Uutisketju

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Timantti » 23.01.2012 14:59

En saanut äänestää (seuraavissa vaaleissa sitten!) mutta oma ääneni olisi mennyt Niinistölle, Haavistolle, Biaudetille tai Lipposelle. :p
[15:30] <X-Pertti> Linux on niin surkee, ettei se tue edes viiruksia
Spoiler:
Black FC: 2065 3314 7808 (Paum)
Soul Silver FC: 2408 2255 0057 (Fred)
3DS FC: 5069-4361-4421
Wi-Fi -vaihtola
Lé Turinat (käy katsomassa!)
Avatar
Timantti
 
Viestit: 544
Liittynyt: 01.11.2010 10:19
Paikkakunta: Espoo
(: Hävisit pelin

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Riolucario » 23.01.2012 15:11

Itse olisin äänestänyt Haavistoa, jonka mielipiteet olivat mielestäni viisaimmat.
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Faith » 23.01.2012 15:31

Minulle on sinänsä aivan sama kumpi presidentiksi valitaan, koska Niinistö ja Haavisto ovat niin pitkälti samaa mieltä asioista, että eipä tuolla juurikaan ole väliä. Jotenkin Haavisto on minusta vaan sympaattisempi ja sydämellisempi tapaus, ja eiköhän asiaan vaikuta ihan vähän sekin, että olen itse bi-seksuaali ja minusta olisi jotenkin hienoa jos meillä olisi homoseksuaali presidentti :3

isukki kehaisi tuossa eilen kun tuloslähetystä katsoimme, että osoittaa kyllä "aikuistumista" suomalaisilta, että avoimesti homo ihminen äänestetään presidentin vaalien toiselle kierrokselle, ja vielä melkoisen hyvällä äänimäärällä. Itsellenikin tuli melkoisen hyvä mieli asiasta, huomata ettemme ehkä olekaan niin ahdasmielistä porukkaa kuin mitä voisi luulla (:
Löydä Faith!
Twitter | Blogger | deviantART | tumblr

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley
"Nyt ei auta kuin pitää hymy huulilla ja puuteri poskilla!" -Harley

avatarista kiitos Herolle ♥
Avatar
Faith
 
Viestit: 382
Liittynyt: 23.03.2011 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Umbrespeon » 23.01.2012 15:44

Faith kirjoitti:Minulle on sinänsä aivan sama kumpi presidentiksi valitaan, koska Niinistö ja Haavisto ovat niin pitkälti samaa mieltä asioista, että eipä tuolla juurikaan ole väliä. Jotenkin Haavisto on minusta vaan sympaattisempi ja sydämellisempi tapaus, ja eiköhän asiaan vaikuta ihan vähän sekin, että olen itse bi-seksuaali ja minusta olisi jotenkin hienoa jos meillä olisi homoseksuaali presidentti

isukki kehaisi tuossa eilen kun tuloslähetystä katsoimme, että osoittaa kyllä "aikuistumista" suomalaisilta, että avoimesti homo ihminen äänestetään presidentin vaalien toiselle kierrokselle, ja vielä melkoisen hyvällä äänimäärällä. Itsellenikin tuli melkoisen hyvä mieli asiasta, huomata ettemme ehkä olekaan niin ahdasmielistä porukkaa kuin mitä voisi luulla (:

Samaa mieltä, onhan se aika hienoa, jos olisi tuommoinen ''erilainen'' presidentti.
Avan tehnyt hilippa.

Rip in rip
Avatar
Umbrespeon
 
Viestit: 724
Liittynyt: 10.11.2010 00:15
Paikkakunta: Kuåpiå
(: If you know what I mean.

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Hero » 23.01.2012 15:48

Terve,

Nyt avaudun vaaleista.
Olen siis parempi ihminen, koska äänestän homoa.
Minä olen suvaitsevaisempi, kun kirjoitan numero 2 tähän lappuun.
Valitettavasti, olen edelläkävijä, kun sinä reppana takerrut vielä heteroihin.
Vihaatko homoja? Mikset äänestä Haavistoa sitten!

Mietityttää vieläkin, kun ihmiset ovat niin suvaitsevaisia, rauhaa rakastavia, ei me olla takapajulassa.
Minulle on aivan sama kuka tuon presidentin seksipartneri on, ei sillä ole väliä.
MUTTA KUN SE ON HOMO, NIIN ÄÄNESTÄN!

Vähän alkanut tuntumaan, kun Haavisto-markkinointi keskittyy lähinnä siihen seksuaalisuuteen.
Mielestäni tässä varmaan on valitsemassa Suomen johtajaa? Ei kai tässä nyt kyse ollut mistään seksuaali-vaaleista.

Jopa (yllätys) Timo Soini otti tuon "Parempi ihminen"-kortti. Olen suvaitsevainen, koska tuen Haavistoa.
Mitä hittoa? Tekeekö tämä koko homo-juttu meistä ihmisistä parempia sudden, jos meillä olisi homo-presidentti?
Parhaimpia on: Kuinka siistiä olisi, jos meillä olisikin homo-presidentti?
Täh?

Itse varmasti markkinoin itseäni seuraavan kerran missä tahansa valinta-tilaisuudessa olevani homo, koska tällä selvästi pääsee hyvin pitkälle.
Jos ihmiset olisivat oikeasti suvaitsevaisia, eikä tekopyyden orjia. Eiväthän he huomioisi sitä seksuaalisuutta, vaan keskittyisivät olennaiseen? Eikös?

Kyllä, on rasittavaa.

EDIT
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 5890_n.jpg
mutta koska sehän on homo.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Umbrespeon » 23.01.2012 16:00

Ei näin, hero. Olet parempi ihmenen, kun äänestät sitä, kumpi on mielestäsi pätevämpi tähän virkaan.
Avan tehnyt hilippa.

Rip in rip
Avatar
Umbrespeon
 
Viestit: 724
Liittynyt: 10.11.2010 00:15
Paikkakunta: Kuåpiå
(: If you know what I mean.

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Flyffel » 23.01.2012 16:21

Noh kai voin sanoa ketä äänestin.

Pohdin pitkään äänestäisinkö Niinistöä vai Haavistoa, sillä mielestäni kummatkin olisivat hyviä presidenttejä. Lopulta, vaalipäivää edeltävänä iltana, päädyin Haavistoon, kun olin miettinyt perusteellisesti kumpaakin presidenttinä. Niinistö tuntuu jäykältä, vaikeasti lähestyttävältä mutta fiksulta presidentiltä, ja hän on suht samoilla linjoilla minun kanssani. Niinistön kommentit (mitä olen kuullut/lukenut) ovat aika lyhyitä ja jokseenkin kierteleviä, kuten poliitikoilla usein on.
Haavisto taas tuntuu paljon lämpimämmältä ja kansanläheisemmältä ihmiseltä, myös fiksulta. Haaviston lausumat ovat pidempiä ja eivät jaarittele yhtä paljon. Linjat ovat myös aika lailla samat kuin minulla, mutta Niinistöllä oli lähempänä. Kuitenkin presidentti ei itse päätä oikein mitään vaan vaikuttaa enemmän, joten tuolla hieman suuremmalla linjauserolla ei mielestäni ole paljon vaikututsta.
Mietin aluksi että Niinistö olisi parempi presidentti, koska hän olisi kuten edellisetkin, mietin ettei presidentin tarvitse olla helposti lähestyttävän tuntuinen jne., mutta sitten aloin miettimään että mitä jos näin ei olisikaan? Sehän olisi paljon parempi! Presidentin rooli on kuitenkin nykyään olla enemmänkin kansan keskellä oleva arvojohtaja, joka vaikuttaa kansaan hyvällä tavalla. Siksi Haavisto sopii minusta paremmin presidentiksi. Toivon, Hero, että huomasit, etten kertaakaan maininnut Haaviston suuntautumista, ja vaikka varmasti onkin olemassa kuvailemiasi äänestäjiä, Haavisto tuskin pääsi yksin heidän ansiostaan toiselle kierrokselle (ero oli loppujen lopuksi aika suuri).
Minusta tuntuu kyllä siltä, että Niinistöstä tulee presidentti, ja se on minulle täysin ok. Mutta vielä parempaa olisi mielestäni, jos näin ei käy. :)
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Jite » 23.01.2012 16:32

Seksuaalisuus on aivan sama mulle. Haavisto vain sattuu saamaan useimpien sympatiat puolelleen, koska on onnistunut kampanjoinnissaan. Mut tärkeempänä, tahdon presidentin Vihreiden riveistä, en välttämättä Haavistoa, mutta kyseinen herra kelpaa, koska on puolueen ehdokkaana.

Noniin, Hero ja muut voivat vapaasti haukkua mua puunhalaajahipiksi, koska kerron, et mun poliittinen kantani on vihreät xP Ja komppaan reiskaa.
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Faith » 23.01.2012 16:34

Puhut ihan puhdasta asiaa joissain määrin, Hero, en kiistä ollenkaan. Meillä sekä äiti että isä äänestävät molemmat Sauli Niinistöä ja näin olisi tehnyt varmasti pikkuveljenikin, jos olisi äänestämässä käynyt. Tyttöystävänikin äänesti Sauli Niinistöä. Minä äänestin Haavistoa, koska ne vähäiset mielipiteet, joissa hän on eri mieltä Niinistön kanssa, tukevat paremmin minun ajatusmaailmaani. Korostan vielä sitä, että sanoin bi-seksuaalisuudellani olevan HYVIN vähän tekemistä sen kanssa, että äänestin Haavistoa. Ja se että sanoin, että mielestäni homoseksuaali presidentti olisi hieno juttu, on myös tällainen pikku seikka, mainitsin asiasta erikseen pilke silmäkulmassa, en siksi että Suomi olisi mielestäni jotenkin "parempi" maa jos meillä olisi homopresidentti. Maallemme ollaan nimenomaan valitsemassa keulakuvaa ja esimerkillistä johtohahmoa, ei ihmistä joka puhuu pelkästään homojen oikeuksien puolesta yms. Lähes tulkoon samalla tavallahan niistä tulisi Niinistö puhumaan kuin Haavistokin.

Olen samaa mieltä siitä, että ihmiset jotka äänestävät Haavistoa vain siksi että tämä on homoseksuaali, ovat enemmän tai vähemmän tekopyhää porukkaa. Ei sinne vaaleihin mennä seksuaalisuutta äänestämään (kuten myös sanoit), vaan enemmänkin ihmisen arvo- ja ajatusmaailmaa, hänen ajamiaan aatteita. Olisin voinut aivan yhtä hyvin äänestää Niinistöäkin, mutta Haaviston pienet mielipide-erot ratkaisivat kohdallani.

Eipä tässä muuta, halusin vain oikaista mahdollisen väärinkäsityksen ja tuoda ilme että pointtisi on Hero sinullakin (:
Löydä Faith!
Twitter | Blogger | deviantART | tumblr

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley
"Nyt ei auta kuin pitää hymy huulilla ja puuteri poskilla!" -Harley

avatarista kiitos Herolle ♥
Avatar
Faith
 
Viestit: 382
Liittynyt: 23.03.2011 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Hero » 23.01.2012 16:39

@ Keltainen Rayquaza:
Et selkeästi kuulu Haavisto-funclubiin.
Haavisto kannattaa suvaitsevuutta.
On vielä enemmän väärin, ettei Haaviston kannattajat ajattele tällä tavoin.
Ilmaise äänestäväsi Niinistöä, saat vihat Haaviston kannattajilta.
Asetellaanko tässä nk. vastakkainasettelua, mitä Haavisto itse ei kannata?

@ Jite:
...ja miksi olisit puunhalaajahippi?


15:39:49-!- Hero changed the topic of #pkmn.eu to: Presidentit.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Hikaru » 23.01.2012 21:08

Umbrespeon kirjoitti:Niinistö voittaa aika varmasti. Yksi asia, jonka takia en päästäisi Haavistoa pressaksi on se, että se saattaisi laukaista suomessa "hømovihan". Ollaanhan me suomalaiset sivistynyttä ja suvaitsevaista kansaa, mutta poikkeuksiakin löytyy. Oli kyllä aika epic ohitus Haavistolla.

En ymmärrä miten Haavisto voisi laukaista homovihan. Varsinkaan jos hänet valittaisiin presidentiksi. Silloinhan yli puolet kansasta hyväksyisi hänet presidentiksi, eikö totta.

Äänestin Haavistoa ja sama meno jatkuu kahden viikon päästä. Haaviston voi olla kyllä vaikea valloittaa vanhoillista Suomea, mikä on harmi koska seksuaalisella suuntautumisella ei pitäisi olla merkitystä. Lukekaa vaikka ajanvietteeksi tätä, aiheeseen liittyen.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Hero » 23.01.2012 21:10

Hikaru kirjoitti:
Umbrespeon kirjoitti:Niinistö voittaa aika varmasti. Yksi asia, jonka takia en päästäisi Haavistoa pressaksi on se, että se saattaisi laukaista suomessa "hømovihan". Ollaanhan me suomalaiset sivistynyttä ja suvaitsevaista kansaa, mutta poikkeuksiakin löytyy. Oli kyllä aika epic ohitus Haavistolla.

En ymmärrä miten Haavisto voisi laukaista homovihan. Varsinkaan jos hänet valittaisiin presidentiksi. Silloinhan yli puolet kansasta hyväksyisi hänet presidentiksi, eikö totta.

Äänestin Haavistoa ja sama meno jatkuu kahden viikon päästä. Haaviston voi olla kyllä vaikea valloittaa vanhoillista Suomea, mikä on harmi koska seksuaalisella suuntautumisella ei pitäisi olla merkitystä. Lukekaa vaikka ajanvietteeksi tätä, aiheeseen liittyen.


Jos sinulla ei ole mitään väliä seksuaalisella suuntautumuksella, miksi äänestät sitten Haavistoa?
Koska hän on homo, niin äänestät?
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Riolucario » 23.01.2012 21:13

Hero kirjoitti:
Hikaru kirjoitti:
Umbrespeon kirjoitti:Niinistö voittaa aika varmasti. Yksi asia, jonka takia en päästäisi Haavistoa pressaksi on se, että se saattaisi laukaista suomessa "hømovihan". Ollaanhan me suomalaiset sivistynyttä ja suvaitsevaista kansaa, mutta poikkeuksiakin löytyy. Oli kyllä aika epic ohitus Haavistolla.

En ymmärrä miten Haavisto voisi laukaista homovihan. Varsinkaan jos hänet valittaisiin presidentiksi. Silloinhan yli puolet kansasta hyväksyisi hänet presidentiksi, eikö totta.

Äänestin Haavistoa ja sama meno jatkuu kahden viikon päästä. Haaviston voi olla kyllä vaikea valloittaa vanhoillista Suomea, mikä on harmi koska seksuaalisella suuntautumisella ei pitäisi olla merkitystä. Lukekaa vaikka ajanvietteeksi tätä, aiheeseen liittyen.


Jos sinulla ei ole mitään väliä seksuaalisella suuntautumuksella, miksi äänestät sitten Haavistoa?
Koska hän on homo, niin äänestät?

Miksi ainoa syy äänestää Haavistoa olisi se, että hän on homo?

Itsehän en saa vielä äänestää, mutta olen kuitenkin seurannut politiikkaa melko paljon. Olin katsonut muutamia vaalikeskusteluja, ja pidin Haavistoa kaikista ehdokkaista älykkäimpänä. Vasta pari päivää sitten sain tietää Haaviston olevan homo. Kannatan Haavistoa mielipiteiden, en seksuaalisen suuntaumuksen takia.
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Hikaru » 23.01.2012 21:29

Hero kirjoitti:
Hikaru kirjoitti:
Umbrespeon kirjoitti:Niinistö voittaa aika varmasti. Yksi asia, jonka takia en päästäisi Haavistoa pressaksi on se, että se saattaisi laukaista suomessa "hømovihan". Ollaanhan me suomalaiset sivistynyttä ja suvaitsevaista kansaa, mutta poikkeuksiakin löytyy. Oli kyllä aika epic ohitus Haavistolla.

En ymmärrä miten Haavisto voisi laukaista homovihan. Varsinkaan jos hänet valittaisiin presidentiksi. Silloinhan yli puolet kansasta hyväksyisi hänet presidentiksi, eikö totta.

Äänestin Haavistoa ja sama meno jatkuu kahden viikon päästä. Haaviston voi olla kyllä vaikea valloittaa vanhoillista Suomea, mikä on harmi koska seksuaalisella suuntautumisella ei pitäisi olla merkitystä. Lukekaa vaikka ajanvietteeksi tätä, aiheeseen liittyen.


Jos sinulla ei ole mitään väliä seksuaalisella suuntautumuksella, miksi äänestät sitten Haavistoa?
Koska hän on homo, niin äänestät?

Nyt minä toistan tasan saman minkä Rio yllä, mutta antaa mennä.

Ajattelin lisätä tuohon, että en äänestänyt Haavistoa siksi että hän on homo. Mutta jätin sen pois, koska ajattelin ettei kukaan kuitenkaan vetäisi sentapaista johtopäätöstä. Hyi, Hero, rikoit luottamukseni. En ikinä antaisi ääntäni ainoastaan tuollaisen asian takia. Haavisto vain yksinkertaisesti oli mielestäni paras ehdokas, ja kantani vain vahvistui kun katsoin vaalikeskusteluja. Itse asiassa luin hänen homoseksuaalisuudestaan kauan sen jälkeen kun olin päättänyt häntä äänestää. Muut ehdokkaat eivät miellyttäneet, mutta en myöskään ole katkera vaikka Niinistöstä tulisi presidentti. Lepään rauhassa, koska Niinistöä vastassa ei sentään ole Soinia, Väyrystä tai Lipposta.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Timantti » 23.01.2012 21:31

Riolucario kirjoitti:
Hero kirjoitti:
Hikaru kirjoitti:
Umbrespeon kirjoitti:Niinistö voittaa aika varmasti. Yksi asia, jonka takia en päästäisi Haavistoa pressaksi on se, että se saattaisi laukaista suomessa "hømovihan". Ollaanhan me suomalaiset sivistynyttä ja suvaitsevaista kansaa, mutta poikkeuksiakin löytyy. Oli kyllä aika epic ohitus Haavistolla.

En ymmärrä miten Haavisto voisi laukaista homovihan. Varsinkaan jos hänet valittaisiin presidentiksi. Silloinhan yli puolet kansasta hyväksyisi hänet presidentiksi, eikö totta.

Äänestin Haavistoa ja sama meno jatkuu kahden viikon päästä. Haaviston voi olla kyllä vaikea valloittaa vanhoillista Suomea, mikä on harmi koska seksuaalisella suuntautumisella ei pitäisi olla merkitystä. Lukekaa vaikka ajanvietteeksi tätä, aiheeseen liittyen.


Jos sinulla ei ole mitään väliä seksuaalisella suuntautumuksella, miksi äänestät sitten Haavistoa?
Koska hän on homo, niin äänestät?

Miksi ainoa syy äänestää Haavistoa olisi se, että hän on homo?

Itsehän en saa vielä äänestää, mutta olen kuitenkin seurannut politiikkaa melko paljon. Olin katsonut muutamia vaalikeskusteluja, ja pidin Haavistoa kaikista ehdokkaista älykkäimpänä. Vasta pari päivää sitten sain tietää Haaviston olevan homo. Kannatan Haavistoa mielipiteiden, en seksuaalisen suuntaumuksen takia.

Tämä.

Presidentinvaaleissa äänestetään preidenttiä, ei presidentin puolisoa. Äänestäkää sitä, joka arvomaailma ja mielipiteet osuu parhaiten yksiin omien kanssa.

Ja en saa itse äänestää, enkä ole edes miettinyt kumpaa äänestäisin, jos saisin.
Hero taitaa äänestää Niinistöä?

trol outspeed.
[15:30] <X-Pertti> Linux on niin surkee, ettei se tue edes viiruksia
Spoiler:
Black FC: 2065 3314 7808 (Paum)
Soul Silver FC: 2408 2255 0057 (Fred)
3DS FC: 5069-4361-4421
Wi-Fi -vaihtola
Lé Turinat (käy katsomassa!)
Avatar
Timantti
 
Viestit: 544
Liittynyt: 01.11.2010 10:19
Paikkakunta: Espoo
(: Hävisit pelin

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Hikaru » 23.01.2012 21:42

Joo, Hero sanoi edellisellä sivulla äänestäneensä Niinistöä.

Huomasin juuri, että en lukenut tätä toista sivua ennen kuin vastasin umbrespeonin viestiin. >_> Jos olisin, niin olisin varmaan sitten ainakin Herolle maininnut, ettei Haaviston seksuaalinen suuntautuminen vaikuttanut ääneeni mitenkään. Yritetään pitää keskustelu asiallisena. Niinistö myös toivoo että tämä olisi reilu kaksiviikkoinen, eikä loanheittoa harrastettaisi. Voitaisiinko tuo Heron linkkaama juttu poistaa, kun se on Haaviston tietojen osalta puutteellinen ja halventava?
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Flyffel » 23.01.2012 21:54

Jep, se on puutteliinen. Jätän sen nyt kuitenkin, vaikka typerä onkin.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Water » 23.01.2012 22:48

Mikäli omaisin äänioikeuden, äänestäisin 100% varmuudella Haavistoa. (Uskon tosin Niinistön voittavan.)

Miksi?

Koska Haavistolla on arvot kohdillaan, kokemusta tiukoista paikoista (YK:n työssä hän oli monessa paikassa), puhuu järkevästi, peräti usealla kielellä, ja taitaisi presidentin työn mainiosti. Suuntautuneisuudella ei ole minkäänlaista merkitystä asiassa, mutta saisivatpa vastustajat hieman pohdittavaa Haaviston ollessa presidentti. Se ei tosin vaikuta mielipiteeseeni, vaan perustan valinnan pelkästään siihen, jolla oikeasti on väliä.
Avatar
Water
 
Viestit: 118
Liittynyt: 01.11.2010 19:07

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Korpinärhi » 24.01.2012 00:21

Itsekin äänestin Haavistoa. Ensimmäistä kertaa olen oikeasti innoissani jostain politiikkajutusta, sillä ehdokas arvoineen kävi lähes täysin yksiin omieni kanssa. Lisäksi nyt on mahdollisuus, joskin kovin marginaalinen, saada tämä ehdokas jopa läpi!

Haaviston visiot rauhanturvaamisesta ovat selkeämmät kuin Niinistöllä, ainakin vaalitenttien vastausten perusteella. Koen, että Suomella on tulevaisuudessa mahdollisuus olla tunnettu maailmalla juuri rauhanturvaajana/neuvottelijana, joka olisi varmasti joka taholta arvostettua ja myös itsetarkoituksellisesti hyvin tärkeää ns. paremman maailman luomisessa. Haaviston kenttätyö aihepiiriin liittyen ja neuvottelutaidot tulevat tällaisessa tarpeeseen.

Niinistön suhtautuminen luonnonsuojelullisiin seikkoihin taas on täysin vastassa omien mielipiteideni kanssa. Hänen taannoin laukoman kommenttinsa mukaan aarniometsien säilyttäminen ja metsien lahopuiden karsimisen vähentäminen on "turhaa jokaisen tupajumin suojelua". Muuten en ole oikein edes löytänyt Niinistöltä mielipiteitä luonnonsuojelusta joten jos joku löytää, niin voisi linkata, kun tuo minun käsitykseeni hänestä ja ympäristöasioista pohjautuu tuohon yhteen hänen kommenttiin.

Niinistön tavoitteet tulevaisuuden Suomesta tuntuvat kovin markkinatalousvetoisilta. Tämän alan hän toki hallitsee, onhan hän työskennellyt talousorientoituvissa tehtävissä. Haavisto taas näkee, ettei talous voi jatkuvasti nousta, sillä luonto ottaa tästä liian suuret tappiot. Hän painottaakin kestävää kehitystä, jonka kannalla itsekin olen. Haavisto myös ottaisi vastaan Dalai-Laman huolimatta Kiinan kiukustumisesta, Niinistö tätä ei haluaisi tehdä. Perusteena tälle se, ettei Haavisto halua antaa Kiinan kiukuttelupolitiikalle tukeansa ja imo hyvä niin.

Haavisto ottaa voimakkaammin kantaa myös eriarvoisuuteen, mielenterveyteen, kiusaamiseen ja ihmisoikeuksiin. Niinistökin toki on samaa mieltä siitä, että nuorten pahoinvointiin on puututtava, mutta tuntuu kuitenkin painottavan suhteessa taloutta enemmän. Kuntaliitoksista ym. sen verran, että Niinistö tuntuu pitävän tärkeimpänä suuria kaupunkeja Haaviston halutessa varmistaa, että koko Suomi säilyy elinvoimaisena ja asuttuna, eikä kaikki keskity vain suuriin kaupunkeihin.

Tässä tälleen lyhyesti esille nostettuna muutama seikka miksi Haavisto eikä Niinistö. Ei Niinistökään huono vaihtoehto ole ja on pätevä monessa asiassa, mutta on kuitenkin makuuni liian rahakeskeinen. Pekka painottaa lähimmäisistä välittämistä, rauhan edesajamista ja myös ympäristön kunnioittamista, joka kyllä iskee minuun.
Avatar
Korpinärhi
 
Viestit: 243
Liittynyt: 01.11.2010 12:12
Paikkakunta: Joensuu

Re: Uutisketju

ViestiKirjoittaja Faith » 24.01.2012 00:38

^Nyt on pakko kommentoida että täysi komppaus sanoillesi Korpinärhi, itseasiassa enempää samaa mieltä en voisi olla (: Juuri näitä juttuja kävin läpi mielessäni minäkin kun marssin uurnalle Haavistoa äänestämään. Ja täytyy sanoa että myös minä olen ensimmäistä kertaa oikeasti innostunut jostain politiikkajutusta, juurikin tämän takia että siellä oikeasti on ehdokas jolla on lähes prikulleen samanlainen arvomaailma kuin itselläänkin.
Löydä Faith!
Twitter | Blogger | deviantART | tumblr

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley
"Nyt ei auta kuin pitää hymy huulilla ja puuteri poskilla!" -Harley

avatarista kiitos Herolle ♥
Avatar
Faith
 
Viestit: 382
Liittynyt: 23.03.2011 14:33
Paikkakunta: Espoo

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa

cron