Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Ikäsi?

- 10
4
2%
11 - 15
69
40%
16 - 20
64
37%
21 - 25
24
14%
26 +
11
6%
 
Ääniä yhteensä : 172

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja Riolu-fang » 25.06.2011 11:03

NekoHennuli kirjoitti:Ajattelutapa tuokin. Tosin tuossa unohdat sen, että kuolema voi tulla sekunninkin päästä. Enemmänkin näkisin syntymäpäivät juurikin juhlana, jossa juhlitaan sitä, että on selvinnyt vielä yhden vuoden lisää. Jotkut raukat eivät pääse koskaan edes juhlimaan ensimmäistä syntymäpäiväänsä, niin itse ainakin olen iloinen siitä, että olen piileskellyt kuolemalta taas yhden vuoden. =P

Totta tuokin. Persoonani on pessimistinen, mutta johtuu varmaan vähän myös murrosiästä. Kuolema voi tulla koska tahansa, joten elämän jokainen päivä pitäisi elää iloisena ja olla miettimättä kuoleman hiippailua.
Riolucario kirjoitti:Jee! Minäkin kuulun enemmistöön!

Olen myöskin 12, mutta täytin vasta tänä vuonna tammikuussa. En oikeastaan haluaisi vanhentua yhtään, koska en näe mitään hyviä puolia siinä että olisin vanhempi. Pitäisi varmaan yrittää esittää aikuista vielä enemmän kuin nyt, kun nyt jo tuntuu ettei saisi tehdä mitään "lapsellista", kuten pelata Pokemonia. En tosin ole koskaan yrittänytkään "olla aikuinen", haluan olla vain 12-vuotias. Ja ihmettelen oikeasti sitä, että ainakin täälläpäin jopa kolmasluokkalaiset käyttävät meikkejä niin että naama oli melkein kokonaan valkoinen ja silmien ympärillä paljon jotain meikkiä, niin että näytti kuin olisi ollut silmä mustana. En tajua miksi pitäisi jo niin (tai näin) nuorena esittää jotain 18-vuotiasta. Eli en haluaisi tästä enää... Vanhentua? (Mikä on oikea sana?)

Jee jee, onneksi joku muukin miettii tuota meikkaamista. Täällä saattavat jo kakkosluokkalaiset meikata hieman ja se pahenee aina vain.
Kaverin kanssa kävin tervehtimässä ala-asteen porukoita niin muutama tyttö, oliskos ollu nelosluokkalaisia, meikkasi siellä käytävillä. Puuteria, ripsaria yms. mitä kaikkea sitä nyt onkaan. Kaikilla Converset ja hiuksissa raitoja ja samalla tavalla laitettu kampaus. Järkeä? Itse olen tällainen joka ei edes ymmärrä meikkaamisen ideaa vaikka olen nyt kasilla. Tuleeko siinä muka kauniimmaksi? Miksi pitäisi olla kauniimpi kuin on? En kyllä keksi järjellisiä vastauksia kumpaankaan kysymykseen... Minusta on parempi olla sellainen kuin on, ulkoisesti ja sisäisesti. Ei kumpaakaan piirrettä tarvitse alkaa muokkaamaan. Iän myötä ulkoinen puoli muuttuu, kasvaa pituutta jne. Mutta jos haluaa pysyä huumorintajuisena ja lapsenmielisenä, ihmisellä on oikeus siihen, sanoipa joku meikkiporsas mitä tahansa. Ei nyt sillä että meikkaaminen olisi huono asia, kunhan kerroin mielipiteeni.
I will be your Guardian Angel
"There are bad ways to win - and good ways to lose. What's interesting and troubling is that it's not always clear which is which. A flipped coin doesn't always land heads or tails. Sometimes it may never land at all..." ~ Grimsley
DeviantArt Tumblr
Avatar
Riolu-fang
 
Viestit: 376
Liittynyt: 01.11.2010 19:59
Paikkakunta: Rovaniemi
(: :)

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja Blaziken » 26.06.2011 11:25

Riolucario kirjoitti:Jee! Minäkin kuulun enemmistöön!

Olen myöskin 12, mutta täytin vasta tänä vuonna tammikuussa. En oikeastaan haluaisi vanhentua yhtään, koska en näe mitään hyviä puolia siinä että olisin vanhempi. Pitäisi varmaan yrittää esittää aikuista vielä enemmän kuin nyt, kun nyt jo tuntuu ettei saisi tehdä mitään "lapsellista", kuten pelata Pokemonia. En tosin ole koskaan yrittänytkään "olla aikuinen", haluan olla vain 12-vuotias. Ja ihmettelen oikeasti sitä, että ainakin täälläpäin jopa kolmasluokkalaiset käyttävät meikkejä niin että naama oli melkein kokonaan valkoinen ja silmien ympärillä paljon jotain meikkiä, niin että näytti kuin olisi ollut silmä mustana. En tajua miksi pitäisi jo niin (tai näin) nuorena esittää jotain 18-vuotiasta. Eli en haluaisi tästä enää... Vanhentua? (Mikä on oikea sana?)


Komppaan. Kuulun myös enemmistöön, olen 11, syyskuussa 12.
Umbrespeon kirjoitti:Roarin viesti taisi olla vähän (PALJON) rölli.
Blaziken
 
Viestit: 564
Liittynyt: 18.03.2011 16:06
Paikkakunta: Espoo

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja Colmio » 27.06.2011 11:38

En halua vanhentua, koska silloin joudun joksus jättämään tämän maailman taakseni.
Oi Suuri ja Mahtava Neuvostoliitto.
Avatar
Colmio
 
Viestit: 465
Liittynyt: 03.12.2010 23:05
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja D4rk3r » 27.06.2011 15:40

Minäkin kuulun enemmistöön, nimittäin täytin 12 maaliskuussa. (Joo, pari kuuta mennyt jo x3)
guys this is teh urn

3DS FC: 3282 - 1957 - 8960

Avatarin tuhersin itse
Avatar
D4rk3r
 
Viestit: 388
Liittynyt: 07.02.2011 16:34
Paikkakunta: Nykyään Kitee.
(: Yo.

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja Colmio » 28.06.2011 13:56

Täytän 12 lokakuussa, joten kuulun enemmistöön, muuten aika kumma että tämä ikäluokka on enemmistö kun aina on sanottu että mastereita on eniten.
Oi Suuri ja Mahtava Neuvostoliitto.
Avatar
Colmio
 
Viestit: 465
Liittynyt: 03.12.2010 23:05
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja Umbrespeon » 29.06.2011 05:51

Foorumilla on mastereita vähiten, ei se osa jaksa "pikkupentujen" forkalle tulla. (Noh, tällä en tarkoita sitä, että Pokémon on vain ja ainoastaan lapsille)
Avan tehnyt hilippa.

Rip in rip
Avatar
Umbrespeon
 
Viestit: 724
Liittynyt: 10.11.2010 00:15
Paikkakunta: Kuåpiå
(: If you know what I mean.

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja Master Entei » 29.06.2011 11:22

Umbrespeon kirjoitti:Foorumilla on mastereita vähiten, ei se osa jaksa "pikkupentujen" forkalle tulla. (Noh, tällä en tarkoita sitä, että Pokémon on vain ja ainoastaan lapsille)

Kyllä suurin osa mastereista käy foorumilla... eri asia on, jaksaako kukaan vastata tähän topiciin. :P

Ja ainakin minusta tuntuu, että suurin osa foorumin väestä eu pelaa korteilla, joten se menisi ennemmin niin päin, että seniorit eivät käy turnauksissa...
Avatar
Master Entei
 
Viestit: 509
Liittynyt: 01.11.2010 11:27
Paikkakunta: Turku

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 30.06.2011 15:42

Ja täällä on näköjään tosi kypsiä kutosluokkalaisia, mahtavaa!


Ihan pakko pistää quote.

Miten kutosluokkalainen on kypsä, jos hän ei halua koskaan kasvaa aikuiseksi ja jäädä "sisältä" samalle tasolle kuin on nyt? Kypsää ajattelua? not.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja icewortex » 30.06.2011 16:05

SiaBBo kirjoitti:
Ja täällä on näköjään tosi kypsiä kutosluokkalaisia, mahtavaa!


Ihan pakko pistää quote.

Miten kutosluokkalainen on kypsä, jos hän ei halua koskaan kasvaa aikuiseksi ja jäädä "sisältä" samalle tasolle kuin on nyt? Kypsää ajattelua? not.

No haluaisitko itse kasvaa vanhukseksi? Ei sillä etten kunnioittaisi vanhempia ihmisiä, mutta ei minulla itselläni mikään kiire ikääntyä.

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 30.06.2011 16:23

icewortex kirjoitti:
SiaBBo kirjoitti:
Ja täällä on näköjään tosi kypsiä kutosluokkalaisia, mahtavaa!


Ihan pakko pistää quote.

Miten kutosluokkalainen on kypsä, jos hän ei halua koskaan kasvaa aikuiseksi ja jäädä "sisältä" samalle tasolle kuin on nyt? Kypsää ajattelua? not.

No haluaisitko itse kasvaa vanhukseksi? Ei sillä etten kunnioittaisi vanhempia ihmisiä, mutta ei minulla itselläni mikään kiire ikääntyä.

Haluaisinko kasvaa vanhaksi käppänäksi? En. Henkilökohtainen toiveeni onkin se, etten "joudu" elämään niin pitkälle, että olen jo niin wanha, etten voi mitään yksin tehdä ja dementiat ja muut saishet vaivaa.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja *Jirachi* » 30.06.2011 18:13

SiaBBo kirjoitti:
Ja täällä on näköjään tosi kypsiä kutosluokkalaisia, mahtavaa!


Ihan pakko pistää quote.

Miten kutosluokkalainen on kypsä, jos hän ei halua koskaan kasvaa aikuiseksi ja jäädä "sisältä" samalle tasolle kuin on nyt? Kypsää ajattelua? not.


Kypsä voi olla monella tavalla : P
Jirachi's Wish
~> [Sivusto, historia] Make a Wish ~10 years ago~
Avatar
*Jirachi*
 
Viestit: 240
Liittynyt: 01.11.2010 19:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja Isilmírë » 08.07.2011 08:45

Kypsä voi olla esimerkiksi sillä tavalla, että ajattelee itse ja käyttää järkeään eikä mene massan mukana. Muistan omasta muinaisesta murkkuiästäni tuon Riolucarion mainitseman ilmiön: Tietyt ikätoverit halusivat kovasti vaikuttaa vanhemmilta kuin olivatkaan ja toteuttivat tavoitettaan paitsi tuhdilla meikillä, muotivaatteilla, huolestuttavan varhaisilla alkoholikokeiluilla ja lapsellisiksi tuomitsemiaan aktiviteetteja välttämällä (mikä oikeasti on lapsellisempaa kuin se, että jättää itseään miellyttävät asiat tekemättä, koska pelkää leimautuvansa lapselliseksi?) myös halveksimalla avoimesti ja suureen ääneen niitä, jotka eivät jakaneet heidän maailmankuvaansa vaan kehtasivat olla "lapsellisia". Ei varmaan tarvitse alleviivata, että itse kuuluin tuohon halveksittujen "lapsellisten" joukkoon ;)

Kypsyys ei ole sitä, että pakottaa itsensä kuviteltuun aikusuuden muottiin ja suorittaa "aikuista" elämää ulkoisten paineiden sanelemana, ulkoa annettujen sääntöjen mukaan. Kypsyys on vastuuntuntoa omasta elämästä ja muista, omien arvojen etsintää ja niiden mukaan elämistä - rohkeutta olla rehellisesti oma itsensä, vaikka kohtaisi painostusta sopeutua johonkin jäykkään rooliin.


p.s. Minä en ole vieläkään saanut aikaiseksi opetella meikkaamaan, vaikka ikää on mittarissa jo 35 vuoden verran.
Då flög en vind från havet in med lockande musik,
en mumrik spelar på sin flöjt i sömnig sommarvik
Isilmírë
 
Viestit: 5
Liittynyt: 04.07.2011 13:37

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja RoKe » 26.07.2011 19:11

Olen mukana tässä 50 rosentin kaartissa, elikkä ikää on tässä vuosien mittaan karttunut 5 päivää alle 13. Ikäni ei mikään mahtava ole, eikä tarvitsekkaan, sillä tiedän, että vanhempana toivon olevani nuorempi. Inhoan ihmisten itsensä muuttumista ulkoisesti, kuten nyt tämä meikkaaminen, hiusten värjääminen tms. Myös itseään vanhempia provosoivat lapset ärsyttävät; eräs 5-vuotias tuttuni provosoi vanhempiaan täydellisesti, syynä varmaankin vanhempien alistuvaisuus. Ikä on yksi osa elämää, eikä sitä tarvitse miettiä. Kaikki tulevat ajallaan, niin tuttujen kuin itsensäkin kuolema. Vanhemman ihmisen esittäminen foorumilla tms. on täysin turhaa, sillä myös tälläiset about kymmenvuotiaatkin ovat välillä taitavia kirjoittajia täysin ilman vanhemmilta ommimista.

Ymmärrän kuitenkin niitä lapsia, jotka esittävät vanhempaa, sillä suhtautuminen on täysin erilaista, jos lapsi esittää vaikkapa yli 20 veetä. Tietysti siihen tarvitaan melkoista taituria, jos onnistuu siinä esittämisessä.
Shut up and enjoy the text

╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Avatar
RoKe
 
Viestit: 82
Liittynyt: 24.07.2011 21:01
Paikkakunta: Hämeenlinna
(: (:

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja Pimee Umbba » 12.08.2011 00:57

Olen tuossa 41% kohdalla eli 16-20. Vuoden -93 kakaroita olen eli tämän vuoden huhtikuussa tuli se ns. legendaarinen 18 vuotta täyteen. Onhan tämä sillai olla mukavaa 18, koska helpottaa monissa asioissa. Asioita voi tehdä ilman erillistä vanhempien suostumusta/allekirjoittamista (kaikki viralliset paperit yms), autokortti ja auto ovat hyvä olla olemassa varsinkin minulle joka tykkää matkustaa. Ja onhan se ihan "siistiä" käydä baareissa hyvällä porukalla.

18w tuo kuitenkin mukanaan myös niitä muutamia huonoja puolia kuten sitä kaikkien puhumaa vastuuta. Se on totta, että minunlaisen 18-vuotiaan nuoren miehen pitää kantaa oma vastuunsa asioista ja huolehtia omista asioistaan enemmän ja olen oikeastaan vielä tyytyväinen siihen, koska ainakin itselläni tuntuukin jo siltä, että kyllä ne omat asiat ovat juuri niitä omia asioita, eikä kenenkään muun. Mutta sitten on näitä, jotka kuvittelevat että sinä päivänä, kun 18w tulee täyteen, sinun pitää muuttua siksi "tylsäksi ja viisaaki aikuiseksi", joka jättää kaikenlaisen turhanpäiväisen pois. Itse en ole tuota koskaan ymmärtänyt, koska tulen olemaan henkisesti mieluusti aina lapsenmielinen, kunhan oikeaissa asioissa sitten osaan ottaa sitten myös asiat vakavasti.

Olenko tyytyväinen ikääni? Kyllä olen ja jos kysytään, että haluanko nuoremmaksi tai vanhemmaksi, niin sanoisin että juuri 18w olisi mukava pysyä. Mutta kun sille vanhemiselle ei mitään voi niin mennään sitten vuosi kerrallaan~ Fyysisesti voi aina vanhentua ja hivenen henkisestikkin mutta koskaan ei pidä jättää sitä lapsenmielisyyttä pois ; )
Porukka Kasaan! Cosplay Ryhmä
||One Piece||Bakuman||Fairy Tail||Katekyo Hitman Reborn||
Pokémon Black FC: 3009 7318 7437
Avatar
Pimee Umbba
 
Viestit: 80
Liittynyt: 01.11.2010 15:56
Paikkakunta: Sodis

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja AelitaLyoko » 13.09.2011 14:50

Olen tällä hetkellä 16-vuotias. Täytin 16-vuotta syyskuun 9:s päivä'.
AelitaLyoko
 
Viestit: 13
Liittynyt: 12.09.2011 19:07

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja NekoHennuli » 13.09.2011 18:47

Nyt iski kyllä pienoinen ikäahdistus/masennus. Serkkuni, joka aikanaan pieksi minua jo ennen syntymäänsä, jota olen pidellyt sylissä, kun vauva vielä oli, jonka kanssa olen leikkinyt Legoilla ja joka antoi minulle parhaan lahjan ikinä, (Squirtle-kortti, jossa taustalla kirsikkapuita. "Kun sinä tykkäät niistä sakura-kukista niin saat tämän!") täyttää tänään jo 17! On kyllä hirmuinen "aika menee liian nopeaa"-ahdistus päällänsä..

Ja nyt hoksasin, että itse täytän ensi viikolla 23.. Jestamandeera..
Meow!
Avatar
NekoHennuli
 
Viestit: 283
Liittynyt: 22.03.2011 19:55
Paikkakunta: Ljusdal

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja Mov » 09.01.2012 23:35

hihhei! täytän vasta heinäkuussa kaksitoista vuotta! joten aikaa on ihan mukavasti mutta mitään juhlia en silloin enää järjestä................no joka tapauksessa on kiva pysyä nuorena ja vanhuus saattaa olla ihan kivaa riippuen ihmisestä tietenkin, mutta joooooo ihan kivaa.
Myyn Duel Masters-kortteja, jos olet kiinnostunut, katso ihmeessä! ;) http://p1.foorumi.info/duelmasters/viewtopic.php?t=535
Avatar
Mov
 
Viestit: 622
Liittynyt: 13.11.2011 13:55
Paikkakunta: StaDin Kaupunki
(: Black 2:ssa Dexiä täyttämässä. Yli 600 popea nähty!

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja Waker » 10.01.2012 01:27

>jonnet tulevat puhumaan kypsiä vaikka eivät oikeasti ole
>pokemonin pelaaminen saa yläastelaiset lähinnä ajattelemaan itseään ylempinä olentoina -> tekevät tasan samaa kuin kiusaajat
>18 ei ole tärkeä ikä, tosin vapaudet ovat tiukemmissa perheissä oleellisesti paremmat (huomioi vastuu)

tiivistin topicin. Itse olen vähän pessimistinen koko ikääntymisen suhteen jo nyt, tosin 18 on myös minulle paljon mahdollisuuksia tuova ikä. Olen tosin jonkun aikaa kulkenut maailmaa täysin omia reittejäni ilman että vanhemmat soittelevat tuttujen vanhemmille lol. Muuten näen ikääntymisen hyvin negatiivisena asiana koska jokainen päivä tarkoittaa sitä, että kuolema on päivän lähempänä. Joka tapauksessa, odotan sitä että pääsen ajamaan autoa sillä reissaan melko paljon, auto voisi tulla halvemmaksi kuin julkinen liikenne (maksan itse vain bensat + mahdollinen muu porukka kyydissä saattaa sponssaa).
Veri jo päällemme pauhaa,
soitamme Garbodorin rauhaa,
Garbodorin kunnia olkoon,
Örvelön ihanuus tulkoon.
Avatar
Waker
 
Viestit: 480
Liittynyt: 01.11.2010 10:35

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja Rapidash » 07.09.2012 20:18

Vuosimallia 1992 8) 20 vuotta tulee tämän vuoden puolella täyteen.
Avatar
Rapidash
 
Viestit: 12
Liittynyt: 07.09.2012 15:01

Re: Ikä, syntymäpäivät, ja vanhenemisen ihanuus ja kurjuus

ViestiKirjoittaja Pikapika » 07.09.2012 22:34

Tattattaa, olen kaksi v... Ei ny kuiteskaa. Olen tasan tarkkaan 13 vuotta 3 kuukautta 13 päivää 9 tuntia 57 minuuttia vanha
Avatar
Pikapika
 
Viestit: 638
Liittynyt: 07.11.2010 11:24
Paikkakunta: Järvenpää

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron