Offtopic-palsta!

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja OshaFan » 24.09.2011 19:29

Keltainen Rayquaza kirjoitti:Naurettavaa vihata Facebookia noin. Mukamas "coolia" ettei pidä siitä koska se on niin "mainstreamia".

En pidä itseäni millään määrin 'coolina'. Inhoan 'coolia' tyyliä... Facebook on vain tyrinyt kanssani liiaksi...

Keltainen Rayquaza kirjoitti:
OshaFan kirjoitti:Parhaita hetkiä oli jutella suosikkipiirtäjäni kanssa, ja juttelimme vain tunnin...
I hate FB.

VAIN? Siis täh. Jos saisin jutella tunnin suosikkipiirtäjäni kanssa, olisin enemmän kuin ikionnellinen. Rekisteröityisin vaikka sadalle sivulle sitä varten.

Joo, vain tunnin... Se oli mukavaa <3

Keltainen Rayquaza kirjoitti:
Mewer kirjoitti:Oon aina pitä FB:tä roskana, ja ihmetellyt, että mikä on sen pointti. 5m toisistaan olevat ihmiset chattailevat tietotekniikan luokassa tai sitten ravataan koneelle 5min välein "Mun on pakko käydä kattomassa, onko joku kommentoinu mua!"

Facebook on tosiaankin aivan erilainen väline eri ikäryhmille, eli ymmärrän kyllä, miksi olet saanut tuon käsityksen. Lapsilla on vain ne nykyiset kaverit jotka ovat muutenkin lähellä, jolloin FB on heille lähinnä tuollainen "pelleilyväline". Minullakin on pari nuorempaa "FB-kaveria", ja ole kyllä huomannut, että heidän seinänsä ovat kovin erilaiset kuin hieman vanhempien käyttäjien. Mutta luuletko oikasti, että suurin osa Facebookista on tuollaista? Ei onneksi.

Minun ikäluokassani se on pelleilyväline. Olen aivan liian kypsä sellaisiin... Kaikki spämmää ja yrittää saada ihmisten koneet lagaamaan.

Enkä minä mitään siitä hyödy, kun niitä ihmisiä näkee koulussakin jo liiaksi. Yksi tärkeimmistä ihmisistä asuu liian kaukana, eikä hän pidä Facebookista, joten vaikea olla sen kanssa yhteyksissä. Ilman sähköpostia olisin perikadon partaalla.
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Master Entei » 24.09.2011 19:53

En tiedä miten nykyiset 13v teinit käyttää Facebookkia, mutta jos suurin asia mitä sillä saa aikaiseksi on koneen lagittaminen niin on kyllä vika ihan käyttäjässä.

En oo koskaan ymmärtänyt teitä jotka sanotte että Facebookin tietojenjako häiritsee. IMO vain niillä pitäisi olla paineita jotka tekee jotain laitonta. Mainostajille jaetusta tiedosta seuraa vain kohdennettuja mainoksia ja sinulle sopivimpia tuotteita, ja CIA saa pahimmillaan tietää että viime perjantaina hymyilit hieman kameran ohi shottilasikasan takaa. Mitä pelkäätte?

Facebook on hyvä stalkkaukseen vähän vähemmänkin tärkeiden kaverien kiinnisaamiseen ja kaiken sen jännän internetistä löytyvän tiedon jakamiseen.

EDIT Ja toivottavasti kaikki nyt tajusi että stalkkaus oli vitsi -__-
Viimeksi muokannut Master Entei päivämäärä 24.09.2011 20:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Master Entei
 
Viestit: 509
Liittynyt: 01.11.2010 11:27
Paikkakunta: Turku

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja OshaFan » 24.09.2011 20:00

,__,
(o.O)
/), ,) O Rly?
-"-"-

Stalkkaus... ¬¬
Jokseenkin inhoan nykyajan nuoria, vaikka itse kuulunkin heihin. Kyllä DeviantArtit ja FA:t on parempia sivustoja. Esim. kukaan ei valita, vaikka rikkoisikin 'seksuaalisuuden rajaa'. Ja nykyslangit, joita Faceilla käytetään... Mikseivät ihmiset voi aina kirjoittaa kirjakieltä??

EDIT:
Kyllä se minulle niin arka asia on se stalkkaus, ettei ihan joka lausuntoa vitsinä voi pitää...
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Wemps » 24.09.2011 20:21

Koska kirjakielen kirjoittaminen saattaa kuulostaa tiettyjen ikä- sukupuoli- seksuaali- sekä kansanryhmien mielestä epämiellyttävältä. Oletko koskaan kokenut sellaista täysin absuria tilannetta jossa toinen henkilö on kirjoittanut tai puhunut sivistynyttä kirjakieltä käyttäen paljon ihmeellisiä sivistyssanoja, joista sinä et ymmärrä yhtään ja näin kokenut ja saanut itsesi näyttämään äärimmäisen tyhmältä?
En minäkään.

Joo ja en itse tykkää / osaa / halua / viitsi käyttää Facebookkia mutta minulla ei ole mitään sitä vastaan että joku muu siitä tykkää ja sitä osaa hyödyntää.
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 24.09.2011 20:25

Itse lähinnä käyn facebookissa moikkaamassa joitain kavereita, heitän ehkä mood weather reportin jos sattuu jokin asia ottaa päähän, mainostaa uusia remixejäni, farmville enuf said ja kattoo mahdolliset uutiset parilta sivulta.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja OshaFan » 24.09.2011 20:34

Wemps kirjoitti:Koska kirjakielen kirjoittaminen saattaa kuulostaa tiettyjen ikä- sukupuoli- seksuaali- sekä kansanryhmien mielestä epämiellyttävältä. Oletko koskaan kokenut sellaista täysin absuria tilannetta jossa toinen henkilö on kirjoittanut tai puhunut sivistynyttä kirjakieltä käyttäen paljon ihmeellisiä sivistyssanoja, joista sinä et ymmärrä yhtään ja näin kokenut ja saanut itsesi näyttämään äärimmäisen tyhmältä?
En minäkään.

Joo ja en itse tykkää / osaa / halua / viitsi käyttää Facebookkia mutta minulla ei ole mitään sitä vastaan että joku muu siitä tykkää ja sitä osaa hyödyntää.


Minä kirjoitan aina kirjakieltä. Käytän kaikessa aina oikeita sanoja, enkä käytä mitään lyhenteitä tai pervoiksi väännettyjä synonyymejä. Ainut on, että kirjoitan 'minä' ja 'sinä' sanoilla 'mä' ja 'sä', ellen keskustele sen rakkaimman ihmisen kanssa <3
Hänkin kirjoittaa aina kirjakieltä :3
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Wemps » 24.09.2011 21:30

OshaFan kirjoitti:
Wemps kirjoitti:Koska kirjakielen kirjoittaminen saattaa kuulostaa tiettyjen ikä- sukupuoli- seksuaali- sekä kansanryhmien mielestä epämiellyttävältä. Oletko koskaan kokenut sellaista täysin absuria tilannetta jossa toinen henkilö on kirjoittanut tai puhunut sivistynyttä kirjakieltä käyttäen paljon ihmeellisiä sivistyssanoja, joista sinä et ymmärrä yhtään ja näin kokenut ja saanut itsesi näyttämään äärimmäisen tyhmältä?
En minäkään.

Joo ja en itse tykkää / osaa / halua / viitsi käyttää Facebookkia mutta minulla ei ole mitään sitä vastaan että joku muu siitä tykkää ja sitä osaa hyödyntää.


Minä kirjoitan aina kirjakieltä. Käytän kaikessa aina oikeita sanoja, enkä käytä mitään lyhenteitä tai pervoiksi väännettyjä synonyymejä. Ainut on, että kirjoitan 'minä' ja 'sinä' sanoilla 'mä' ja 'sä', ellen keskustele sen rakkaimman ihmisen kanssa
Hänkin kirjoittaa aina kirjakieltä

Huomaa toki ero seuraavien käsitteiden välillä:
Kirjakieli (minä, sinä)
Puhekieli (mä, sä)
Slangi / ns. "nimiväännökset"
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja OshaFan » 24.09.2011 21:35

?
Kyllä kai ihmiset nuo tietävät?

Mikä oli viestin pointti?

EDIT:
Sen tiedän, ettei pelkät pronominit tee tekstistä puhe- tai kirjakielistä, vaan myös muut sanat.
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Master Entei » 24.09.2011 22:12

OshaFan kirjoitti:Jokseenkin inhoan nykyajan nuoria, vaikka itse kuulunkin heihin. Kyllä DeviantArtit ja FA:t on parempia sivustoja. Esim. kukaan ei valita, vaikka rikkoisikin 'seksuaalisuuden rajaa'. Ja nykyslangit, joita Faceilla käytetään... Mikseivät ihmiset voi aina kirjoittaa kirjakieltä??

No niin, nyt selkisi: vika on siinä että mahdolliset Facebook-kaverisi ovat ihmisiä, joita inhoat!

Kirjakieli tekee tekstistä asiallisempaa ja jämäkämpää. Joskus myös liiankin... ja siksi kirjoitan asiayhteydestä ja paikasta riippuen sekä puhekielisempää että kirjakielistä tekstiä.
OshaFan kirjoitti:EDIT:
Kyllä se minulle niin arka asia on se stalkkaus, ettei ihan joka lausuntoa vitsinä voi pitää...

Anteeksi, oma huumorintaju liikkuu jossain mustan ja tummanharmaan välillä, enkä näe mitään aihetta arkana. Aina joskus vaan unohtuu että jotkut näkee...
Avatar
Master Entei
 
Viestit: 509
Liittynyt: 01.11.2010 11:27
Paikkakunta: Turku

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja X-Pertti » 24.09.2011 22:42

Oho, nyt vasta tajusin, että toi Vilsun ava muistuttaa vähän sitä vihreetä jättinokkaa!
Avatar
X-Pertti
 
Viestit: 692
Liittynyt: 29.11.2010 23:00
(: :(

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja OshaFan » 25.09.2011 16:36

Master Entei kirjoitti:
OshaFan kirjoitti:Jokseenkin inhoan nykyajan nuoria, vaikka itse kuulunkin heihin. Kyllä DeviantArtit ja FA:t on parempia sivustoja. Esim. kukaan ei valita, vaikka rikkoisikin 'seksuaalisuuden rajaa'. Ja nykyslangit, joita Faceilla käytetään... Mikseivät ihmiset voi aina kirjoittaa kirjakieltä??

No niin, nyt selkisi: vika on siinä että mahdolliset Facebook-kaverisi ovat ihmisiä, joita inhoat!

En ole oikein varma... Kyllä kai. En oikein ole saanut otetta Facesta ja ihmisetkin siellä ärsyttävät.

Master Entei kirjoitti:Anteeksi, oma huumorintaju liikkuu jossain mustan ja tummanharmaan välillä, enkä näe mitään aihetta arkana. Aina joskus vaan unohtuu että jotkut näkee...

Mustan ja tummanharmaan välillä XD
Sopiva ilmaus :3
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja SnappiX » 26.09.2011 21:18

Miksi kaikki poni-viestit poistetaan Counter my kuva - topicista? ;___;
[22:29] <+keksik> snii snaa snappii
[22:29] <+keksik> snappi snappi sanp
Avatar
SnappiX
 
Viestit: 202
Liittynyt: 01.11.2010 11:56
(: Derpping :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 26.09.2011 21:19

SnappiX kirjoitti:Miksi kaikki poni-viestit poistetaan Counter my kuva - topicista? ;___;

Modet taisivat kyllästyä, ainakin Badis kyllästyi YV:n mukaan mitä pisti takaisin kun valitin hänelle että ponit alkaa ottaa päähän. :P
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja The Maziger » 26.09.2011 21:25

Zhaituki kirjoitti:
SnappiX kirjoitti:Miksi kaikki poni-viestit poistetaan Counter my kuva - topicista? ;___;

Modet taisivat kyllästyä, ainakin Badis kyllästyi YV:n mukaan mitä pisti takaisin kun valitin hänelle että ponit alkaa ottaa päähän.



Ah, sanan ja ilmaisun vapaus tällä foorumilla<3
~Käänteismaailman hallisija<3~
Avatar
The Maziger
 
Viestit: 265
Liittynyt: 01.11.2010 16:32
Paikkakunta: ~Ketsuekigatan~ tutkimuslabran valvonta tasanteelta valvomassa XeCrasin sekoiluja.
(: Aiheuttaa Hämmennystä väärin nautittuna.

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Juusto » 26.09.2011 21:54

Badganondorf ei poistanut siitä topicista ainuttakaan ponikuvaa, mutta Tas hyökkäsi raivoisasti pienhevosten kimppuun ;_; Ponien kirjoittamaton bänni sai minut hyvin, hyvin surulliseksi. Harmillista tosin, perustelu syy oli "laaduttomuus", vaikkakin puolet koko topicin postauksista ovat yhtä huonoja.
JayEmillä on hieno avatar! Arvostan.
Avatar
Juusto
 
Viestit: 478
Liittynyt: 02.11.2010 00:34

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Riolucario » 26.09.2011 22:00

Meillä on oikeus postata poneja! Olemme (tai ainakin minä olen ) valmiina taistelemaan oikeuksiemme puolesta!

Kuva
Valmiina taisteluun...
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 26.09.2011 22:02

Zhaituki kirjoitti:Modet taisivat kyllästyä, ainakin Badis kyllästyi YV:n mukaan mitä pisti takaisin kun valitin hänelle että ponit alkaa ottaa päähän.

Minä en ainakaan ole kyllästynyt poneihin, ne ovat ihan hauskoja. Itseasiassa minulle on ihan sama, mitä kuvia sinne Counter my kuva-topiciin postataan kunhan ne eivät ole sääntöjenvastaisia.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Juusto » 26.09.2011 22:13

Ilmeisesti ponit kuitenkin provosoivat suuremmissa määrin kuin esimerkiksi kissat - kumpiakin löytyy topicista tällä hetkellä yllin kyllin, mutta kissoja en ole ainakaan huomannut juuri poistettavan. Kummissakin kuvavaihtoehdoissa käydään läpi samat lausahdukset ja hassut tilanteet.
Avatar
Juusto
 
Viestit: 478
Liittynyt: 02.11.2010 00:34

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Mewstor » 26.09.2011 23:54

Minullakaan ei ole mitään poneja itseään vastaan, mutta mikä tahansa alkaa ärsyttää jos sitä näkee jatkuvasti. Poneissa on se ongelma, että porukka tuppaa jakautumaan ryhmiin jotka joko pitävät niistä tai vihaavat niitä. Tämä johtaa väkisinkin tilanteeseen jossa osapuolien välille alkaa syntymään kitkaa ja joku ennen pitkää valittaa asiasta. Tämä johtaa siihen, että toinen osapuoli (yleensä ne ponien kannattajat) puolustautuu postaamalla omaa materiaaliaan kostona valituksesta, kuorrutettuna ajatuksella "meillä on oikeus!" Tätä on nähty useaan otteeseen muilla sivustoilla. Ja mitä hyvää tästä seuraa? Ei yhtään mitään.

Miksi kissoja sitten saa postata? No koska niistä ei ehkä ole valitettu. Kuka nyt vihaisia kissoja :3

Mutta oikeesti vakavasti puhuttuna. Toivoisin ettei porukka postaisi tuonne mitään aihetta liikaa. Edes niitä kissoja. Mikä tahansa kuva joka postataan tuonne vain ärsyttääkseen muita, ei kuulu sinne, ja on siis hyvä syy sen poistamiselle.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Wemps » 27.09.2011 17:06

Kuva
Valmiusasemiin..
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa

cron