Valokuvaus

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Valokuvaus

ViestiKirjoittaja Diaroe » 15.09.2011 16:02

Tosiaan, en nähnyt tälläistä topiccia vielä, joten tekaisin tälläisen.Elikkäs elikkäs, minkälaisia kameroita teillä on (digikamera,järjestelmäkamera..?) Onko kamerasi hyvä, vai haikailetko uudesta?

Kuviakin voi laittaa, tosin vaikka vaan pari näytekuvaa kun on tuo Galleria-osiokin olemassa.

Itselläni on Samsung ES70, josta ei ole mihinkään :< Tosin, saan lokakuussa Canon EOS 1100D- järjestelmäkameran. Laitan sitten pari kuvaa kun kameran saan hyppysiini.
Valokuvagalleria! <-- *klik* käy katsomassa ja anna palautetta (:

(>' ')> ~ ima kirby, i eat and stuff
Avatar
Diaroe
 
Viestit: 13
Liittynyt: 15.09.2011 15:06
Paikkakunta: Soita ja kysy

Re: Valokuvaus

ViestiKirjoittaja titapi » 15.09.2011 18:44

Meikällä on vaa Olympuksen sp-590uz, mutta aion ostaa Canonin eos 7d:n. :>

Näyte:
Spoiler:
Kuva
ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ KATSO TÄTÄ SPOILERIA!!
Spoiler:
No kun et voinut vastustaa kiusausta, käy galleriassani -->http://pkmn.foorumi.eu/viewtopic.php?f=33&t=423
Avatar
titapi
 
Viestit: 183
Liittynyt: 05.11.2010 15:26

Re: Valokuvaus

ViestiKirjoittaja Faith » 15.09.2011 18:59

Kuvia en ainakaan toistaiseksi jaksa repiä mistään, ehkä postaan myöhemmin jos jaksan niitä ensin laittaa jonnekin :3

eniveis, itse olen harrastanut valokuvausta nyt nelisen vuotta. Innostukseni kuvaamisen alkoi joskus takavuosina kun sain ensimmäisen bjd (ball jointed doll)-nukkeni, ja koska ystävillänikin oli näitä nuketuksia, kuvailimme niitä yhdessä. Tuohon aikaan kuvailin paljon Samsungin digipokkarilla, jonka mallia en muista tähän hätään yhtään. Sellainen aika peruspokkari, jolla kuitenkin tuli todella hyvälaatuisia kuvia. Muutaman vuoden harjoittelin kuvaamista sillä, kuvasin nukkeja eri maisemassa, sekä maisema- ja luontokuvia + ihmisiä. Siihen aikaan kun vielä coneissa kävin, tuli paljon kuvatuksi myös ihmisten cosseja, sekä omia cossejaan.

Nyt minulla on sitten muutaman vuoden ajan ollut Olympus e-420 digijärkkäri ja rakastan tuota pikku kaveria ihan mielettömästi ♥ Muistikortin luukku on hajonnut ja se on paikattu jesarilla, mutta muuten ei ole valittamista, varsinkaan nyt, kun kameran asetuksia on muutenkin opetellut viimevuosina käyttämään kunnolla ja ymmärtää paremmin valokuvaukseen liittyviä termejäkin. En siltikään lähtisi kehumaan itseäni miksikään huippukuvaajaksi, mutta opettelemisen halu on kyllä suuri ja kuvaan lähes jatkuvasti. Eniten tykkään kuvata ihmisiä at the moment, kun innostus bjd-nukkeihin on hieman päässyt hiipumaan, mutta myös luontokuvaaminen kiinnostaa kovasti. Toteuttaisin myös todella mieluusti photoshooteja cossaajien kanssa, sillä pääni pursuaa ideoita, mutta malleja on hankala löytää :'D

Jokseenkin harmillista on ollut ehkä huomata, miten järkkäreistä tuntuu tulleen kamala statussymboli erityisesti nuorille teinitytöille. En siis väitä etteivätkö nuoret teinitytötkin voisi osata kuvata, mutta netissä liikkuu hurjasti kuvia, jotka on otettu laadukkaalla kameralla, mutta kuvien taso on... no, sanotaanko että huomattavasti alhaisempi kuin mihin kamera pystyisi. On otettu reilusti vinoja kuvia, kuvia vastavaloon, kuvia peilin kautta ja niin edelleen. Ei siinä mitään jos on rahaa millä mällätä ja jos tuo on jonkun käsitys taiteellisuudesta, mutta juuh. Jos se kuvaaminen oikeasti kiinnostaa niin kannattaisi ehkä aloittaa hieman huokeammalla kameralla kuin monen tonnin järkkärillä? Ei se järkkäri kuitenkaan tee kenestäkään parempaa kuvaajaa, kun on olemassa bridge kameroitakin ja nykyisillä digipokkareillakin saa todella onnistuneita otoksia, jos sitä kameraa vain osaa käyttää.

Tuli vain mieleen tällaista mitä itse olen pistänyt merkille. Mutta joo, kuvaaminen on kyllä minulle hyvin rakas harrastus ja keino ilmaista ja toteuttaa itseäni. Joskus tulevaisuudessa, sitten kun Olympus vetelee viimeisiään ja on ylimääräistä rahaa, niin uuden kameran hankkiminen kyllä houkuttaa. Myös erilaisiin objektiiveihin olisi tarkoitus satsata jossain vaiheessa elämää :3
Löydä Faith!
Twitter | Blogger | deviantART | tumblr

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley
"Nyt ei auta kuin pitää hymy huulilla ja puuteri poskilla!" -Harley

avatarista kiitos Herolle ♥
Avatar
Faith
 
Viestit: 382
Liittynyt: 23.03.2011 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Valokuvaus

ViestiKirjoittaja Phantom » 16.09.2011 22:52

Valokuvaus on itselle tärkeä harrastus. Kuvailen aina välillä lintuja ja maisemia, yleensäkin luontoa. Suosikkikuvauskohteeni ovat ehdottomasti talvi- ja yömaisemat.
Välineinä toimivat Canon EOS 1000D järkkäri ja 18-55mm sekä 75-300mm IS objektiivit.
Avatar
Phantom
 
Viestit: 3
Liittynyt: 01.11.2010 16:52

Re: Valokuvaus

ViestiKirjoittaja Diaroe » 05.10.2011 18:42

Mä sain tässä 1.10. Canon EOS 1100D - järkkärin ♥ Sillä sitten tässä olen kuvaillut.
Valokuvagalleria! <-- *klik* käy katsomassa ja anna palautetta (:

(>' ')> ~ ima kirby, i eat and stuff
Avatar
Diaroe
 
Viestit: 13
Liittynyt: 15.09.2011 15:06
Paikkakunta: Soita ja kysy

Re: Valokuvaus

ViestiKirjoittaja neatix » 09.10.2011 14:47

Itse sain tossa jokunen aika sitten Nikon Coolpix L120 Red kameran :)
Olen täysin rakastunut siihen, vaikkei se mikään ihan huippuluokan vekotin ole, mutta riittää minulle!

Suora lainaus Cdon.com'in sivuilta
14,1 miljoonaa pikseliä
21-kertaisella optisella zoomilla
Polttoväli 4,5-94,5 mm
Näyttö Koko 7,5 cm (3 tuumaa)

tsekkaa se

Rakastan kuvaamista ja kuvaan lähes kaikkea, mitä pystyy ;D
Yep, kind a looove Buizel ♥
Avatar © Yakalentos from DeviantART
Avatar
neatix
 
Viestit: 18
Liittynyt: 08.01.2011 14:06
Paikkakunta: Hyvinkää


Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa

cron