Gundam ketju

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Gundam ketju

ViestiKirjoittaja Mecha » 25.11.2011 22:38

Eli tarkoitus olisi tässä ketjussa keskustella Gundam animeista vaikka tässä ketjussa saa myös Gundam mangoista (etenkin side storyt) keskustella.

Ajan kohtaista on Gundam AGE anime. Siinä viholliset ovat Unknown Enemy joita vastaan nuori päähenkilö Flit taistelee nimikko Gundamilla, jonka on itse rakentanut. Ainakin toistaiseksi omasta mielestäni kyseinen sarja on melko lupaava vaikka historian parhaan Gundam sarjan Zeta Gundamin tasolle se ei yllä ja vieläpä kun Gundam 00 nosti rimaa vielä korkeammalle ei-UC Gundam sarjojen suhteen. Itse olin alussa melko skeptinen, mutta nyt kun olen nähnyt toistaiseksi tulleet jaksot niin odotukset ovat hieman nousseet ja toivonkin sarjan paranevan entisestään ajan kuluessa.
Somethings never change.

It was already broken when I got here.
Avatar
Mecha
 
Viestit: 25
Liittynyt: 14.08.2011 17:43
Paikkakunta: Vantaa

Re: Gundam ketju

ViestiKirjoittaja LefaLefa » 25.11.2011 23:51

Gundaaaaaaam... Tullut katsottua viisi eri Gundamia kokonaan (jos Seed ja Seed Destiny lasketaan yhdeksi) ja tällä hetkellä AGEa seuraan, vaikka onkin aika tuskaista. Ensimmäinen Gundam mikä tuli katsottua taisi olla pari vuotta sitten Seed ja perään luonnollisesti sitten Destiny. Ei olisi Gundamien katsominen voinut alkaa omasta mielestäni paremmin, sillä Seed on paras Gundam, minkä olen katsonut. Pidin juonesta, pituutta sarjalla riitti ja lisäksi päähenkilöt olivat mielekkäitä henkilöitä, joista oikeasti pystyi pitämään. Lisäksi päähenkilöiden ääninäyttelijät ovat törkeän hyviä. Kovilla odotuksilla sitten Destinyä katsomaan ja millainen pettymys se olikaan. Uusi päähenkilömme on rasittavimpaa hahmoluokkaa mitä vaan voi olla. Muutenkin sarjaa vaivasi IMO tarinankerronnallisesti suuret ongelmat. Sain pari viikkoa sitten katsottua uudelleen sarjan, eikä se nyt enää tunnu niin huonolta. Surkea jatko se on Seedille, lukuun ottamatta joitakin osuuksia, mutta kaiken kaikkiaan ihan pätevä sarja kumminkin.

Sitten en muistakaan, missä järjestyksessä tuli katsottua seuraavat Gundamit, mutta nopean ajan sisällä Seedin lopettamisesta ne tuli katsottua, mistä voi johtua huonot muistot. Kyseessä olivat kumminkin After War Gundam X, Mobile Fighter G Gundam ja Gundam Wing. En muista näistä paljoakaan, mutta en usko, että mielipiteeni olisi muutamassa vuodessa kauheasti muuttunut, joten edetään vanhoilla mielipiteillä. Kahdesta ensiksi mainitusta olen MAL:ssa antanut arvosanaksi 4:n eli huono. Kun nyt katselin sarjojen postereita, niin After War:a taisi vaivata erityisesti ärsyttävät henkilöt, mikä oli tosin kai myös ongelmana G Gundamissa, jonka juoni oli lisäksi melko kehno. Gundam Wing:lle olen antanut arvosanaksi 6, eli omalla asteikollani sarja on ollut "ihan jees", ei mitenkään spesiaali, muttei nyt niin huonokaan. Näistä kolmesta kyllä uskon vakaasti, että Wing oli paras, muttei silti lähelläkään edes Destinyn tasoa.

Gundam 00 oli seuraavana vuorossa, sillä -90-luku oli alkanut pelottaa liikaa. Tämän myötä palautuikin taas usko Gundameihin. Ensimmäinen kausi oli oikein viihdyttävää katsottavaa, kuten oli myös toinenkin kausi. Ensimmäinen kausi voittaa kevyesti Destinyn, muttei pääse Seedin tasolle. Toinen kausi on aika tasoissa Destinyn kanssa Destinyn monista vioista huolimatta. Ja muistakaa, sellaista asiaa kuin Gundam 00 leffaa ei ole olemassa. Ainakaan itse en suostu myöntämään sen olemassaoloa. Rehellisesti sanoen leffa onnistui pilaamaan aika loistavasti koko sarjan. "Jo valmista" tarinaa mentiin ihan turhaan jatkamaan ja tuotoksena oli hyvin kiireesti etenevä leffa, jossa ei IMO ollut mitään järkeä. Lopetuskin oli niin asd. Mieluummin tätä ei olisi edes olemassa.

Ja sitten Gundam AGE, tämä paraikaa pyörivä sarja. Voinkohan sanoa tästä mitään positiivista... Jo ensimmäisestä jaksosta sarjan art-style on ärsyttänyt itseäni hyvin paljon. Tulee fiilis, että katsoisin nuoremmille lapsille (lue alle kouluikäiset) suunnattua sarjaa. Kuitenkin sarjan sisältö ei vastaa yhtään art-stylea. Tai no, typeryydessään kyllä. Sarjan juoni on ainakin tähän asti ollut lievästi sanoen karmea. Jos aloitetaan sillä, että aluksi 7-vuotiaalle päähahmolle uskotaan maailman pelastavan robotin kyhäys. Okei, wait WHAT! Haloo... En pysty kuvailemaan fiiliksiäni tästä. No sitten sarjan nykyisessä kohdassa, nyt 14-vuotias sankarimme egollaan estää, etteivät aiemmin roboteilla taistelleet henkilöt koske Gundamiin. <__< Muutenkin tarina on tuntunut etenevän tyylillä "nyt haluamme tapahtuvan jotain, niin se sitten tapahtuu"-tyylillä. Hahmoista en pidä ollenkaan, koko kaarti tuntuu koostuvan huonon tekoälyn omaavan pelin NPC-hahmoista. Lisäksi kaksi päähenkilöämme ovat todella rasittavia. Ajattelin aluksi, että kukaan ei tule voittamaan päähenkilöpoikaamme, mutta kappas vaan, tämän "tyttöystävä", toinen päähenkilöistämme, on vielä ärsyttävämpi. Onnittelut, on tämäkin pohjanoteeraus. Tälle sarjalle pitäisi omistaa oma Wall of Text viesti, mutten nyt jaksa sellaista kirjoittaa. Ehkä myöhemmin.

Muita Gundameita en sitten olekaan jaksanut/uskaltanut katsoa. Kyllä, varmasti vanhemmistakin Gundameista löytyisi hyviä, mutta kokemukseni vanhemmista animeista ovat jättäneet hiukan ikävän maun suuhun. Ehkä joskus, ehkä.
Avatar
LefaLefa
 
Viestit: 652
Liittynyt: 01.11.2010 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gundam ketju

ViestiKirjoittaja Mecha » 26.11.2011 01:32

Mukava kuulla, että joku tykkää SEED:stä ja SEED Destinystä. Itse en noista oikein välitä kun on tullut nähtyä niin paljon Gundamia. Itse näin ensin Zeta Gundamin ja olenkin melko vanhankaartin UC Gundam faneja. Suosin siis lähinnä sarjoja, elokuvia ja OVA:a 1979 julkaistusta alkuperäisestä aina Victory Gundamiin ja sitten tykkään toki tuosta Gundam Unicorn OVA:sta ja odotan innolla tulevaa Gundam the Originia, joka on uusversio alkuperäisestä. Ei-UC:sta tykkään lähinnä Turn A Gundamista (keskittyy hahmoihin ja on muutenkin hieman erillainen) ja Gundam 00:sta joka siis mielestäni niin hyvä, että se nosti rimaa. Jos jotain pitää sanoa muista ei-UC Gundameista niin G Gundam on omaan makuuni liian super robot, Gundam Wing taas on omaan makuuni liian yaoi fanfictionin lähde ja Gundam X oli ihan kohtuullinen.
Somethings never change.

It was already broken when I got here.
Avatar
Mecha
 
Viestit: 25
Liittynyt: 14.08.2011 17:43
Paikkakunta: Vantaa

Re: Gundam ketju

ViestiKirjoittaja Slayer » 26.11.2011 21:24

Itse työn alla zeta gundam.

Eka gundam oli 00 ja paras SEED, vaikkakin otetaan huomioon että päähenkilönä oli kiramutterfukkinyamato...voiko mitään ylivedetympää olla...tarkoitan siis: astun ekaa kertaa gundamin puikkoihin=konfiguroinpa tämän laitteen suoraan omaa käyttöäni vastaavaksi....ei oikeesti...+tuolla on pataljoonallinen vihollisia...PUFF, ei oo enää, ku painoin yhtä nappia jolla laukasin missilet...
Mutta stoori puolella seed ottaa hyvin paljon takaisin. En ole koskaan syvällisemmin tykännyt hahmoista. Saattaa myös vaikuttaa että sarjan musat olivat eeppisimmät evah...for real.

Seed destinykään ei ollu mikään ihan huono mutta imo päähenkilö oli väärällä puolella.
Unicornia mitä katsellu niin ihan hieno varsinkin kolmannessa jaksossa se loppu kosketti. Siis ne jotka ovat katsoneet, varmasti tietää mistä puhun, joten en spoilaa.

zeta työn alla mutta zz katottu...mitä?? Loppua kohti Haman Karnissa alkoi muodostua jotain hyvin mielenkiintoista mielestäni, mutta sitten sille kävi niinku kävi...olin katkera...ja puru oli pieni verrattuna siihen että sen pitäis ohjata psycho gundamia...ne on muuten pelottavia.

Sit viel x....no siis...on se kiva että on taas maailman tuhoaseita joilla oikeasti sädetetään puolet maapallon väestä, juuri näin...Rantajakso oli lempparijakso, koska mielestäni aina pitäisi jäädä pieneen irroitteluun myös sodan keskellä...niin eikä romantiikkakaan haittaa siin sivus. Itse janoan romantiikkaa.

AGE...en tiedä mitä sanoa...siis ihan outoja hyyppiä joita vastaan vaan ei pärjää ja sit joka tun jakso tulee lonkalta uus ase jolla tämä uus vastustaja sit voitetaan...eikö sitä dot riffleä vaan voinu parantaa ma kysyn vaan...
True Fighter never gives up. He/She is true victor in the end.
Miun vaihtarit
Blogini
Avatar
Slayer
 
Viestit: 146
Liittynyt: 16.01.2011 16:42
Paikkakunta: Apinoiden planeetta

Re: Gundam ketju

ViestiKirjoittaja Mecha » 04.12.2011 01:09

Tuli sitten katsottua Gundam Unicornin neljäs jakso. Tossa tapahtui niin paljon kaikkea ja vieläpä lopussa Banshee ilmestyi ekan kerran. Mukavana yllätyksena vanha kunnon Noah Bright oli tossa jaksossa mukana ja otti osaa tapahtumiin. Saas nähdä päätyykö Gundam Unicorn Kapteeni Brightin komentoon.
Somethings never change.

It was already broken when I got here.
Avatar
Mecha
 
Viestit: 25
Liittynyt: 14.08.2011 17:43
Paikkakunta: Vantaa


Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa

cron