Offtopic-palsta!

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Faith » 20.02.2012 01:29

Timantti kirjoitti:Hah, itekki tanssin eilen isosiskon kanssa valssin, tosin kyseessä oli sen wanhat eikä mun (mun omat tulossa sitten kolmen vuoden päästä )


Oi, ihana juttu että sinäkin pääsit tanssimaan sisaruksen kanssa, käykös siskosi mitä Espoon lukiota? Jos siis on lukiossa Espoossa :'D oma pikkuveljeni on Kauniaisten lukiossa ja siellä siis kävin katsomassa tanssitkin sitten. Itse tanssin aikanani Espoonlahden lukiossa tyttöystäväni kanssa Wanhojen tanssit ja sitten tosiaan vielä siellä Barona Areenalla.

Random juttua sitten, maidon kulutukseni on oikeasti melkein koomista :'D päivässä minulla saattaa mennä reilusti yli kaksi litraa maitoa, tulee aina paniikki jos on ostanut vain yhden puolentoista litran tölkin ja sitten huomaa hetken päästä että sehän alkaa olla jo lopussa! Tyttöystäväni ei siis juo maitoa lainkaan joten oletan aina että puolitoista litraa riittää minulle oikein hyvin päivän ajaksi, mutta ei sitten riitäkään, pakko muistaa kun seuraavalla kerralla menee kauppaan. Maito on vaan ihan hullun hyvää ♥
Löydä Faith!
Twitter | Blogger | deviantART | tumblr

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley
"Nyt ei auta kuin pitää hymy huulilla ja puuteri poskilla!" -Harley

avatarista kiitos Herolle ♥
Avatar
Faith
 
Viestit: 382
Liittynyt: 23.03.2011 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Life » 20.02.2012 09:49

Saat Faith mun rispektit kun sanot juovasi maitoa. Moni "nykynuori" ei juo enää maitoa, mikä on musta ihan väärin. En itse tajua mitään tätä vihreiden ja muiden hippien puhetta, että maito on pahaa. Tai että se olisi pelkää vasikan juomaa? Ja pah! Lehmät tykkää siitä että niitä lypsetään ja lisäksi maito on niin terveellistä! Toki kaikki nuo ovat ihmisten omia asioita, mutta joskus TV:ssä haastateltiin jotain nuorta perhettä jotka kertoivat, etteivät juo maitoa koska se on vain jotain vasikan juomaa ja eettisesti tai muuten väärin... En tajua.... :D Pientä tilitystä aamutuimaan.
Elämä on elämää, taistele sen puolesta.
~Äiti Teresa
Avatar
Life
 
Viestit: 66
Liittynyt: 25.09.2011 08:56
Paikkakunta: Jämijärvi

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Flyffel » 20.02.2012 09:58

Life kirjoitti:Saat Faith mun rispektit kun sanot juovasi maitoa. Moni "nykynuori" ei juo enää maitoa, mikä on musta ihan väärin. En itse tajua mitään tätä vihreiden ja muiden hippien puhetta, että maito on pahaa. Tai että se olisi pelkää vasikan juomaa? Ja pah! Lehmät tykkää siitä että niitä lypsetään ja lisäksi maito on niin terveellistä! Toki kaikki nuo ovat ihmisten omia asioita, mutta joskus TV:ssä haastateltiin jotain nuorta perhettä jotka kertoivat, etteivät juo maitoa koska se on vain jotain vasikan juomaa ja eettisesti tai muuten väärin... En tajua.... Pientä tilitystä aamutuimaan.

Ilmeeni kun luen tätä. What? No, en kyllä tajua vegaaneja yleensäkään (vegetarismi on ihan ok, mutta mitä pointtia on veganismissa!?). Maito on hyvää ja lehmiä täytyy lypsää, missä on ongelma? >:o
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja OshaFan » 20.02.2012 10:39

Eivät juo maitoa?
Minä en ainakaan voi olla juomatta sitä. Taidan olla jokin suurkuluttaja.
Mitä ne ihmiset juovat, jos ei maitoa? Toivittavasti edes vettä.
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Blaziken » 20.02.2012 10:44

Minäkin kulutan paljon maitoa! Menee helposti pari purkkia päivässä kun sille päälle sattuu (litran purkkeja kumminkin). Maito on hyvää!
Umbrespeon kirjoitti:Roarin viesti taisi olla vähän (PALJON) rölli.
Blaziken
 
Viestit: 564
Liittynyt: 18.03.2011 16:06
Paikkakunta: Espoo

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Faith » 20.02.2012 11:25

Minua jotenkin hymyilytti lukea että ihmiset ovat noin järkyttyneitä siitä etteivät jotkut juo maitoa :'D Suurin osa ystävistäni on sellaisia etteivät juo maitoa ollenkaan, perheessäni minä ja pikkuveljeni olemme ainoita ketkä sitä juovat. Ehkä se johtuu ihan siitä että laktoosi-intoleranssi on suht yleinen ainakin omassa tuttavapiirissäni, eivätkä nämä ihmiset ole vielä löytäneet laktoosittoman maidon pariin. Ja sitten on tietenkin näitäkin joita se maidon maku jotenkin kuvottaa, tiedä sitten miksi. Itse olen tosiaan lipitellyt maitoa ihan pikkuisesta saakka ja ruokajuomana maito on ihan ykkönen, en jotenkin voisi kuvitella ruokailevani ilman muutamaa kylmää maitolasillista ♥

Mutta komppaan sinua Life, tuntuu kyllä tosiaankin siltä että hirmuisen harva nykynuori maitoa juo. Ja Reiskaa komppaan siinä että veganismi on minustakin älytöntä. Etteikö mitään eläimestä tulevaa saisi syödä, sitä en vaan pysty ymmärtämään. Vegetarismi on minustakin okei ja tunnenkin henkilökohtaisesti muutamia vegetaristeja, mutta vegaaneja en vain kykene ymmärtämään. Tirskahdin kyllä tuolle "maito on pelkkä vasikan juoma", mitä ihmettä oikeasti? : D nojaa, aatteensa itse kullakin, en lähde tuomitsemaan, itselleni ajatus on vaan ihan käsittämätön.
Löydä Faith!
Twitter | Blogger | deviantART | tumblr

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley
"Nyt ei auta kuin pitää hymy huulilla ja puuteri poskilla!" -Harley

avatarista kiitos Herolle ♥
Avatar
Faith
 
Viestit: 382
Liittynyt: 23.03.2011 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 20.02.2012 11:45

Life kirjoitti:Saat Faith mun rispektit kun sanot juovasi maitoa. Moni "nykynuori" ei juo enää maitoa, mikä on musta ihan väärin. En itse tajua mitään tätä vihreiden ja muiden hippien puhetta, että maito on pahaa. Tai että se olisi pelkää vasikan juomaa? Ja pah! Lehmät tykkää siitä että niitä lypsetään ja lisäksi maito on niin terveellistä!

Naulan kantaan! Tuo alhainen maidonkulutus on muuten yksi osasyy siihen, miksi nuorten luunmurtumat ovat viimeaikoina lisääntyneet selvästi.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Timantti » 20.02.2012 12:01

Faith kirjoitti:Oi, ihana juttu että sinäkin pääsit tanssimaan sisaruksen kanssa, käykös siskosi mitä Espoon lukiota? Jos siis on lukiossa Espoossa :'D oma pikkuveljeni on Kauniaisten lukiossa ja siellä siis kävin katsomassa tanssitkin sitten. Itse tanssin aikanani Espoonlahden lukiossa tyttöystäväni kanssa Wanhojen tanssit ja sitten tosiaan vielä siellä Barona Areenalla.

Sisko on Kallion lukiossa, eli ei ole Espoossa : D

Itekki tykkään kyllä juoda maitoa, koulussa tulee aina ainaki lasillinen juotua, ja kotona pari lisää. Maito on hyvää, miksei joku tykkäisi siitä? >:<

Ja jee, huomenna Nuuksioon leirille :3
[15:30] <X-Pertti> Linux on niin surkee, ettei se tue edes viiruksia
Spoiler:
Black FC: 2065 3314 7808 (Paum)
Soul Silver FC: 2408 2255 0057 (Fred)
3DS FC: 5069-4361-4421
Wi-Fi -vaihtola
Lé Turinat (käy katsomassa!)
Avatar
Timantti
 
Viestit: 544
Liittynyt: 01.11.2010 10:19
Paikkakunta: Espoo
(: Hävisit pelin

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Flyffel » 20.02.2012 13:34

Faith kirjoitti:Minua jotenkin hymyilytti lukea että ihmiset ovat noin järkyttyneitä siitä etteivät jotkut juo maitoa :'D

Ei se minua järkytä, että monet eivät juo maitoa. :D Kyllä minä sen olen huomannut esim. ihan kouluissakin. Mutta nuo väitteet/aatteet ovat ihan "mitä hittoa"-kamaa. xP
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Faith » 20.02.2012 13:49

Reiska, en viitannutkaan kommentillani sinuun (: eikä se minusta ole mitenkään ihmeellistä vaikka se järkyttäisikin ihmisiä, ihan ymmärrettävää jos on itse tottunut maitoa juomaan, itseäni vain hymyilytti kun olen niin tottunut siihen etteivät lähellä olevat ihmiset kovinkaan paljon maitoa kuluta. Jo ala-asteella hurjan harva otti peltilehmästä maitoa, yläasteella ja lukiossa vielä harvempi. Ehkäpä sitten kasvoivat sellaisissa perheissä jossa ei kovinkaan paljon maitoa juotu? Itse opin juomaan mummilla maitoa ruoan kanssa, ja sittemmin maitoa alettiin ostaa myös meille kotiin.

Muustakin kuin maidosta asiaa, tilasin tuossa viikonloppuna cdon.comista Tangledin eli suomeksi sanottuna elokuvan Kaksin karkuteillä ♥ Muistan kun katsoin kyseisen elokuvan ensimmäisen kerran ja odotukseni eivät olleet kovin korkealla, mutta niinhän siinä sitten kävi että elokuvasta tuli yksi suosikkielokuvistani ja nyt se oli sitten pakko tilata että voi kotona katsoa toistekin, hih~
Löydä Faith!
Twitter | Blogger | deviantART | tumblr

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley
"Nyt ei auta kuin pitää hymy huulilla ja puuteri poskilla!" -Harley

avatarista kiitos Herolle ♥
Avatar
Faith
 
Viestit: 382
Liittynyt: 23.03.2011 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Hero » 20.02.2012 14:12

Huoh, maito.

Miksi ihmisten maidon juonti on vähentynyt?
Voidaan ensiksi todeta, etteivät aikuiset tarvitse (yli 18-vuotiaat) enää yhtä paljon kalsiumia kuin lapset.
Lapsiin pitäisi tankkaa hulluna kalsiumia tai D-vitamiinia ennen kasvupyrähdyksiä yms. vastaavia.
Ainoastaan imettävien naisten pitäisi saada enemmän kalsiumia kuin normaali aikuinen.

Ihmisethän juovat maitoa saadakseen kalsiumia että D-vitamiinia, eiks niin?
Aikuisten maailmassa (oletan että Faith, Mewtwloverit jne. ovat jo aikuisiässä) D-vitamiinia saa paljon enemmän ja helpommin kuin maidosta.
Ihan yksinkertainen D-vitamiinin saanti on: aurinko. Kuinka yksinkertaista on vain painella ulos kävelee auringon alla kauppaan tai vastaaviin paikkoihin (väh. 15min kävelymatka.)
Pohjoismaissa on usein kärsitty D-vitamiinin puutoksesta, koska se aurinko nyt ei hirveämmin paistattele talvisin. Seuraavat hyvät ja paremmat D-vitamiinin lähteet ovat: kala ja sienet.
Hyvin moni suomalainen aikuinen käy syksyisin metsässä sienestää. Suomalaiset syövät runsaasti kalaakin. Maidon juonti jää hyvin nopeasti toiseksi.

D-vitamiinin saanti pelastettu. Seuraavaksi voidaan pelastaa itsemme kalsiumilla. Kalsiumia luulisi saavan ainoastaan maidosta. Niin no, pelkästään leivinjauheessa, oreganossa ja basilikasta saa runsain määrin kalsiumia. Nuo kolme ovat hieman huonoja, koska hirveän moni ei niitä käytä. Yleensä ihmiset juovat kalsiumiin pelkästään maitoa - huoh. Suosittelisin syömään enemmän juustoa ja vähentämään maidon kulutusta. Ulos pyörii auringon alle.

Te häpeälliset olennot, jotka juotte rasvatonta, ykkös- tai kevytmaitoo, joista on karsittu rasvaa pois. Maitoon kuuluu rasvat, josta saa kalsiumit ja D-vitamiinit. Yleensä maitoihin on lisätty enemmän D-vitamiinia, mitä kuuluisi normaalisti saada maidosta. Toinen epäkohta on, ettei ihmisten edes kuuluisi juoda maitoa. Lähes kaikilla etelällä maapuoliskolla (lue: tummat ihmiset) asuvilla ihmisillä on joku maitovammaisuus. Jostain syystä valkoiset ihmiset jalostuivat ja pystyvät pilkkomaan maitoa vatsassaan. Herääkin kysymys, kuka oli ensimmäinen joka keksi juoda maitoa lehmän tissistä?

Lopuksi vielä hippien propagandaa
Maito - Petosta ja propagandaa 2
Maidolla lihavia lapsia - kasviksilla hoikkia


Itse kerään kalsiumit ja D-vitamiinit soijamaitoon sekoitetusta viherpirtelöllä. Lähes aikuisena syön mielummin kalaa tai paistattelen auringon alla kuin tinttaroin litroittain maitoa nassuun.

Jatkakaa.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja OshaFan » 20.02.2012 16:51

Maito on myös ihan hyvää juotavaa. Kyllä juon sitä ennemmin kuin vettä. Ja mehusta en tykkää.
En kyllä juo maitoa vitaminien ja kalsiumin takia, juon koska se on hyvää janojuomaa.

Jotenkin lomat ovat outoja... Aika menee liian nopeasti. Kotona pelatessa 24/7 siitä ei saa nautittua.
Viimeksi muokannut OshaFan päivämäärä 20.02.2012 16:55, muokattu yhteensä 1 kerran
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Hikaru » 20.02.2012 17:17

Minäkin juon maitoa sen takia, koska se on hyvää ja jotenkin ihmeellisellä tavalla raikasta ja täyttävää. Sen juomisesta tulee myös hyvä olo, koska tietää että se on terveellistä. Mehu on myös hyvää. En ole jotenkin koskaan pitänyt hiilihapollisista juomista tai alkoholista.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Shiny Entei » 20.02.2012 17:30

Itsekin kulutan maitoa n. 1,5 litraa/päivä, ja joskus tuppaa unohtumaan, että se edes sisältää noita edellä mainittuja mineraaleja. Omasta mielestäni se on parasta janojuomaa, itse en kuluta hiilihappoja tai mehuja suuria määriä, ja vaikka olisin täysi-ikäinen, en voisi kuvitella itseäni juomassa edes olutta. Siinä se.
White Friend Code: Alex: 0948 1614 7186.
3DS Friend Code: Alex: 1950-8795-1614
Avatar
Shiny Entei
 
Viestit: 821
Liittynyt: 01.11.2010 16:41
Paikkakunta: Crown City
(: Tähänkö sitä pitäisi jotain tekstiä pistää? :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja icewortex » 20.02.2012 18:13

Pelissäni on OVER 900! riviä :3 Maitokeskusteluun: Minä en edes osaisi kuvitella elämää ilman maitoa. Maito > Kaakao ja ruokajuomista paras. :D

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja JayEm » 20.02.2012 18:38

Maito.
Lapsesta asti olen sitä inhonnut. En ole allerginen sille, en vain tykkää yhtään sen mausta. Käytän kyllä kahvin kanssa, sekä nautin suuresti kalakeitossa. Sekä kaikissa maitopitoisissa ruoissa. Olen monesti yrittänyt opetella juomaan sitä, mutta aina on alkanut yhtä lailla yököttämään pidemmän päälle ...
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Faith » 20.02.2012 21:51

Ei. Ole. Totta.

Olen taas kipeänä. Viimeksi kaksi viikkoa sitten siinä lyhyessä kuumeessa ja nyt sitten taas kuumetta. Ihmettelinkin jo että voinko muka olla taas saamassa kuumetautia, kun olen tässä nyt neljä päivää ensin yskinyt hillittömästi ja tänäänhän se kuume sitten nousi. Vaikea uskoa tätä että muutaman viikon sisällä sairastaisin kuumepöpön kahdesti. Perhana sentään, toivottavasti menisi tämäkin nyt sitten kunnon yöunilla ohitse... . _ .
Löydä Faith!
Twitter | Blogger | deviantART | tumblr

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley
"Nyt ei auta kuin pitää hymy huulilla ja puuteri poskilla!" -Harley

avatarista kiitos Herolle ♥
Avatar
Faith
 
Viestit: 382
Liittynyt: 23.03.2011 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja KoReaNMaG » 20.02.2012 22:13

Tilasin just tossa Samsung Galaxy Gion, onko kenelläkään kyseistä laitetta tai käyttökokemusta ?
:B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B
Avatar
KoReaNMaG
 
Viestit: 309
Liittynyt: 01.11.2010 17:06

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja JayEm » 20.02.2012 22:25

Faith kirjoitti:Ei. Ole. Totta.

Olen taas kipeänä. Viimeksi kaksi viikkoa sitten siinä lyhyessä kuumeessa ja nyt sitten taas kuumetta. Ihmettelinkin jo että voinko muka olla taas saamassa kuumetautia, kun olen tässä nyt neljä päivää ensin yskinyt hillittömästi ja tänäänhän se kuume sitten nousi. Vaikea uskoa tätä että muutaman viikon sisällä sairastaisin kuumepöpön kahdesti. Perhana sentään, toivottavasti menisi tämäkin nyt sitten kunnon yöunilla ohitse... . _ .

Sinunko takiasi en sitten millään tule kipeäksi, haluaisin sairastaa tuon flunssan pian ettei se sitten tulisi niin rajuna myöhemmin...
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Darrell » 20.02.2012 22:36

Faith kirjoitti:Ei. Ole. Totta.

Olen taas kipeänä. Viimeksi kaksi viikkoa sitten siinä lyhyessä kuumeessa ja nyt sitten taas kuumetta. Ihmettelinkin jo että voinko muka olla taas saamassa kuumetautia, kun olen tässä nyt neljä päivää ensin yskinyt hillittömästi ja tänäänhän se kuume sitten nousi. Vaikea uskoa tätä että muutaman viikon sisällä sairastaisin kuumepöpön kahdesti. Perhana sentään, toivottavasti menisi tämäkin nyt sitten kunnon yöunilla ohitse... . _ .

Otan osaa. Ei ole kiva olla kuumeesa, varsinkaan arkipäivisin. Lisäksi tuo kuume tuntuu sitä ollessa epämiellyttävältä. Onneksi olen itse onnistunut kuitenkin tämän talven sairastumisen välttämään. Ja btw, muista ajatella asian hyviä puolia. Jos olet sairas, sinun ei tarvitse lähteä kotoa, ja sinulla on paljon aikaa. Ehdit esim. kirjoitella uutta 5000 sanaista osaa tarinaasi, datailla hieman netissä tai juoda maitoa vaikka 10 litraa päivässä.
Avatar
Darrell
 
Viestit: 1165
Liittynyt: 01.11.2010 08:37
(: Wannabe-Pro

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa

cron