen olisi edes toiminut suomeksi.

Tykkään muuten Cilanin äänestä todella todella paljon, vaikka onkin aika erilainen kuin Miyano. Suomenkielinen ääni nimittäin sopii todella hyvin hahmolle ja tyyppi osaa vieläpä näytellä. Cilanin hyvä ääni kompensoikin Iriksen melko huonoa ääntä. Silloin kun Iris puhuu normaalisti ei ole mitään ongelmaa, mutta sitten kun hän alkaa huutamaan niin suomalaisen ääninäyttelijän suoritus alkaa tuntua korvissa. Ja vieläkin häiritsee tämä "Olen intona" -sanominen. Ei se ole suomea! Kumpa kääntäjä uskaltaisi ottaa edes sen verran vapauksia että saisi repliikeistä amerikkaa jäjittelemättömiä sujuvia käännöksiä.

Ja jostain syystä muuten pidin Iriksen kylän vanhimman äänestä tosi paljon. Se ei ollut se sama mummoääni joka on ollut edellisillä kausilla sivuhahmoilla, eihän?
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Hikaru

(: Fabulous! :)

ViestiKirjoittaja LefaLefa » 19.10.2011 21:15

En jaksanut tarkemmin alkaa selaamaan ketjua, mutta noissa "vastikään" Suomessa julkaistuissa uusimmissa DVD-leffoissa (10-13) kaikista löytyy suomi dubit? Ei kiinnostaisi alkaa katselemaan noita selvittääkseen asian, vaan "hyllyyn muoveissa" -tyylillä ennemminkin liikkeellä.
LefaLefa

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 19.10.2011 22:58

LefaLefa kirjoitti:En jaksanut tarkemmin alkaa selaamaan ketjua, mutta noissa "vastikään" Suomessa julkaistuissa uusimmissa DVD-leffoissa (10-13) kaikista löytyy suomi dubit?

Kyllä löytyy, se olisikin jo pieni ihme jos sitä ei olisi jossain noista DVD-leffoista.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Mewtwolover
Pr00-nörtti

(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

ViestiKirjoittaja crazyraichu » 24.10.2011 15:49

Mikä/mones jakso tuli viime lauantaina?
Biancan debyyttijaksoa odotellessa.. *enkeli*
3DS FC: 4682-8552-4571
PSN: RenataKills
crazyraichu

(: HOENN REMAKET OHMYFGOD

ViestiKirjoittaja Faith » 24.10.2011 16:11

Bulbapedian mukaan Bianca debytoi jaksossa 13. En ole ihan varma montako jaksoa meillä Suomessa ollaan nyt kyseistä kautta katsottu? 6, 7 vai enemmänkin? En ole tullut laskeneeksi, mutta jotain tuota luokkaa veikkasin.

Itse repesin kohtalaisen tehokkaasti viimelauantain jaksossa kun Iris sanoi Dwebbleä käveleväksi korvapuustiksi :'D hatunnosto kääntäjille tästä, kyllä nauratti hyvän aikaa tämä ilmaisu, ihana ♥ tykkäsin myös Cilanista ihan kamalasti tässä jaksossa ja herrasta on hyvää vauhtia tulossa yksi suosikki hahmoistani pokémon-animessa ikinä. Oli jotenkin hurjan hellyyttävä kohtaus kun pikku Dwebble oli huolissaan Pansagen voinnista ja Cilan heräsi lohduttelemaan että ei hätää. Jotenkin herttainen jakso kokonaisuudessaan, tykkäilin~
Viimeksi muokannut Faith päivämäärä 24.10.2011 16:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Löydä Faith!

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley

Faith

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 24.10.2011 16:14

crazyraichu kirjoitti:Mikä/mones jakso tuli viime lauantaina?
Biancan debyyttijaksoa odotellessa..

Faith kirjoitti:Bulpapedian mukaan Bianca debytoi jaksossa 13. En ole ihan varma montako jaksoa meillä Suomessa ollaan nyt kyseistä kautta katsottu? 6, 7 vai enemmänkin? En ole tullut laskeneeksi, mutta jotain tuota luokkaa veikkasin.

Viime lauantain jakso oli 11. jakso, joten näemme Biancan jo 2 viikon päästä. :D
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Mewtwolover
Pr00-nörtti

(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

ViestiKirjoittaja Eduboy94 » 06.11.2011 10:56

Eieieieieiei!! Biancan ääni on ihan hirveä. T_T
Eduboy94

ViestiKirjoittaja Rayquick » 06.11.2011 11:41

Minusta se sopi täydellisesti. Parempaa en olisi odottanut.
I'm not back... I'm just passing through.
Rayquick

(: Silimitön voima! :)

ViestiKirjoittaja Faith » 06.11.2011 14:05

Minusta Biancan ääni ja Bianca itse ovat animessa tosi lutuisia! ♥ Yleensä kartan tuollaisia hahmoja kuin kissa kuumaa puuroa, mutta animessa jotenkin pidin hänestä valtavasti ja toivon että hänet tullaan jatkossakin näkemään, ehkä useampaankin otteeseen? Tietenkin joissain kohdissa Bianca sai hermoni vähän kireämmälle, mutta kokonaisuudessaan pidin hänestä ja eilisen jaksosta. Oli mahtavasti kuvattu Biancan olevan enemmän toiminnan kuin käytännön tyttöjä, sotkuisen laukun ja pölyisten tavaroitten muodossa :'D

Minccino sen sijaan... ei luoja miten ärsyttävä pokémon, dissaan sitä entistä enemmän eilisen jakson myötä ~ ^ ~ meni Emolgan kanssa nyt inhokkilistan kärkeen, pfft. Ashin Oshawott sen sijaan oli hykerryttävän söpö ilmestys tässäkin jaksossa, ja etenkin Ashin Snivy on vienyt sydämeni, ihanan nenäkäs tyttöpoksu! ♥

Ja Cilan... ah, se mies saa minut oikeasti rakastumaan kerta toisensa jälkeen ilmestymisellään. Ja johtuuko se niistä silmistä vai mistä, että minulle tulee tämän ulkonäöstä mieleen ainakin etäisesti Tintti? :'D
Löydä Faith!

Faith

ViestiKirjoittaja *Jirachi* » 06.11.2011 14:42

Eduboy94 kirjoitti:Eieieieieiei!! Biancan ääni on ihan hirveä.

Minusta Biancan ääni on ihan täydellinen! : D Sanon tämän aika harvoin, mutta minusta sekä hänen äänensä, että näyttelysuorituksensa oli parempi kuin japsidubissa!
En olekaan vähän aikaa nauranut jaksolle näin paljon :,D Kiitos ihanan Biancan ja hänen näyttelijänsä! <3 Haluan ehdottomasti selvittää kuka äänen takana on.
Minccino oli aivan lutunen~
Jirachi's Wish
*Jirachi*

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen Pokémon-keskustelu