"Mielestäni riparin käymisellä ja sillä, että väittää toimivansa kristinuskon moraalin mukaan, ei ole yhteyttä."
Tarkoitatko sitä että niitten ihmisten määrä jotka väittävät toimivansa kristinuskon moraalin mukaan ei muutu riippumatta siitä kävivätkö he rippikoulun?
"Uskossa on se ongelma, että jos ei usko, voi vannoa mitä tahansa silti sitä oikeasti tarkoittamatta. "Pyhitetty olkoon sinun nimesi" muuttuu hetkessä kasaksi aaltoilevaa ilmaa."
Samaa mieltä. Tämän takia ei-uskovaiset rippikoulussa ei ole hyvä asia.
"Valikoivasta uskosta: kuten mainitsit, koko Raamattua on mahdoton ottaa kirjaimellisesti. Loogisesti on siis valittava kohdat, joihin uskoa. Mutta kenen harteille valitseminen jää? Selkeästi ei ainakaan yksittäisen rivikristityn."
Valitseminen jää Raamatun harteille. Kaikki pitää uskoa, mutta jos kahdella tai useammalla Raamatun kohdalla on erimielisyyksiä niin uusin/uuden testamentin versio on se mitä pitäisi seurata, esim. kristittyjen ei tarvi noudattaa VT:n lakia koska Jeesus täytti sen ja antoi tilalle uuden lain(Matt. 5:17-19, Matt. 22:34–40)
Timantti kirjoitti:Ihan jo pelkästään luomiskertomuksia on Raamatussa kaksi. Saattaa olla vähän vaikeeta jollekin fundamentalistille... : D
1. Luomiskertomus yksi ja kaksi eivät ole ristiriidassa.
2. Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä (2. Piet 3:8) mikä implikoi että vaikka maailma luotiin seitsemässä päivässä, tämä ei pakosti tarkoita seitsemää meidän päiväämme.
inb4 trolled by master trole 2013, me tai joku variantti rusemanista