Magic: The Gathering, yleinen suhtautuminen?

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Magic: The Gathering, yleinen suhtautuminen?

ViestiKirjoittaja Demppa » 05.11.2012 21:12

Kysymykseni kumpuaa puhtaasta mielenkiinnosta. MtG-piireissä pyörineenä oma käsitykseni on, että moni Pokémon- tai YGO-pelaaja siirtyy myöhemmin MtG:n pariin. Ilmiö on sinänsä mielenkiintoinen, että se maalaa pelistä hiukan kuningas/eliittipelin kuvaa, vaikkei se sitä välttämättä olisikaan.

Siispä, mikä on juuri sinun mielikuvasi MtG:stä, oli se kuinka perusteeton tai ei? Oletko kokeillut peliä, haluaisitko? Miksi/mikset?
Avatar
Demppa
 
Viestit: 7
Liittynyt: 05.11.2012 09:49

Re: Magic: The Gathering, yleinen suhtautuminen?

ViestiKirjoittaja Eduboy94 » 05.11.2012 21:59

Mätkyn pelaamisen aloitin tossa alkuvuodesta ja olen tykännyt. Itseasiassa omalla kohdalla se meni niin, että mätkystä siirryin Pokemon TCG;hen tossa pari kuukautta takaperin.
Avatar
Eduboy94
 
Viestit: 531
Liittynyt: 01.11.2010 18:02
Paikkakunta: Hamina/Helsinki

Re: Magic: The Gathering, yleinen suhtautuminen?

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 05.11.2012 22:00

Itse siirryin pokemonista, yugiohin pariin. Lähinnä pelaan sitä mitä kaveritkin. Vaikka noh minä aloitin yugiohin kavereita aiemmin. :)

MTG ei näytä kovin mielenkiintoiselta joten todennäköisesti ei olla aloittamassakaan.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Magic: The Gathering, yleinen suhtautuminen?

ViestiKirjoittaja Mewstor » 05.11.2012 22:39

Pelasin hetken silloin joskus vuosia sitten, mutta en päässyt peliin mukaan. Säännöt opin ihan ok vaikka en koskaan syvempään strategiointiin ehtinyt. Pelkäsin aina, että muut pelaajat suhtautuisivat minuun jotenkin oudoksuen sillä olin kai silloin porukan ainoa naispuolinen henkilö. Ehkä he olivat vain yhtä vaivautuneita kuin minä, mutta jotenkin jäi sellainen tunne etten oikein kuulunut joukkoon. Pelaaminen loppui kuitenkin lopullisesti vasta siihen kun tajusin miten kalliiksi kyseinen homma saattaa käydä, koska harrastin jo Pokemoniakin.

Nykyinen mielikuvani pelistä on ehkä hieman snobimainen. Koska MtG on todellakin pääasiassa korttipelipainotteinen ja on siitä alunperin lähtenyt käyntiin, tuntuu fanikanta olevan myös erittäin omistautunut pelilleen. Turnaukset tuntuvat olevan hyvin serious business. Jos Pokemon loppuisi kokonaan, en itse ainakaan uskaltaisi aloittaa pelaamista ilman edes paria kaveria joiden kautta pääsisi piireihin mukaan. Tällä hetkellä niitä ei ole lainkaan...
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Magic: The Gathering, yleinen suhtautuminen?

ViestiKirjoittaja Demppa » 05.11.2012 23:24

Eduboy94 kirjoitti:Mätkyn pelaamisen aloitin tossa alkuvuodesta ja olen tykännyt. Itseasiassa omalla kohdalla se meni niin, että mätkystä siirryin Pokemon TCG;hen tossa pari kuukautta takaperin.

Hyvä kuulla, kumpikin. Itse kovin tuen mahdollisimman monen pelin kokeilua. YGO:a olen videopelimuodossa pelannut (pahviin koskaan koskenutkaan), Pokémonia taas aloin lystikseni vanhojen GBC-pelien muodossa lätkimään. Miettinyt myös että voihan sitä aina proksyt tulostaa ja kokeilla kaverin kanssa nostalgiamieless.
Zhaituki kirjoitti:Itse siirryin pokemonista, yugiohin pariin. Lähinnä pelaan sitä mitä kaveritkin. Vaikka noh minä aloitin yugiohin kavereita aiemmin.

MTG ei näytä kovin mielenkiintoiselta joten todennäköisesti ei olla aloittamassakaan.

Dilemmat tulevat eteen, mikäli em. kaverit siirtyvät taikalappuihin. Mahtaako Suomen YGO-skene olla miten elinvoimainen? Ainakin Poro tuntuu olevan aika vastahakoinen paljon toivottuun irtokorttimyyntiin, joka vaikuttanee osaltaan accessabilityyn.

Mewstor kirjoitti:Pelkäsin aina, että muut pelaajat suhtautuisivat minuun jotenkin oudoksuen sillä olin kai silloin porukan ainoa naispuolinen henkilö. Ehkä he olivat vain yhtä vaivautuneita kuin minä, mutta jotenkin jäi sellainen tunne etten oikein kuulunut joukkoon.

Oon itseasiassa aikaisemminkin törmännyt tähän. Monessa pelissähän on sama ongelma, sosiaalisissa peleissä se vaan tulee selvemmin esille. Ainakin täällä päin (Turussa) Fantsu pitää "kasuaali-iltoja" viikottain. Ennen olivat tiistaisin, nykyään kai maanantaisin. Siellä on nähnyt melko monimuotoisesti ihmisiä pelaamassa MtG:tä. Oman porukan löytäminenhän kuitenkin on aika avainroolissa.
Pelaaminen loppui kuitenkin lopullisesti vasta siihen kun tajusin miten kalliiksi kyseinen homma saattaa käydä, koska harrastin jo Pokemoniakin.

Allekirjoitan sydänverelläni. Kuten kaikki muukin, voi MtG:n välineisiin sijoittaa niin paljon kuin haluaa, mutta tylsäksihän sitä samojen korttien pyörittely käy ja harva haluaa itselleen pelkkää kuraa vaihtaa, joten ostaminen on usein ainoa vaihtoehto ensiaskelena.
Jos Pokemon loppuisi kokonaan, en itse ainakaan uskaltaisi aloittaa pelaamista ilman edes paria kaveria joiden kautta pääsisi piireihin mukaan. Tällä hetkellä niitä ei ole lainkaan...

Jos paikkakunnaltasi löytyy kortti- tai pelikauppa, osaavat varmasti siellä kertoa, koska mitäkin peliä tiloissa pelataan ja millä porukalla. Hyvä tapa alkaa etsiä näitä "piirejä", mikäli tilanne koskaan sitä tulee vaatimaan.
Avatar
Demppa
 
Viestit: 7
Liittynyt: 05.11.2012 09:49

Re: Magic: The Gathering, yleinen suhtautuminen?

ViestiKirjoittaja Mewstor » 05.11.2012 23:58

Demppa kirjoitti:
Jos Pokemon loppuisi kokonaan, en itse ainakaan uskaltaisi aloittaa pelaamista ilman edes paria kaveria joiden kautta pääsisi piireihin mukaan. Tällä hetkellä niitä ei ole lainkaan...

Jos paikkakunnaltasi löytyy kortti- tai pelikauppa, osaavat varmasti siellä kertoa, koska mitäkin peliä tiloissa pelataan ja millä porukalla. Hyvä tapa alkaa etsiä näitä "piirejä", mikäli tilanne koskaan sitä tulee vaatimaan.

Kyllä minäkin ihan Turussa asun ;) Vedän Turun Pokemonliigaa, mutta emme pelaa Fantsussa.

Ja veikkaan, että jos Pokemonin pelaaminen ikinä päättyy, siirryn ehkä ennemmin takaisin figupelaamiseen kuin kortteihin.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Magic: The Gathering, yleinen suhtautuminen?

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 06.11.2012 04:55

Demppa kirjoitti:Dilemmat tulevat eteen, mikäli em. kaverit siirtyvät taikalappuihin. Mahtaako Suomen YGO-skene olla miten elinvoimainen? Ainakin Poro tuntuu olevan aika vastahakoinen paljon toivottuun irtokorttimyyntiin, joka vaikuttanee osaltaan accessabilityyn.

Melko elinvoimainen vaikkakin poron liigassa ei useimmiten näy ketään ygo pelaajaa, mutta muut liigat on sitten tupaten täysiä. Torstaisin safessakin aina jokin pieni turnaus josta saa turbo pack boosterin esimerkiksi. Irtokortteja saa hyvin ostettua suomalaisilta pelaajilta. (Nekin yleensä foorumin kautta)
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Magic: The Gathering, yleinen suhtautuminen?

ViestiKirjoittaja Jite » 10.11.2012 18:35

Itsehän olen pelannut mätkyä pari vuotta (ja saan kuulla usein poketurnauksissa vitsinjuurta siitä xD) Mut joo, oikeastaan olen vain kasuaali/planechase/commanderpelaaja, joka tykkää usean pelaajan kaaoksesta. Kaksinpeli ei oikein kiinnosta lainkaan, varsinkaan turnaustasolla. Ehkä joskus traditionalissa, jos pokémon ei kiinnosta. Vaikka Yu-Gi-Oh! olisi silloinkin todennäkösempi vaihtoehto, koska YGO on suurin rakkauteni heti pokémonin jälkeen.
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Magic: The Gathering, yleinen suhtautuminen?

ViestiKirjoittaja Niilonator » 07.04.2014 18:17

Kai sitä voi tänne tulla kertomaan että porvoon vähäinen pokemon suosio on mitutkin kyseisen pelin joukkoon saattanut omalta kannalta olen huomannut ettei edellä mainittu snobi asenne johdu pelistä vaan ihan pelaajista. Muutama tosi ärsyttävä henkilö osunu omallekkin kohdalle ja harmittaa hiukan että peli saa huonon kuvan muutamasta itseensä keskittyvästä yleensä herrasta. Koska kuitenkin mtg niinkuin pokemonkin on sosiaalinen peli jossa tutustuu pakostakin uusiin pelaajiin ja usein myös ollaan avoimia uusille pelaajille.
-Taidat olla porvoon viiminen pokemon pelaaja
-En, kyllä meitä on kolme
-entä minä?
- No okei neljä

Fc(X) 4914-4018-8178
Avatar
Niilonator
 
Viestit: 112
Liittynyt: 10.04.2011 10:27
Paikkakunta: Askola,Monninkylä
(: meh, ei jaksa

Re: Magic: The Gathering, yleinen suhtautuminen?

ViestiKirjoittaja Raltsy » 18.06.2014 13:37

Huoh aloitin Mtg:stä pelasin muutaman vuoden, (peli)kaverit muutti pois josta siirryin pokemoniin...
Ja tässä nyt sitten olen
Avatar
Raltsy
 
Viestit: 91
Liittynyt: 07.03.2014 19:35

Re: Magic: The Gathering, yleinen suhtautuminen?

ViestiKirjoittaja FinDefaulted » 22.08.2014 23:59

Tässä jo pari vuotta tullut pelattua. Lukiossa kaveri porukan kanssa aloitettiin, kun joku pelasi läppärillä Duels of the Planeswalkkeria ja ladattaan jokainen se koneella. Siitä lähti mahti-idea tilata huutonetistä joku sadan euron korttisetti ja jaettiin se kavereiden kanssa. Lukion jälkeen on porukka hajaantunut hieman, mutta edelleen vajaa kuukausittain kokoonnutaan mökille ja parinpäivän ajan uidaan, saunotaan ja pelaillaan MTG:tä.

Yhden kaverin kanssa tullut pari kertaa käytyä poromagiassa pelaamassa ihan pre-releasissa, mutta en hirveästi itse välitä kilpailuhenkisestä pelaamisesta.

Lisäksi suurin kiinnostus koko peliin löytyy keräilijä luonteestani. Mahdottoman mukava harrastus pelkästään jo keräilyn osalta. Gotta catch 'em all.
Avatar
FinDefaulted
 
Viestit: 11
Liittynyt: 12.08.2014 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Magic: The Gathering, yleinen suhtautuminen?

ViestiKirjoittaja Tinglepoika:) » 01.09.2014 16:46

Pelasin muksuna Pokémonkorteilla, nyt olen jo iso poika ja lätkin mtg:ä. Mtg:ssä eniten muihin korttipeleihin verrattuna viehättävät sen kontrollielementit. Kortteja saa pelata myös vastustajankin vuorolla, eikä pelissä voi tehdä mitään, ellei vastustaja anna sinulle lupaa siihen. Hauskimmillaan mtg on jatkuvasti muuttuva palapeli, johon molemmat pelaajat lisäävät ja poistavat paloja. Tylsimmillään peli muistuttaa kilpapasianssia. Onneksi on drafti, se on kuninkaitten laji.

En voi kyllä sanoa kohdanneeni minkäänlaista pahahenkisyyttä mtg-piireissä. Porukka on reilua ja ystävällistä, aloittelijoita autetaan ja ei tarvitse kovin monta perjantaita viettää Fantasiapeleillä pelaillessa kun kaverikirjasto kasvaa räjähdysmäisesti. Pelaajat käsittävät niin kovan kilpameiningin, kevytmielisen keittiönpöytälätkinnän ja limitedin arvon. Mitä useampia tapoja on pelin parissa pitää hauskaa, sen parempi.
Avatar
Tinglepoika:)
 
Viestit: 35
Liittynyt: 06.12.2010 16:33
Paikkakunta: Turku
(: moi olen paavo ja pidän pokemon gotta catch em all sarjaa

Re: Magic: The Gathering, yleinen suhtautuminen?

ViestiKirjoittaja snowburnt » 09.03.2016 21:31

Aloitin mätkyn pelaamisen miesystävän innostamana. En edelleenkään pelaa kuin huvikseni ja kortteja löytyy enemmän proxyinä kuin aitoina. Turnausharjaaminen ei kiinnosta ja tuskin tulen saamaan edes itseäni kiinnostavaa dekkiä pitkään aikaan kasaan, liian kallista hupia tämäkin. Ehkä sitten joskus, kun olen rahoissa.
Avatar
snowburnt
 
Viestit: 13
Liittynyt: 22.06.2015 11:20

Re: Magic: The Gathering, yleinen suhtautuminen?

ViestiKirjoittaja kuhagorilla » 15.09.2016 10:48

MTG on kovinkin tuttu peli. Commander pakkoja löytyy useampia ja myös joitain modern ja Legacy deckkejä. Suurin osa pelailuista koostuu kuitenkin juuri Commanderista ja sitäkin ihan turhan harvoin. Ei oikein ole aktiivista peliporukkaa. Aloitin MTG:n juuri kun Innistrad setti julkaistiin. Sen jälkeen on tullut pelailtua enemmän ja vähemmän kasuaalisti.

Ehdottomia lempi "Turnauksia" ovat prellut, eli Pre-release tapahtumat. Varsinkin jos niihin pääsee lähtemään vähän isommalla porukalla. Niin monia hyviä muistoja näistä tapahtumista. Muistaakseni kävin kaikki prellut välillä Return to Ravnica - Dragons of Tarkir, eli nopeasti laskettuna 9 prellut. Core-settien prelluissa en kylläkään käynyt. Jospas sitä nyt pääsisikin osallistumaan tulevan Kaladesh- setin prelluihin, sen verran mielenkiintoiselta näyttää tämä setti.
Oma Youtube-pelikanavani josta löytyy mm. Pokemon aiheista materiaalia. Käykääs katsomassa!
kuhagorilla
 
Viestit: 5
Liittynyt: 20.04.2013 13:50

Re: Magic: The Gathering, yleinen suhtautuminen?

ViestiKirjoittaja Bu_fu » 15.09.2016 12:32

MTG korttpeliä en ole kertaakaan pelannu mutta olen väistämättä, nähnyt sen pelaamista, suosion, korttejakin on muutama sattumoisin kerääntynyt ja samoin MTG-korttisuojia, näiden yli 10 vuoden TCG (Yu-Gi-Oh ja Pokemon) harrastusvuosien aikana. Sanotaan että suhtautiminen MTG:tä kohtaan oli erittäin jyrkkä enkä voinnu suorastaan sietää koko korttipeliä (Koska liian mainstream) joskus aikoinaan mutta vuosien varrella, suhtautuminen muuttunut siihen pisteeseen että harrastakoon kuka haluaa.

Mitä tulee kiinnostukseen niin tässä viimevuoden puolella, sain enemmän tietää pelistä juttuja että miten pelataan, minkälainen pakka tulisi olla jne. eräältä ystävältäni joka on MTG:tä harrastanut jo parisen vuotta. Siinä vaiheessa hieman nousi kiinnostus mutta sitten se on vaan jäänny mutta en ole vielä sulkenut pois sitä ettenkö alottaisi sitäkin harrastusta joku päivä jos kiinnostus jostai syystä kasvaa. Epäilen kuitenkin vahvasti sitä että nyt kun Pokemon-TCG on se pää TCG harrastus itselläni (Yu-Gi-Oh tulee ns. kakkosena), niin jää hyvin vähän intoa aloittaa uutta jota sitten jatkaisi pidempääkin, mutta kokeilumielessä, MTG:kin kiinnostaisi.
3DS Friend Code: 1006-2879-2331 (Toni)
Avatar
Bu_fu
 
Viestit: 117
Liittynyt: 04.08.2011 17:47
Paikkakunta: Heinola/Lahti


Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa

cron