My Little Pony: Friendship is Magic

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Juusto » 30.09.2011 14:05

>löysin ponit ennen kuin tiesin sen olevan meemi.
Katsotaanpas tätä lausetta uudestaan!
"... ,löysin ponit ennen kuin..."
Okei, tähän asti olet selvästi lukenut lyhykäisen virkkeeni! Hypätään seuraavaan kohtaan!
"...tiesin sen olevan meemi!"
Oho! Jäikö herralta jokin sana nyt vähän välistä?
Avatar
Juusto
 
Viestit: 478
Liittynyt: 02.11.2010 00:34

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Hero » 30.09.2011 14:57

Jätkä butthurttailee jostain poneista, ja siitä olivatko ne sinulla ennen niiden meemiyttä vai ei. Jos asia on näin, kuinka epähetero täytyy olla että olet googlaillut vuonna 2009(?) My Little Ponyja, ja pitänyt niitä orginaalina asiana. Olen lähes täysi-ikäinen poikamies, joka pitää ja katsoo My Little Ponyja. Kyseinen sarja kyllä on alkanut vasta 2010, jolloin näitä taikahevosia alkoi swarmaantua eri chaneissa.

Mutta mikäs minä olen tuomitsemaan.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Juusto » 30.09.2011 15:07

En tiedä onko suomen kieli oikeasti niin vaikeaa, ettei tuota lausetta ymmärrä.
Ei, en ole googlaillut poneja vuonna 2009. Googlasin niitä niitä pitkän aikaa niiden meemistymisen jälkeen.
Havainnollistetaan, jotta Herokin ymmärtäisi!

2010: Ponit alkavat!
2010 myöhemmin: Poneista meemi.
2011: Löydän ponit.
2011 myöhemmin: saan tietää ponien olevan meemi.

En tiedä, miksi olen mielestäsi butthurt. En myöskään tiedä, miksi olisin epähetero katsoessani poneja.
Kuva

Edit: Eipä siinä mitään, sain päivän tarpeelliset vinoilut tässä samalla! (:
Viimeksi muokannut Juusto päivämäärä 30.09.2011 15:27, muokattu yhteensä 2 kertaa
Avatar
Juusto
 
Viestit: 478
Liittynyt: 02.11.2010 00:34

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Flyffel » 30.09.2011 15:26

Anteeksi Juusto, onnistuin tajuamaan sen jotenkin väärin. ;<
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 30.09.2011 18:48

Kun tuosta ponien alkamisesta oli puhetta, niin itseasiassa ponit olivat olemassa jo 80-luvulla(sarja alkoi jo 1982), kts. tämä. Friendship is Magic on siis MLP:n 4. gene. Noita kasariponeja on silloin aikoinaan jopa esitetty kolmoskanavalla(maikkarin edeltäjä) ja maikkarilla, kts. tämä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Kekkonen » 02.10.2011 23:45

Puhe oli tietenkin juurikin tästä Friendship is Magic -sarjasta, uskallan väittää että jokainen täällä tietää kyllä, että My Little Pony ei ole mikään uusi juttu...

En tuomitse sarjaa enkä sen katsojia, mutta noiden kuvien tunkeminen joka paikkaan on turhaa ja ärsyttävää, koska asiasta tietämättömät eivät saa niistä mitään irti. Sama ei päde vaikkapa kissakuviin, jotka voivat olla hauskoja vaikka ei kissoista pahemmin välittäisi : ) Samaa en voi ainakaan itse sanoa ponikuvista, jotka ovat sellaisenaan reaktiokuvinakin aika laimeita. Kiinnostukseni heräsi kakkoskautta kohtaan, kun siinä kerran otetaan vanhemmatkin katsojat huomioon; ehkä siinä voi olla jotain yhtä eeppistä kuin Paavo Pesusienessä..
pikapikapikachuuuu kirjoitti:Nykyään mä huudan niil banaani jos ne huutaa jotai enkä välitä koska pearl on paras ds peli koskaan!
Tästä asenteesta me kaikki voimme kaikki oppia jotain :)

Täydellisen keskinkertaisuuden tavoittelua Herran vuodesta 1993.
Kekkonen
 
Viestit: 133
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Luca » 09.10.2011 22:43

Ilmeení kun olen ollut jonkin aikaa täältä pois ja kun palaan ovat ponit vallaneet tämänkin mestan. Aluksi vihasin tätä ilmiötä kun sitä tungettiin joka paikkaan, mutta lopulta tein sopimuksen sen kanssa ja nyt ponit ovat ihan okei. Hauskasti piirrettyjä nämä uudet ponit ja 100 kertaa parempi sarja kuin se mitä 90-luvulla siskoni katsoi telkkarista.
*örvelö*
Friend codeja
Spoiler:
Diamond Friend Code 5071 1708 9544
SS FC 1033 9524 7555
Black FC 4341 1671 3747
Avatar
Luca
 
Viestit: 257
Liittynyt: 05.11.2010 20:48

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Suetic » 09.10.2011 23:57

^ Minullakin on jotenkin samanlainen tunne. Ensin luulin, että PokeBeach.com riehuisi foorumilla poneilla, mutta niitä tulee tännekin riehumaan.

Poneista sanoihin sen verran, että kyllä. Nää tosi uudet Ponit ovat suurimmaksi osaksi hienoja, mutta siisteintä on se, että koko sarja menee överiksi. xD Ei ole minulla ainakaan lempparihahmoja, mutta siellä esiintyvä semmoinen pieni lohikäärme otus on aika päheen näköinen. :3
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 21.02.2012 13:21

Nostanpa tämän ylös, sillä Aamulehdessä oli varsin kiva juttu MLP:stä, laitan sen lainauksena, koska osa ko. jutun kommenteista ei sovi tänne(siellä oli varsin naurettavia juttujakin):
Aamulehti kirjoitti:Nettivillitys levisi Suomeen: aikuiset miehet fanittavat My Little Ponyja

Pieni pastellinvärinen poni on varmaan viimeinen asia, mistä nuoren miehen luulisi innostuvan. Luulit väärin, todistaa internetin keskustelupalstoilla alkunsa saanut brony-yhteisö.

Brony on nimitys noin 15–35-vuotiaalle miehelle, joka fanittaa alun perin pikkutytöille suunnattua My Little Pony: Friendship is Magic -piirrossarjaa. Brony-yhteisöön kuuluu myös naisia, mutta he ovat selkeä vähemmistö. Esimerkiksi helmikuun ponimiitin likimain sadasta osanottajasta naisia oli kymmenkunta.

Sarjan katsomisen lisäksi bronyt seuraavat ja ylläpitävät poniaiheisia blogeja sekä foorumeita, tuottavat fanitaidetta, remiksaavat sarjan musiikkinumeroita, tuunaavat ponifiguureita, äänittävät poniradiota, animoivat omia ponivideoita ja kirjoittavat fanifiktiota.

– Friendship is Magic liputtaa tärkeiden arvojen, kuten välittämisen, erilaisuuden hyväksymisen ja positiivisen elämänasenteen puolesta. Se sanoma uppoaa aikuisiinkin katsojiin, tamperelainen ponifani kertoo Aamulehden Valo-liitteen haastattelussa.

– Poniyhteisö on monelle paljon tärkeämpi kuin itse sarja. Parasta eivät ole ne ponit, vaan ne ihmiset.

Lue aiheesta lisää perjantain Valo-liitteestä.

Pitääpä hankkia jostain käsiini ainakin skanni tuosta Valo-liitteen jutusta. Hienoa nähdä, että ponit ovat päässeet jo lehteen, tuo nimittäin herättänee toiveita, että ko. sarja nähtäisiin joskus jollain suomalaisella TV-kanavalla(lue: Maikkarilla/Juniorilla) suomeksi puhuttuna(dubin laadun suhteen odotukset eivät kuitenkaan ole kovin korkealla). Toistaikseksihan MLP: FiM:iä näyttää suomessa näkyvistä ulkomaalaisista TV-kanavista maksullinen Boomerang-kanava(saatavilla ainakin Elisan kaapeli-tv -kanavapaketteihin), tosin sekin käsittääkseni vain 1. kauden jaksoja.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Tonu » 21.02.2012 14:01

uuh, topic on bumpattu. ;P

Itse aloin seuraamaan sarjaa vasta joku 1-1½ kk sitten vaikkakin harkitsin tämän tekemistä jo varmaan lähemmäs vuosi sitten. Henkilökohtaisesti pari ekaa jaksoa meni siinä missä mikä muukin sarja. Ei mitään ihmeellistä eikä se ollut aivan surkea. Vasta muutaman jakson myöhemmin sarja alkoi tuntua hieman mielenkiintoisemmalta kun ponien porsoonallisuudet alkoivat hieman aueta. Toistaiseksi oon katsonut ekan kauden kahdesti ja tokaa kautta kaikki jaksot mitä on näytetty.

Tuosta lehtijutusta:
http://ponilauta.fi/poni/src/ysta%CC%88vyysontaikaa.pdf
http://img818.imageshack.us/img818/9858/valov.jpg


PS: Suomibuddia löytyy youtubesta yhden jakson verran (s01e03). Itse en kyl pidä ääninäyttelyn tasosta mut pakko vaan rakastaa ja hyväksyä. Sitä ootellessa että jaksot pamahtaa maikkarin aamuihin (ainaskin osa juorunnut tuollaisella ympäri intterveppiä).
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Flyffel » 21.02.2012 14:23

Olin kyllä aika yllättynyt, kun Aamulehden kannessa luki brony (olin sattumalta juuri Tampereella käymässä / olen edelleen), pitihän se Valon ponijuttu sitten lukea ihan ensimmäisenä. :D Minusta on kiva, että tällaisista asiosta tehdään välillä lehtijuttuja, vaikkei ne välttämättä liitykään suoraan johonkin omaan fandomiin. :3
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja crazyraichu » 25.02.2012 01:08

Tsekkasin pari päivää sitten ensimmäisen jakson, aluksi oli vähän että huoh mutta sitten katsoin toisenkin jakson. Ja jäin koukkuun. Ihana sarja. Fluttershy on oikein suloinen (ranskaksi varsinkin). ♥ Että joo, nyt se ponikuume on iskenyt tännekin, enkä oikein itsekään tiedä mikä siinä sarjassa nyt niin viihdyttää.
3DS FC: 4682-8552-4571
PSN: RenataKills
Avatar
crazyraichu
 
Viestit: 108
Liittynyt: 21.11.2010 14:11
Paikkakunta: Kemi
(: HOENN REMAKET OHMYFGOD

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja NintenDoctor » 25.02.2012 16:24

Itselläni ei ole poneja vastaan muuta kuin se, että bronyt tuputtaa epähauskaa materiaalia jokaiseen suuntaan internetissä. Tietenkin on mahdollista että hauskat vitsit yms sisältö ei avaudu tälläiselle antiponille.

Ja koska olen niin negatiivisesti varautunut poneja vastaan ei minua saa niitä katsomaankaan ja yrittämään ymmärtää mitä pienissä omasta mielestäni hivenen sairaissa mielissä liikkuu.
Viesti sisälsi trollauksen.
Avatar
NintenDoctor
 
Viestit: 99
Liittynyt: 01.11.2010 18:54

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Jontukka » 25.02.2012 19:52

Itsekkin myönnän jääneeni koukkuun poneihin, vaikka aluksi näitä kovasti inhosinkin.
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Ginka » 21.05.2012 10:35

Itse olin kovasti poneja vastaan kaiken hypen vuoksi. Katsoin muutaman jakson eikä kovasti kiinnostanut siltikään. Pikkuhiljaa kuitenkin eksyin poni aiheisille sivuille ja katsomaan ponivideoita. Ennen kuin huomasinkaan olin koukussa ja nyt ylpeänä myönnän olevani pegasister.

Olen mennyt niinkin syvälle että suunnitellut ponisonan. Teen omia vektoreita ja aikomuksena alkaa animoida poneja.
Avatar
Ginka
 
Viestit: 189
Liittynyt: 01.11.2010 17:35

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 12.06.2012 17:41

No niin, nyt se on sitten vahvistettu: MLP: FiM nähdään suomalaisella TV-kanavalla, mutta, yllätys yllätys, asialla ei olekaan maikkari, vaan maksullinen Nelonen Perhe-kanava(kuuluu Nelonen-kanavapakettiin):
Nelonen Perhe kirjoitti:My Little Pony

Elokuun alussa Nelonen Perheelle kirmaavat hurmaavat My Little Ponyt!
Suomeksi puhutussa suloisessa animaatiosarjassa pääset mukaan ponikaverusten seikkailuihin ja huomaat, että ystävyydessä on taikaa.

Nelonen Perheellä
elokuussa 2012

Suomidubbi on tässä(kin) myrkkyä, sillä osa ponien jutuista huononee tai jopa jää kokonaan pois käännöksestä johtuen. Ainoa hyvä puoli siinä on se, että se on hyvää sinätuuba*****-materiaalia.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 12.06.2012 18:52

Jos jokin ohjelma dubataan suomeksi tämä dubattu versio ei ole katsomisen arvoinen.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Flyffel » 12.06.2012 19:12

Miten niin, Muumeissa on hyvä dubi. ;>
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Jite » 12.06.2012 19:26

Juu, ja onneksi se ei ole Agapio Racing Team-dubbi, toisin kuin originaali MLP ^^
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: My Little Pony: Friendship is Magic

ViestiKirjoittaja Suetic » 12.06.2012 22:49

Nyt ponit vaativat maksullisia kanavia... Reilu kerho :< Luulinkin, että näillä peruskanavilla olisi sentään jotain hyötyä, mutta ne jäävät taas hyödyttömiksi kun niissä ei näytetä mitään mikä voisi kiinnostaa.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa

cron