Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 22.09.2010 12:04

Kirjoittanut PokeSpriter.

Päivää. Olen huomannut monien avuttomien ihmisten pyytelevän neuvoa; "miten voin tehä noita????" ja "miten saan kuvani tänne???????". Ajattelin laittaa koko homman heti selväksi kaikille. Tässä ovat Spriten tekemisen perus säännöt lyhyesti. Tässä vaiheessa mainitsen että ohje on tarkoitettu Paintille

Luettelo:
-Pokémon spritet.
-Sprite yhdistyksen valitseminen
-Spriten aloittaminen
-Spriten tekeminen
-Spriten jatkaminen
-Spriten lataaminen
-Loppu sanat


Pokémon Spritet
Eli pokemon sprite on vain pokémonin kuva, jota käytetään peleissä, esim. DPP, HGSS yms. Tässä oppaassa on tarkoitus opettaa miten niitä muokataan, yhdistellään. Niitten tekeminen on mukavaa ajan vietettä (tai joittenkin mielestä täydellistä ajan tuhlaamista) mutta se tuntuu niin hyvältä kun joku loppujen lopuksi kehuu omaa työtään. Joten, aloitetaan. Mistä löytää Pokémon Spriteja? Moni suosittelee pokemonelite2000 tai Bulbapediaa, mutta on paljon kätevämpikin keino. Nimittäin tämä: http://www.spriters-resource.com/ds/pok ... heet/26946 . Siinä on jokainen pokemon genestä 1-4. Mutta ei shinyja tai Shyamin Skyformia ja Giratinan uutta formia, tai Deoxyksen formeja. Mutta en anna sen itseäni häiritä, tämä kelpaa mainiosti, sillä Pokemonelite2000:n monen spriten tausta on musta, joten sinun täytyy maalata se takaisin valkoiseksi. Siinä samassa moni pokemonin rajoista katoaa, joka on myös erittäin tärkeä osa spriteä. Mutta siihen palaamme myöhemmin.

Sprite yhdistyksen valitseminen
HUOM: Tämän kohdan voit kokonaan skipata jos sinulla on jo täydellinen sprite yhdistys mielessäsi. Eli tarvitset idean, joka toimii. Jos valitset väärin, voi koko sprite mennä pilalle, tai sitä täytyy työstää kymmeniä tunteja että siitä tulisi edes siedettävän näköinen. Otetaan esimerkki spriteistä jotka eivät sovi yhteen. Esim. Aggron ja Wingull. Jaa miksikö ne ei sovi? Koska koko on eri. Sinun on turhaa väsätä Wignulille Aggronin päähinettä, koska Wignull suunnilleen peittyisi sen alle. Ehdotan, että teet evoluution mukaan. Esim. Wignulille sopisi todella hyvin Aron, ja Aggronille ehkäPeliper. Not so sure. Kannatan myös ottamaan pokemonia joilla on jotakin samanlaisuutta. Otan nyt esimerkiksi yhden spriteni: Gardevoir ja Mismagius. Ne ovat aika samankaltaiset, eikös? Ainakin minun mielestäni. Mutta otan tähän oppaasen esimerkiksi: Typlosionin ja Ursaringin. Nallekarhuja molemmat (short of) joten ne sopii aika mukavasti yhteen. Ja sitten miettimään: Tehdäänkö Ursaringistä Typlosionin näköinen vai Typlosionista Ursaringin näköinen? Noh, Ten Ursaringistä Typlosionin näköisen, sillä Typlosionista tulisi tylsän näköinen Ursaringina.

Spriten aloittaminen
Aluksi kannattaa tehdä suunnitelma, minkälaisia yksityiskohtia aiot lajitella Ursaringille. No värit ensinnäkin. Sinun täytyy värittää Ursaring Typlosionin väreihin. Mutta se ei ole aina helppoa. Varjostuskin on otettava huomioon: http://img524.imageshack.us/i/colorz.png/ Miten sitten väritetään? Ensiksi, otat Pick Colorilla värin jolla haluat värittää (OIKEA KLIKKAUS!!), ja sitten sen värin jota värittää (VASEN KLIKKAUS!!). Tämän jälkeen otat pyyhekumin, ja painat OIKEAA HIIREN PAINIKETTA pohjassa, ja ja värität alueen. Värit voit valita ihan itse, mutta minä päädyin tähän: http://img338.imageshack.us/i/color2.png/

Spriten jatkaminen
Noniin. Päästiin vaiheeseen jossa liittää muita osia. No, ajattelin laittaa Typlosionin niskassa sijaitsevan liekin Ursaringin niskaan. Näin se tapahtuu: Ota toolboxista 'Free-Line Select' (oikea yläkulma). Rajaa liekit, paina CTRL+C ja sen jälkeen CTRL+V ja Liekit ilmaantuu yläkulmaan. Älä koskaan ala siirtelemään osia. Tämän ansiosta voit ottaa aina tarvittavan. Sitten sinun täytyy siirtää Ursaring liekkien eteen, että se näyttäisi että sen niskassa olisi liekkejä. Voi ei, seuraako Ursaringin takana valkoisia alueita? Kun sinulla on 'Free-line Select', näet toolboxin alla boxin jonka sisällä on kaksi valintaa. Ota se alempi. Katosiko valkoiset alueet? Jos eivät, klikkaa valkoista oikealla hiiren painikkeella. Nyt näitten pitäisi kadota. Päädyin tähän: http://img517.imageshack.us/i/worke.png/ Kun tallennat kuvaa on suosiltevaa käyttää PNG-muotoa spriten tallennukseen, sillä JPG pilaa spriten suhrulla.

Spriten lataaminen
Miten voin laittaa kuvan nettiin? Vastaus on helppo; http://www.imageshack.us/. Sizen valitsemiseen yleensä otan tokan tai kolmanne.
http://img57.imageshack.us/my.php?image=gimp10tl1.jpg
http://img515.imageshack.us/my.php?image=gimp12jz6.jpg Kopioi siis se alin linkki ja Voilá. Laitat kuvan linkin IMG-tageineen tänne, jolloin kuva tulee näkyviin suoraan viestiin.

Loppu sanat
Toivon, että tästä oli nyt pientä apua jollekkin jota sitä tarvitsi. Itse nautin tämän tekemisestä kovasti. Myös spriten tekemisestä. Esimerkkini ei ollut niin hohdokas ja upea, vaan yritin välittää tiedon yksinkertaisesti. Toivottavasti piditte, ja hyvää yötä.

Video Versio (Englanniksi):
http://www.youtube.com/watch?v=rX8zlxf1T0M
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Lh kirjoitti vanhalla foorumilla

ViestiKirjoittaja Lh_Dreamer » 22.09.2010 12:06

Luettelo:
1. Mikä sprite on?
2. Recoloraus
3. Fusionit
4. Revampaus
5. Devampaus
6. Oversprite
7. Scratchaus
8. Reposaus
9. Reshadaus
10. Muut


Mikä sprite on?
Sprite on peleissä (esim. Digimon ja Pokémon) oleva pikselimössökuva. Artwork EI ole sprite (Tässä esimerkki artworkista). Jos haluat yhdistellä/tehdä jotain muuta käytä tälläisiä spritejä. Itse käytän Pokémon Eliteä, koska siellä on shinyt, animaation seuraava kuva ja vanhat pope kuvat, mutta joissakin Re/B/Y/Gr/G/Si/C/R/S/E/FR/LG/ spriteissä on värikäs tausta, joka voi häiritä hyvinkin paljon, jos spritessä on musta tausta, mikä voi viedä outlineä. Pokémon Elitessä ei ole myöskään HG/SS spritejä, jotka yleensä haen Googlen avulla.
Muistakaa, että sprite pitää aina tallentaa .PNG muodossa. .JPG/.JPEG tekee spritestä söhryisen ja -GIF voi poistaa joitakin värejä.
KuvaKuvaKuva
Vasen eli ensimmäinen Lucario .PNG muodossa. Selvästi paras laatu, eikö vain? Keskimmäinen eli toinen Lucario on .JPEG muodossa. Vaaleampi ja söhryjä ympärillä. Oikean puoleinen eli kolmas eli viimeinen on .GIF muodossa. Huomaatteko nuo valkoiset pikselit Lucariossa?
KuvaKuva
Vasen Lucario on .JPEG muodossa ja oikean puoleinen .GIF muodossa.
Jos haluat saada näkymmättömän taustan
Mewtwolover kirjoitti:Paintilla ei mitenkään. Esim. GIMPillä Värit -> Väri->Alfa. GIMP tunnistaa yleensä taustavärin, joten klikkaa OK. Jos työssä on samanvärisiä alueita kuin tausta, nekin muuttuvat läpinäkyviksi, joten taustan värjääminen toisella värillä ennen läpinäkyvyyden asettamista voi olla tarpeen. PNG-muoto tukee läpinäkyvyyttä. Toinen keino on määrittää tausta läpinäkyväksi jo aloitettaessa, tällöin on käytettävä tasoja ja spriteinä on suositeltavaa käyttää pokemonelite2000:sta saatavia spritejä, joissa on läpinäkyvä tausta, jolloin ei tarvitse muokkailla taustoja pois.

Riittiköhän se jo spriteistä? Varmaan.

Recoloraus:
Recoloraus on (imo) kaikkein helpointa Pokémon spritejen muuntelua. Ensiksi valitaan kaksi tai useampia Pokémoneja. Minä valitsen Pikachun ja Charmanderin. Sitten päätetään tehdäänkö Pikachusta Charmanderin värinen vai toisinpäin. Minä teen Pikachusta Charmanderin värisen. Nyt avataan Paint/tai joku muu ohjelma, jolla spritejä tehdään. Sitten avataan (Charmander) jompikumpi ja liitetään (Pikachu) sitten toinen.
Kuva
Sitten otetaan kaikki värit. Itse otan vaaleimmasta tummimpaan.
Kuva
Sitten klikataan hiiren VASENTA näppäintä värin päällä joka halutaan muuttaa. Sitten klikataan OIKEAA näppäintä värin päällä joka halutaan. Lopuksi käytetään pyyhekumia ja kumitetaan normaalisti, mutta painetaankin OIKEAA näppäintä hiiressä (Yleensä käytetään vasempaa).
KuvaKuvaKuva
Kuva
Sitten vain väritetään kokonaan loppuun.
Kuva

Kuinka recolorata -video

Fusionit:
Mitkä tahansa Pokémonit voi yhdistää. Kuulit oikein. Mitkä tahansa. Kuitenkin on aivan eri asia näyttääkö sprite järkevältä vai ei. Näyttäisikö Aggronin ja Wurmplen yhdistelmä hyvältä?
Kuva
Niinpä, ehkäpä ei..
On hyvä miettiä etukäteen mitkä Pokémonit vaitsee ja sopivatko ne yhteen (koko). Pokémoneja voi olla kahden viiva neljänsadanyhdeksänkymmenenkolmen väliltä. Joskin +100 Pokémonin yhdistys olisi jo hieman liian seko.
Recoloraus on tärkeä osa yhdistämistä. Monta väriä spritessä tekee siitä liian värikkään, joka näyttää hassulta.
Kuva
Kannattaa muistaa myös ettei ota osia suoraan Pokémonista vaan kun jonkin osan haluaa rajaa osan rajaustyökalulla ja painaa samaan aikaan hiiren vasenta näppäintä ja shiftiä, päästää irti ja laittaa osan sinne minne haluaa. Toinen tapa on rajata osa rajaustyökalulla, painaa ctrl + c ja ctrl + v, kun haluaa osan kopioida.
Kuva

Pitemmittä puheitta kuinka yhdistää Pokémoneja -video

Revampaus:
(imo) Kaikkein hauskinta <3. Revampauksen ideana on muuttaa vanha sprite (R/B/Y/Gr/G/S/C) uuden näköiseksi (D/P/Pt/HG/SS). Revampauksessa ei tarvitse kuin valita yksi 251. Pokémonista. Minä revampaan Arcaninen
Kuva
Nyt tallennetaan D/P/Pt/HG/SS sprite ja avataan molemmat Paintissa.
Kuva
Sitten vuorossa on recoloraus.
Kuva
Nyt korjataan outlinet sun muut pikkuviat.
Kuva
Lopuksi verrataan vanhaa ja revampattua spriteä keskenään.
Kuva
Tulos on hyvä. Voinemme siirtyä seuraavaan osioon, eli devampaukseen.

Kuinka revampata -video

Devampaus:
En ole perehtynyt kovastikkaan tähän tekniikkaan. Kuitenkin ideana on muuttaa uudesta vanha sprite. Idea on kutakuinkin sama kuin revampauksessa, mutta uusi vain muutetaan vanhaksi. Devampauksessa tärkeässä osassa on recoloraus. Näkemllä oppii joten suosittelen katsomaan:

Kuinka devampata -video

Oversprite:
Tekniikoista hankalin (imo). Ensiksi sinun pitää etsiä artwork. Avata se paintissa ja pienentää se spriten kokoiseksi.
Kuva
Tehdä rajat sun muut.
Kuva
Tämän jälkeen pitäisi kumittaa kaikki muu paitsi rajat, silmät, täplät ja suu. Seuraavaksi parannellaan outlineä. Sitten väritetään oikean spriten väreillä. Lopuksi varjostus katsotaan artworkista. Tälläinen on lopputulos:
Kuva

Overspritauksesta ei löytynyt videota.

Scratchaus:
Scratchaus eli spriten piirtäminen on semihelppoa. Vaikeinta on asennon keksiminen, jossa voit ottaa mallia muista spriteistä. Esimerkiksi tässä olen ottanut mallia Mewtwon asennosta:
Kuva

Ei löytynyt videoita scratchauksesta.

Reposaus:
Reposaus on miltei sama asia kuin yhdistäminen, mutta meillä on jo päämäärä. Reposauksen ideana on tehdä uusi asento Pokémonille.
Ensiksi tulee valita Pokémon, jonka asentoa haluaa muuttaa. Minä valitsen Pichun. Seuraavaksi valitaan Pokémon, jonka asentoon Pichun teen. Valitsen Teddiursan.
Kuva
Seuraavaksi recolorataan Teddiursa.
Kuva
Nyt liitetään Pichun osia ja muutenkin parannellaan.
Kuva

Kuinka Reposettaa -video

Reshadaus:
Reshadauksen ideana on uudelleen varjostaa (monilla sävyillä) Pokémon. On toki vaikeaa etsiä saman sävyinen väri kuin Pokémonissa, mutta kyllä sekin (joskus) onnistuu! Tässä on kaksi (hienoa) esimerkkiä reshadauksesta (eivät ole minun!):
Kuva

En löytänyt videota reshadauksesta.

Muut:
Muita ovat esimerkiksi jättää pelkät outlinet tai tehdä varjo Pokémonille.

Kuva

Muistakaa, että jokainen sprite jonka nyt tähän tein on vain nopeasti hutaistu roska. En sentään halunnut käyttää enenpää kuin 10h tämän tekstin tekemiseen (Kyllä, 10h meni).
Aah Lh says (18:13):
KUMARTAKAA
hybridikissa says (18:13):
okei!
Avatar
Lh_Dreamer
 
Viestit: 52
Liittynyt: 02.11.2010 19:36

Re: Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

ViestiKirjoittaja KooKoo » 04.11.2010 22:42

Toimiiko paint macilla? Ja jos ei, saako paintbrusheriin linkitettyä spritejä?
BLAZIKEN!
Vaihtari: viewtopic.php?f=26&t=202&p=518#p518
National dex Blackissä: 530 napattu! (aion kerätä vielä kaikki...)
Avatar
KooKoo
 
Viestit: 66
Liittynyt: 01.11.2010 16:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 05.11.2010 10:49

KooKoo kirjoitti:Toimiiko paint macilla? Ja jos ei, saako paintbrusheriin linkitettyä spritejä?

Ei toimi suoraan, WINE:n avulla saattaa toimia. Paintbrusheriin voi copypastettaa spritejä siinä missä muihinkin piirustusohjelmiin, jos sitä tarkoitit.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

ViestiKirjoittaja shiny aipom » 24.11.2010 20:38

Miten tuolta The Spriters Resourcesta voi kopioida yhden pokemonin kuvan? *?*
Moi kaikille!
Black FC: 4942 8688 7461
shiny aipom
 
Viestit: 11
Liittynyt: 23.11.2010 20:01
Paikkakunta: Jossain hyvin kaukana...

Re: Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 24.11.2010 21:51

shiny aipom kirjoitti:Miten tuolta The Spriters Resourcesta voi kopioida yhden pokemonin kuvan? *?*

Ei mitenkään, jos haluat vain yhden pokemonin kuvan, sinun on kopioitava ensin koko spritesheet esim. Painttiin ja sitten valitset valintatyökalulla vain sen kuvan jonka haluat, kopioit sen ja liität sen sitten uuteen Paint-ikkunaan.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

ViestiKirjoittaja Eevee » 02.01.2011 17:37

Siinä on jokainen pokemon genestä 1-4. Mutta ei shinyja tai Shyamin Skyformia ja Giratinan uutta formia, tai Deoxyksen formeja.

Mä ainakin sain tuolta sivustolta nuo samaiset Pokémonit myös shinyna.
Avatar
Eevee
 
Viestit: 33
Liittynyt: 01.01.2011 13:53

Re: Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

ViestiKirjoittaja Shadow Dialga » 15.02.2011 21:44

mistä noita poke kuvia saa *roll*
Avatar
Shadow Dialga
 
Viestit: 35
Liittynyt: 05.01.2011 17:35

Re: Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

ViestiKirjoittaja Darrell » 15.02.2011 21:58

Shadow Dialga kirjoitti:mistä noita poke kuvia saa

Et jaksanut lukea edes aloitusviestin alkua?
Älä ainakaan mene osoitteeseen http://www.spriters-resource.com/ds/pok ... heet/26946
Siellä on vain pokemon spritejä joita voi muoksia kuten aloitusviestissä sanottiin.
Avatar
Darrell
 
Viestit: 1165
Liittynyt: 01.11.2010 08:37
(: Wannabe-Pro

Re: Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

ViestiKirjoittaja Totodile » 27.02.2011 16:32

Eli saako tuolta kopioida kuvia painttiin?
Totodile
 
Viestit: 59
Liittynyt: 06.12.2010 19:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

ViestiKirjoittaja SnappiX » 27.02.2011 16:36

Juuh^
[22:29] <+keksik> snii snaa snappii
[22:29] <+keksik> snappi snappi sanp
Avatar
SnappiX
 
Viestit: 202
Liittynyt: 01.11.2010 11:56
(: Derpping :)

Re: Lh kirjoitti vanhalla foorumilla

ViestiKirjoittaja Chiru » 10.05.2011 17:24

Reshadauksen ideana on uudelleen varjostaa (monilla sävyillä) Pokémon. PokémoOn toki vaikeaa etsiä saman sävyinen väri kuin Pokemonissa, mutta kyllä sekin (joskus) onnistuu! Tässä on kaksi (hienoa) esimerkkiä reshadauksesta (eivät ole minun!):
Kuva


Kannattaa käyttää pipettiä ja sitten muuntelee värejä sillä värikartalla. Pääsee helpommalla ^.^" Tämä ei ole piklkunviilausta vaan vain vinkki miten itse teen/tekisin xD
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Avatar
Chiru
 
Viestit: 424
Liittynyt: 08.12.2010 20:21
(: Pastaaa~!

Re: Lh kirjoitti vanhalla foorumilla

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 10.05.2011 18:55

Chiru kirjoitti:
Reshadauksen ideana on uudelleen varjostaa (monilla sävyillä) Pokémon. PokémoOn toki vaikeaa etsiä saman sävyinen väri kuin Pokemonissa, mutta kyllä sekin (joskus) onnistuu! Tässä on kaksi (hienoa) esimerkkiä reshadauksesta (eivät ole minun!):
Kuva


Kannattaa käyttää pipettiä ja sitten muuntelee värejä sillä värikartalla. Pääsee helpommalla ^.^" Tämä ei ole piklkunviilausta vaan vain vinkki miten itse teen/tekisin xD

Tuo on hyvä vinkki, kiitos siitä. Teen itsekin juuri noin, ei tuohon taida fiksumpaakaan tapaa olla olemassa.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Lh kirjoitti vanhalla foorumilla

ViestiKirjoittaja Lh_Dreamer » 10.05.2011 20:08

Chiru kirjoitti:
Reshadauksen ideana on uudelleen varjostaa (monilla sävyillä) Pokémon. PokémoOn toki vaikeaa etsiä saman sävyinen väri kuin Pokemonissa, mutta kyllä sekin (joskus) onnistuu! Tässä on kaksi (hienoa) esimerkkiä reshadauksesta (eivät ole minun!):
Kuva


Kannattaa käyttää pipettiä ja sitten muuntelee värejä sillä värikartalla. Pääsee helpommalla ^.^" Tämä ei ole piklkunviilausta vaan vain vinkki miten itse teen/tekisin xD

Varmaan vuoden wanha tutorial, postattu wanhalle foorumille aikoja sitten. Käytän tuota tapaa itsekkin, kuten ehkä saatat huomata Kuva
Aah Lh says (18:13):
KUMARTAKAA
hybridikissa says (18:13):
okei!
Avatar
Lh_Dreamer
 
Viestit: 52
Liittynyt: 02.11.2010 19:36

Re: Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

ViestiKirjoittaja Dark Axeli-2000 » 15.06.2011 11:24

.................mulla on paha ongelma kun teen spritet aina paintilla kja kun tallennan ja avaan sen sitten myöhemmin kuva on ihan suttunen joten voisko joku auttaa.......................
Ei ole aikaa kirjoittaa kun aika on rahaa, mutta miten tämä teksti tässä on? Se on kirjoitettu silloin kun ei ollut aikaa, joten ei varmaan ollu rahaakaan.....
Avatar
Dark Axeli-2000
 
Viestit: 110
Liittynyt: 01.11.2010 22:40
Paikkakunta: Palluraplaneetta XD
(: Voit laittaa tähän oman tekstisi.

Re: Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

ViestiKirjoittaja Riolu-fang » 15.06.2011 12:56

Tallenna se PNG-muodossa?
I will be your Guardian Angel
"There are bad ways to win - and good ways to lose. What's interesting and troubling is that it's not always clear which is which. A flipped coin doesn't always land heads or tails. Sometimes it may never land at all..." ~ Grimsley
DeviantArt Tumblr
Avatar
Riolu-fang
 
Viestit: 376
Liittynyt: 01.11.2010 19:59
Paikkakunta: Rovaniemi
(: :)

Re: Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 15.06.2011 13:31

Dark Axeli-2000 kirjoitti:.................mulla on paha ongelma kun teen spritet aina paintilla kja kun tallennan ja avaan sen sitten myöhemmin kuva on ihan suttunen joten voisko joku auttaa.......................

Riolu-fang kirjoitti:Tallenna se PNG-muodossa?

Tuo ei enää auta kun vahinko(tallennus JPEG-muotoon) kerran on jo tapahtunut, sillä JPEG on häviöllinen tiedostomuoto. Dark Axelin kannattaa kyllä jatkossa käyttää PNG-muotoa.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

ViestiKirjoittaja Dark Axeli-2000 » 15.06.2011 18:45

kiitos avusta. Edit: voisko joku selittää miten saan spriteni siirrettyä foorumille kun en tajunnu tuota mewtwoloverin neuvoa.
Ei ole aikaa kirjoittaa kun aika on rahaa, mutta miten tämä teksti tässä on? Se on kirjoitettu silloin kun ei ollut aikaa, joten ei varmaan ollu rahaakaan.....
Avatar
Dark Axeli-2000
 
Viestit: 110
Liittynyt: 01.11.2010 22:40
Paikkakunta: Palluraplaneetta XD
(: Voit laittaa tähän oman tekstisi.

Re: Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 16.06.2011 12:41

Dark Axeli-2000 kirjoitti:voisko joku selittää miten saan spriteni siirrettyä foorumille kun en tajunnu tuota mewtwoloverin neuvoa.

Spritet pitää laittaa ensin johonkin kuvahostauspalveluun, itse käytän Photobucketia kun Imageshack on mennyt huonoksi. Luo itsellesi ihan ensin tunnus Photobuckettiin ja toimi sitten seuraavasti:
1. Klikkaa Upload Now-painiketta sivun yläreunassa jos et ole lataussivulla
2. Lataussivulla klikkaa "Select photos and Videos"-painiketta.
3. Mene siihen kansioon, johon olet tallentanut spritesi.
4. Valitse spritet, jotka haluat uppia photobuckettiin. Pidä Ctrl-näppäintä pohjassa, niin voit valita kerralla useamman kuvan.
5. Klikkaa OK(Windowsissa ko. painikkeessa lukenee "Avaa") -painiketta uppiaksesi kuvat photobuckettiin.
6. Klikkaa "My Albums" kun uppiminen on valmis, Photobucket ei jostain syystä siirry automaattisesti albuminäkymään.
7. Vie hiiri sen spriten päälle, jonka haluat laittaa foorumille.
8. Klikkaa "Direct Link"-kohtaa kopioidaksesi kuvan osoitteen.
9. Foorumilla liitä tuo osoite viestiisi, maalaa se hiirellä ja klikkaa IMG-painiketta laittaaksesi sen IMG-tageihin, jolloin se näkyy kuvana viestissä.

Sano rohkeasti vain jos jotain jäi epäselväksi, niin selvennän.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Miten tehdä Pokémon Sprite yhdistelmiä

ViestiKirjoittaja vilpuri5 » 25.08.2011 18:47

Miten saan Paintissa kuvan taustan läpinäkyväksi? Tai sillee esim: Kun laitan Rayguazan hännän johonkin pokeen niin se valkoinen tausta tulee sen toisen kuvan päälle! >_<
Pahinta ei ole pahojen ihmisten pahuus, vaan hyvien ihmisten hiljaisuus.
Avatar
vilpuri5
 
Viestit: 31
Liittynyt: 16.07.2011 11:40
Paikkakunta: Oulu

Seuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron