Kiusaaminen

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 19.12.2010 17:10

No siis Koreanmag jos et tiedä kiusaamisesta mitään ei tarvi tulla kertomaan näitä ´ohjeitasi´. Siis tässähän nyt neuvot että ´tee niinkuin kiusaaja käskee niin hän ei enää kiusaa sinua´? Ok, kiusaaja sanoo ´ammu ittes´. Shoot. Eipähän enää kiusaa.
Jos kymmenen muuta ihmistä täällä on erimieltä kuin sinä niin eiköhän se kerro että olet väärässä? Tarvi enää tulla itkemään mielipidettäsi kun se ei kuitenkaan mene läpi.
E. Ja ainahan sitä sanotaan että ´kaikista ei tarvi tykätä, mutta kaikkien kanssa pitäisi tulla toimeen´ = vaikket tykkää toisesta, ei häntä tarvi kiusata.
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Pimee Umbba » 19.12.2010 17:18

@Mr.Hulabaloo: Jeps. En tarkoittanukkaan, että kaikilla olisi näitä ongelmia vaan ne ovat pikemminkin esimerkkejä, jotka tulivat ensimmäiseksi mileleen =)

Ja Kysyjän kommentista sen verran, että toki KoReaNMagilla on totta kai oikeus sanoa mielipiteensä asiasta ja sehän on vain hyvä, että saadaan erinlaisia näkemyksiä. Siitähän ne keskustelut syntyvät.
Porukka Kasaan! Cosplay Ryhmä
||One Piece||Bakuman||Fairy Tail||Katekyo Hitman Reborn||
Pokémon Black FC: 3009 7318 7437
Avatar
Pimee Umbba
 
Viestit: 80
Liittynyt: 01.11.2010 15:56
Paikkakunta: Sodis

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Timantti » 19.12.2010 17:20

Liitynpä tähän keskusteluun.
KoReaNMaG kirjoitti:@Tas

1.se laihduttaminen ja salilla käyminen on hyvä vaihtoehto , eihän siinä muutakaan voi tehrä

2.tuo nyt on todella epätodennäköistä , he vain koittavat potkia sinua elämässäsi eteenpäin , että saisit joskus perheen jne...

3.a)No jos sinull on joku ankara afro jossa pesii jo täitä ja lintuja , on syytä siistiä sitä edes vähän.
b)Henkilökohtaisesti olen sivusta nähnyt että nämä auttavat , ja muutama vuos sitten luokallani oli semmonen poika joka ei ole suihkua koskaan nähnytkään. mutta pitkän taivuttelun jäleen saatiin hänet käymään useammin suihkussa , eikä häntä kiusattukaan enää joka päivä.

4.en ole koskaan nähnyt mitn nörttejä kiusattavan , yleensä kohteena on Rumat/haisevat/läskit/henkisesti tai ruumiillisesti jälkeen jäänet.

5.ei ole , mutta on kiusatun silloin myös itsekkin katsottava peiliin

1. Komppaan Riolu-fangia. Siis jos käy kaks-kolmetoistavuotiaana salilla niin ei se mikään hyvä juttu ole. Lenkillä ym voi kyllä käydä, mutta kunhan pitää painon paikallaan ja kasvaa vielä ptuutta, niin eipä sillä ole mitään merkitystä.

2. Itse asiassa kiusaus johtuu hyvinkin usein kiusaajan omasta tilanteesta.

3a. Täihin eivät itse asiassa vaikuta hiusten puhtaus, ainoastaan pituus. Ja minunko pitäisi leikata luoononkiharani alle sentin mittaisiksi, jottei vain olisi mitään täivaaraa? Ei hyvää päivää.
b. Siis joo, ne ei ole kivoja, jotka ei käy suihkussa, mutta ei, oikea tapa ei ole kiusata siitä. Kuullut sanoja 'kohteliaisuus' ja 'hienotunteisuus'?

4. Okei, tämä oli nyt kaikkein typerin kohta.
Siis oikeesti, kukaan ei ole tarkoituksella ruma. Ja mitä sille pitäisi tehdä? Tyttöjen pitäisi laittaa sentin pakkelikerrokset ym. ja käyttää kaikki rahat meikkeihin? Siis, poikana en vain voi ymmärtää niitä, jotka meikkaavat paljon. Siis kyllä ne pienet ehostukset älyän, mutta oikeesti, arvostan enemmän niitä tyttöjä jotka eivät meikkaa tai meikkaavat vähän kuin että meikkaavat paljon. (Joo, meni offiks mut...)
Läskit? Siis anteeksi, minä olen osaksi geeniperimän takia pyöreä, ja painoni ei itse asiassa ole montaakaan kiloa keskiverron yläpuolella. Olen pahoillani, kun olen vaivannut sinua läskeilläni ja olen näinollen huonompi ihminen kuin te. Siis oikeesti, ei näin.
Henkinen jälkeenjääneisyys? Siis ne joilla on ADHD tai lukihäiriö ovat ehdottomasti kaikkien muiden alapuolella ja niitä saa siis kiusata? Luuletko, että he haluavat olla ylivilkkaita yms?
Ja sitten vielä ruumiillinen jälkeenjääneisyys? Niin, ne jotka ovat muita lyhyempiä ovat siis huonoja. Ja koska minun 'kaluni' ovat pienemmät kuin muiden, minua on pakko kiusata, jotta se muuttuisi isommaksi? Siis kiusaaminenhan auttaa siihen? Miten voit väittää, että kiusaajat haluavat aina vain auttaa ja että kiusaaminen on kiusatun syy?

5. Niin, siis, koska en ole halukas luopumaan hiuksistani, täytyy teidän auttaa minua eli hakata ja leikata hiukset pois?


Oletko ihan oikeasti tosissasi?
[15:30] <X-Pertti> Linux on niin surkee, ettei se tue edes viiruksia
Spoiler:
Black FC: 2065 3314 7808 (Paum)
Soul Silver FC: 2408 2255 0057 (Fred)
3DS FC: 5069-4361-4421
Wi-Fi -vaihtola
Lé Turinat (käy katsomassa!)
Avatar
Timantti
 
Viestit: 544
Liittynyt: 01.11.2010 10:19
Paikkakunta: Espoo
(: Hävisit pelin

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Tas » 19.12.2010 17:47

KoReaNMaG kirjoitti:1.se laihduttaminen ja salilla käyminen on hyvä vaihtoehto , eihän siinä muutakaan voi tehrä

Toisen kohdan kysymyksestäni ohitit näköjään uhraamatta sille sen kummempaa ajatusta. Saisinko vastauksen siihenkin? Ja miten erään entisen joukkuekaverini pitäisi toimia: hän on selvästi ylipainoinen (toinen hänen vanhemmistaankin on) ja hän on tosiaan harrastanut jalkapalloa ja salibandya kymmenen vuotta, eikä niillä ollut mitään vaikutusta hänen painoonsa. Rasvaimuunko on lähdettävä?

Kakkoskohtahan on varmaan kaikkein yleisin syy kiusaamiseen ja sinä sanoit sen olevan hyvin epätodennäköistä..? Onnittelut sinulle, jos siellä missä sinä asut on kaikilla asiat niin hyvin, että ainoa esiintyvä kiusaaminenkin on itseasiassa neuvomista ja kannustamista. Kerrotko, missä tälläinen paratiisi löytyy?

KoReaNMaG kirjoitti:3.a)No jos sinull on joku ankara afro jossa pesii jo täitä ja lintuja , on syytä siistiä sitä edes vähän.
b)Henkilökohtaisesti olen sivusta nähnyt että nämä auttavat , ja muutama vuos sitten luokallani oli semmonen poika joka ei ole suihkua koskaan nähnytkään. mutta pitkän taivuttelun jäleen saatiin hänet käymään useammin suihkussa , eikä häntä kiusattukaan enää joka päivä.

a. Yläasteella koulussani oli poika (ja myöhemmin myös tuon pojan pikkusisko), joiden suvussa on joku uskomus/tapa tai joku, minkä mukaan he eivät saa leikata hiuksiaan (ihmettelin sitä itsekin). Heillä löytyy siis aivan hirvittävän pitkät rastat. Pitäisikö heidän leikata hiuksensa ihan vain sen takia, ettei ne miellytä kiusaajien silmää. Meneekö kiusaajien mielipiteet tuonkaltaisten sukuperinteiden (tai mitä nyt ovatkaan) edelle? Ja sanoit muutenkin, että on "joku ankara afro jossa pesii jo täitä ja lintuja". Mitä jos kiusatulla on aivan siistit, mutta pitkät hiukset. Täytyykö ne leikata silti vain siksi, ettei kiusaajat pidä tuollaisesta tyylistä?
b. Onnittelen taas, kun olet syntynyt noin iloiseen paikkaan. Minun luokalla oli seiskalla yksi paljon muita suurempi, hiljaisempi ja likaisempi poika. Häntä kiusattiin todella paljon tuon likaisuuden takia. Sitten kun hän lopulta rupesi käymään suihkussa, sillä ei ollut mitään vaikutusta. Syylle naurettiin ja häntä haukuttiin nössöksi. Olisiko hänen pitänyt pitänyt huitasta kiusaajia lättyyn ja huudella solvauksia heidänkin suuntaan näyttääkseen ettei hän ollut nössö? Spoiler: hän vaihtoi kasille johonkin eri kouluun erityisluokalle, koska hänellä oli ollut pienestä pitäen ongelmia muiden ihmisten kanssa toimeentulemisen kanssa. Mikä olisi siis ollut hänen tapauksessa ollut oikea toimintamenetelmä?

KoReaNMaG kirjoitti:4.en ole koskaan nähnyt mitn nörttejä kiusattavan , yleensä kohteena on Rumat/haisevat/läskit/henkisesti tai ruumiillisesti jälkeen jäänet.

Tarkoitatko, että noiden kiusaaminen on jotenkin sallittavaa? Haluaisin kuulla miten rumat ja nuo jälkeenjääneet voivat vaikuttaa siihen, ettei heitä enää kiusattaisi. Sinun mukaasihan kuitenkin heissä on vika, koska ketään ei kiusata ilman hyvää syytä. Ja sitten niihin nörtteihin. Itsehän sain vielä yläasteella lukemattakin kokeista aina jotain 9-10 (sen jälkeen tipahti, koska en tosiaan ollut oppinut opiskelemaan, vaan olin pärjännyt pelkällä lahjakkuudella :P). Sain kuulla tuosta aika monesti luokan huonoimmilta oppilailta, tosin omassa tapauksessani se ei ollut mitään kiusaamista, sillä tulin myös heidän kanssaan hyvin toimeen. Valitettavasti kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin kuin minulla. Monissa tapauksissa ne kiusaajat ovatkin aivan tosissaan ja yrittävät todellakin satuttaa tuota parempaa oppilasta. Miten siis näissä tapauksissa niiden nörttien tulisi toimia?

KoReaNMaG kirjoitti:5.ei ole , mutta on kiusatun silloin myös itsekkin katsottava peiliin

Niin mitäs tämä peiliin katsominen nyt auttaa? Kiusattu varmaan on jo tajunnut monen vuoden ryöpytyksen jälkeen olevansa äärettömän ruma ja että pelkästään hänen katsominen aiheuttaa välittömän oksennusreaktion muissa. Mitä siinä on siis tehtävissä? Täytyykö kiusatun siis pysytellä vain loitolla muista ihmisistä, ettei häntä kiusattaisi ja ettei hän kiusaisi iljettävällä olemuksellaan muita?
[21:51:11] <+Caccis> ota nyt realismi vastaan, suurin osa jotka harrastaa tätä on failureita irl
Avatar
Tas
 
Viestit: 844
Liittynyt: 03.09.2010 18:55

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja KoReaNMaG » 19.12.2010 19:18

fix`d
Viimeksi muokannut KoReaNMaG päivämäärä 20.08.2011 13:52, muokattu yhteensä 1 kerran
:B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B
Avatar
KoReaNMaG
 
Viestit: 309
Liittynyt: 01.11.2010 17:06

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Pimee Umbba » 19.12.2010 20:09

Itse olen myös ollut kiusattu ja vaikka en ole alistunut kiusaajien tahdolle siitä, että pidän Pokémoneista ja katson animea/mangaa, niin kummasti nykyisin en ole enään kiusattu.. oikeastaan ihan suosittu. Mutta, vaikka sinulla on käynyt noin niin se ei todellakaan tarkoita, että se toimisi kaikilla. Kaikki eivät mm. ylipainoisuudelleen pysty tekemään mitään ja jos ovat onnellisia siinä tilanteessa, niin miksi pitää puuttua? Ei se ole kiusaajien elämästä pois, jos toinen elää onnellista ja mukavaa elämää vaikka vähän ylipainoa onkin.
Porukka Kasaan! Cosplay Ryhmä
||One Piece||Bakuman||Fairy Tail||Katekyo Hitman Reborn||
Pokémon Black FC: 3009 7318 7437
Avatar
Pimee Umbba
 
Viestit: 80
Liittynyt: 01.11.2010 15:56
Paikkakunta: Sodis

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Tas » 19.12.2010 20:24

KoReaNMaG:
Arvostan todella paljon tuota aivan uskomattoman tyhjentävää vastaustasi viestiini ja kaikkien muidenkin viesteihin. Kaikille on varmaan jo käynyt selväksi, että asut jossain maanpäällisessä taivaassa, jossa kenelläkään ei ole asiat huonosti ja kiusaajatkin ovat oikeasti auttajia. Ikävä kyllä varmaan missään muualla asiat eivät ole välttämättä noin hyvin. En siis sinuna lähtisi noin valoisan esimerkin turvin yleistämään noin rankasti tätä kiusaamistapausta (enkä kyllä mitään muutakaan). Ja muutenkin on melko typerää lähteä väittämään mitään tuon kaltaista kuin "kiusatut ovat syyllisiä", jos et edes osaa perustella omaa kantaasi tuon paremmin. Ja väitätkö muuten nyt vielä, että se oli sinun oma vikasi, että sinua kiusattiin?

Olen itse muuttanut elämäni aikana viisi kertaa, vaihtanut koulua seitsemän kertaa ja harrastanut tosiaan useammassa seurassa eri urheilulajeja. Olen päässyt todistamaan aika montaa kiusaustapausta ja voin vakuuttaa, ettei mikään niistä ratkennut tuolla tavalla. Suurin osa ratkaistiin opettajien kanssa, tuo seiskaluokan tapaus ratkesi, kun poika vaihtoi koulua ja osa ei ratkennut ollenkaan yrityksistä huolimatta (tai sitten muutin taas seuraavaan paikkaan, enkä päässyt todistamaan ongelman ratkaisua). En ole ollut koskaan kiusaaja enkä kiusattu, mutta väitän silti tietäväni aiheesta huomattavasti enemmän kuin sinä. En kiellä etteikö tuo mainitsemasi toimintatapa voisi toimia joissain tapauksissa, mutta kuten jo aiemmin sanoin, ne tapaukset ovat harvassa.
[21:51:11] <+Caccis> ota nyt realismi vastaan, suurin osa jotka harrastaa tätä on failureita irl
Avatar
Tas
 
Viestit: 844
Liittynyt: 03.09.2010 18:55

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Pimee Umbba » 19.12.2010 20:34

Jos täällä olisi samantapainen tykkäys-nappi kuin naamakirjassa, niin Tasin kommenti saisi tykkäyksen. Loistavaa tekstiä!
Porukka Kasaan! Cosplay Ryhmä
||One Piece||Bakuman||Fairy Tail||Katekyo Hitman Reborn||
Pokémon Black FC: 3009 7318 7437
Avatar
Pimee Umbba
 
Viestit: 80
Liittynyt: 01.11.2010 15:56
Paikkakunta: Sodis

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Inku » 20.12.2010 11:21

Eipä ole Tasin sanomisiin enää mitään lisättävää. (:

Tuo että kiusatun pitäisi "katsoa peiliin" sai niskavillat pörhistymään aika pahasti. Eiköhän ne kiusatut tuijota sinne peiliin enemmän kuin kaikki muut yhteensä ja syytä itseään siitä kuinka epäkelpoja ihmisiä ovat kun joutuvat kiusatuiksi. Vastausta se peilikuva ei kuitenkaan voi antaa, koska teitpä niin tai näin, se ei vaikuta kiusaajiin millään tavalla. Koskaan ei olla tyytyväisiä.

Itse syytin 14+ vuotta itseäni siitä että minua kiusattiin. Olin se pieni ja hiljainen joka piti ns. "vääristä asioista". Taatusti en ollut epäkohtelias muita kohtaan, joten käytökseni ei kiusaamista ainakaan oikeuttanut. Poismuuton jälkeen aloin sitten koittaa ajatella - ja muutkin kehottivat ajattelemaan - ettei se ollut minun syytäni ja että oikeasti olen ihan ok tyyppi. Pari vuotta siinäkin meni eikä työ ole vielä läheskään tehty. Viime aikoina kuitenkin tuli julkisuuteen tämä joku kiusaajien hyysääjä (jonka nimeä en valitettavasti muista mutta kohu oli aikas massiivinen joten eiköhän edes joku asiasta tiedä) laukoi juuri samaa, että kyllä vika on kiusatuissakin.

Reaktioni oli jotain raivon ja hysteerisen naurunremakan sekaista. Helppo sieltä norsunluutornista tosiaan on huudella, miten asiat pohjalla menee ja miten ne tulisi hoitaa... hohhoijakkaa.
And in the darkest night, I won't give up the fight
I won't be losing hope, I hold on to what is true

Kotisivuni ~ DA-galleriani ~ Piirroksiani foorumilla
Avatar
Inku
 
Viestit: 92
Liittynyt: 01.11.2010 20:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Chiru » 24.12.2010 19:02

Kiusattu on. Päiväkodista nykyhetkeen...
Viimeksi muokannut Chiru päivämäärä 10.06.2011 15:08, muokattu yhteensä 2 kertaa
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Avatar
Chiru
 
Viestit: 424
Liittynyt: 08.12.2010 20:21
(: Pastaaa~!

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Suetic » 25.12.2010 01:46

No tämä on ehkä lienee kaikkein tylsin topic voineen sanoa.... *huoh*

Minä olen ollut koko elämäni aikana koulukiusattu, mutta sitä myöten kehityin ihmiseksi... siis ihan järkeväksi IHMISEKSI eikä miksikään nOObiksi, joka ottaa kaikkien mollaukset henkilökohtaisesti vastaan. Olen vasta nyt huomannut, että kun ei ota kiusaajia huomioon tai pitää heille hiukan kuria, jos he edes hipaista uskaltavat, niin niistä sitten tulee pelkkä lauma kanoja, jotka kotkottavat joka asiasta. Kiusaajilla ei sen verran riitä älyä ymmärtää tekojaan ja motiivejaan, vaikka kuinka normaaleiksi ihmisiksi he itsensä väittävät verrattuna vaikkapa sinuun itseeni, he ovat silti täysin nollia, joille myös täytyy opettaa kunnon käytöstapoja (siis puhun teille kaikille kiusatuille). Sanon kyllä, ettei ketään tarvitsekkaan tuomita siitä, mitä sanoo ja millainen on ominaisuudeltaan että luonteeltaan. Kaikkie on siis opittava se, että olemme ihmsiä... ERILAISIA ihmisiä ja yhteisössämme saattaa olla sellaisia traditioita, että tietty ryhmä tai tietty ihminen jätetään syrjään ja nyljitään ikävyyksillä. Jumala loi meistä tuollaiset pikkupahikset ja meidän on osattava ymmärtää se, se ei siis riitä, että panikoi ja tulee vaikkapa tähän topicciin sanomaan sen, että "on kiusattu eikä ole mitään hajua mitä pitää tehdä". Aina ei täydy paeta, niin sankarinne Tas teki kun kiusatuksi tuli, on aina mahdollisuus olla vahva ja sitoa hermonsa siihen varaan, että ottaa iskut vastaan kaikein keinoin, niin kuin minä. Vaikka kuinka siinä huudetaan, hakataan ja haukutaan (kaikki mahdollinen kiusaamistapa), koskaan ei siitä tarvitse välittää tai ottaa loukkauksia henkilökohtaisesti vastaan. Se on vaan niin herkkähermoista toimintaa. On kuitenkin myös mahdollisuus näyttää siihen, mihin oikeasti pystyyn ja tuoda itsensä esiin- Tällä keinolla muutenkin sain oman itseni esiin. Ei se tarkoita sitä, että olen kasvanut päässäni aikuiseksi ja vastuulliseksi, vaan minä ymmärsin sen, että turhuuksia kuin kiusaaminen on olemassa ja aina, jos on vain tarve, on syytä puolustaa itseään joko turpaan vetämällä tai puhumalla itsensä auki. Hymyile kiusaajille, kuka ikinä oletkaan. Leikittele heidän kanssaan sanoillaan ystävällisesti, niin he kaikki, olkoon ketkä tahansa, oppivatkin jotain, joka voi olla mahdollisesti sinulle tärkeää. Niin sinusta tulee ihminen, joka kykenee olemaan samaa arvoa tässä väkivaltaisessa ja ristiriitaisessa yhteiskunnassa.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Maketsu » 25.12.2010 12:05

Noh, tulen minäkin heittämään jotain kommenttia koulukiusaamisesta. Mielestäni kauheinta kiusaamisessa on henkisten vaurioiden tuottaminen, joka kerääntyessään saattaa aiheuttaa erittäinkin väkivaltaisia purkauksia. Tälläisiä purkauksia ovat: kiusaajan kimppuun käyminen, joka voi aiheuttaa kiusaajalle elinikäiset vammat, muistaakseni joku kiusattu vetäs pesäpallomailalla päähän kiusaajaansa Yhdysvalloissa.(Tästä ei tietenkään seurannut mitään erikoisen kaunista jälkeä, tiedä ajatteleeko kyseinen kiusaaja enään mitään kovin loogisesti) Kouluammuskelut ovat muuten myös hyvä esimerkki tälläisen henkisen väkivallan purkautumisesta. Fyysiset haavat parantuvat nopeasti, henkiset ei.

Koulukiusaaminen ei ole missään muodossaan hyväksyttävää. Kiusaamista voidaan harjoittaa monella eritapaa, mutta koulukiusaaminen on yksi vakavimmista sen muodoista, sillä se saattaa aiheuttaa kiusatulle eräänlaisen kammon koulua kohtaan. Tämä saattaa vaikuttaa opiskeluun ja myöhemmällä iällä suoraan yhteiskuntakelpoisuuteen. Toki tämä on asian kärjistämistä, eikä niin aina käy, mutta se on silti mahdollista. Kaikkein ikävintä myös mielestäni koulukiusaamisessa on myös se, että sitä koulua ei pääse pakoon, kun sinne on pakko mennä.

Omasta mielestäni kiusaajat ansaitsisivat kovempia rangaistuksia. Tällä en tarkoita mitään tämänhetkistä päähäntaputtelua ja sormella "soo-sottelua", vaan pikemminkin ihan julkista nöyryytystä, joka sattuu olemaan teinien suurimpia pelkoja tai muunlaista rangaistusta. Mietin vain, että miten kauan kiusaaminen jatkuisi, kun kiusaaja joutuisi koulun edessä nöyryytyteksi, kuten kiusattu voi usein joutua kiusaajan takia.

Itselläni on tosin huonot kokemukset kiusaamisesta. Asun landella, jossa on suht pieni koulu eikä täällä ole tällä hetkellä vissiin yhtäkään kiusaamistapausta, eikä koko yläaste aikanani ole mielestäni ollutkaan. Toimin btw itse tukioppilaana, vaikka koko homma ei kiinnosta pätkääkään. En vain viitsii irtikään sanoutua, sillä voi siitä hyvääkin olla, kun siitä jää tietoihini jokin posiitivinen merkintä. xp

Ja loppuun haluan vielä lainata hieman Martti Luther Kingiä:
''Ongelma eivät ole ne pahat ihmiset, vaan ne hyvät, jotka eivät nouse väkivaltaa vastaan.''
Hatter Gonna Hat
Avatar
Maketsu
 
Viestit: 313
Liittynyt: 01.11.2010 08:37
Paikkakunta: #pkmn.fi

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja G-Mao » 25.12.2010 23:41

Maketsu kirjoitti:Omasta mielestäni kiusaajat ansaitsisivat kovempia rangaistuksia. Tällä en tarkoita mitään tämänhetkistä päähäntaputtelua ja sormella "soo-sottelua", vaan pikemminkin ihan julkista nöyryytystä, joka sattuu olemaan teinien suurimpia pelkoja tai muunlaista rangaistusta. Mietin vain, että miten kauan kiusaaminen jatkuisi, kun kiusaaja joutuisi koulun edessä nöyryytyteksi, kuten kiusattu voi usein joutua kiusaajan takia.

Eikö tohon jää sitten kiusaajalle pysyvät henkiset arvet, jolloin palataan 4 000 vuotta vanhaan lakijärjestelmään (silmä silmästä, hammas hampaasta), joka on tietääkseni todettu huonoksi.
Spoiler:
Yo dawg! We herd u liek spoilers, so we put an spoiler on ya spoiler, so you can spoil while you spoil[[spoiler]
/spoiler]
Oho se ei toiminu
Avatar
G-Mao
 
Viestit: 56
Liittynyt: 01.11.2010 08:08

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Maketsu » 25.12.2010 23:45

En ole puhunut misään silmä silmästä hammas hampaasta rangaistusjärjestelmästä. Tuskin kiusaajaa aamunavauksessa alettaisi turpaan vetelemään. Tarkoitan jonkinlaista lievää, mutta häpeää aiheuttavaa asiaa. Eikä mitään alasti katosta roikkumaan keskelle koulun aulaa. Saat sä omiakin aivojasi vähän käyttää, ettei kaikkea tarvitse selittää kuin 7-vuotiaalle.

E: Siis mä en tarkota mitään sellaista, että kun kiusaaja menee haukkumaan kiusattua nii rehtori tulisi ja haukkuisi kiusaajan taas maanrakoon. En tarkoita minkäänlaista silmä silmästä hammas hampaasta menetelmää, en fyysistä enkä henkistä.
Viimeksi muokannut Maketsu päivämäärä 26.12.2010 00:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Hatter Gonna Hat
Avatar
Maketsu
 
Viestit: 313
Liittynyt: 01.11.2010 08:37
Paikkakunta: #pkmn.fi

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja G-Mao » 25.12.2010 23:59

Tietenkään en tarkoittanut fyysistä väkivaltaa. Kun ethän säkään sellaisesta puhunut (?).
Henkinen silmä henkisestä silmästä, henkinen hammas henkisestä hampaasta. Kuulostaako paremmalta?
Spoiler:
Ei.


E: Mielenkiintoista keskustella, kun yrittää jonkunlaista keskustelua saada aikaan, niin toiset alkaa haukkua ja pitää lapsellisena. Kiitän Maketsua selityksestä.
Spoiler:
Yo dawg! We herd u liek spoilers, so we put an spoiler on ya spoiler, so you can spoil while you spoil[[spoiler]
/spoiler]
Oho se ei toiminu
Avatar
G-Mao
 
Viestit: 56
Liittynyt: 01.11.2010 08:08

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja neko » 21.01.2011 21:52

KoReaNMaG kirjoitti:no siis olen ollut kiusattu ja kiusaaja joten tiedän miten asiat menee jne...
olin ala asteella n.60 kg ja pituutta varmaa 140cm (2-3lk) , no siitähän auottiin päätä , joten laihdutin sen jälkeen aika ankarasti (olen nyt ysil ja oon 175-180cm ja painan 55-60 kg)
ja tämä tehosi.......... joten turha yrittää sanoa että se ei toimisi , koska itse henk koht olen todennut sen toimivan

Entäs ne ylipainoiset joita ei kiusata ollenkaan? Onko mielipiteesi mukaista ilmaista että he eivät ole perheen arvoisia?
Muutenkaan kiusaaminen ei selvästikään tehnyt sinulle mitään muuta kuin ruhjeita itsetuntoon. Sulla ehkä saattaa olla vähemmän kiloja, mutta jos kouluun tuleekin uusi oppilas ja alkaa kiusaamaan sua vaikka sun äänestä? Alatko puhumaan eri äänellä vain tämän ihmisen mieliksi ja uskotko sinisilmäisesti että "ehkä se johtuu siitä että muuten en pääsisi naimisiin enkä pääsisi tekemään lapsia"? Jos kukaan muu kuin kiusaaja ja hänen pikkuapurinsa eivät ole samaa mieltä niin miksi välität, et tee lapsia heidän kanssaan. On olemassa ihmisiä jotka voisivat jopa pitää ihmisestä sellaisenaan, ilman laihdutuskuureja tai tyylinmuutoksia, ja tällaisen ihmisen saatoit menettää juuri sillä hetkellä kun uskoit että kiusaajan on oltava oikeassa. Toki joku pissis jossain voi uskoa että on luotu juuri sinunlaisellesi itsetuntoaan kohottavalle kiusaajalle, mutta eikös se ole vähän pinnallista, yhtä pinnallista kuin viesti jota lainaan.
Jos juutut siihen että puhun nyt vain avvioitumisesta ja muusta hömpästä niin en ole todellakaan sitä mieltä että missään koulussa päätetään painon mukaan siitä kuka pääsee opiskelemaan, tai työpaikoilla siitä kuka pääsee töihin tai saa palkkaa (ne ammatit joihin ei tarvita fyysistä kuntoa). Tietääkseni ammateissa pärjää ammattitaidolla ja rakkaudessa olemalla itsensä eikä joku kouluyhteisön syrjinnän kaulima tuote.
KoReaNMaG, jos vielä luet tätä topicia toivoisin sinulta jonkinlaisia lisäviestejä, taisin joskus vuodenvaihteen jälkimainingeissa lueskella tämän topicin viestejä ja muistaakseni lupasit jotain lisätarinointia. Olen kiinnostunut kannanotoistasi.
Avatar
neko
 
Viestit: 14
Liittynyt: 29.12.2010 16:00

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja KoReaNMaG » 21.01.2011 22:39

fix`d
Viimeksi muokannut KoReaNMaG päivämäärä 20.08.2011 13:54, muokattu yhteensä 1 kerran
:B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B
Avatar
KoReaNMaG
 
Viestit: 309
Liittynyt: 01.11.2010 17:06

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja neko » 21.01.2011 22:54

-Mis vaihees mie muka niin oon sanonu ? *?* *?* Eiköhän kaikilla ole ihan samanlaiset ihmisoikeudet ulkonäöstä huolimatta.

mutta jos se (koulukiusaaminen ulkonäön takia) on vilpitöntäeteenpäin potkimista niin kannattaa harkita asiaa

Vastasit omaan kysymykseesi.
Ja mitä vikaa pissiksissä on ? siis kyllähän ne ärsyttäviä osaa olla , mutta ulkonäkö kohdillaan.

Et oo rumaa pissistä nähnykkää
ja tuosta fyysisetä työstä , mulla on niin huono keski-arvo etten toimisto töihin pääsisi--->duunariksi....

Peruskoulun keskiarvo ei merkitse vielä mitään, jos kuitenkin joudut (tai pääset, miten vaan) amikseen vaikka rakennuspuolelle niin sulla on 3 vuotta aikaa nousta sieltä pohjamudista johonkin oman huippuyrityksen omistamiseen ja siinä ei oo muuta kuin paperityötä.
Wtf Man , Oikeesti ? No hyvä että ees joku ^^

Oikeesti =) en tajua miten täällä kiusatut kehtaa riidellä keskenään, kun koulussakin saa kattoa kun kaksi kiusattua aivan eri puolilla aulaa eikä pokkaa olla kahdestaan rohkeampina.
Avatar
neko
 
Viestit: 14
Liittynyt: 29.12.2010 16:00

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja pikapikapikachuuuu » 23.01.2011 20:34

Sellanen lapsellinen huutaminen on rasittavaa esm vaikka pika pika tai mä haluun vaihtaa sun kans mun pikachu kortin..ja sit ja oon koittanu sanoo niil jo 4 vuotta että olin sillo 8 kun lauloin pokemon lauluu koulus..ja sit jos niitte kimppuun hyökkää ne rupee lisää kovistelee.
Nykyään mä huudan niil banaani jos ne huutaa jotai enkä välitä koska pearl on paras ds peli koskaan!
if you die in an elevator, be sure to push the Up button
Avatar
pikapikapikachuuuu
 
Viestit: 44
Liittynyt: 23.01.2011 19:47
Paikkakunta: turku

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 24.01.2011 16:21

Pakko vettä tähän vähän sidenotea. Luin kaikki keskustelun viestit, ja mietin. Jopa Siabbon(EI pahalla, oikeasti) viesteissä oli enemmän asiaa kuni Koreanmagin, hän ei ilmeisesti tiedä että lause "Kiusaaminen=Vilpitöntä eteenpäin potkimista" on selkeaästi epätosi. Eipä herr Korea ole myöskään tosissaan yritetty kiusata.

Mutta kuitenkin, itse olen nyt 8. luokalla Pitkäjärvellä, keskiarvoni oli hieno 9,3, minulla on mukavan pitkä letti, olen oppilaskunnassa yms. Ja voin vielä aika selkeästi sanoa että oikeastaan mikä tahansa noista voi johtaa kiusaamiseen, ehkei oppilaskuntahomma, mitä jotain läppää, muttei mtiään oikeata kiusaamista. KAtsotaampas hieman tarkemmin. Minua on kiusattu oikeastaan 7. luokasta lähtien säännöllisesti, sitä ennen epäsäännöllisesti. Syinä on esim. se että en lue kokeisiin mutta saan parempia tuloksia kuin ne jotka lukevat kolme, neljä tuntia(EI sille ÄÖ:lle joka on 155 voi mitään, pojat ja tytöt), se että on juuri se pitkä letti, tai se että vedän tällä hetkellä läpi lukion matematiikan 2. Kurssia harrastuksena. SItten tulee kiusatulle sopiva ongelma. Älä puutu asiaan, ja kiusaaminen jatkuu. Puutu, ja joudut EHKÄ pahoihin ongelmiin. Voihan tämä vaihtoehto myös päästää eroon kiusaamisesta, tai voipi olla että mitään ei tapahdu. Mutta miten puutut kiusaamiseen?

A) Nyrkit pystyssä: Kiusaajat teamaavat, ja hakkaavat sinut. Ei omakohtaista kokemusta.
B) Valitat opettajalle: Ei toimi aina, taitoimii hetkellisesti. Tästä löytyy kokemusta, ei toiminut kuin hetkellisesti.
C) Vedät väittelyn asioista joista he eivät sinussa pidä: EI auta muuten kuin siinä, että joku kiusaajista saattaa tajuta että hänellä ei ole mitään ideaa tehdä näin.

Mielipiteeni kiusaamisesta on se, että kiusaajilla ei ole mitän moraalista oikeutta tehdä näin. Jos esim. Hiki haisee, tästä voi huomauttaa kohteliaasti sen sijaan että haukkuisi.

Bloodbane out.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa

cron