Tietokoneet

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Tietokoneet

ViestiKirjoittaja -M3- » 14.09.2012 16:57

Eli yleistä keskustelua tietokoneista, kuten riittääköö tässä tehot pelaamaan tätä, koneesi speksit yms. Ja jotta nyt panostetaan aloituspostiin, niin laitan nyt yleistä tietoa tietokoneiden komponenteistä, ja väärästä tiedosta voi itkee rauhas (M2L varmaa korjaamas tätä 5 min pääst ku postaan :d) Ja nuo kertovat normikoneista, älkää ruvetko pätemään että esim NASAn koneissa on parempia prosessoreita kuin sanoin. Noista puuttuu vielä optiset asemat ja joitain ohjaimia, mutta niitä en nyt jaksa kirjoittaa, koska eivät kokonaisuuden kannalta ole niin tärkeitä.

Virtalähde puuttuu myös, mutta se "vain" jakaa virran eri osille.

Emolevy [Motherboard]

Yksinkertaisesti emolevy yhdistää kaikki osat, ja siinä olevien muistikampojen paikkojen määrä määrää miten paljon keskusmuistia koneessasi voi olla. Emolevyä voisi sanoa koneen sieluksi, koska ilman sitä nykyiset koneet eivät voisi toimia.

Prosessori/Suoritin [CPU eli Central Processing Unit]

Prosessori on tietokoneen aivot, joka suorittaa kaikki laskut. Nykyään tehokkailla prosessoreilla on monta ydintä (kaksi tai neljä, dual-core ja quad-core), jolloin ne voivat suorittaa monia asioita samaan aikaan. Prosessoreiden nopeutta mitataan hertzeillä, ja nykyään prosessoreiden nopeus on jotain yhdestä yli neljään Gigahertzii (GHz). Kuitenkaan prosessorin teho ja nopeus on eri asia. Vanhat yksiytimiset 3.0 GHz prosessorit voivat olla suorituskyvyltään heikompia kuin nykyiset 2.5 GHz quad-core prosessorit. Prosessorin teho on todella tärkeä asia varsinkin pelikoneessa.

Vinkkinä, että tehokkaimmat mallit ovat Intelin, mutta jos haluat halvempaa budjettia, myös AMD toimii.

Kovalevy [HDD eli Hard Disk Drive]

Kovalevy on tiedon pysyvä tallennuspaikka, joka ei tarvitse sähköä pitääkseen tietoa, kuten keskusmuisti. Se kirjoittaa tiedon levylle, mikä näkyy kuvassa. Kovalevyn tila vaihtelee noin 200 Gigatavusta muutamaan Teratavuun. Joihinkin kuoriin mahtuu useita kovalevyjä.

Keskusmuisti [RAM eli Random Access Memory]

Keskusmuisti pitää "mielessä" ne asiat, mitä olet tällä hetkellä tekemässä. Eli kun tälläkin hetkellä olet Internetissä, browserisi vie keskusmuistista osan. Peleihin ja videoidentekemiseen menee melko paljon keskusmuistia, joten pelikoneessa kannattaa olla VÄHINTÄÄN 4 gigaa. Yleensä tosin kaikissa koneissa paitsi miniläppärissä on tuo 4 gigaa. Kuitenkin kannattaa hankkia 6-8, jolloin jäljellekin jää vähän. Keskusmuistissa on myös nopeus, mutta niiden nopeuserot ovat niin pieniä, että niitä on vaikea (mahdoton?) huomata. Keskusmuisti on tietokoneen halvin osa, muistaakseni 2 gigaa maksoi about kaksi kymppiä, eikä niiden kiinnittäminen ole kovin vaikeaa.

Näytönohjain [Graphics Card]

Näytönohjainta et tarvitse niin välttämättömästi, jos teet koneella vain esim. kirjoitusta. Mutta videot ja pelit tarvitsevat näytönohjaimen, mielellään jonkun hyvän. Yleensä näytönohjaimet vievät tarvitsevansa muistin keskusmuistista, mutta paremmissa näitönohjaimissa on 1-2 gigaa omaa muistia, jolloin ne pyörivät paremmin vaikka koneessa olisi vähän keskusmuistia.

Näytönohjaimista yleisimpiä (ja parhaita melkohalvassa luokassa IMO) ovat NVIDIAn GeForce ja AMDn Radeon.

Sitten koneen softa. Tärkeä "ohjelmiston" osa on

Käyttöjärjestelmä [OS eli Operating System]

Eli suosituin näistä on Windows, joka tulee automaattisesti melkein kaikkien paitsi Applen koneiden kanssa valmiiksi asennettuna. Sitten Mac on Applen kanssa, ja Linux on ilmainen käyttöjärjestelmä. (Windows ja Mac ovat melko kalliita.)

Windowsin sivut
Macin sivut
Ubuntun sivut (Eli siis Linux)

Ja muita hyödyllisiä ohjelmia ovat Internetselaimet, kuten Mozilla, Java, Adobe FlashPlayer ja vaikka Microsoft Office. Muitakin tärkeitä ohjelmia on, mutta ne vaihtelevat yleensä käyttäjän perusteella.

Sitten laitetaan tähän loppuun oman pöytäkoneeni speksit.

-Intel Core i5-2320 3.0 GHz prosessori
-6 GB DDR3 1333 MHz keskusmuisti
-1 TB 5400 RPM SATA kovalevy
-AMD Radeon HD6450 näytönohjain, jossa 1 GB omaa muistia
-DVD Super Multi asema
-Windows 7 Home Premium OS

Emolevystä ei ole tietoa, ostin pre-builtina 600€ (kyllä, melko kallis mutta en viitsinyt yrittää koota, koska haluan vain varmasti kokoon :d)

Kommentteja anyone?
RNG > Pokémon
-M3-
 
Viestit: 194
Liittynyt: 15.08.2011 18:51

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Mewstor » 14.09.2012 17:59

Olen (toivottavasti) pian hankkimassa kunnon pöytäkonetta. Olen tähän asti pärjännyt läppäreillä, mutta on alkanut tulla hinku päästä pelaamaan kunnon pelejäkin ja tekemään muita raskaampia projekteja kuten videoiden editointia. Ongelma on se, että kuten monella muullakin, raha on ongelma. Halvimmalla pääsisi kasaamalla koneen itse, mutta minulla ei ole mitään hajua miten homma toimii ja pelkään pistäväni piuhat vääriin paikkoihin ja koko masiina räjähtää XD Ja vaikka opiskelisin minne piuhat ja muut osat pitää tunnkea, ei ole mitään tietoa mitkä osat toimivat hyvin yhdessä, eli mitä kannattaa ostaa.
Ajattelin siis hankkia koneen jostakin liikkeestä customkasattuna toiveiden mukaan. Markettikoneista olen kuullut liikaa huonoja asioita.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 14.09.2012 18:36

-M3- kirjoitti:Kovalevy [HDD eli Hard Disk Drive]

Kovalevy on tiedon pysyvä tallennuspaikka, joka ei tarvitse sähköä pitääkseen tietoa, kuten keskusmuisti. Se kirjoittaa tiedon levylle, mikä näkyy kuvassa. Kovalevyn tila vaihtelee noin 200 Gigatavusta muutamaan Teratavuun. Joihinkin kuoriin mahtuu useita kovalevyjä.

Lisään tähän sen verran, että nykyään käytetään myös SSD(Solid-state Drive)-kiintolevyjä, joissa ei ole liikkuvia mekaanisia osia, kuten pyöriviä levyjä. Niitä näkee toistaiseksi eniten miniläppäreissä. SSD-kiintolevyn etuja ovat mm. se, ettei sitä tarvitse, eikä itseasiassa edes saa eheyttää, sillä eheytys lyhentää selvästi sen käyttöikää. Haittapuolena on korkea hinta suhteessa tallennuskapasiteettiin sekä käyttöikä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja JayEm » 14.09.2012 21:09

Oma masiina tuli tosiaan päivitettyä kesällä kuuden vuoden jälkeen, ja hyvin on toiminut.
OS: MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
CPU: AMD FX-4100 Zambezi 32nm Technology
RAM: 4,00 GB Dual-Channel DDR3
Emolevy: ASUSTeK Computer INC. M5A78L-M LX (AM3R2)
Näyttis: AMD Radeon HD 7700
Vanhasta koneesta otettiin virtalähde ja 160gb kovalevytilaa, ja se kovalevy pitää kovinta ääntä koko masiinasta. Onneksi kämppis tuppasi lupailemaan synttärilahjaksi uutta kovoa......

Kaikki uudet osat koteloineen, uusine levyasemineen ja nettiadaptereineen maksoi about 300-400 euroa, ja kun on itse kasattu niin tuotahan on helppo päivitellä tarpeen mukaan rahatilanteen salliessa.
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Darrell » 14.09.2012 21:35

Kiva kun tälläinenkin topicci löytyy, kun en itse ymmärtänyt noiden eri asioiden tarkoituksia, ja on yleensä hieman mietityttänyt.
Avatar
Darrell
 
Viestit: 1165
Liittynyt: 01.11.2010 08:37
(: Wannabe-Pro

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja theNazze » 14.09.2012 21:48

Täältä löytyy samsungin läppäri, jossa yllättäen Win7.

Prossu: AMD A8-3530MX 1,9 GHz
Näyttis: AMD Radeon HD6630M 1GB
RAM: 8GB DDR3
Kovo: 1TB 5400RPM
Näyttö 15,6''

Mitäs sanotte pojat, uskaltaako/pystyykö tuota prossua kellottaa pikkusen?
Tampereen keilakerho 2010 -jäsen
Tampereen ei-enään-niin-keilakerho 2011 -jäsen

"Hiiri pissii pumpuliin nurkassa."
Avatar
theNazze
 
Viestit: 143
Liittynyt: 01.11.2010 12:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Moi, oon Nasse, mut en asu enää maan alla :)

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja icewortex » 14.09.2012 22:22

Jaajaa, tälläinen kiva ketju :3 Pistin specsit allekirjoitukseeni for the laughs ja Wintoosa 7 ofc löytyy. Kannattaako päivittää näyttis GTX 560:een, koska se olisi budjetissa, mutta pysyykö sen tehot tarpeeksi isoina nyt muutamaksi vuodeksi? Jos joku siis mitään tälläistä uskaltaa ennustaa : D

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja -M3- » 14.09.2012 22:30

theNazze kirjoitti:Täältä löytyy samsungin läppäri, jossa yllättäen Win7.

Prossu: AMD A8-3530MX 1,9 GHz
Näyttis: AMD Radeon HD6630M 1GB
RAM: 8GB DDR3
Kovo: 1TB 5400RPM
Näyttö 15,6''

Mitäs sanotte pojat, uskaltaako/pystyykö tuota prossua kellottaa pikkusen?


Koska muuten melko tehokas kone (ainakin tarpeeks :d), niin itse ostaisin suoraan vaan uuden prossun.

icewortex kirjoitti:Jaajaa, tälläinen kiva ketju :3 Pistin specsit allekirjoitukseeni for the laughs ja Wintoosa 7 ofc löytyy. Kannattaako päivittää näyttis GTX 560:een, koska se olisi budjetissa, mutta pysyykö sen tehot tarpeeksi isoina nyt muutamaksi vuodeksi? Jos joku siis mitään tälläistä uskaltaa ennustaa : D


Kyllä noi tehot varmaan siin riittäs, mut itse en ainakaan päivittäis, ellei toi vanha ole aivan mäsänä tai ei jokin tärkeä peli pyöri.
RNG > Pokémon
-M3-
 
Viestit: 194
Liittynyt: 15.08.2011 18:51

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja icewortex » 14.09.2012 22:44

-M3- kirjoitti:Kyllä noi tehot varmaan siin riittäs, mut itse en ainakaan päivittäis, ellei toi vanha ole aivan mäsänä tai ei jokin tärkeä peli pyöri.

Juu, varmaan ensi kesänä sitten ostelen tuota uutta kun on rahaa + sitä kunnolla tarvitsee :D Kieltämättä vaan vähän kyrsii nuo skyrimin low-medium grafiikat :< (Tämä johtuu siitä että olen traumatisoitunut <60 fps:stä kun läppärillä pelailin ennen.)

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 14.09.2012 23:22

Aika monella näkyy olevan koneessaan vain 1 kovo, joten on syytä mainita, että "Kaksin aina kaunihimpi" pätee kovojenkin kohdalla. Toinen kovo nimittäin helpottaa suunnattomasti elämää siinä tilanteessa kun pitää asentaa käyttis uudestaan tai kovo, jolla käyttis on, hajoaa. Toinen, pienempi kovo(nykyään yleensä 40 Gt:n SSD-kiintolevy) siis pyhitetään vain käyttikselle sekä hyötyohjelmille. Toiselle, isomalle kovolle("perinteinen" kiintolevy) luodaan 2 osiota, toinen muulle sälälle ja toinen käyttöjärjestelmäosion levykuvalle. On huomattavasti helpompaa ja ennen kaikkea nopeampaa palauttaa järjestelmä levykuvasta kuin asentaa kaikki uusiksi.

Levykuvan ottoon suosittelen Norton Ghostia.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja theNazze » 15.09.2012 12:17

-M3- kirjoitti:Koska muuten melko tehokas kone (ainakin tarpeeks :d), niin itse ostaisin suoraan vaan uuden prossun.

No muuten kyllä, mutta läppäriin ei ole kait niin simppeli homma tuo prossun vaihtaminen. (?)
Tampereen keilakerho 2010 -jäsen
Tampereen ei-enään-niin-keilakerho 2011 -jäsen

"Hiiri pissii pumpuliin nurkassa."
Avatar
theNazze
 
Viestit: 143
Liittynyt: 01.11.2010 12:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Moi, oon Nasse, mut en asu enää maan alla :)

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja -M3- » 15.09.2012 12:34

theNazze kirjoitti:
-M3- kirjoitti:Koska muuten melko tehokas kone (ainakin tarpeeks :d), niin itse ostaisin suoraan vaan uuden prossun.

No muuten kyllä, mutta läppäriin ei ole kait niin simppeli homma tuo prossun vaihtaminen. (?)


Missasin aivan kokonaan tuon läppäri sanan :d Mut joo, jos ei riitä tehot (ei toi kyl kovin tehokkaalt imo näytä), niin kellottaminen varmaan ainoa vaihtoehto, ellet sit mee johonkin liikkeeseen kysymään pystyykö vaihtamaan.
RNG > Pokémon
-M3-
 
Viestit: 194
Liittynyt: 15.08.2011 18:51

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja theNazze » 15.09.2012 12:45

Niin arvelinkin. :P Noh, kyllä tämä ihan hyvin riittää tämänhetkiseen käyttöön. (jtn r4ndom WoW ja GW2) Pöytäkonetta sitten joskus kehiin. :D
Tampereen keilakerho 2010 -jäsen
Tampereen ei-enään-niin-keilakerho 2011 -jäsen

"Hiiri pissii pumpuliin nurkassa."
Avatar
theNazze
 
Viestit: 143
Liittynyt: 01.11.2010 12:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Moi, oon Nasse, mut en asu enää maan alla :)

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja JayEm » 15.09.2012 13:50

Mewtwolover kirjoitti:Aika monella näkyy olevan koneessaan vain 1 kovo, joten on syytä mainita, että "Kaksin aina kaunihimpi" pätee kovojenkin kohdalla. Toinen kovo nimittäin helpottaa suunnattomasti elämää siinä tilanteessa kun pitää asentaa käyttis uudestaan tai kovo, jolla käyttis on, hajoaa. Toinen, pienempi kovo(nykyään yleensä 40 Gt:n SSD-kiintolevy) siis pyhitetään vain käyttikselle sekä hyötyohjelmille. Toiselle, isomalle kovolle("perinteinen" kiintolevy) luodaan 2 osiota, toinen muulle sälälle ja toinen käyttöjärjestelmäosion levykuvalle. On huomattavasti helpompaa ja ennen kaikkea nopeampaa palauttaa järjestelmä levykuvasta kuin asentaa kaikki uusiksi.

Levykuvan ottoon suosittelen Norton Ghostia.

Tosi hyvä vinkki, täytyy itse muistaa tuo. En vain kuollaksenikaan muista oliko omassa emolevyssä kaksi kovopaikkaa, kun käytän tuon sisäisen kovon lisäksi 320gb ulkoista kiintolevyä. Täytynee katsella tuota mahdollista SSD-kiintolevyä noille käyttikselle ja ohjelmille...
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Eduboy94 » 18.09.2012 21:01

Kellään hajua mistä saisi tilattua Raspberry Pi:n?
Avatar
Eduboy94
 
Viestit: 531
Liittynyt: 01.11.2010 18:02
Paikkakunta: Hamina/Helsinki

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Umbrespeon » 25.11.2012 22:29

Olisi ihan kiva kone tuo; sillä voisi testata kaikkea.

Olen hankkimassa uutta näppäimistöä, ja vihaan kalvokytkimisiä näppäimitöjä yli kaiken. Minulla on aina ollut läppäri, mutta olen testannut myös mekaanista näppistä, jota rakastan. (Cherry MX blue-kytkimillä)

Näinollen olen hankkimassa Razerin BlackWidow-näppäimistöä, pääosin siksi että pelaan ja näppäimistön pitää sanoa selvästi nax, ei sitä kalvoryminää. Brown-kytkimetkin olisivat ehkä ihan hyvät, mutta nax on kiva.

Kenelläkään mekaanista näppäimistöä täällä?

E: Pi: http://uk.rs-online.com/mobile/generalD ... Multimedia
Avan tehnyt hilippa.

Rip in rip
Avatar
Umbrespeon
 
Viestit: 724
Liittynyt: 10.11.2010 00:15
Paikkakunta: Kuåpiå
(: If you know what I mean.

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Mewstor » 08.12.2012 13:45

Ois tarjolla haaste teille tietokonenörteille. Keskustelkaa aiheesta täällä tai laittakaa YV:tä.

Kasatkaa mulle kone (komponentit riittää, tarkat tuotenimet/koodit kiitos). Budjetti on 500-600€.

Haluan koneen joka pyörittää uusimpia pelejä ja toimii muutenkin hyvin videoeditoinnissa ja monen ohjelman pyörittämisessä samaan aikaan. Olisi kiva pystyä pelaamaan jotain "vähän" raskaampaa kuin Minecraft ja ikivanhat simulaattorit samaan aikaan kun kuuntelee musiikkia ja on Skypessä. Tekisi mieli kokeilla pelien tallennusta ja videoeditointia vaikka en ehkä uskalla koskaan mitään varsinaista Let's Playta tehdä. Kaksi kiintolevyä (500+1tera ois kiva, 500+500 saattaa riittää myös jos budjetti ei muuten kestä), riittävästi portteja (haluan kiinni telkku/näytön ja vara/perusnäytön. Runsaasti USBeja). Levyasema saa olla olla Blu-Rayta pyörittävä, mutta ei pakollinen.

Tämän pitää siis sisältää ihan kaikki koteloineen päivineen. Näytön, näppiksen ja hiiren ei tarvi sisältyä alkuperäiseen budjettiin, mutta suosituksia otetaan vastaan.
Kertokaa jos budjetti ei riitä. Tehkää siis tehokkain kone mitä tällä saa aikaan.

Spoiler:
Totesin juuri etteivät perustietoni riitä mihinkään ja olen täysi idiootti tämän asian suhteen, joten pyydän anteeksi jos vaikutan n00bilta :p (Koska olen...) Mutta hei! Koitan muuttaa tätä jotten jää täysin läppärien orjaksi ja voisin päivittää konettani jopa ihan itse jossain kohtaa. Tuntuu vain niin hemmetin vaikealta oppia näitä kun toiset on kasannu ekoja koneitaan 12 v:nä. Tunnen itseni taas vanhaksi...
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 08.12.2012 14:06

Mewstor kirjoitti:Btw, onko mitään järkeä pitää ulkoista Blu-Ray asemaa pöytäkoneella?

Ei ole, sillä hintaero DVD-asemien ja Blu-ray asemien välillä on sen verran pieni.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Mewstor » 08.12.2012 14:25

Mewtwolover kirjoitti:
Mewstor kirjoitti:Btw, onko mitään järkeä pitää ulkoista Blu-Ray asemaa pöytäkoneella?

Ei ole, sillä hintaero DVD-asemien ja Blu-ray asemien välillä on sen verran pieni.

Siinä tapauksessa levyasema saa sisältää Blu-Rayn ja myyn tuon ulkoisen jossain kohtaa :) Käytin sitä läppärilläni vain pari kertaa.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Tietokoneet

ViestiKirjoittaja Hero » 08.12.2012 15:47

Kuka piru edes käyttää Blurayta tai levyjä ylipäätänsä?
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Seuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron