Beyblade

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Beyblade

ViestiKirjoittaja mäg » 23.07.2012 19:16

Tästä hienosta sarjasta ei viellä ollut aihetta, joten päätin sellaisen nyt värkätä.

Mikä ihmeen Beyblade?

Beyblade tunnetaan Suomessa hyrrä animesarjana, jossa ihmiset kamppailevat turnauksissa hyrrillä (googleta Beyblade). Beyblade tuli Suomeen televisiokanaville 2004 ja näkyi vuoteen 2006. Sen jälkeen se oli 6 vuoden tauolla Suomessa ja tuli taas kanaville 2011 tai 2012 ? Nyt sitä voi katsoa joka lauantai kello 11.00.

Beybladesta on 14 osainen mangasarja, joka on julkaistu vain Japaniksi. Animesarja on 3 kautta tehty ja joka kaudessa on 51 jaksoa, joka kausi kantaa eri nimeä nyt se on Metal Master, mikä näkyy telkkarissa.

Beybladen tarinan päähenkilönä on Tyson, jolla on aika paljon samoja piirteitä, kun kaikkien tuntemalla Pokemon kouluttajalla Ash Ketchumilla. Sarjassa kuljetaan Tysonin ja Kiekkomestareiden mukana (Kiekkomestareissa on: Tyson, Kai, Max, Ray ja Pomo).

Muuta Beybladesta

Beybladehan kantautui Suomeen siis tuolloin 2004 - 2006 välillä, jolloin siitä alettiin rakentamaan hyrriä oheistuotteiksi. Hyrrillä (itse kutsun bleidiksi/hyrräksi) voi vaikka kaverin kanssa ottaa matsia, niin kuin Beybladessakin. Itse ala-asteella leikkisin näillä kavereiden kanssa ja mulla oli muutama hyrrä sekä areena. Tuo hyrrä koostui ainakin silloin, metallirinkulasta, yläosasta, alaosasta ja yläosaan kiinnitettävästä olennosta sekä laukaisin ja siihen se vetojutska.

Eilen kun olin serkulla, niin heillä oli noita hyrriä, joten ajatustähän sarjaan palasi. Nykyään (ainakin mitä niillä oli) hyrrät koostuivat neljästä osasta ja laukaisin oli erinlainen sekä laukaisin kävi vain siihen bleidiin, jonka mukana oli ostanut. Eli bleidaus on noussut nuorten poikien keskuusteen taas, eli kauppojen hyllyllä tulee näkymään näitä hyrriä.

Beyblade maailmalla

Beyblade on maailmalla paljon yleisempää kuin Suomessa. Etenkin Iso-Britanniassa ja Amerikassa siellä pidetään turnauksia vähän samaantyyliin, kun Suomessa on pokemonturnauksia. Löysin jonkun maailman Beyblade foorumin, jossa on aika paljon tietoa turnauksista, Beybladesta jne. vähänkun tämä forkka, mutta se on kansainvälinen bleidaajille (http://worldbeyblade.org/)

Suomessa on tietääkseni järjestetty yksi turnaus Helsingissä, joka oli 10-12 vuotiaille, jos oikein muistan.

Beybladesta on myös pelejä, mutta tietääkseni yksikään ei ole Suomenkielinen.

Kuvia Beybladesta (SISÄLTÄÄ ERIKOKOISIA KUVIA)

Spoiler:
Kiekkomestarit
Kuva

Beyblade
Kuva

Paketti jossa myydään
Kuva

Laukaisin
Kuva


Lisätietoja sarjasta saa googlettamalla.

Eli tähän ketjuun yleistä keskustelua tästä (:
mäg
 
Viestit: 54
Liittynyt: 23.06.2012 19:28

Re: Beyblade

ViestiKirjoittaja Chiru » 23.07.2012 19:48

mäg kirjoitti:Nykyään (ainakin mitä niillä oli) hyrrät koostuivat neljästä osasta ja laukaisin oli erinlainen sekä laukaisin kävi vain siihen bleidiin, jonka mukana oli ostanut.

Kokemuksesta sanon, että kyllä ne laukaisimet sopivat ihan kaikkiin. Erikseen ovat tietysti vasemmalle ja oikealle pyörivät, mutta muuten kaikkia laukaisimia pystyy käyttämään kaikkien hyrrien kanssa.

Ja sitten toiseen asiaan:
Veljeni katsoo ahkerasti tuota animea ja omistaa melko paljon noita metallisia hyrriä. Olen sitten itsekin katsellut televisiosta jo muutamien jaksojen ajan, ja välillä tullut veljeni pyynnöstä ottamaan muutaman ottelun hänen kanssaan. Muita kokemuksia tuosta sarjasta ei juurikaan ole.
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Avatar
Chiru
 
Viestit: 424
Liittynyt: 08.12.2010 20:21
(: Pastaaa~!

Re: Beyblade

ViestiKirjoittaja Hikaru » 23.07.2012 21:20

Aah, muistan kun pojat leikkipuistossa pelasivat noilla ja minä seurasin innoissani. : D Minäkin halusin pelata noilla, mutta en saanut pienenä ostaa melkeen mitään mitä vanhempani eivät pitäneet hyödyllisenä. "Se menee pois muodista nopeasti!" sanoivat, ja kyllähän se taisikin mennä ainakin siellä. En kyllä ikinä tuota sarjaa katsonut.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Beyblade

ViestiKirjoittaja crazyraichu » 23.07.2012 22:16

Hah, kuului naperona suosikkisarjoihini Pokémonin, Digimonin yms ohella. *enkeli*
Oli toki muutama hyrrä kuten myös joillakin veljeni kavereilla. Joltakulta taisi löytyä areena jossa sitten kamppailimme näillä hienoilla vekottimilla. Mulla taisi olla jotain Beyblade-korttejakin, nyt ne on kuitenkin joutuneet ties minne. Kaikki hyrrätkin ovat vuosien saatossa kadonneet. :( Muistan vielä kun kaupoissa myytiin jotain halvempia versioita Beybladesta, ne oli pienempiä, mutta kuitenkin tosi samanlaisia Beybladejen kanssa. Sattuisko kukaan tietämään niistä?
3DS FC: 4682-8552-4571
PSN: RenataKills
Avatar
crazyraichu
 
Viestit: 108
Liittynyt: 21.11.2010 14:11
Paikkakunta: Kemi
(: HOENN REMAKET OHMYFGOD

Re: Beyblade

ViestiKirjoittaja icewortex » 23.07.2012 23:10

Pienenä tuli noilla leikittyä vaikken silloin animea katsonutkaan, how sad. No mutta, olisikohan ollut noin vuosi tai puoli sitten, katsoin aika monta jaksoa. (Olisikohan ollut n. 50~)

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Beyblade

ViestiKirjoittaja mäg » 26.07.2012 22:54

Joku koittaa nostaa Beybladea pinalle Facebookin kautta, jos jotain kiinnostaa turnausten järjestämiset/pelaaminen. Niin löysin tämmöisen: http://www.facebook.com/BeybladeSuomi (tää on siis joku kesäkuussa tehty ryhmä ja katoin et siel oli tänään tullu viimeks viesti)

Pahoittelut jos mainostaminen on kiellettyä, mutta mun mielestä tää ei ollut ihan normaalia mainostamista, koska mainostin sellaisessa aiheessa, johon se liittyy.
mäg
 
Viestit: 54
Liittynyt: 23.06.2012 19:28

Re: Beyblade

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 27.07.2012 02:35

Joskus pienenä tuli tosiaan keräiltyä näitä, ja on niitä vieläkin tallella. Oli aina hauska tehdä omanlaisia yhdistelmiä ja kans voittaa kaikki hyrrällä jossa oli kaksi niitä rautaosia päällekkäin.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Beyblade

ViestiKirjoittaja Suetic » 27.07.2012 02:40

Itsekin joskus spinnasin noilla hyrrillä ja seurasin animeakin, mutta into jäi siihen, että toinen kausi ei oikein innostanut sillä hahmot olivat mitä olivat :'D
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Beyblade

ViestiKirjoittaja theNazze » 27.06.2013 02:23

Itsekin joskus 6-7v nappulana olin kiinnostunut bladeista. Eskarin pihalta kurkittiin viereisen ala-asteen pihalle, kun isot pojat ottivat matsia. Ja voi juku sitä riemun määrää, kun vanhemmat toivat eräänä päivänä yllätyksenä minulle ja veljelleni hyrrät. Mahtoiko olla syynä se, että katsoimme bout jokaisen jakson, johon vain silmämme kiinni saimme. Heti testattiin eri "areenat" (kylpyamme, wokkipannu yms.) ja haaveiltiin uusista hyrristä. Joskus myöhemmin Tanskassa ollessamme saimme ihan kunnon areenan. Siinä oli (tai on vieläkin :D) laidoissa luukut, joista hyrrä saattoi pudota ulos.

Sittemmin ovat jääneet hyllyyn pölyttymään, mutta aina silloin tällöin tulee räpellettyä tunti tai pari noiden parissa. :3

crazyraichu kirjoitti:Muistan vielä kun kaupoissa myytiin jotain halvempia versioita Beybladesta, ne oli pienempiä, mutta kuitenkin tosi samanlaisia Beybladejen kanssa. Sattuisko kukaan tietämään niistä?

Olisivatko nuo tarkoittamasi dracco spinejä? Niitä ainakin löytyi silloin joskus kaupan hyllystä.
Tampereen keilakerho 2010 -jäsen
Tampereen ei-enään-niin-keilakerho 2011 -jäsen

"Hiiri pissii pumpuliin nurkassa."
Avatar
theNazze
 
Viestit: 143
Liittynyt: 01.11.2010 12:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Moi, oon Nasse, mut en asu enää maan alla :)

Re: Beyblade

ViestiKirjoittaja Flyffel » 27.06.2013 11:05

Pelattiin vähän Beybladeilla kun Desuconissa oli semmoinen Beyblade-piste. :D Itse en ehtinyt turnaukseen kun en muistanut että se alkoi niin aikisin lauantaina. :(
Ringmaster taisi voittaa sen?
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41


Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa

cron