Valituspalsta

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Jite » 27.09.2011 22:19

Kun näköjään aloitinkin tavallaan keskustelun kouluruoan tasosta, voisin tuoda uuden näkökulman asiaan... Satun nimittäin opiskelemaan suurtalouskokiksi. Totuushan on se, et koulut käyttää 0,80 e tai alle per oppilas ruoanvalmistukseen. Näin siis ainakin turussa. Ruoasta tulee aikalailla mössöä, koska opiskelijamäärät voivat olla nykyisin jopa 400 ruokailijaa. Ja henkkaria voi olla pahimmillaan vain 3 immeistä. Ja sitten kaupunginvaltuusto on päättänyt, et nuorille pitää saada vaihtelevaa ruokaa, jonka keittiön emännät valitettavan usein tulkitsevat erikoiseksi, toisin sanoen roskaksi. Eli, laatu on alkujaankin huono, koska yksiköt ovat liian isoja, ja joudutaan käyttämään isoja sekoituspatoja, monitoimikonetta, salaatinleikkuria, ja... Pommina kaikille koululaisille! Teille tarjoillaan pääasiassa puolivalmisteita!
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Pokenikke » 27.09.2011 22:30

Voisi niille ruuillekkin ihan normaaleja nimiä antaa. Kertoisiko joku minulle mitä on kievarin kuupano?
"Älä maksa vedestä, pelaa Pokémonia."

"tosi hyvä sanoo tyhmäks, kun oon nuorempi. hommaa muija" Justice scopez 15.9.11
Avatar
Pokenikke
 
Viestit: 600
Liittynyt: 27.11.2010 11:39
Paikkakunta: Kokkola

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Flyffel » 28.09.2011 00:12

theNazze kirjoitti:Juustoinen peruna-kasvisvuoka, uuh.
Toisinsanoen perunaa, porkkanaa ja suolakurkkua vetisessä valkoisessa litkussa. Nam nam.

Tampereella oli kuule ihan hyvät kouluruoat, ainakin meillä lukiossa oli (Tampereen Aterian pöperöt). Ainoa mistä en pitänyt on tonnikalapasta ja uunimakkara, joka oli kauan liian suolaista. Viimeisenä kahtena vuonna uunimakkarakin on ollut tavallista.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Ginka » 28.09.2011 09:06

Tampereen aterian pöperöt ei todellakaan ole ok! En ole voinut vuosiin syödä koulussa muuta kuin satunnaisen puuron, kalakeiton tai kalapuikkoja. Mahani menee koulun ruuista aina sekaisin ja alan voida pahoin.
Avatar
Ginka
 
Viestit: 189
Liittynyt: 01.11.2010 17:35

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja theNazze » 28.09.2011 14:59

Meillä on kyllä ala- ja yläasteella ollut (ja on vieläkin) aika ketun kolosta nuo tampereen aterian herkut. :S No joo, eihän sillä ~0,80€:lla saa paljoa, mutta miksi silti pasta on klimppeinä keitossa (vettä ei yleensä ole kaadettu pois juurikaan), perunat ovat raakoja, kalapuikot ja muut vastaavat ovat niin kuivia, että juomaa tarvitsee useamman lasillisen. Ja nämä erikoisuudet menevät itselläni yli hilseen. Kuka oikeasti pitää tuollaisesta juustoisesta peruna-kasvisvuoasta? Minuakin ihmetyttää tuo kahden kalan kalakeitto. Kavereiden kesken sanomme sitä kahden kalapalan kalakeitoksi, sillä meillähän se on lähes pelkää perunaa, joka on joko raakaa tai mustaa. Uunimakkara tosin on ihan jees. :D

Itse myös mietin, miksi kouluruoka on pakollinen. Okei, oppilaat tarvitsevat jotain purtavaa, jotta jaksavat, mutta itse esimerkiksi ottaisin mielummin kotoa omat eväät mukaan. Tietenkin jonnet korvaisivat ruokansa esarilla, mutta ei se ole niin suuri ongelma, sillä koulussamme astui hiljattain voimaan energiajuomakielto ja olen kuullut huhuja, että kiinnijäämisesta voi saada jälki-istuntoa. Meillä ruokailua valvotaan melko ahkerasti, joten siitä todennäköisesti jäisi kiinni.

"Mua ei huvita oikein niinku kyllä yhtään mikään."

Kekkonen kirjoitti:Ja theNazze, en tiedä mitä tarkoittaa lounaan korvaaminen esarilla enkä luultavasti haluakaan tietää.

Esari = EuroShopper energiajuoma
Viimeksi muokannut theNazze päivämäärä 28.09.2011 18:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Tampereen keilakerho 2010 -jäsen
Tampereen ei-enään-niin-keilakerho 2011 -jäsen

"Hiiri pissii pumpuliin nurkassa."
Avatar
theNazze
 
Viestit: 143
Liittynyt: 01.11.2010 12:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Moi, oon Nasse, mut en asu enää maan alla :)

Piippaava persoona

ViestiKirjoittaja Wemps » 28.09.2011 17:05

Alkaa pikku hiljaa ärsyttää. Joudun käymään joka keskiviikko ostamassa eväät paikallisesta anttilasta soittotuntia varten, ja ei huvittaisi ollenkaan.
Jaa miksikö?
No kun pääsen joka kerta ruumiintarkastukseen. Viimme keskiviikkona kävelin sisään [piip-piip-piip], ostin leivän, kävelin kassalle, maksoin, kävelin ulos [piip-piip-piip] ja ihmettelin kun kukaan ei ollut vielä tullut nykäisemään takahuoneeseen, vaikka koko jono oli jo epäileviä katseita päälleni laskenut. No, menin yläkerrassa sijaitsevalle tavara-osastolle [piip-piip-piip] ostamaan pyyhekumia, jota siellä ei sitten ollut. Kävelin, jo valmiiksi lievässä kiireessä takaisin alas [piip-piip-piip] kun odottamani tapahtui. Kaksi vartiaa nappasi repusta kiinni.
Ei siinä mitään, takaisin yläkertaan [EI piippausta], avaan taskut, levitän reput nje ja pääsen skannattavaksi sillä käsivehkeellä, ei piippausta. Menen taas porteista. Piip. Käsivehje. Ei piip. Portti. Ei piip. Portti uudestaan. Piip. 10 minuutin kuulustelun ja skannailun jälkeen he päästivät minut menemään, kuulemma kengissäni jotka on ostettu ihan eri maastakin oli vikaa. Kävelen porteista [piip] ja en jaksa enää ihmetellä vaan kävelen pyörille. Soittotunnilta myöhästyminen.

Tänään.

Viimme kerrasta opiksi ottaneena otin tänään eväät jo kotoa mukaan. Ajattelin että eipä sinne saamerin kauppaan tarvitse enää mennä, mutta kaverillani olikin jäänyt omaat eväät kotiin, ja lähdin pienestä vastustelusta huolimatta hänen mukaansa. Kaupassa ennen portteja on pieni aula, jossa vielä pysähdyin. Kaveri, joka tiesi "ongelmastani" meni jo porteista läpi ja nauroi kun tajusin miksen halunnut tulla. Noh, laskin sormilla viiteen ja kävelin porteista [piip].
Ja sitten tuli vartija.
Oikeasti.

Hän ilmisesti ajatteli että olen uutta myymälävaras-sukupolvea, ja tykkään varastaa jo ennen kauppaan astumista. En tiedä mitä hän oikeasti ajatteli, mutta silti hän minut pysäytti. Yllättäen opettajani sattuu tulemaan samaan aikaa samaan paikkaan ja hänkin sotketaan jupakkaan. Kiitokset vaan minun puollustamisesta siinä, pääsin parin minuutin selittelyjen jälkeen hakemaan kaverin kanssa tavarat (Yksi kolmioleipä) ja kävelemme kassalle. Maksamme kiltisti ostokset ja pysähdyn taas. Portti. [Piip.].
Myyjä huutaa heti kurkku suorana että minun pitää PYSÄHTYÄ ja sama vartija jonka jo aikaisemmin olin tavannut tuli paikalle. Siinä sitten kassojen vieressä hän minua tenttaa, ja kun selitän sen johtuvan kengistäni, kuten viimme kerralla minulle sanottiin, hän testasi niitä. Ei piip. Hän katsoo minua ilmeellä "HA HAAA". Hän ottaa reppuni. [PIIP!
Ilme.

Käsiskanneri. Reppu tyhjäksi. Fysiikan kirja. Äidinkielen kirja.
HAH.
PILLIMEHU!

Vartijan riemu näytti olevan valtava. Selitin, että olin ottanut kyseisen purkin aamulla jääkaapista. Häntä ei kiinnostanut. Hitailla eleillä hän vei mehun porteista läpi ja..
Ei piip?

Vartijan ilme.

Uudestaan.

Ei mitään.

Ja reppu uudelleenkäsittelyyn.

10 min skannailun jälkeen pääsin lähtemään, ja myöhästymään jälleen tunnilta. Eipä tarvi enää siihen kauppaan astua.

Ja niille joille jokin muu käsitys jäi niin minä EN ottanut kummallakaan kerralla mitään kaupasta maksamatta.
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Kekkonen » 28.09.2011 17:10

Valitan siitä, että ihmiset eivät ota huomioon koko tilanteen mahdottomuutta valittaessaan kouluruuasta. Varsinkin sen jälkeen kun tässä keskustelussa on tuotu esille annosta varten varattu rahasumma, niin suurtalouskokkeja pitäisi imho pikemminkin suuresti kunnioittaa ja arvostaa. Miettikääs itse kuinka vaikeaa 80 sentillä tai vieläkin pienemmällä summalla on tehdä ravitsemusvaatimukset täyttävä ateria? Kouluruokien tämänhetkinenkin laatu on suoranainen ihme, kun niihin varatun rahan vähyys otetaan huomioon. Kaiken lisäksi keittiöntädeillä on velvollisuus valmistaa kaikille erikoisruokavalioille omat pöperöt, joiden myös pitäisi olla monipuolista ja vaihtelevaa. Olemattomilla resursseilla pitäis tehdä valtavasti, eli kiittäkää vaan niitä keittolan tätejä ruuasta vaikka mangolasagne oliskin ollut ikävää : 3 Ja antakaa palautetta suoraan keittiöön, meilläkin otettiin kurpitsa pois salaateista kun suuri osa oppilaista porukalla toivoi sitä...

Ja theNazze, en tiedä mitä tarkoittaa lounaan korvaaminen esarilla enkä luultavasti haluakaan tietää.

E: Wemps, miksi ihmeessä pillimehu olisi reagoinut hälytinporttiin?
pikapikapikachuuuu kirjoitti:Nykyään mä huudan niil banaani jos ne huutaa jotai enkä välitä koska pearl on paras ds peli koskaan!
Tästä asenteesta me kaikki voimme kaikki oppia jotain :)

Täydellisen keskinkertaisuuden tavoittelua Herran vuodesta 1993.
Kekkonen
 
Viestit: 133
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 28.09.2011 18:25

Valitan sitä että netti katkeilee tiheämmin kuin yleensä..... Yleensä vain katkeillut iltaisin pari kertaa, mutta ei nyt pitää puolen tunnin välein katkeilla....


Elisaonluotettava.com


@Wemps: Kenties sisässäsi on jotain mikä aiheuttaa piippaukset? :O
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Darrell » 28.09.2011 20:44

Ärsyttävästi meni tämän päivän peli-ilo SSBB:ssä. Elikkäs, olen alkanut harjoittelemaan Toon Linkillä pelaamista SSBB:ssä, jos sattumalta tulisi foruumille joku turnaus. Meni tietenkin täysin pilalle tämän illan hetket. Pelaan siis yleensä koulun jälkeen & illalla. Koulun jälkeen, koska silloin ehtii, ja illalla, koska silloin on pelaajia paikalla. Noh, tietenkin jouduin brawlaamaan kokoajan kolmen Sonicpellen kanssa. He olivat selvästi liittoutuneet minua vastaan. Ilmeesi kun koitat oikeasti pärjätä kolmea vastustajaa vastaan yksin, varsinkin kun et itse saa yhtäkään Final Smashia. Ainakin sain sen tyydytyksen, että voitin viimeisen matsin jonka jälkeen ragequittasin. Eli siis lopussa oli minä vs. Sonic 1 ja 2 Sudden Deathissa. Lisäiloa tuli siitä, että itse löin molemmat alas. Tiedän, että tuo on vain peliä, mutta se oikeasti ärsyttää, kun kokoajan vastassa samat liittounuteet tyypit + kokoajan sama kenttä.
Avatar
Darrell
 
Viestit: 1165
Liittynyt: 01.11.2010 08:37
(: Wannabe-Pro

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Jite » 28.09.2011 22:52

Um, Darrell... Turneet pelataan ilman itemeitä, ja Smash Ball kuuluu niihin. Joten, jospa et pahasti tulis rageemaan siit, et osa treenistäsi on kaiken lisäksi ollut hieman turhaa ^^'
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Hero » 29.09.2011 23:38

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0110994801
Valitan, että yt-neuvottelut edessä. l:<
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Registeel » 30.09.2011 08:09

Valitan sitä, että on flunssa.
Registeel
 
Viestit: 705
Liittynyt: 01.11.2010 18:34
Paikkakunta: Lieto

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Umbrespeon » 30.09.2011 22:51

Ei vitsi Wemps. Olet kyllä mahtava. Päivän pahimmat repeilyt. Se vartija kummiskin ajankuluksi painanut "testaus" nappia silloin, kun sinä kävelet porttien ohi.

Ontopic: Pidän kännyssä oikeinkirjotusta päällä. Eräänä päivänäkin kännyn mielestä silmät olivat punasipulina.

E: Oikeinkirjoitus iski jälleen. (Vanha lause: Pidän kännissä oikeinkitjotusta päällä)
Avan tehnyt hilippa.

Rip in rip
Avatar
Umbrespeon
 
Viestit: 724
Liittynyt: 10.11.2010 00:15
Paikkakunta: Kuåpiå
(: If you know what I mean.

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja JayEm » 02.10.2011 16:13

Pari päivää vaivannut ihan kauhea nuha. Jatkuvasti saanut niistää nenäänsä kun on niin tukossa. Toivottavasti tämä olisi nopeasti ohi ettei mene loppusyksy (ja talvi) niistämiseksi.
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 02.10.2011 16:58

JayEm kirjoitti:Pari päivää vaivannut ihan kauhea nuha. Jatkuvasti saanut niistää nenäänsä kun on niin tukossa. Toivottavasti tämä olisi nopeasti ohi ettei mene loppusyksy (ja talvi) niistämiseksi.

Nuha menee yleensä ohi 3 päivässä, eli vielä kun kestät huomisen, niin hyvä tulee.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Flyffel » 02.10.2011 17:47

Mewtwolover kirjoitti:
JayEm kirjoitti:Pari päivää vaivannut ihan kauhea nuha. Jatkuvasti saanut niistää nenäänsä kun on niin tukossa. Toivottavasti tämä olisi nopeasti ohi ettei mene loppusyksy (ja talvi) niistämiseksi.

Nuha menee yleensä ohi 3 päivässä, eli vielä kun kestät huomisen, niin hyvä tulee.

Minulla nuha kestää talvisin usein pari kuukautta?
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja RoKe » 02.10.2011 19:55

Valitan sitä, että Counter my kuvaan ei saa postata kuin yhden kuvan per päivä...

Valittakaa valittelusta ihan vapaasti.
Shut up and enjoy the text

╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Avatar
RoKe
 
Viestit: 82
Liittynyt: 24.07.2011 21:01
Paikkakunta: Hämeenlinna
(: (:

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Hero » 02.10.2011 23:29

Keltainen Rayquaza kirjoitti:
Mewtwolover kirjoitti:
JayEm kirjoitti:Pari päivää vaivannut ihan kauhea nuha. Jatkuvasti saanut niistää nenäänsä kun on niin tukossa. Toivottavasti tämä olisi nopeasti ohi ettei mene loppusyksy (ja talvi) niistämiseksi.

Nuha menee yleensä ohi 3 päivässä, eli vielä kun kestät huomisen, niin hyvä tulee.

Minulla nuha kestää talvisin usein pari kuukautta?


Miksi kyseenalaistat Mewtwoloveria kokoajan! Hän tekee vain työtään foorumilla. Minulla on paha mieli nähdä aina teidät kaksi vihaamassa toisianne. Se että käyttäjät ovat toistensa kurkuissa kiinni, niin en halua nähdä että foorumin ylläpitäjät vihaavat toisianne. Häpeä!

Pyytäisit edes anteeksi tuota sinun kokoaikaista vainoamistasi.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Flyffel » 02.10.2011 23:37

Olisin sanonut sen kelle tahansa, koska se on totta. -__-
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Riolucario » 03.10.2011 14:20

Tekisi mieli taas pelata Pokemonia, korteilla tai sitten pelejä, mutta kortteihin ei riitä raha, eikä ole B/W... :( (Pitäisiköhän taas ladata Pokémon Online...) Lisäksi minua on väsyttänyt koko päivä aivan kamalasti, vaikka nukuin (luultavasti) ihan riittävästi. Eikä ole mitään tekemistä.
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa

cron