Fire Emblem

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Fire Emblem

ViestiKirjoittaja pokefan229 » 05.05.2013 14:34

Kappas vaan Fire Emblemistä ei löytynyt aihetta, noh asia on nyt korjattu.
Elikkäs Fire Emblem on strateginenroolipeli-sarja, jonka suunnittelija on Nintendon sisäinen yksikkö Intelligent Systems, ja julkaisijana toimii tietysti Nintendo itse. Pelit ovat tyypillisiä vuoropohjaisia strategia pelejä, eli liikutetaan yhtä hahmoa tittyjen ruutujen verran haluttuun suuntaan kuten esimerkiksi Pokémon Conquestissa. Hyökkääminen toimii pelissä kivi-paperi-sakset tyylillä kuten poké peleissäkin, eli eisimerkiksi miekka on tehokas kirvestä vastaan, kirves on tehokas keihästä vastaan ja keihäs on tehokas miekkaa vastaan. Pelit sijoittuvat ns. fantasia keskiaikaan, jossa miekkamiesten lisäksi löytyy myös maageja, lohikäärme ratsastajia, manaketeja jne. Tarina on peleissä suuressa osassa, kuten roolipeleissä yleensäkkin. Tarina keskittyy yleensä hyvän kuningas kunnan näkökulmaan ja kuinka he taistelevat pahaa vastaan. Peleissä on myös yksityis kohta josta itse pidän erityisesti; jos hahmo kuolee pelissä, sitä ei ole mahdollista saada takaisin vaan se on ikuisesti kuollut (paitsi jos palauttaa edellisin tallennuksen: soft reset). Uudemmissa pelissä on otettu mukaan my unit(minun yksikköni)/avatar -hahmo jota voi itse muokata itsensä näköiseksi.

Suomessa on ilmestynyt seuraavat sarjan pelit:
Fire Emblem (Game Boy Advance, 2004)( jap. Fire Emblem: Rekka no Ken)
Fire Emblem: The Sacred Stones (Game Boy Advance, 2005)
Fire Emblem: Path of Radiance (GameCube, 2005)
Fire Emblem: Radiant Dawn (Wii, 2007)
Fire Emblem: Shadow Dragon (Nintendo DS, 2008)(peli on uusintaversio sarjan ensimmäisestä pelistä)
Fire Emblem Awakening (3DS, 2013)

Löytyykös täältä foorumilta muita tämän upean pelisarjan pelaajia?
Itse tutustuin kyseiseen pelisarja ala-asteella ja olen pelannut suurimman osan peleistä läpi. Paras peleistä tuntuu kuitenkin olevan sarjan uusin peli eli Awakening. Peliin lisättiin mukavasti uusia juttuja kuten osittainen ääninäyttely, uuden lainen support keskustelu systeemi jonka päätteeksi vastakkaisen sukupuolen hahmot voivat mennä naimisiin (support järjestelmässä on neljä rankkia: C, B ,A ja S. S rankin voi saavuttaa vain vastakkaisen suku puolen hahmot [omalle avatarilleni puolisoksi valitsin Nowin :3 ]) ja useita uusia hahmoluokkia.
Isona plussana Awakeningissa oli ääniraidan kielen valinta koska tunnetusti enkku raita oli surkeahko, eli itsellä japsi raita tietysti käytössä.
Viimeksi muokannut pokefan229 päivämäärä 05.05.2013 22:11, muokattu yhteensä 1 kerran
@Youtube: Arara
Avatar
pokefan229
 
Viestit: 156
Liittynyt: 01.11.2010 19:21
Paikkakunta: Alavus
(: a.k.a Arara :)

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja Atlas » 05.05.2013 21:54

Kuulin tästä sarjasta luultavasti ensimmäisen kerran tutustuttuani Marthiin ja Royhin SSBM:ssä. Olen ollut siis melko kauan tietoinen ko. pelisarjan olemassaolosta, mutta en ole koskaan tehnyt syvempää tuttavuutta. Hommasin nyt kuitenkin pitkään mietittyäni 3DS XL Fire Emblem: Awakening Bundle:n ja tietysti peli tuli mukana ladattuna.

Pakko kyllä sanoa, että Fire Emblem: Awakening on ehdottomasti paras ja immersiivisin 3DS-peli mitä olen pelannut Kid Icaruksen ja Luigi's Mansion 2. ohella. Hahmot ovat hyvin persoonallisia ja hauskoja, grafiikat loistavat, tarina on koukuttava, musiikki on suorastaan eeppistä ajoittain ja vaikeustaso juuri sopiva meikäläiselle (Normal, Classic). Toisaalta myös pieniä miinuksia on osunut silmiin, kuten kenttien tylsähköt ulkonäöt ja pokefan229:n mainitsema ajoittainen ääninäyttely, joka häiritsee lähinnä siksi kun hämmennyn välillä kuunnellessani ja lukiessani samaan aikaan. Onneksi aika harmiton seikka. Ja isona plussana toisaalta myös edellä mainittu hahmojen suhteiden kehittely, joka on sekä koomista että erittäin jännää. Kuka menee naimisiin kenen kanssa! :D
Feeling it
XY: 5429-7397-3389
Avatar
Atlas
 
Viestit: 205
Liittynyt: 01.11.2010 08:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja X-Pertti » 06.05.2013 00:01

Itse sain kauan sitten 3DS Ambassador Programmesta sen Fire Emblem: Sacred Stonesin, josta tykkään erittäin paljon. Läpi en ole sitä vieläkään päässyt, armottomien permadeathien ja lolhaxcrittien takia. Nämähän ovat samalla plussia ja miinuksia. Pahin kaikista on kun satunnainen laiva osuu juuri kantaman reunalta pegasokseesi juuri, kun olet saanut käännytettyä kaksi vihollista ja hyökkäämässä viimeisiä vihollisia vastaan. Ilman rautaista itsehillintääni olisin tehtävän n00bisti restarttaamisen sijaan linkaissut 3DS-laitteeeni ulos ikkunasta. Monesti.
Avatar
X-Pertti
 
Viestit: 692
Liittynyt: 29.11.2010 23:00
(: :(

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja pokefan229 » 09.05.2013 21:43

Atlas kirjoitti:Kuulin tästä sarjasta luultavasti ensimmäisen kerran tutustuttuani Marthiin ja Royhin SSBM:ssä. Olen ollut siis melko kauan tietoinen ko. pelisarjan olemassaolosta, mutta en ole koskaan tehnyt syvempää tuttavuutta. Hommasin nyt kuitenkin pitkään mietittyäni 3DS XL Fire Emblem: Awakening Bundle:n ja tietysti peli tuli mukana ladattuna.

Pakko kyllä sanoa, että Fire Emblem: Awakening on ehdottomasti paras ja immersiivisin 3DS-peli mitä olen pelannut Kid Icaruksen ja Luigi's Mansion 2. ohella. Hahmot ovat hyvin persoonallisia ja hauskoja, grafiikat loistavat, tarina on koukuttava, musiikki on suorastaan eeppistä ajoittain ja vaikeustaso juuri sopiva meikäläiselle (Normal, Classic). Toisaalta myös pieniä miinuksia on osunut silmiin, kuten kenttien tylsähköt ulkonäöt ja pokefan229:n mainitsema ajoittainen ääninäyttely, joka häiritsee lähinnä siksi kun hämmennyn välillä kuunnellessani ja lukiessani samaan aikaan. Onneksi aika harmiton seikka. Ja isona plussana toisaalta myös edellä mainittu hahmojen suhteiden kehittely, joka on sekä koomista että erittäin jännää. Kuka menee naimisiin kenen kanssa! :D


Itehän otin heti haasteen vastaan ja vedin läpi Hard, classicilla. Seuraavaksi tähtäimessä on Lunatic :3 ääni näytellyä olisivat tosiaan saaneet viedä hiukan pitemmälle, itseä ei tosin hirveästi haittaa koska japsi äänet (Ainoana pulmana on se kun enkku käännös ja japsi ääni poikkeavat toisistaan sisällöllisesti)

X-Pertti kirjoitti:Itse sain kauan sitten 3DS Ambassador Programmesta sen Fire Emblem: Sacred Stonesin, josta tykkään erittäin paljon. Läpi en ole sitä vieläkään päässyt, armottomien permadeathien ja lolhaxcrittien takia. Nämähän ovat samalla plussia ja miinuksia. Pahin kaikista on kun satunnainen laiva osuu juuri kantaman reunalta pegasokseesi juuri, kun olet saanut käännytettyä kaksi vihollista ja hyökkäämässä viimeisiä vihollisia vastaan. Ilman rautaista itsehillintääni olisin tehtävän n00bisti restarttaamisen sijaan linkaissut 3DS-laitteeeni ulos ikkunasta. Monesti.


Itsellähän meni tuo ambassador kokonaan ohi koska huomasin kyseisen viestin 3ds:ssäni vasta tuon tilaisuuden päätyttyä...
Ja niin lolhaxcrititien takia hermot mennyt monta kertaa, en onneksi ole vielä hajottanut mitään *awesome*
Soft reset laulaa meikäläisellä aika tiuhaa tahtia
@Youtube: Arara
Avatar
pokefan229
 
Viestit: 156
Liittynyt: 01.11.2010 19:21
Paikkakunta: Alavus
(: a.k.a Arara :)

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja Porkabu » 23.05.2013 22:56

Itse sain pelattuaa Awakeningin eilen läpi. Oli niin mukaansa tempaiseva että tahkoin sitä läpi tunti toisensa perään. Onneksi meikäläisellä oli jo loma alkanut niin oli aikaa pelata Awakeningiä paljon. Viikossa sen sitten pelasin läpi 50 tuntia meni Hard-Classicilla. Vielä on muutama Side Story pelaamatta. Hyvin pärjäsin Chapter 23:meen asti kunnes oli pakko nöyrtyä ja ostaa grindaus DLC:tä koska Reeking Boxit maksaa maltaita Hard modella. Olisi pitänyt laskea kuinka monta kertaa hahmot sai turpiin koska tein jonkun tyhmän virheen. Muun muassa Avatarini aviomies Stahl onnistui tapattamaan itsensä grindaus DLC:n monsua vastaan, koska sillä oli oli skillinä Counter. Normaalisti tsekkaan aina vastustajien skillit ja aseet varmuuden vuoks, mutta ei sitä tultu nyt tsekattua koska eihän nyt noilla grindaus monsuilla mitään tappavia skillejä voi olla. Virion taisi olla se joka porukastani kuoli eniten, tuli yliarvioitua hänen voimansa muutaman kerran nimittäin.

Tuskin koskaan olen niin masokisti että Lunaticia yrittäisin, en ainakaan lähi tulevaisuudessa.
Toisen läpi peluun kyllä heti aloitin Hard-Classicilla senkin, tällä kertaa tarkoituksena kikkailla vähän paremmat vanhemmat tietyille henkilöille.
Itse en japsuäänillä pelannut. Tykkäsin enkku äänistä, varsinkin kun mukana oli muutamia tuttuja ääniä muista pelaamistani japsuropeista.
Sain pelini mukana sen kivan pikku lompsan. Kauppiaalla oli jäänyt niitä ylimääräsiä joten sain sen kivasti kaupan päälle.
You can buy everything but "love," "friendship" and "exp points".
Avatar
Porkabu
 
Viestit: 101
Liittynyt: 04.03.2011 19:17
Paikkakunta: Rovaniemi
(: Olen aiina valmiina pokemon otteluun!

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja pokemon trainer Jari » 16.06.2013 02:29

Tuli itsekkin ostettua uusin Fire Emblem peli n. kuukausi sitten kavereiden suosituksien perusteella. Päätin aloittaa pelin hard, classic yhdistelmällä vaikka pelasin pelisarjaa ensimmäistä kertaa, enkä tiennyt siitä juuri mitään. Olen myöskin niin jääräpäinen, että en halunnut apua tai vinkkejä muilta, eikä aikaakaan kun turhauduin chapter 6 kohdalla. Päätin jättää pelin kesken vaikeuden takia. Muutaman viikon tauon jälkeen sain hyvän strategia idean, joka toimi ja lopusta ei ollut enää mitään vastusta. Tietenkin pikkuvirheitä saittui matkalla, jonka todistaa myös activity login kertomat peliajat:

Total time played: 56.26

No. times played: 152

Pelin mukaan peliaikani olisi ollut yli 20h lyhyempi. Vinkkinä muille suosittelen hankkimaan Noville ja muille lohikäärmeille astra-kyvyn(niille jotka eivät tiedä, tämä kyky mahdollistaa iskun viisi kertaa vastustajaan puolitetulla vahongolla(todennäköisyys Skill/2 %)).
Avatar
pokemon trainer Jari
 
Viestit: 310
Liittynyt: 09.02.2011 18:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja FinQLloyd » 13.08.2016 21:30

Herätys Fire Emblem fanit!!! :D

Meillä on uudet Fire Emblem pelit, eivätkö Fire Emblem Fates Birthright, Conquest tai Revelation kiinnosta ketään? Minua kiinnostaa! Ja suosittelen muillekkin. Sarjaan on siis julkaistu muutama kuukausi sitten uusi tarina, josta on kolme versiota. On pimeän kuningaskunnan (Nohr) tarinaa seuraava Conquest ja rauhanhaluisen kuningaskunnan (Hoshido) elämää seuraava Birthright ja lisäksi, jos et osaa valita puoltasi on neutraali versio Revelation. Vaikka Fire Emblem ei kovin monelle olekaan vielä tuttu pelisarja. Suosittelen kaikkia, joita vähänkään kiinnostaa strategiset roolipelit, jotka seuraavat mahtavaa tarinaa hahmoista ja hahmojen välisistä suhteista ostamaan edes yhden näistä kolmesta pelistä. Fatesin cut-scenetkin ovat aivan omaa luokkaansa ja pelien trailerikin näyttää sen jo. Hankkikaa peli ja liittykää mun seuraan pelaamaan! :D


Traileri
https://youtu.be/kLFB-LtKYuQ
Always be yourself.
Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn.
Avatar
FinQLloyd
 
Viestit: 242
Liittynyt: 28.09.2013 18:45
Paikkakunta: Lohja


Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa

cron