Habbo Hotel

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Oletko koskaan käynyt Habbossa?

Olen ja käyn yhä.
2
7%
Olen, mutten enää.
20
67%
En ole, mutta olen kuullut Habbosta.
8
27%
En ole koskaan kuullutkaan moisesta sivusta.
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä : 30

Habbo Hotel

ViestiKirjoittaja Eevee » 30.12.2012 21:05

Iik, habboilija.

Habbo Hotel - hangout for teens. Tästä huolimatta ne, joille Habbo juuri on suunnattu, häpeävät habboilua. Habbo on tabu, mutten ole koskaan oikein ymmärtänyt miksi. Kyseessähän on mikä tahansa chat, höysteenä vain virtuaaliukkelit ja mahdollisuus söpöjen huoneiden sisustamiseen, mikä lisää jutustelun mukavuutta. Haluaisinkin kysyä teiltä miksi näin on, kaivaten oikeasti rakentavaa keskustelua.

Selitykseksi ei kelpaa: "Habbo on nolo", sillä syytä tähän haluankin selvittää, jos kysymykseni muotoiltaisiin hieman toisin, sillä monellehan Habbo on tabu juuri siksi että se on nolo. Moni ei uskalla myöntää habboilevansa, tähän jo todistusaineistoa ryhmästä "Kaappihabboilijat", johon kuului suuri osa tuon päivän aktiivisista kävijöistä. Hyvin moni tällä foorumilla on iältään juuri kohderyhmää, joten varmasti joku täällä käy tai on joskus käynyt Habossa. Itse voin hyvin myöntää, että vuodesta 2008 (tuolloin olin kuudennella) olen enemmän tai vähemmän aktiivisesti käynyt, ja nyt olen lukion ensimmäisellä.

Syyksi ei myöskään kelpaa se, ettei Habosta löydy järkeviä keskustelukumppaneita. 4 vuoden habboiluni aikana olen luonut muutamiakin hahmoja, ja aina olen löytänyt mukavia ja yllättävän kypsiäkin tyyppejä (vanhimmat 18-19 vuotiaita). "Miten voit tietää että he ovat kertoneet oikean ikänsä?" Sen kyllä usein huomaa käyttäytymisestä. Jos vain oikeasti haluaa löytää kunnon juttuseuraa eikä kuluta aikaansa jossain "tytölle poikaystävässä", huomaa että Habossa voi oikeasti jutella kiinnostavistakin asioista.

Haluaisin siis, kuten jo aiemmin mainitsin, oikeaa keskustelua aiheesta. Jos ei ole mitään järkevää sanomista, asiansa voi jättää sanomatta.
Avatar
Eevee
 
Viestit: 33
Liittynyt: 01.01.2011 13:53

Re: Habbo Hotel

ViestiKirjoittaja Hero » 30.12.2012 22:04

tuuks mun huoneeseen?
TULKAA MUN TUOLARIIN!
alax?
mont plädee haluut dewistä?
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Habbo Hotel

ViestiKirjoittaja Eevee » 30.12.2012 22:34

Totta, mutta kuten sanoin, jos tietyissä huoneissa ei pyöri, ei tuohon törmää. Itse ainakin olen vain ollut kaverien huoneessa juttelemassa, eikä niihin tuommoista sakkia tule. Mikäli tulee on heidät helppo potkia. Aika suuri joukko muutenkin sijoittuu vain muutamaan huoneeseen, vaikka vaihtoloita onkin hieman laajemmin. Jutteluhuoneissa (tarkoitan jutteluhuoneen nimisiä, en kaikkia kategoriaan kuuluvia) on usein ihan asiallista porukkaa.

E: Unohdin mainita, että myös visoista kuten moniosaajat löytyy aina järkeviä ja vanhoja ihmisiä, ei 10-vuotiaita etsimässä habbokumppania.
Avatar
Eevee
 
Viestit: 33
Liittynyt: 01.01.2011 13:53

Re: Habbo Hotel

ViestiKirjoittaja Flyffel » 01.01.2013 04:11

Miksi käyttäisit Habbo Hotellia, kun on (ilmainen) IRC.

IRC:issä voi keskustella ilman:
1) Näitä mainitsemianne ärsyttäviä tapauksia.
2) Virtuaali-kiksun venyttämiseen käytettävää maksullista sisältöä joka ärsyttää olemassaolollaan kaikkia jotka eivät halua maksaa.
3) Minkään näköisiä rekisteröitymisiä (vapaaehtoinen) ja turhuuksia kuten nämä huoneet jne.

Lisäksi olen kuullut huhuja tavaroiden varastamisesta. En tiedä tästä tarkemmin, mutta serkku-puoleni käytti Habboa ainakin pari vuotta sitten ja kertoi siitä kuinka hänen huoneensa putsattiin välillä. Mutta tämä nyt on täysin sivuseikka.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Habbo Hotel

ViestiKirjoittaja Colmio » 01.01.2013 14:49

Ja habossa on ärsyttävää se, kun sinä saat bännit siitä että huijaat tyhmiä ihmisiä, omapa on vikansa kun tulee huijattaviksi,
Oi Suuri ja Mahtava Neuvostoliitto.
Avatar
Colmio
 
Viestit: 465
Liittynyt: 03.12.2010 23:05
Paikkakunta: Kokkola

Re: Habbo Hotel

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 01.01.2013 15:03

Keltainen Rayquaza kirjoitti:Lisäksi olen kuullut huhuja tavaroiden varastamisesta. En tiedä tästä tarkemmin, mutta serkku-puoleni käytti Habboa ainakin pari vuotta sitten ja kertoi siitä kuinka hänen huoneensa putsattiin välillä. Mutta tämä nyt on täysin sivuseikka.

Tavaroiden varastelu on ongelma Habossa, eikä se ole edes rikos, kts. tämä.

Colmio kirjoitti:Ja habossa on ärsyttävää se, kun sinä saat bännit siitä että huijaat tyhmiä ihmisiä, omapa on vikansa kun tulee huijattaviksi,

Nuo bännit ovat ihan oikein, tuollainen huijaaminen on rumaa.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Habbo Hotel

ViestiKirjoittaja Eevee » 01.01.2013 16:43

Keltainen Rayquaza kirjoitti:Miksi käyttäisit Habbo Hotellia, kun on (ilmainen) IRC.

IRC:issä voi keskustella ilman:
1) Näitä mainitsemianne ärsyttäviä tapauksia.
2) Virtuaali-kiksun venyttämiseen käytettävää maksullista sisältöä joka ärsyttää olemassaolollaan kaikkia jotka eivät halua maksaa.
3) Minkään näköisiä rekisteröitymisiä (vapaaehtoinen) ja turhuuksia kuten nämä huoneet jne.

Lisäksi olen kuullut huhuja tavaroiden varastamisesta. En tiedä tästä tarkemmin, mutta serkku-puoleni käytti Habboa ainakin pari vuotta sitten ja kertoi siitä kuinka hänen huoneensa putsattiin välillä. Mutta tämä nyt on täysin sivuseikka.

Habbokin on ilmainen, sillä kukaan ei ole pakottamassa maksamaan mistään, kolikoiden ja sitä kautta tavaroiden hankkiminen on vapaaehtoinen, tietoinen valinta.

Ovathan pointtisi totta, mutta ne eivät silti oikeastaan vastaa kysymykseeni vaan puoltavat sitä miksi Habboa ei pitäisi käyttää. Tavaroiden varastamiseen sen verran, että nykyisin se ei enää ole niin helppoa, kun sähköposti pitää olla vahvistettu jotta tavaroita voi vaihtaa hahmolta toiselle ja noobeimmatkin tajuavat olla antamatta salasanaansa heti sitä pyydettäessä. Jos joku vielä niin tekee niin se on kyllä melko lailla omaa tyhmyyttä. Nykyisen vaihtomaatin vahvistus-toiminnon ansiosta ei myöskään voi käyttää tuttua "nopeusvaihto" -huijausta jota en nyt jaksa selittää.

Samaa mieltä kuin Mewtwolover Colmion kommenttiin...
Avatar
Eevee
 
Viestit: 33
Liittynyt: 01.01.2011 13:53

Re: Habbo Hotel

ViestiKirjoittaja Jite » 01.01.2013 17:50

Itsehän en Habboa arvosta puhtaasti sen takia, että mun mielestäni sille on parempikin vaihtoehto. Kun olen sillä tuulella, että haluan keskustella aivan randomien kanssa niin, että jokaisella on oma avatar, suosisin ennemmin Gaia Onlinea jo puhtaasti sen vuoksi, että se jyrää jo visuaalisesti Habon mennen tullen, olkoonkin englannin kielinen. Itse asiassa, kansainvälisyys sivustossa onkin parasta :D Habostakin on tietenkin muistaakseni kansainvälinen versio, mutta Gaiassa on mahdollisuus päättää hahmojen vaatetus, oman auton ulkonäkö (jota oikeasti käytetään Rally-huoneissa), sitten säännöllisesti eventtejä, joihin osallistumisesta voi saada pieniä palkintoja. Eventteihin kuuluu usein myös peli, jota tapahtuman aikana voi pelailla saadakseen lisäpalkintoja. Aijuu, ja yksi suosikkiominaisuuksistani on (varmaankin "yllättävän" Jitemäisesti) roolipeli nimeltä zOMG!, jota siellä pelataan yleisesti paljon. Ainii, ja unohdin mainita NPC-hahmot, sekä Gaian sarjakuvat.

Lyhenneltynä siis, en pidä Habboa huonona sivustona (mullakin on muuten tunnus siellä), mutta se ei vain jaksa itseäni innostaa niin kauan kuin Gaiassa on samat ominaisuudet, kauniimpana ja monipuolisempana.
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Habbo Hotel

ViestiKirjoittaja Eevee » 01.01.2013 19:48

^ Tuo on kyllä totta, Gaia on visuaalisesti paljon Habboa parempi ja muutenkin ominaisuuksiltaan monipuolisempi. Gaiassa olen käynyt vuodesta 2010 johtuen siitä, että kielitaitoni ei ollut tarpeeksi hyvä aikaisemmin. Tai no, oli se ehkä, mutten ollut vielä kuullut Gaiasta kuin vasta huomattuani sen mainoksen jollain sivustolla...

Gaiassa pidän juuri siitä, että siellä voi keskustella englanniksi, ja näin kielitaito harjaantuu. Itsekin pelaan paljon Gaiassa ollessani zOMGia, aiemmin myös OMGPOPin Draw My Thingiä, tosin nythän OMGPOPin pelejä ei ole enää Gaiassa. Nyt olen keskittyneempi killan (guild, luullakseni kilta) pitämiseen, vaikken olekaan koulun vuoksi tällä hetkellä niin aktiivinen. Mutta tämä poikkeaa jo varsinaisesta aiheesta. Niille joilla ei ole tarpeeksi kielitaitoa, Habbo on suositeltavampi randomchattiin.
Avatar
Eevee
 
Viestit: 33
Liittynyt: 01.01.2011 13:53

Re: Habbo Hotel

ViestiKirjoittaja crazyraichu » 08.01.2013 21:00

Eevee, ymmärrän sua. Huomaan nyökkäileväni jokaiselle sun kommentille, oon nimittäin ihan samaa mieltä Habbosta. Olen useasti selitellytkin joillekin, kuinka siellä ei törmää tuohon sakkiin jos vain on menemättä tiettyihin huoneisiin. *roll*

Habboa on tullut käytettyä jo pitkän aikaa, mutta tällä hetkellä taukoilen.
3DS FC: 4682-8552-4571
PSN: RenataKills
Avatar
crazyraichu
 
Viestit: 108
Liittynyt: 21.11.2010 14:11
Paikkakunta: Kemi
(: HOENN REMAKET OHMYFGOD

Re: Habbo Hotel

ViestiKirjoittaja Waker » 09.01.2013 08:07

Käytiin joku puoli vuotta sitten parin kaverin kanssa laneilla heittämään kierros Habbossa, ja onhan se mennyt ihan älyttömäksi. Mitään ei voi enää sanoa, koska nykyään löytyy sallittujen sanojen lista, ei sensuroitujen sanojen listaa. Aivan hirvittävää yrittää kirjoittaa yhtään mitään. Kaikki ketä näimme vaikuttivat joko kakaroilta tai game mastereilta. Kyllähän ne bannit sitten loppuviimeksi onnistuttiin tietenkin saamaan.
Veri jo päällemme pauhaa,
soitamme Garbodorin rauhaa,
Garbodorin kunnia olkoon,
Örvelön ihanuus tulkoon.
Avatar
Waker
 
Viestit: 480
Liittynyt: 01.11.2010 10:35


Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron