Kiusaaminen

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 02.11.2010 21:22

Jatkoa tuolle ´onko teitä ikinä kiusattu´ -ketjulle.
Tänne voi jatkaa viestejä siitä onko teitä kiusattu, kiusataanko yhä, miten selviydyitte/selviydytte sen kanssa, ja toisille voi sitten kertoa omia vinkkejä miten kiusaamisesta voisi päästä eroon.
Tässä hyvä esimerkki hienosta stoorista:
Ticsi kirjoitti:Mua kiusattiin ala-asteella ja kerroin opettajalle, mutta ei ne mitään välittäny. Rupesin lintsailemaan koulusta ja sitten kun äiti sai kuulla että lintsailin ja kerroin hänelle syyn niin hän puuttui heti asiaan. Kiusaaminen loppui kuin seinä. Kyllä siltikin myöhemmin välillä nimiteltiin että olisin "vasikka", koska kerroin äidille että minua kiusataan. Nykyään jos joku lyö, tönii potkii tai jotain muuta vastaavaa niin maksan takaisin samalla mitalla vaikka hän oliskin ysi luokkalainen (olen 8. luokkalainen). Viime vuonna yks mun kaveri löi mua (en oikee tiiä syytä) niin minä ihmettelin miksi hän teki niin sen jälkeen hän löi uudestaan ja yhä uudestaan ja aina vain lujempaa varmaan kymmenennen kerran jälkeen löin häntä takaisin ja suoraan naamaan (lujaa löin). Siltä irtos hammas ja se tipahti maahan. Se kertoi opettajalle ja opettaja oli samaa mieltä kuin minäkin että miksi hän sitten löi minua. Mutta tiedän kyllä että väkivalta ei ole mikään ratkaisu ongelmiin vaan niistä pitää puhua. (Mutta sanoin aina kaverilleni lyönnin jälkeen "miksi löit?"ja se vastasi aina "siks" eli ilmat syytä se mua löi mutta mä en lyönyt ilman syytä sitä)

E. @Siabbo: No se onkin hieno stoori, en sanonut että hän olisi toiminut oikein :p
Viimeksi muokannut Kysyjä päivämäärä 03.11.2010 15:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 02.11.2010 21:53

Eikös tuossa esimerkissä se väkivalta nimenomaan ollut se ratkaisu?
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja l0ck4r » 02.11.2010 21:57

Huhhuh, onneksi minua ei ikinä ole kiusattu. Mutta oikeasti pitää vain sanoa jollekkin joka oikeasti välittää eikä jollekkin random heebolle.
Hihii :)
Avatar
l0ck4r
 
Viestit: 125
Liittynyt: 01.11.2010 16:48

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja MFMAKE » 03.11.2010 12:44

Minua kiusattiin joskus ala-asteen 3.-4. luokalla. Vaihdoin tuolloin koulua osittain juuri sen kiusaamisen takia eikä sen jälkeen ole kiusattu.
....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Avatar
MFMAKE
 
Viestit: 14
Liittynyt: 01.11.2010 22:18

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Mewer » 03.11.2010 17:16

l0ck4r kirjoitti:Huhhuh, onneksi minua ei ikinä ole kiusattu. Mutta oikeasti pitää vain sanoa jollekkin joka oikeasti välittää eikä jollekkin random heebolle.

Miten voit sanoa noin, jos itseäsi ei kerran ole koskaan kiusattu?
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Jontukka » 03.11.2010 17:20

Minua on kiusattu todella monta vuotta silloin kun vielä koulua kävin.
Kiusaamisesta kertoma juttuni pääsi myös ilta-lehden sivuille parin muiden jutun kanssa. : )

Toivottavasti ihmiset jotka kiusaavat oppisivat joskus tajuamaan että kiusatun ihmisen elämä voi mennä kiusaamisella loppu elämäkseen pilalle.
Vaikkakin jostain ihmeen syystä teini aivoihin ei uppoa kuin itsensä. : P
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja l0ck4r » 03.11.2010 18:37

Mewer kirjoitti:
l0ck4r kirjoitti:Huhhuh, onneksi minua ei ikinä ole kiusattu. Mutta oikeasti pitää vain sanoa jollekkin joka oikeasti välittää eikä jollekkin random heebolle.

Miten voit sanoa noin, jos itseäsi ei kerran ole koskaan kiusattu?

Koska meillä on koulussa joku ihmeen KiVa projekti jossa ne tyypit jotka tulee saarnaamaan kiusaamisesta toistaa sitä koko ajan.
Hihii :)
Avatar
l0ck4r
 
Viestit: 125
Liittynyt: 01.11.2010 16:48

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Noir » 03.11.2010 18:48

Meilläkin on koulussa käynnissä KiVa- projekti, ja ne tunnit on oikeastaan ihan hauskoja <3

Minua kiusattiin joskus kakkosluokalla, mutta se loppui nopeasti. Meillä on luokalla muutamia kiusaajia, mistä en kyllä pidä yhtään >.<
Avatar
Noir
 
Viestit: 39
Liittynyt: 02.11.2010 19:50
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Inku » 03.11.2010 20:05

Pitää vaan koittaa pitää mielessä, että kiusaajat kiusaavat siksi, koska heillä on itsellään ongelmia ja pelkäävät menettävänsä "asemansa" ja joutuvansa itse kiusatuiksi, jos eivät kiusaa. Kiusaajan seuraajilla sama juttu. He yrittävät saada itsensä näyttämään pelottavammilta kuin todellisuudessa ovatkaan. Joten jos kiusataan ja tuntee itsensä pieneksi ja heiveröiseksi kiusaajan ja hänen gorillojensa edessä, kannattaa muistaa tämä: Mitä enemmän uhoa, sitä epävarmempi ja pelokkaampi ihminen.

Kiusaaminen ei tosiaankaan kuulu normaaliin elämään eikä sitä tarvitse kenenkään vain hiljaa niellä ja seurata vuodesta toiseen. Vaikka kuinka tulisi vasikka-haukkuja, niin opettajille, vanhemmille, kuraattorille tms. kertomaan asiasta. Jos tilanne pahenee, niin sitten viedään asia poliisille. Vaikka kiusaajilla olisikin itsellään asiat huonosti, ei se oikeuta laittamaan vahinkoa kiertämään. Heidät pitää saada vastuuseen teoistaan ja ymmärtämään että se on väärin.

Yleisesti olen väkivaltaa vastaan, mutta kiusaamistilanteessa sanoisin, että jollei karkuun pääse niin kyllä nyt itseään puolustaa saa (ja pitäisikin.) Sen verran vaikka vain, että pääsee pois tilanteesta ja pakoon. Jos iso lössi tulee päälle jossain nurkan takana minne ei välituntivalvoja näe eikä itse tee mitään, siinä voi käydä jo todella huonosti.
And in the darkest night, I won't give up the fight
I won't be losing hope, I hold on to what is true

Kotisivuni ~ DA-galleriani ~ Piirroksiani foorumilla
Avatar
Inku
 
Viestit: 92
Liittynyt: 01.11.2010 20:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 03.11.2010 20:21

Inku kirjoitti:Jos iso lössi tulee päälle jossain nurkan takana minne ei välituntivalvoja näe eikä itse tee mitään, siinä voi käydä jo todella huonosti.

Ja jos tilanne on oikeasti mennyt niin pahaksi että porukalla on nyrkit pystyssä, on syytä jollekulle jo kertoa. Kyllähän pienen läpän heittämisen ymmärtää, mutta väkivaltaan eivät kiusaajatkaan saisi sortua.
E. Ja imo tuo ´kiusaaja on aina se heikompi´ ei päde, ainakaan kaikkiin. Joillakin ihmisillä se kiusaaminen on vain tapa, jonka tekevät täysin huomaamattaan, ainakaan he eivät huomaa sitä kiusaamiseksi :/
Mutta jos näette jonkun hakemassa porukkaa ihan vain kiusaamaan, voi heille jo nauraa. Pitää olla melko nössö itse jos ei uskalla yksin tulla edes puhumaan :p
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Jontukka » 03.11.2010 20:25

Henkiseen kuin fyysiseen kuisaamiseen ei saa ikinä sortua.
Oli kyseessä minkälainen tilanne/henkilö tahansa.

Itse en koe minkäänlaista sympatiaa kiusaajaa kohtaan. Kiusaava ihminen ei ansaitse minkäänlaista kunnioitusta tai muuta saman tapaista.
Kiusaaminen on väärin!!
Puratkoon tunteitaan muulla tavalla, kunhan se ei kohdistu toisiin ihmisiin.
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 03.11.2010 20:41

Jontukka kirjoitti:Itse en koe minkäänlaista sympatiaa kiusaajaa kohtaan. Kiusaava ihminen ei ansaitse minkäänlaista kunnioitusta tai muuta saman tapaista.
Kiusaaminen on väärin!!
Puratkoon tunteitaan muulla tavalla, kunhan se ei kohdistu toisiin ihmisiin.


Mielenkiintoista. Tuohan on kiusaamista kiusaajaa kohtaan, miten ihmeessä voit moiseen sortua?

Inku kirjoitti:Pitää vaan koittaa pitää mielessä, että kiusaajat kiusaavat siksi, koska heillä on itsellään ongelmia ja pelkäävät menettävänsä "asemansa" ja joutuvansa itse kiusatuiksi, jos eivät kiusaa. Kiusaajan seuraajilla sama juttu. He yrittävät saada itsensä näyttämään pelottavammilta kuin todellisuudessa ovatkaan. Joten jos kiusataan ja tuntee itsensä pieneksi ja heiveröiseksi kiusaajan ja hänen gorillojensa edessä, kannattaa muistaa tämä: Mitä enemmän uhoa, sitä epävarmempi ja pelokkaampi ihminen.


Pitää vain joskus paikkansa. Olen kuullut monesti "se ansaitseekin tulla kiusatuksi", jossa kyseessä on siis käytännössä tämmöinen kiusaaja kiusaa toista kiusaajaa/ärsyttäjää. Onko tämä sitten väärin? Siinäpä teille pulma.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Jontukka » 03.11.2010 20:46

SiaBBo kirjoitti:
Jontukka kirjoitti:Itse en koe minkäänlaista sympatiaa kiusaajaa kohtaan. Kiusaava ihminen ei ansaitse minkäänlaista kunnioitusta tai muuta saman tapaista.
Kiusaaminen on väärin!!
Puratkoon tunteitaan muulla tavalla, kunhan se ei kohdistu toisiin ihmisiin.


Mielenkiintoista. Tuohan on kiusaamista kiusaajaa kohtaan, miten ihmeessä voit moiseen sortua?




Mielestäni kiusaaminen on aina väärin.
Kiusaajan on purattava paineensa muulla tavalla, eihän väkivalta ole koskaan oikein.
Kiusatun loppu elämä saattaa mennä kiusaamisesta pilalle. Ei ole kauhean oikein.
Itsemurha on myös hyvin yleistä kiusatuille. : /

Siksi en koe minkäänlaista sympatiaa kiusaajaa kohtaan.
Aina on toinenkin vaihtoehto kuin väkivalta.
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 03.11.2010 20:49

Et nyt ymmärtänyt pointtiani. Jos joku ei koe minkäänlaista sympatiaa toista ihmistä kohtaa, se on kiusaamista. Tällä tavalla siis kiusaat itse toisia kiusaajia.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Jontukka » 03.11.2010 20:59

SiaBBo kirjoitti:Et nyt ymmärtänyt pointtiani. Jos joku ei koe minkäänlaista sympatiaa toista ihmistä kohtaa, se on kiusaamista. Tällä tavalla siis kiusaat itse toisia kiusaajia.



Tietenkin koen. : )

(Riippuu missä asiassa ja kuka on henkilönä)

Kiusaajia kohtaan en tunne sympatiaa niin kauan kuin he kiusaavat ja pilaavat muiden ihmisten elämän. Ymmärrän jos perheessä on vaikeaa, äiti käyttää huumeita ja juo tai isä. Sitten ymmärrän että heilläkin on todella vaikeaa. Ja tekee kipeää katsoa miten heidän elämänsä on pimeyden peitossa.

Mutta kiusaajat jotka hakevat vain kunnioitusta teoillaan, heitä kohtaan en tunne mitään sympatiaa.
Aivan kuten nämä Rais.....rit sun muut pahantekijät.


EDIT: Anteeksi ihmiset että joudutte katsoa tätä mielipiteen/tunteiden purkaamista. On tämä kuitenkin aika herkkä aihe. : )
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 03.11.2010 21:02

Eli kiusaat siis itsekkin. Jos kiusaajalla on noin vaikeaa, kuin kuvailet niin luuletko, että se yhtään helpottaa, jos itse et tunne heitä kohtaan mitään sympatiaa? Sehän on kiusaamista.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Jontukka » 03.11.2010 21:03

SiaBBo kirjoitti:Eli kiusaat siis itsekkin. Jos kiusaajalla on noin vaikeaa, kuin kuvailet niin luuletko, että se yhtään helpottaa, jos itse et tunne heitä kohtaan mitään sympatiaa? Sehän on kiusaamista.



No, kukin ottaa sen miten ottaa.
Ymmärsi tai ei.

Ikinä en alistuisi kiusaamaan ihmisiä millään tavalla. : /
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 03.11.2010 21:06

Jontukka kirjoitti:
SiaBBo kirjoitti:Eli kiusaat siis itsekkin. Jos kiusaajalla on noin vaikeaa, kuin kuvailet niin luuletko, että se yhtään helpottaa, jos itse et tunne heitä kohtaan mitään sympatiaa? Sehän on kiusaamista.



No, kukin ottaa sen miten ottaa.
Ymmärsi tai ei.

Ikinä en alistuisi kiusaamaan ihmisiä millään tavalla. : /

Väitätkö siis, että se, ettet tunne jotain ihmistä kohtaa sympatiaa, ei ole kiusaamista?
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Jontukka » 03.11.2010 21:10

SiaBBo kirjoitti:
Jontukka kirjoitti:
SiaBBo kirjoitti:Eli kiusaat siis itsekkin. Jos kiusaajalla on noin vaikeaa, kuin kuvailet niin luuletko, että se yhtään helpottaa, jos itse et tunne heitä kohtaan mitään sympatiaa? Sehän on kiusaamista.



No, kukin ottaa sen miten ottaa.
Ymmärsi tai ei.

Ikinä en alistuisi kiusaamaan ihmisiä millään tavalla. : /

Väitätkö siis, että se, ettet tunne jotain ihmistä kohtaa sympatiaa, ei ole kiusaamista?



Mielestäni ihminen joka tuhoaa toisen elämän ei ansaitse minkäänlaista sympatiaa.
Esimerkiksi nämä Raisk....rit. Tuhoavat toisen elämän täysin. Ansaitsevatko he sympatiaa koska tuhosivat toisen elämän? Mielestäni ehdottomasti ei. Valitan, tämä on mielipiteeni.

Ymmärrän heitä joilla on hirveät vanhemmat, heillä on syytä kiusata vaikka se on todella väärin, mutta he ovat sen tavallaan oppineet vanhemmiltaan, heille ei ole opetettu mikä on väärin ja mikä ei.

Mutta nämä kunniaa haluavat kiusaajat, en tunne minkäänlaista sympatiaa. : /
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 03.11.2010 21:13

Lyhyesti sanottuna: kiusaat itsekkin. Väitän, että maailmasta ei löydy yhtään ihmistä, joka ei olisi koskaan kiusanut = aiheuttanut toiselle pahaa mieltä.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Seuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa

cron