Kirja ja sarjakuva-topic

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Kirja ja sarjakuva-topic

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 25.01.2013 15:20

Topic kirjavinkeille ja -keskusteluille! Vinkkeihin ei mielellään spoilereita edes tageihin, ettei pilata muiden lukukokemusta vahingossakaan ;P Kun keskustelee kirjasta muiden kanssa, on tietty pakko spoilata, mutta silloin laittakaa tietysti tagiin
Manga ja sarjikset siis käyvät myös hyvin.

Itse olen himolukija. Toivottavasti foorumilla on muitakin lukemisesta innostuneita ;P
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: Kirja ja sarjakuva-topic

ViestiKirjoittaja Waker » 25.01.2013 15:33

Lolita on hyvä kirja
Veri jo päällemme pauhaa,
soitamme Garbodorin rauhaa,
Garbodorin kunnia olkoon,
Örvelön ihanuus tulkoon.
Avatar
Waker
 
Viestit: 480
Liittynyt: 01.11.2010 10:35

Re: Kirja ja sarjakuva-topic

ViestiKirjoittaja icewortex » 25.01.2013 16:29

Lukeekos/onko lukenut kukaan muu täällä Ajan Pyörä -kirjasarjaa? Ihan mahtava 14 osainen (enkuksi siis, suomeksi niitä on 25 koska 1 enkkukirja = 2 tai 3 suomenkielistä) fantasia :)

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Kirja ja sarjakuva-topic

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 25.01.2013 17:34

En ole lukenut, mutta fantasia kiinnostaa aina O-O
Voitko jotenkin lyhyesti kertoa sarjan idean ILMAN SPOILEREITA?

Omia lempikirjojani (miljardejen luettujen joukossa) ovat mm:

-Harry Potterit
-Myyttihovi-sarja
-Nälkäpeli (joka on muuten leffana surkea)
-Perillinen-sarja (Eragon on niin ikään surkea leffena...)
-Kaikki Cornelia Funken kirjat

Ja VARSINKIN kaikki Tolkienin kirjat, LotR on sekä lempikirjani että -leffani, ja Hobitti on niin ikään molempinabaivan MAHTAVA, mutta LotR menee nyt kahdeksatta kertaa, ja aina kun saan sen luettua, aloitan alusta... Seuraavaksi luen enkuksi sekä sen että Hobitin ;P
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: Kirja ja sarjakuva-topic

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 25.01.2013 17:37

Musta torni -sarja. Luultavasti paras kirja/kirjasarja minkä olen koskaan lukenut. Kuva liittyy, siinä kirjasarjan viimeisen osan kansi.

Kuva

PS. Älkää oikeasti katsoko spoilereita vaan lukekaa koko 4500 sivua, on sen arvoista, käytänössä joka osassa on jonkinlainen holy shit-hetki, esim. elämän suurin arvoitus/mysteeri ja sen suhde mustaan torniin ekan kirjan lopussa.

PPS. Kirja on Scifi/Fantasia/Kauhu/Romanssi. Kuulostaa hullulta mutta kaikessa on järkeä kun kirjasarjaa lukee eteenpäin.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: Kirja ja sarjakuva-topic

ViestiKirjoittaja icewortex » 25.01.2013 17:57

PokéGirl4-ever kirjoitti:Voitko jotenkin lyhyesti kertoa sarjan idean ILMAN SPOILEREITA?

Hmm.. No, riippuu siitä että mistä kohdasta eteenpäin lasketaan spoilereiksi ;D Koska tavallaan ekat 3 kirjaa on ns. selitetään mitä kaikki on (tietenkin tarinan muodossa) :D Mutta perusidea on siis että yksi on se valittu ja sen kaverit on pienempiä valittuja, ja niiden (ja ofc niiden kaverien) pitää tuhota pimeän valtias joka on heräilemässä taas 3000 (tai 2000, en muista ^^') vuoden jälkeen. Ja välillä tulee sellaisia 10 - 30 sivun pituisia pätkiä joissa on sillee "Wtf, kuka tää on ja mitä nyt tapahtuu", kuten ekan kirjan ekat sivut :D

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Kirja ja sarjakuva-topic

ViestiKirjoittaja Riolu-fang » 25.01.2013 18:14

Kirjat on aivan loistava juttu. Niiden kanssa tulee vietettyä mukavasti aikaa. Tykkään eniten fantasia- ja scifi -kirjoista, suosikkisarjaa aivan mahdoton sanoa mutta Artemis Fowl, Percy Jackson, Deltoran Vyö sekä Paljaan Taivaan Alla tulevat nyt ensimmäisenä mieleen. Luen kyllä muutakin kuin fantasiaa ja scifiä, mutta aika paljon vähemmän. Muita kirjoja/kirjasarjoja joista tykkään ovat Nuori Samurai, Tuulten Testaaja, ja Kolme Muskettisoturia.
Mangaakin tulee luettua liikaa. Soul Eater, Kuroshitsuji, Oh! My Goddess!, At Laz Meridian ja Salapoliisi Conan on kivoja sarjoja. Ja moni muukin jota en nyt ala luettelemaan.
I will be your Guardian Angel
"There are bad ways to win - and good ways to lose. What's interesting and troubling is that it's not always clear which is which. A flipped coin doesn't always land heads or tails. Sometimes it may never land at all..." ~ Grimsley
DeviantArt Tumblr
Avatar
Riolu-fang
 
Viestit: 376
Liittynyt: 01.11.2010 19:59
Paikkakunta: Rovaniemi
(: :)

Re: Kirja ja sarjakuva-topic

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 25.01.2013 19:15

Joo, Riordan on kanssa yksi suosikeistani! Ja mangaa on tullut luettua yli 60 eri sarjaa (kaikki läpi), sekä shojoa että shounenia että muitakin tyylilajeja... Fullmetal Alchemist on niin parassss!!!
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: Kirja ja sarjakuva-topic

ViestiKirjoittaja Doragon » 25.01.2013 19:27

PokéGirl4-ever kirjoitti:Fullmetal Alchemist on niin parassss!!!

Niin samaa mieltä. FMA on vain mahti.
Ääripositiivi Pokémonfriikki höpöttämässä kuinka tämä rakastaa kaikkea.
Avatarin on piirtänyt meikä.
Avatar
Doragon
 
Viestit: 899
Liittynyt: 04.11.2010 16:20
(: Minne kiire

Re: Kirja ja sarjakuva-topic

ViestiKirjoittaja Silver » 25.01.2013 21:36

PokéGirl4-ever kirjoitti:-Nälkäpeli (joka on muuten leffana surkea)


No ei trilogia oo kirjanakaan mikään uskomaton eepos. Se on fakta että kaksi ekaa ovat ihan hyviä kirjoja, muuta Matkijanärhi on täyttä kuraa.
"We're in Phantasma little viscount, on Coney Island. World of fantasy, where illusion is emperor."
Avatar
Silver
 
Viestit: 471
Liittynyt: 01.11.2010 16:06
Paikkakunta: Vantaa
(: "Every fantasy set free, Sodoma rising by the sea"

Re: Kirja ja sarjakuva-topic

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 25.01.2013 21:59

Silver kirjoitti:
PokéGirl4-ever kirjoitti:-Nälkäpeli (joka on muuten leffana surkea)


No ei trilogia oo kirjanakaan mikään uskomaton eepos. Se on fakta että kaksi ekaa ovat ihan hyviä kirjoja, muuta Matkijanärhi on täyttä kuraa.


Oikeastaan totta, pidin itse todella paljon kahdesta ensimmäisestä koska niissä oli itse nälkäpeliä...
Spoiler:
Viimeinen käsitteli enimmäkseen politiikkaa ja varsinaista kapinaa/sotaa. Se wi ollut hyvä, luin vain jotta tietäisin miten sarja päättyy.


Nälkäpeli-osio taas siis oli aivan mahtava; se idea, oikea jännitys, hyvät hahmot etenkin Vihan liekeissä ja perusjuoni! ;)
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: Kirja ja sarjakuva-topic

ViestiKirjoittaja frost » 25.01.2013 22:28

icewortex kirjoitti:Lukeekos/onko lukenut kukaan muu täällä Ajan Pyörä -kirjasarjaa? Ihan mahtava 14 osainen (enkuksi siis, suomeksi niitä on 25 koska 1 enkkukirja = 2 tai 3 suomenkielistä) fantasia

Olen lukenut koko sarjan, paitsi viimeisen kirjan. Tällä hetkellä kerään sarjaa englanniksi. Jos joku kuitenkin alkaa lukemaan tätä, niin voin varoittaa, että tämä kirja vaatii paljon huomiota. Muuten olet pihalla kuin lumiukko. Jos kuitenkin voit uhraa tälle aikaa, niin se on sen arvoinen.

Toinen mielestäni jopa parempi sarja on näkijän taru-trilogia, ja sen jatko, narrin matka. Nämä ovat todella mahtavia fantasiakirjoja, ja voin suositella niitä kaikille.
Avatar
frost
 
Viestit: 547
Liittynyt: 03.11.2010 19:18

Re: Kirja ja sarjakuva-topic

ViestiKirjoittaja Silver » 25.01.2013 22:32

PokéGirl4-ever kirjoitti:
Silver kirjoitti:
PokéGirl4-ever kirjoitti:-Nälkäpeli (joka on muuten leffana surkea)


No ei trilogia oo kirjanakaan mikään uskomaton eepos. Se on fakta että kaksi ekaa ovat ihan hyviä kirjoja, muuta Matkijanärhi on täyttä kuraa.


Oikeastaan totta, pidin itse todella paljon kahdesta ensimmäisestä koska niissä oli itse nälkäpeliä...
Spoiler:
Viimeinen käsitteli enimmäkseen politiikkaa ja varsinaista kapinaa/sotaa. Se wi ollut hyvä, luin vain jotta tietäisin miten sarja päättyy.

!


Spoiler:
Sori mutta mulla se suurin miinus tulee aina olemaan Finnickin sählätty kuolema. Pakkoko sarjan paras hahmo tappaa pienellä sivuviittauksella, joka pitää lukea muutaman kerran että tajuaa.
"We're in Phantasma little viscount, on Coney Island. World of fantasy, where illusion is emperor."
Avatar
Silver
 
Viestit: 471
Liittynyt: 01.11.2010 16:06
Paikkakunta: Vantaa
(: "Every fantasy set free, Sodoma rising by the sea"

Re: Kirja ja sarjakuva-topic

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 26.01.2013 08:41

Silver kanssasi samaa mieltä
Spoiler:
Finnick oli ehdottomasti paras, ja Collins tappoi hänet vain, koska "jonkun oli jo aika kuolla". Ei osoita hyvää kirjoitustaitoa järjestää yhden juonen kannalta todella tärkeän tyypin kuolema niin, että se tyyliin vaan yhessä kohtauksessa elää ja oho- nyt se kuoli, ja jatketaan!

Nälkäpeli-osioon palatakseni; Vihan liekkien nälkäpeli on mahtava, kuten jo sanoin, kiinnostavien hahmojen mutta ennen muuta sen kelloidean vuoksi! Se oli täysi yllätys, ja kun sen tajusin, peli alkoi tuntua aidosti jännittävältä. Enkä usein ylläty lukiessani, joten se on aina plussaa.
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: Kirja ja sarjakuva-topic

ViestiKirjoittaja Life » 26.01.2013 11:53

Kirjoille oma topic?! Jes! :D Itsekin tykkään lukemista, joskin viime vuosina sen on jäänyt vähän vähemmälle mutta tämä ihana harrastus on taas palaamassa henkiin itselläni! x) Nytkin tuossa pöydällä on viisi kirjaa lukematta (mm. Narnian kaikki tarinat, Eragon, J.K. Rowlingin uusin, Paikka Vapaana) , mutta en viitsi aloittaa niitä ennenkuin saan Taru Sormusten Herrasta loppuun (Hobitin jaksoin lukea ihan reippaasti, mutta tämä teos on vaan niin pirun raskasta tekstiä eikä oikein ole minun makuun, ihan hyvä juoni ja kaikki, mutta jokin siinä vain on...)

Aikasempia sarjoja olen mm. lukenut; Harry Potter, Twilight (myönnän! Kauheeta :,D), jotain Remeksen kirjoja + muita random dekkareita ja paljon muita "nuoruusvuosilta" kun olin ahkera kirjaston käyttäjä, sieltä muistaen ehkä parhaiten Hullu luokka-sarja. Uusin lempikirjoittajani ehdottomasti John Boyne (mm. Poika raidallisessa pyjamassa, Kaappaus laivalla ja Tarkoin vartioitu talo, joka on minun henkilökohtainen suosikki). Boyne onkin varmaan tällä hetkellä J.K.Rowlingin kanssa hyvissä tasoissa lempikirjailioissani.
Rowling nyt vain on muuttanut elämäni täysin Harry Potter sarjallaan ja Boyne taas sekoittaa loistavasti historiaa ja fiktiota, josta itse henkilökohtaisesti pidän :) Lisäksi Boynen tyyli on todella kevyttä ja silti hyvin tunteikasta lueattavaa. Hän ei ehkä kuvaile paikkoja niin paljon kuin esim. Tolkien, mutta se ei minua haittaa. Hänellä on loistavia hahmoja ja juoni/kirjoitus tyyli (josta tosin kiitos kuulluu myös kääntäjille) on omanlaatuinen.

Lukemisen suhteen olen ailahtavainen, joskus kirja vie mennessään enkä voi laskea siitä irti hetkeksikään, mutta sitten on myös näitä jotka eivät jostain syystä maistu, mutta jotka kuitenkin aijon lukea läpi. :) Lähinnä sydäntäni on ehkä fantasia, mutta myös historia ja dekkaritkin menevät. Lisäksi sellaiset "kasvutarinat" ovat loistavia, pistää vähän miettimään asioita. :) Lisäksi haluan joskus omaan talooni sellaisen huoneen missä on ISO(ja) kirjahylly(jä) täynnä kirjoja ja mukava nojatuoli missä voin lukea kaikkia kirjojani. x)
Elämä on elämää, taistele sen puolesta.
~Äiti Teresa
Avatar
Life
 
Viestit: 66
Liittynyt: 25.09.2011 08:56
Paikkakunta: Jämijärvi


Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa

cron