Bleach

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Bleach

ViestiKirjoittaja Digia » 01.11.2010 19:45

Bleach sarja kertoo Ichigo Kurosaki nimisestä pojasta jolla on ollut pienestä pitäen kyky nähdä haamuja ja erilaisia henkiä, tämä kyky Ichigolla on todella voimakas. Eräänä päivänä hän tapaa Shinigamin (kuolemanjumalan) jonka voimat hän saa puolivahingossa ja samalla myös pakollisen työn. Bleach on suosittu manga josta on tullut japaniksi yli 400 lukua ja suomeksi 15 kirjaa, animena Bleachia on tullut japanissa n. 300 jaksoa.

Nyt keskustelua Bleachista ja muistakaa spoilerit.
~Sieni on jokapaikan sana~
League of Legends
Avatar
Digia
 
Viestit: 353
Liittynyt: 01.11.2010 16:24

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja Pokemon Peruna » 01.11.2010 20:59

Sain katsottua pari päivää sitten viimesetkin Bleach jaksot. Odotan että tulee jatkoa kun nyt se jäi niin jännään kohtaa. Mangana olen ostanut tästä vain 11 ja 12 ja muut olen katsonut animena. Tää on loistava Anime/Manga mun mielestä. ^^
Joskus on jännää joskus ei.
Avatar
Pokemon Peruna
 
Viestit: 43
Liittynyt: 01.11.2010 15:14
Paikkakunta: Tuuri

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja Pimee Umbba » 01.11.2010 21:10

Oma Bleach taukoni vain kasvaa ja kasvaa.. Noin vuosi sitten katsoin vielä reippaasti Bleachia joka päivä mutta sitten innostus loppui. Uusimman chapterin luen joka viikkoa, koska haluan olla uusimmista tapahtumista tietoinen, mutta animen katsomisesta ei tule enään mitään. Ehkä se johtuu animen filleireistä joita tuntuu tulevan kokoajan .___.
Porukka Kasaan! Cosplay Ryhmä
||One Piece||Bakuman||Fairy Tail||Katekyo Hitman Reborn||
Pokémon Black FC: 3009 7318 7437
Avatar
Pimee Umbba
 
Viestit: 80
Liittynyt: 01.11.2010 15:56
Paikkakunta: Sodis

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja inulove » 02.11.2010 21:16

Vanhalla foorumilla olenkin jo ihkuttanut, mutta aivan ylitse pääsemättömän jumalainen piirtojälki<3<3<3 Mangana on rutkasti parempi kuin animena, ja siitä syystä muutaman kymmenen animejakson jälkeen hakeuduin takaisin pokkarien ääreen.
Hahmot ovat mielenkiintoisia ja persoonallisia, joukosta löytyy paljon niitä joihin voi samaistua. On myös yllättävää että niin harvat hahmot herättävät yökkäys refleksin.
Sarja jossa on kaikki tarvittava! Osan 16 ostin eilen ja näyttää aina vain paremmalle ja mielenkiintoisemmalle, lisää tahdon : 3
Avatar
inulove
 
Viestit: 29
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja Tas » 02.11.2010 21:27

Sarja alkoi hyvin. Soul Society arc oli todella lupaava. Sen jälkeen ollaankin menty ihan hirveätä alamäkeä. Nykyisellään ei tapahdu enää yhtään mitään ja yksi taistelu kestää vuosia. Hahmot ovat hienoja, mutta katsokaapa vaikka taustoja. Ei mitään. Katsokaa juonta. Vielä tyhjempää kuin taustat. Yhden chapterin lukemiseen menee korkeintaan 2 minuuttia, ja sekin vain koska sivuja on lähes 20 ja ruutujen katsomisessa menee aikaa. Puhetta ei ole lähes ollenkaan eikä ikinä tapahdu yhtään mitään. Bleach oli hyvä. Nykyään täyttä kuraa.
[21:51:11] <+Caccis> ota nyt realismi vastaan, suurin osa jotka harrastaa tätä on failureita irl
Avatar
Tas
 
Viestit: 844
Liittynyt: 03.09.2010 18:55

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja White » 05.11.2010 09:06

Ostin juuri 16 pokkarin :) Omistan kaikki mangat + hahmokirjan. Animea olen katsonut jonnekkin 180 asti mutta liiat fillerit tekevät animesta kuraa... Harmi. No mangan ajattelin ostaa joka kuukausi kuitenkin. Mahtava sarja.
Avatar
White
 
Viestit: 67
Liittynyt: 01.11.2010 08:31

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja aono » 07.11.2010 03:22

Kuten Tas ylempänä mainitsi, soul society arc oli se tämän sarjan kohokohta, jonka jälkeen sarja on pilattu aivan naurettavan pitkillä ja surkeilla fillereillä...
Sekin kun sitä luulee saavansa kohta toiminnan täyteistä toimintaa(?) Niin sitä saa hyvin usein pettyä siihen että sieltä pamahtaa ensi viikolla 20-30 jaksoa pitkä filleri arcci ja sitten taas mässäillään 1 jakso oikealla tarinalla ja sitten taas väliin 15 jakson filleri arcci, kyllä on ihanaa.
Tosiaan jos haluaa katsoa sarjan animena, niin kannattaa vain katsoa ja tyytyä siihen soul society arcciin ja päätellä itse sitten loput että mitäköhän mahdollisesti tapahtuu/tapahtui seuraavaksi. Tai sitten vain mennä sillä mangalla, itse en ole vilkaissutkaan bleach mangaa, joten en siihen ota minkäänlaista kantaa.
Avatar
aono
 
Viestit: 253
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja Pokemon Peruna » 07.11.2010 12:23

Täyttä KURAA!!! Nyt kun niitä jaksoja tulee aina vähän väliä 1 uus niin ei ole ollenkaan kivaa katsoa, kun nyt toi uusin jakso on niin turha että eiii... Näytetään vaan aluks noin minuutti sitä kohtaa missä se tarina menee ja sitten koko loppu jakso näytetään vanhoja pätkiä niinku useissa muissakin jaksoissa että tarina pitkittyis. Aiemmin noi turhat jaksot ei haitannu niin paljoo ku niitä jaksoja pysty kattoo monta putkeen, mutta nyt on ihan ... jotain... ku tulee niitä turhia jaksoja liikaa! Seki on kyllä jännä ku siinä oikeesti on aina jotain 5-10 jaksoo sitä juonta ja sitten 10-25 jaksoo putkeen aina niitä turhia jaksoja.
Joskus on jännää joskus ei.
Avatar
Pokemon Peruna
 
Viestit: 43
Liittynyt: 01.11.2010 15:14
Paikkakunta: Tuuri

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja Digia » 07.11.2010 13:52

Olen katsonut yhden animejakson Bleachia ja en pitänyt. Mangana luen sitä mielelläni, mutta anime on täyttä kuraa. Miksi niin moni manga pitää pilata tekemällä siitä huono anime. Kun luin tuota filleritahtia, niin en tajua, että mitä järkeä tuossa on.
~Sieni on jokapaikan sana~
League of Legends
Avatar
Digia
 
Viestit: 353
Liittynyt: 01.11.2010 16:24

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja Tas » 09.11.2010 21:01

Itse en edes seuraa animea, mutten löydä siltikään sarjasta enää oikeastaan mitään kehumisen arvoista. Lähinnä ne hahmot ovat hienoja. Taistelut ovat jotain aivan järkyttävää ja kestävät useita kuukausia. Viimeisimpään meni tosiaan vuosia. Uskomatonta pitkittämistä, uusia voimia revitään ties mistä ja ideointi on muutenkin käsittämättömän heikkoa. Voitte dropata sarjan ihan hyvin Soul Society arcin jälkeen. Siihen järkevä Bleach loppuukin. Itse jatkan lukemista vain koska haluan tietää miten tämä loppuu.
[21:51:11] <+Caccis> ota nyt realismi vastaan, suurin osa jotka harrastaa tätä on failureita irl
Avatar
Tas
 
Viestit: 844
Liittynyt: 03.09.2010 18:55

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja Pokemon Peruna » 10.11.2010 19:44

Meni sitten taas yli puolet uusimmasta jaksosta siihen ku näytettii vanhojen jaksojen taisteluita...
Joskus on jännää joskus ei.
Avatar
Pokemon Peruna
 
Viestit: 43
Liittynyt: 01.11.2010 15:14
Paikkakunta: Tuuri

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja Digia » 11.11.2010 16:05

Ostin nyt pari päivää sitten uusimman Bleachin ja aloitin lukemaan juuri hetki sitten sitä. Olen iloinen kun mangoissa ei ole fillereitä, niin kuin animessa. Selasin kirjan läpi ja huomasin, että kirjan keskikohta on kuitenkin flashback painotteinen, mikä ei ole kyllä myöskään kivaa.
~Sieni on jokapaikan sana~
League of Legends
Avatar
Digia
 
Viestit: 353
Liittynyt: 01.11.2010 16:24

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja LefaLefa » 11.11.2010 20:29

Ihmiset lopettakaa se fillereistä itkeminen. <__< Eikö ole odotettavaa, että maratonsarjassa tulee oleman fillereitä. Varsinkin, kun yhdestä manga chapteristä ei voida tekemälläkään saada yhtä anime jaksoa tämän sarjan kohdalla. Jos animessa tulisi koko ajan ainoastaan juoneen liittyvää tavaraa, niin animehan ottaisi hetkessä mangan kiinni. Vaihtoehdot tällöin olisivat pitkä fillerikausi tai sarjan jättäminen kokonaan tauolle pitemmäksi aikaa. Ja tauolle jättämisestä tultaisiin myös itkemään...

Ja jottei menisi kokonaan "offiksi" (vaikka sarjaan liittyykin), niin melko samoilla linjoilla olen Tasin kanssa. Aluksi sarja oli hyvillä raiteilla, mutta viimeisin tappelu oli aivan karmea. Uusimmasta arcista ei voi paljon muuta sanoa, kuin outoa. Toivotaan, että sarja muuttuisi loppua kohden jälleen paremmaksi.
Avatar
LefaLefa
 
Viestit: 652
Liittynyt: 01.11.2010 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 24.08.2011 17:19

4. Leffa sitten tuli (tosin vasta rawina). Pakko sanoa että petyin... syyt:
Spoiler:
1. Ichigo sen full hollow muodossa ei muuta tehnyt kuin ceroa, hienon siitä muodosta teki älytön voima ja nopeus... ei cero.... 2. Jokseekin omituinen mesta tuo bleachin "alamaailma". Odotin enemmän sellaista tulisuutta.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja Flaronet » 27.08.2011 23:20

Itse olen vasta aloittanut Bleachin seuraamisen mangan muodossa lainaammalla kirjastosta pokkareita (tähän mennessä olen lukenut vasta 12 pokkaria, koska seuraavat osat ovat lainassa enkä ole ehtinyt varaamaan seuraavia osia, että pääsisin jatkamaan :S ). Piirrosjälki on hienoa ja juonikin saa kiitoksia, mitä nyt olen tähän mennessä ehtinyt lukea. Myös huumoria löytyy aina välillä. *electrode*

Bleachin anime-sovituksesta miulla ei ole niinsanotusti omakohtaista kokemusta, joten animeen liittyen minulta ei löydy minkäänlaista kommenttia puolesta tai vastaan. :P
Flaronet
 
Viestit: 6
Liittynyt: 14.06.2011 21:46
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 27.08.2011 23:28

Flaronet kirjoitti:Itse olen vasta aloittanut Bleachin seuraamisen mangan muodossa lainaammalla kirjastosta pokkareita (tähän mennessä olen lukenut vasta 12 pokkaria, koska seuraavat osat ovat lainassa enkä ole ehtinyt varaamaan seuraavia osia, että pääsisin jatkamaan ). Piirrosjälki on hienoa ja juonikin saa kiitoksia, mitä nyt olen tähän mennessä ehtinyt lukea. Myös huumoria löytyy aina välillä.

Bleachin anime-sovituksesta miulla ei ole niinsanotusti omakohtaista kokemusta, joten animeen liittyen minulta ei löydy minkäänlaista kommenttia puolesta tai vastaan.

Jos rupeat kattelee anime versiota, suosittelen skippaamaan jaksot koska huonoja fillereitä (Zanpakutou arc ja nykyset fillerit on omasta mielestäni ihan ok):

033
050
064-108
128-137
147-149
168-189
204-205
213-214
266
287
298
299
303-305
311-316
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja Flaronet » 27.08.2011 23:36

Zhaituki/// OK, pidetään mielessä. (Sori, jos/kun menee offiksi. Aivot alkavat pikkuhiljaa olla narikassa tähän aikaan yöstä. )

E: Korjasin Zhaitukin nimimerkin, tuli pieni kirjoitusvirhe. XD
Flaronet
 
Viestit: 6
Liittynyt: 14.06.2011 21:46
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja Flyffel » 28.08.2011 00:07

Luin joskus kolme-neljä vuotta sitten (joskus ennen kuin se oli tullut Suomeen siis) Bleachia 17-18 pokkarin verran, eli Rukian pelastusarcin jätin kesken. Hahmot olivat minusta tylsiä ja oli ihan hirveätä mättöä heti alkuun, aivan uskomattoman epärealistista hahmonkehitystä, kun tavalliset lukiolaiset yhtäkkiä antoivat Soul Societyn tyypeille turpaan. Joo, saavat saada tuollaisia supervoimia, mutta ei nyt herranjestas tarvitse heti alkuun laittaa niitä tuollaisia tuonelan "eliittijoukkoja" vastaan ja antaa niille ihan tuosta vain tuollaiset voimat. En kuitenkaan tämän takia jättänyt sitä kesken. Siinä oli vain liikaa "turhaa" taistelua ja juoni tuntui matelevan eteenpäin. (Juoni oli kuin suoraan huonosta foorumi RPG:stä.) Muutenkin pelkkä Rukian pelastus tuntui kököltä tavalta laittaa juoni rullaamaan noin suuriin/pitkiin kuvioihin (varmaan yli 10 pokkarin ajaksi!?). Sitten kun luki kaikkialta, että kyseinen arc olisi Bleachin parasta antia - skip. Jos paras anti on kolmen tähden viihdettä, ei kannata vaivautua. Piirosjälki oli tosin ihan kiva.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 28.08.2011 01:02

Keltainen Rayquaza kirjoitti:Luin joskus kolme-neljä vuotta sitten (joskus ennen kuin se oli tullut Suomeen siis) Bleachia 17-18 pokkarin verran, eli Rukian pelastusarcin jätin kesken. Hahmot olivat minusta tylsiä ja oli ihan hirveätä mättöä heti alkuun, aivan uskomattoman epärealistista hahmonkehitystä, kun tavalliset lukiolaiset yhtäkkiä antoivat Soul Societyn tyypeille turpaan. Joo, saavat saada tuollaisia supervoimia, mutta ei nyt herranjestas tarvitse heti alkuun laittaa niitä tuollaisia tuonelan "eliittijoukkoja" vastaan ja antaa niille ihan tuosta vain tuollaiset voimat. En kuitenkaan tämän takia jättänyt sitä kesken. Siinä oli vain liikaa "turhaa" taistelua ja juoni tuntui matelevan eteenpäin. (Juoni oli kuin suoraan huonosta foorumi RPG:stä.) Muutenkin pelkkä Rukian pelastus tuntui kököltä tavalta laittaa juoni rullaamaan noin suuriin/pitkiin kuvioihin (varmaan yli 10 pokkarin ajaksi!?). Sitten kun luki kaikkialta, että kyseinen arc olisi Bleachin parasta antia - skip. Jos paras anti on kolmen tähden viihdettä, ei kannata vaivautua. Piirosjälki oli tosin ihan kiva.

Taistelut on juuri se pääjuttu bleachissa. (Ainakin minun mielestä.) Aivan mahtavaa mättöä etenkin Arrancar/Aizen arc:ssa. :D Itse ainakin pidän mangoista jossa on paljon hyviä tappeluita ja kivoja voimia.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Bleach

ViestiKirjoittaja Luffy McAnkka » 02.09.2011 19:53

Bleach pähkinänkuoressa: Ichico pilkkoo mörköjä siihen asti kun Kubo poistuu keskuudestamme. Yksi suosikkisarjoistani.
Bleach on Dragon Ball miekoilla. Sarja sisältää paljon loistavia lähikuvia, hyvää shonen mättöä ja tapahtumat etenevät hitaasti, joten sarjaa on suositeltavaa seurata kirja kerrallaan. Harvassa sarjassa on näin paljon asennetta, vaikka Ichico voittaakin suurimman osan taisteluista, kun huutaa haluavansa voittaa.Sarja pääsi vauhtiin mielestäni vasta 7.kirjan kohdalla, kun muut shinigamit ilmestyivät, sitä ennen tarina oli lähinnä perushahmojen esittelyä. Arrancar-arcista eteenpäin taas on tullut enemmän perättäisiä taisteluita ilman hengähdystaukoa, kuin missään muussa lukemassani sarjassa. Ei sillä että tämä olisi ollut huono juttu, päinvastoin.
One Piece on suosikkisarjani, eikä Bleach sitä voita, mutta sarjan yksinkertainen kaava toimii yllättävän hyvin. 4,5/5
Spoiler:
Grimmjow ja Ulqoirra matsit olivat loistavia. Tapaus Aizen taas meni hieman liian pitkälle, kaverilla on paras Zanpakutoo ikinä (tai shonen sarjan kyky ylipäänsä), ja sitten se päättää vielä kehittyä johonkin superformiin, juu. Mutta en pitänyt Aizenin loputtomia lopputaisteluitakaan niin huonoina mitä olin kuullut. Tosin muut hahmot jäivät turhan pitkäksi aikaa unohduksiin tuon kohdan aikana (Chad, Ishida, Rukia, Renji jne. jne.).
Tasoloikkaa suoneen.
Avatar
Luffy McAnkka
 
Viestit: 260
Liittynyt: 01.11.2010 12:08
Paikkakunta: Ankkalinna

Seuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa

cron