Kingdom Hearts pelisarja

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja Digia » 01.11.2010 18:43

Päätimpä tehdä aiheen tälle suositulle pelisarjalle jossa yhdistyvät Final Fantasy ja Disney. Kingdom Hearts pääpelisarjan päähenkilö on Sora niminen poika joka yrittää pelastaa ystäviään Rikua ja Kairia. Sora yrittää samalla myös pelastaa erilaisia maailmoja Heartleseilta jotka yrittävät valloittaa niitä.

Kingdom Hearts pelisarjan pelit:

Kingdom Hearts
Spoiler:
Kingdom Hearts pelisarjan ensimmäinen peli joka alkaa siitä kun 14-vuotias Sora näkee unta Destiny Islandilla ja unessa hänelle kerrotaan tulevasta. Uni päättyy siihen kun hän taistelee isoa Heartlesia vastaan. Samana iltana Sora, Riku ja Kairi päättävät lähteä seuraavana päivänä etsimään uusia maailmoja ja he ovat rakentaneet lautankin sitä varten. Yöllä kuitenkin puhkeaa valtava myrsky ja Sora juoksee ulos pelastamaan lauttaa. Hän törmääkin ulkona Rikuun joka katselee myrskyiselle merelle ja kertoo Soralle, että tämä olisi ainut tilaisuus lähteä. Hän pyytää Soraa mukaansa, mutta tämä kieltäytyy ja pimeys imee Rikun syövereihinsä. Kun Riku on lähtenyt niin paikalle ilmestyy Heartleseja ja Soran käteen ilmestyy Keyblade jolla hän voi tuhota näitä Heartleseja. Soran unessa näkemä iso Heartles ilmestyi Destiny Islandille ja voitettuaan sen Sora joutui Traverse Towniin jossa hän tapaa Hessun, Akun, Leonin ja Yuffien jotka auttavat häntä matkan varrella.


Kingdom Hearts II
Spoiler:
Kingdom Hearts II on jatkoa Kingdom Hearts pelille ja näiden kahden pelin välissä tapahtuvat asiat ovat Chain of Memoriesissa. Pelin alussa pelaat Roxasilla joka kuuluu Organization XIII ryhmään, mutta hän on menettänyt muistinsa ja on Twiligth Townissa, jossa hän saa ystäviä sekä vihollisia. Myöhemmin hän herättää Soran, Akun ja Hessun jotka ovat olleet pitkässä unessa. Sora ja kumppanit eivät tiedä Roxasista mitään vaan lähtevät omille matkoilleen. Jatkuu...(ehkä)


Muita KH pelejä ovat mm.
-Kingdom Hearts Chain of Memorie
-Kingdom Hearts Coded
-Kingdom Hearts 358/2 Days
-Kingdom Hearts Birth By Sleep
-Kingdom Hearts Re:Coded
-Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance
Viimeksi muokannut Digia päivämäärä 12.10.2012 16:30, muokattu yhteensä 1 kerran
~Sieni on jokapaikan sana~
League of Legends
Avatar
Digia
 
Viestit: 353
Liittynyt: 01.11.2010 16:24

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja Inku » 10.11.2010 20:04

Minä en ikävä kyllä ole oikein tajunnut, miksi näitä pelejä hypetetään niin paljon. Ykkösen olen pelannut läpi ja kakkosta hieman aloittelin, mutta se tyssäsi aika alkuunsa, joten keskityn nyt lähinnä vain siihen ensimmäiseen.

Ensinnäkin pelissä oli kerrassaan mahtavat musiikit ja grafiikka oli todellista silmänkarkkia. Varsinkin pelin loppupuolella esim. Hollow Bastionissa suuri osa ajasta meni vain ihastellessa sitä maailmaa. Akusta tykkään, mutta Hessu on yksi suurimpia inhokkihahmojani Disney-maailmasta ever, ja heitinkin sen aina pois jos pystyi vaihtamaan jonkin toisen hahmon tilalle. Enemmän olisin myös toivonut Final Fantasy -hahmoja peliin. Kingdom Heartsinhan piti olla puoliksi Disneyta, puoliksi FF:ää, mutta itelleni jäi enemmänkin fiilis, että se oli 3/4 Disneyta ja pari FF-hahmoa oli vain otettu mukaan. Alkupuolella niitä tuli ihan hyvää tahtia, mutta Colosseumin jälkeen stoppasi ja loppu olikin pelkkää Disneytä. Jotta pläääh~

Kokonaisuutena se oli ihan viihdyttävä ja söpö peli, vaikkakin taistelusysteemi oli melko tylsänpuoleinen jatkuvan äksänrämpyttämisensä johdosta. Sorasta pitää tehdä maagi jos haluaa edes hieman jotain vaihtelua taisteluihin, ja sittenkin se jää kovin vähäiseksi, kun suurin damage tulee kuitenkin Keybladesta ja taiat ovat oikeita manasyöppöjä.

Kakkonen olikin sitten totaalinen pettymys. Ja kyllä, sanon tämän vaikken ole edes pelannut sitä alkua pidemmälle. Se oli nimittäin niin tylsää junnaamista, että voin myös tältä istumalta sanoa sen olleen tylsintä ikinä mitä olen missään pelissä pelannut. Odotin vain koko ajan, että pääsisi tekemään mitä hyvänsä kunhan vain pelaamaan, mutta hahmot vain puhua pälpättivät ja söivät jäätelöä. Välillä tuli joku välianimaatio ja sitten taas istuttiin katolla, syötiin jäätelöä ja puhuttiin lisää. Lopultakin kun pääsi pelaamaan, kuvioihin mukaan tuli Namine, jonka *wink wink nudge nudge* vihjailun jälkeen arvasin suunnilleen koko loppupelin juonen. Ok, on ehkä nuoremmalle yleisölle suunnattu peli mutta tuo oli jo törkeää spoilaamista ja peli-ilon pilaamista. :<

Myös Axelia kohtaan oli päässyt syntymään jo aika vahvoja antipatioita. Olin tahtomattani nähnyt siitä niin paljon yaoi-fanartia ja törmännyt hermoja raastaviin "IIIIK AXEL ON NIIN IHQ MARRY ME!!123" -fanityttöihin, että sitten kun lopulta näin sen olisin vain halunnut murjoa sen maan rakoon. ^.^'
And in the darkest night, I won't give up the fight
I won't be losing hope, I hold on to what is true

Kotisivuni ~ DA-galleriani ~ Piirroksiani foorumilla
Avatar
Inku
 
Viestit: 92
Liittynyt: 01.11.2010 20:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja Mewer » 10.11.2010 20:09

Inku, kannattaa pelata KH2 loppuun. Alku on kyllä todella tylsä, mutta se on parempi peli kun KH1
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja Digia » 11.11.2010 22:53

Juu. En itsekkään pidä KH II alusta, mutta kun pääsee kunnolla alusta pois niiin sitten se on parempi kuin KH I. Varsinkin loppu päässä olevat kohdat olivat omasta mielestäni todella hienoja.
~Sieni on jokapaikan sana~
League of Legends
Avatar
Digia
 
Viestit: 353
Liittynyt: 01.11.2010 16:24

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja FMA the second » 11.11.2010 23:08

Itse olen suuri kh fani ^^ Täältä löytyy kh1,kh2, kh 358/2 days ja joululahjaks tulos Birth by sleep. Odotan innolla joulua :) Pelisarjan grafikaat ovat mielestäni erittäin hienot, sopivat hyvin Kingdom Heartsiin. Ja myös pelien juonet ovat huippuluokkaa.
THE CAKE IS A LIE!
Avatar
FMA the second
 
Viestit: 12
Liittynyt: 06.11.2010 22:52
Paikkakunta: Hanko

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja JaniK » 14.11.2010 23:36

Inku kirjoitti:Akusta tykkään, mutta Hessu on yksi suurimpia inhokkihahmojani Disney-maailmasta ever, ja heitinkin sen aina pois jos pystyi vaihtamaan jonkin toisen hahmon tilalle.'

Mitä minä lueeeeeeenaaaasfvgsdgfd
Viimeksi muokannut JaniK päivämäärä 29.03.2012 12:14, muokattu yhteensä 1 kerran
JaniK
 
Viestit: 32
Liittynyt: 01.11.2010 23:38

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 15.11.2010 01:17

Tilasin tossa joku aika sitten Birth by sleepin, 358/2 vedetty läpi. ekaa kingdom heartsiakin joskus pelasin oliko se siihen kun mentiin sinne hercules paikkaan ekan kerran. Mutta tuo alkuperäisen pelaaminen jäi kesken kun minä ja broidi ei enään asuta samassa talossa ja ei ollut mun konsoli/peli.


Mut joo tuo 358/2 on kyllä ihan hyvä, vaikka olikin helppo.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja Eevee » 01.01.2011 17:57

Mewer kirjoitti:Inku, kannattaa pelata KH2 loppuun. Alku on kyllä todella tylsä, mutta se on parempi peli kun KH1

En myöskään pidä siitä alusta, jossa liikutaan Roxasilla. Sitten kun päästään Soralla kunnolla pelaamaan, niin on paljon parempi kuin KH1. :3

Itse rakastan KH-pelisarjaa. Itselläni on tosin vain Kingdom Hearts II ja Kingdom Hearts 358/2 Days, sekä tällä hetkellä Kingdom Hearts I kaverilta lainassa... Ja joskus olen vähän Chain of Memoriesia kokeillut, mutta se on aika tylsä... Silti kaikki pelit on ihania. >3<
Avatar
Eevee
 
Viestit: 33
Liittynyt: 01.01.2011 13:53

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja Mewer » 04.01.2011 19:31

Inku kirjoitti:taistelusysteemi oli melko tylsänpuoleinen jatkuvan äksänrämpyttämisensä johdosta. Sorasta pitää tehdä maagi jos haluaa edes hieman jotain vaihtelua taisteluihin, ja sittenkin se jää kovin vähäiseksi, kun suurin damage tulee kuitenkin Keybladesta ja taiat ovat oikeita manasyöppöjä.

Tähänin ongelmaan löytyi ratkaisu! KH BBS:ässä voi tehdä lähes kaiken (tai jos haluaa niin ihan kaiken) damagen magicilla ja/tai attack commandeilla. Jos PSP löytyy niin suosittelen ostamaan. Paras KH peli tähän mennessä. Lisä pluussana mahdollisuus pelata kolmella eri hahmolla. (Ja nyt kukaan ei tule sanomaan kuinka monella saa pelata 358, koska tarkoitan päätarinaa)
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 04.01.2011 19:38

Mewer kirjoitti:
Inku kirjoitti:taistelusysteemi oli melko tylsänpuoleinen jatkuvan äksänrämpyttämisensä johdosta. Sorasta pitää tehdä maagi jos haluaa edes hieman jotain vaihtelua taisteluihin, ja sittenkin se jää kovin vähäiseksi, kun suurin damage tulee kuitenkin Keybladesta ja taiat ovat oikeita manasyöppöjä.

Tähänin ongelmaan löytyi ratkaisu! KH BBS:ässä voi tehdä lähes kaiken (tai jos haluaa niin ihan kaiken) damagen magicilla ja/tai attack commandeilla. Jos PSP löytyy niin suosittelen ostamaan. Paras KH peli tähän mennessä. Lisä pluussana mahdollisuus pelata kolmella eri hahmolla. (Ja nyt kukaan ei tule sanomaan kuinka monella saa pelata 358, koska tarkoitan päätarinaa)

Lisäksi mirage areena <3 Tykkään mätkiä bosseja siel tuntikaupalla.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja Mewer » 04.01.2011 21:55

Zhaituki kirjoitti:
Mewer kirjoitti:
Inku kirjoitti:taistelusysteemi oli melko tylsänpuoleinen jatkuvan äksänrämpyttämisensä johdosta. Sorasta pitää tehdä maagi jos haluaa edes hieman jotain vaihtelua taisteluihin, ja sittenkin se jää kovin vähäiseksi, kun suurin damage tulee kuitenkin Keybladesta ja taiat ovat oikeita manasyöppöjä.

Tähänin ongelmaan löytyi ratkaisu! KH BBS:ässä voi tehdä lähes kaiken (tai jos haluaa niin ihan kaiken) damagen magicilla ja/tai attack commandeilla. Jos PSP löytyy niin suosittelen ostamaan. Paras KH peli tähän mennessä. Lisä pluussana mahdollisuus pelata kolmella eri hahmolla. (Ja nyt kukaan ei tule sanomaan kuinka monella saa pelata 358, koska tarkoitan päätarinaa)

Lisäksi mirage areena <3 Tykkään mätkiä bosseja siel tuntikaupalla.

Jup. Hyvät palkinnotkin (Secret gemejä, parhaat shotlocit, ultima weapon...) Tosin Iron prisoner IV:hen meni hermot. x_x
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 04.01.2011 22:53

Paljon helpompia castereilla nuo kuin meleet :P
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja Mewer » 09.01.2011 17:13

Luin eräältä sivulta että Re:Codet olisi tulossa Eurooppaan 14. päivä! Onko tämä totta vai onko KH wikia väärässä? Toivottavasti joku tietää niin älyän säästää rahat siihen :/
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 09.01.2011 18:08

Nice, jos totta pitää tuo nii kyllä hommaan. Tuota olenkin oottanut. :D
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja Digia » 11.01.2011 09:06

Kyllä tuon ainaskin monen sivun mukaan pitää paikkansa. Amerikkaan tuo peli tulee tänään 11.1. ja eurooppaan perjantaina 14.1.
~Sieni on jokapaikan sana~
League of Legends
Avatar
Digia
 
Viestit: 353
Liittynyt: 01.11.2010 16:24

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja icewortex » 09.02.2011 20:16

Ööö... Onks tää myös apuketju? No anyway kysyn täällä. Peli on siis ihan se ensimmäinen KH PS2. Eli oon siel tarzan paikas ja oon menny ne liaanit, ja pääsin sinne ylös sinne taloon. Oon nyt sen talon katolla ja kysyn, mihin mun pitää mennä?

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja Darxyn » 20.03.2011 18:50

icewortex kirjoitti:Ööö... Onks tää myös apuketju? No anyway kysyn täällä. Peli on siis ihan se ensimmäinen KH PS2. Eli oon siel tarzan paikas ja oon menny ne liaanit, ja pääsin sinne ylös sinne taloon. Oon nyt sen talon katolla ja kysyn, mihin mun pitää mennä?


Riippuu ihan, että mitä sun pitää nyt tehä, jos etit sitä Kerchakia, nii niitteen liaanien luota se löytyy jostain piilosta. Jos taas etit Claydonia, niin sitten sun pitää auttaa niit kaikki gorilloja niilt heartlesseilt.

Voisko tohon ekaan viestiin muuten lisätä loputki KHt? Esim re:codedin, codedin ja final mixit?
Avatar
Darxyn
 
Viestit: 8
Liittynyt: 19.03.2011 21:13
Paikkakunta: Lahti

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja Faith » 27.03.2011 00:57

Itselläni on peleistä Kingdom Hearts I, Kingdom Hearts II, Kingdom Hearts: 258/2 Days ja Kingdom Hearts: Birth By Sleep. Vähän kituttaa
etten ole päässyt pelaamaan Chain of Memoriesia joka olisi itselleni perhanan tärkeä osa saada pelata läpi, samoin Coded ja Re:Coded. Kaikkien juonista olen perillä koska olen malttamaton ja käynyt spoilaamassa itseäni, mutta haluan silti pelata nuo ♥

Itse tutustuin Kingdomeihin vuonna 2004 kun ensimmäinen peli ilmestyi Suomessa. Muistan tosi elävästi sen päivän kun näin
pelistä mainoksen telkkarissa ja sain tietää muutama viikko sen jälkeen että peli löytyy pikkuveljeni kaverilta. Tietenkin se oli pakko saada lainaksi. Ja täytyy rehellisyyden nimissä sanoa etten innostunut pelistä aluksi kovinkaan paljon. Vasta muutamia vuosia myöhemmin kun sain Kingdom Hearts II:n joululahjaksi ja tahkoin sen läpin kolmessa päivässä (jep, nörttäsin peliä tunteja putkeen...), tajusin miten mahtavia pelit ovat. Niinpä sitten taoin tuon ykkösenkin läpi. Ja sitten nuo kaksi muuta omistamaani.

Kingdom Heartsit ovat minulle suurta rakkautta ♥ onhan juoni vähän kliseisiin tarttuva ja disneyhahmot/disneymaailmat jaksaa toisinaan ärsyttää, mutta so what, rakastan silti. Peleillä on ollut minulle niin paljon annettavaa, ettei sitä voi sanoin kuvailla, ihailen Tetsuya Nomuraa aivan hurjasti kaiken sen keksimisestä mitä Kingdomeissa on. Hahmoissa on taikaa ja niin on pelin juonessakin, puree hampaansa syvälle tällaiseen hupsuun romantikkoon ja herkkikseen kuin minä. Lisäksi amerikkalainen ääninäyttely pelittää ja pidän siitä jopa enemmän kuin originaalista japanilaisesta ääninäyttelemisestä.

Onko teillä muuten suosikkihahmoja peleissä? Itselläni eniten nappaavat Sora, Axel ja Riku ♥
Löydä Faith!
Twitter | Blogger | deviantART | tumblr

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley
"Nyt ei auta kuin pitää hymy huulilla ja puuteri poskilla!" -Harley

avatarista kiitos Herolle ♥
Avatar
Faith
 
Viestit: 382
Liittynyt: 23.03.2011 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja OshaFan » 15.02.2012 19:40

Tämä tarvitsee eloa...
DDD:stä ei esim. mitään kerrota...
Ja sillai :D

Kingdom Hearts <3
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Kingdom Hearts pelisarja

ViestiKirjoittaja Flyffel » 15.02.2012 20:03

Tarkoituksena on ollut tutustua näihin jo siitä lähtien kun näin KH1 pelin kaverini luona joskus 2003 tms., mutta aluksi ei ollut mahdollisuutta ja sittemmin ei ole ollut motivaatiota, koska KH fandomi on varmaankin kamalin fandomi heti Sonicin ja erän fandomin jälkeen, jota en nyt mainitse. Ei se tietenkään ole (vain) pelien syytä, mutta ei nyt vain sitten ole tultu pelattua. Korjaan tämän kyllä jossain vaiheessa. P:
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Seuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa

cron