Unihalvaus

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Unihalvaus

ViestiKirjoittaja greengirl » 06.02.2015 00:05

Jos et tiedä mitä unihalvaus on niin lyhyesti sanottuna unihalvaus on REM-unen aikana koettu tapahtuma halvaustilasta/häiriöstä nukahtamisvaiheesta. Silloin kokija säilyttää tietoisuutensa jolloin keho jää hetkeksi halvaantuneeseen tilaan herätessä. Unihalvauksen aikana ihminen pystyy liikuttamaan silmiään, jotkut kieltään. Tiedät mitä ympärilläsi tapahtuu ja koko sessio kestää n.10:stä sekunnista pariin minuuttiin joka on hyvinkin harvinaista. Saatat kuulla ääniä, tuntea tai nähdä harhoja. Kyseessä on hallusinaatio. Mitään ei oikeasti tapahdu. Ne vain tuntuu niin oikeilta. Jotkut saattavat kokea tämän hyvinkin ahdistavana ja pelottavana. Itellänikin on kokemuksia moisesta ja kerron viimeisen tapahtuneen unihalvauksen.

Menimme kaverin kanssa (joka oli mun luona yötä) nukkumaan 3 aikaan yöllä. Heräsin keskellä yötä, en tiedä mitä kello oli sillä en katsonut, olin silloin kyljellään. Sitten käännyin selälleni ja näin luomieni läpi mun kaverin kasvot (joka oikeasti nukkui vieressä) ja hänellä oli suuret mustat pupillit eikä ollenkaan iiristä ja hän itki. Hänen suuret kyyneleet tippui mun kasvoihin jonka jälkeen tunsin raskasta painetta rinnan päällä ja muualla kehossa. En pystynyt liikuttaa mitään mun raajaa. En kykenyt avamaan silmiä kun olin sen verran paniikissa. Sitä kesti jotain 10-15 sek jonka jälkee tunsin uudestaan saman tunteen mutta voimakkaampana. Tunsin jonkun kolmannen osapuolen siinä huoneessa vaikka siellä oli vain kaveri ja mä. Tunsin hyvin raskasta ilmakehää ja jotai pahaa siinä huoneessa. Ihan kuin joku olisi istunut mun rinnan päällä. En vieläkään pystynyt liikuttamaan mitään mun raajaa ja en kykenyt puhumaan. En meinannu saada enää kunnolla happea joten aloin yht'äkkiä hengittää kovempaa ja kovempaa. Siinä hetken huohottelin kunnes kaikki loppu. Tätä kesti myös jotain 10-15 sek jonka jälkeen pystyin liikuttaa jotenkin mun jalkoja ja käsiä. Koko keho alkoi tikkuilee ja pistelee ja mulla oli aivan mielettömän kuuma. Sit ajattelin kertovani tästä aamulla kaverille. Nukahdin ja näin unta jossa kerroin tuosta mitä koin. Aamulla heräsin ja kerroin mitä koin ja sen, että näin unta kertovani unessa mitä tapahtui.

Onko teillä kokemuksia unihalvauksesta?
Jos saisin postissa sateen, heittäisin sisällön taivaaseen.

Kuva
Avatar
greengirl
 
Viestit: 86
Liittynyt: 21.04.2011 21:33
Paikkakunta: Turku
(: Nurkassa nökötävä lötkö

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja frost » 06.02.2015 17:59

Itse en ole kokenut unihalvauksia, vaikka semmoinen olisi varmaan mielenkiintoista, etenkin kun ottaa huomioon siitä (todennäköisesti) inspiraatiota saaneet tuotokset, kuten http://fi.wikipedia.org/wiki/Henry_Fuse ... htmare.JPG
Avatar
frost
 
Viestit: 547
Liittynyt: 03.11.2010 19:18

Re: Unihalvaus

ViestiKirjoittaja Illusions » 18.07.2015 20:48

Ei ole omakohtaista kokemusta, kaverilla kuulemma tosin on ollut useastikin. Kiehtoo kyllä kovasti, ja haluttaisi kokea itsekin, mikä kuulostaa hullulta monen unihalvauksista kärsivän korvaan. Jossain oli ohjeetkin siihen, miten unihalvauksen saisi itse aiheutettua, mutta en ole raaskinut kokeilla niitä vielä. Kuumottaa nimittäin se, että jos onnistunkin, lukemani mukaan unihalvaukset yleistyvät jos sellaisen kokee, eli niitä saattaisi kokea tulevaisuudessa ja ajan myötä ne pahenisivat. En tosin tiedä, kuinka faktaperäistä tietoa tuo on, mutta en tiedä haluanko riskeerata sitä, että kokisin kauhuja useamminkin vain uteliaisuuden takia.
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18


Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa