Aluekoodeista

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Aluekoodeista

ViestiKirjoittaja Ciel Phantomhive » 21.11.2015 23:36

Hei kaikki aluekoodeista minua enemmän tietävät foorumilaiset! Jakakaa viisauttanne minulle:
Nyt on sellainen kysymys, että jos haluaisin ostaa japanilaisen Nintendo DS pelin (huom, DS ei 3DS) niin voisinko pelata sitä Nintendo DS Lite konsolilla? Lueskelin netistä aluekoodeista, mutta vaikuttaisi siltä, että DS ja DS Lite ovat ''aluekoodittomia'' kun taas DSi:stä eteenpäin niissä on aluekoodi, mutta onko asia näin?

Myös muita aluekoodeista mietityttäviä kysymyksiä voit laittaa tämän ketjun alle.

Mutta ajatelkaa, että elämme vuotta 2015 (vielä jonkin aikaa), ja globaalissa yhteiskunnassa, ja pelikonsoleissamme (+joissakin muissa kodin elektroniikkalaitteissa) on jotain niin muinaista kuin aluekoodi. Höh.
"So what? You're another person, so of course you look different. What do you need to be ashamed for? Besides, I'm free to be with whoever I want. No one has the right to say anything about it."
-Ciel To Snake
Avatar
Ciel Phantomhive
 
Viestit: 156
Liittynyt: 07.11.2015 22:00
(: Tähänkö sai jotain raapustaa? Hups, nyt käytin koko tilan...

Re: Aluekoodeista

ViestiKirjoittaja Chrisonmale » 21.11.2015 23:56

Ciel Phantomhive kirjoitti:Hei kaikki aluekoodeista minua enemmän tietävät foorumilaiset! Jakakaa viisauttanne minulle:
Nyt on sellainen kysymys, että jos haluaisin ostaa japanilaisen Nintendo DS pelin (huom, DS ei 3DS) niin voisinko pelata sitä Nintendo DS Lite konsolilla? Lueskelin netistä aluekoodeista, mutta vaikuttaisi siltä, että DS ja DS Lite ovat ''aluekoodittomia'' kun taas DSi:stä eteenpäin niissä on aluekoodi, mutta onko asia näin?

Myös muita aluekoodeista mietityttäviä kysymyksiä voit laittaa tämän ketjun alle.

Mutta ajatelkaa, että elämme vuotta 2015 (vielä jonkin aikaa), ja globaalissa yhteiskunnassa, ja pelikonsoleissamme (+joissakin muissa kodin elektroniikkalaitteissa) on jotain niin muinaista kuin aluekoodi. Höh.


Nopealla googlettamisella, niin kyllä, Nintendo DS on region free, ainoastaan 3DS+ on region lokattu. että siitä vaan ostelemaan!
Avatar
Chrisonmale
 
Viestit: 11
Liittynyt: 01.08.2015 23:53
Paikkakunta: Turku

Re: Aluekoodeista

ViestiKirjoittaja Flyffel » 22.11.2015 01:21

Kyllä voit, 100% varmasti. Voit jopa pelata niitä myös 3DS:llä, niin kauan kuin kyseessä ei ole DSi-peli kuten Pokémon Black/White/2.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Aluekoodeista

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 22.11.2015 02:07

Ciel Phantomhive kirjoitti:Mutta ajatelkaa, että elämme vuotta 2015 (vielä jonkin aikaa), ja globaalissa yhteiskunnassa, ja pelikonsoleissamme (+joissakin muissa kodin elektroniikkalaitteissa) on jotain niin muinaista kuin aluekoodi. Höh.

Nintendo on tässä asiassa kilpailijoidensa perässä, Sony ja Microsoft ovat jo luopuneet aluekoodeista konsoleissaan. 3DS:n aluelukitus oli todella typerä liike, siihen astihan kaikki Nintendon käsikonsolit olivat aluekoodittomia. Tosin Nintendon seuraava konsoli voi hyvinkin olla aluekooditon, kts. tämä. Jos tuo "Nintendo NX" on aluekooditon normikonsoli, niin se olisi historiallista, sillä tähän asti kaikki Nintendon normikonsolit ovat olleet aluelukittuja.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)


Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa

cron