Yleinen Kysymys-topic

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Darrell » 17.02.2011 19:03

Bulbasaur100 kirjoitti:Vai loppuuko wiinpeluu tähän?

Luultavasti kyse on vain ohjaimesta, jos tuossa jotain vikana on. Mielestäni riittää, että hankit uuden ohjaimen ja voit pelata. Tietenkin joku voi hieman valaista minua, ja neitiä hädässä, jos tietää mitä tuossa Bulbasaurin Wiissä on vikana.
Avatar
Darrell
 
Viestit: 1165
Liittynyt: 01.11.2010 08:37
(: Wannabe-Pro

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 17.02.2011 19:55

Bulbasaur100 kirjoitti:APUAAA!!! Wiini ohjain/nuoli jähmettyi tv:ssä se ei tuu siihen ollenkaa isoveikkakaa ei osannu auttaa! Vai loppuuko wiinpeluu tähän? O.O (siinä on patterit täynnä)

Ohjainvika tuo on jos on. Kannattaa ennen uuden ohjaimen ostoa kokeilla "parittaa" ohjain uudelleen Wiin kanssa, ohjeet löytyvät Wiin ja ohjaimen(jos kyseessä on erikseen ostettu ohjain) manuaaleista.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Luca » 17.02.2011 21:07

Miten käytetään metalkidin IV calculatoria? Tulee vaan koko ajan impossiblea. Sitten toinen kysymys mikä olisi joku muu hyvä IV laskin?
*örvelö*
Friend codeja
Spoiler:
Diamond Friend Code 5071 1708 9544
SS FC 1033 9524 7555
Black FC 4341 1671 3747
Avatar
Luca
 
Viestit: 257
Liittynyt: 05.11.2010 20:48

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja metapad » 17.02.2011 22:15

viewtopic.php?f=13&t=581&p=9618&hilit=ivt#p9618
kannattaisiko ekana tutkia foorumia kun kysyy täältä? *?*
metapad rulettaa! se on parempi kuin zapdos!
Spoiler:
they see me trollin' they hatin'
white fc:3654 0167 3799
Avatar
metapad
 
Viestit: 187
Liittynyt: 12.11.2010 21:29

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Luca » 18.02.2011 18:32

Opinkin tuon metalkidin käytön ihan itse jee. Piti tajuta vaan eka yks juttu.
*örvelö*
Friend codeja
Spoiler:
Diamond Friend Code 5071 1708 9544
SS FC 1033 9524 7555
Black FC 4341 1671 3747
Avatar
Luca
 
Viestit: 257
Liittynyt: 05.11.2010 20:48

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Eduboy94 » 19.02.2011 10:32

Onko Asusin koneet 500e hintaluokassa hyviä?
Avatar
Eduboy94
 
Viestit: 531
Liittynyt: 01.11.2010 18:02
Paikkakunta: Hamina/Helsinki

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 19.02.2011 15:05

Eduboy94 kirjoitti:Onko Asusin koneet 500e hintaluokassa hyviä?

IMO ne on ihan OK. Kannattaa selata Muropaketin ja Afterdawnin foorumeita, niiltä löytyy varsin kattavasti tietoa, mikä on hyvä kone ja mikä ei. Afterdawnissa on lisäksi hyvä käyttäjäarvosteluosio, jota suosittelen tutkimaan.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja icewortex » 19.02.2011 15:08

Mikäs olisi hyvä screen recorderi hitaalle miniläppärille? Mulla on joku emachines miniläppäri joka makso jotain 235€. Tällä hetkellä omistan Camtasia 7(lagaa) ja hypercam 2(lagaa harvoin, huono laatu.)...

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 19.02.2011 16:03

icewortex kirjoitti:Mikäs olisi hyvä screen recorderi hitaalle miniläppärille? Mulla on joku emachines miniläppäri joka makso jotain 235€. Tällä hetkellä omistan Camtasia 7(lagaa) ja hypercam 2(lagaa harvoin, huono laatu.)...

Tuo Hypercam 2 on paras vaihtoehto kun ottaa huomioon, että kyseessä on hidas kone. Laadukkkaat screen recorderit, kuten Camtasia 7, vaativat sen verran tehoja, että ne lagaavat miniläppärissä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Riolu-fang » 19.02.2011 16:13

Koneeni ei päästä minua joillekin nettisivuille. Se vain valittaa "Hups, Internet Explorer ei vastaa." Kokeilin myös Firefoxilla, mutta sekään ei päästä. Olen jo tunnin yrittänyt päästä sivustoille, mutta ei. Missä vika?
I will be your Guardian Angel
"There are bad ways to win - and good ways to lose. What's interesting and troubling is that it's not always clear which is which. A flipped coin doesn't always land heads or tails. Sometimes it may never land at all..." ~ Grimsley
DeviantArt Tumblr
Avatar
Riolu-fang
 
Viestit: 376
Liittynyt: 01.11.2010 19:59
Paikkakunta: Rovaniemi
(: :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 19.02.2011 17:36

Ostinpa tässä CS: Anthologyn ja nyt vaikuttaisi että se ei toimi. Ongelma ilmenee siinä, kun CD-asema ei lue peliä. Kokeilin kuitenkin toista peliä joka on vuoden uudempi kuin CS, ja se toimi moitteetta. Missä siis vika? Steamin olen asentanut kun se taitaa CS:lle pakollinen olla, mutta eipä tunnu sekään tilannetta auttavan.
E. Peli on ihan uusi joten naarmuja ei ole.
Ratkaisin ongelman asentamalla pelin toisella koneella joka CD:n luki, ja Steamin avulla pelaan tällä toisella koneella.
Viimeksi muokannut Kysyjä päivämäärä 19.02.2011 21:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 19.02.2011 18:43

Kysyjä kirjoitti:Ostinpa tässä CS: Anthologyn ja nyt vaikuttaisi että se ei toimi. Ongelma ilmenee siinä, kun CD-asema ei lue peliä. Kokeilin kuitenkin toista peliä joka on vuoden uudempi kuin CS, ja se toimi moitteetta. Missä siis vika? Steamin olen asentanut kun se taitaa CS:lle pakollinen olla, mutta eipä tunnu sekään tilannetta auttavan.

Ekana tulee mieleen, että onko levy ehjä? Naarmut, lika ym. epäpuhtaudet aiheuttavat tuota. Toinen mahdollisuus on, että kyseessä on ns. maanantaikappale ts. levyssä on valmistusvirhe. Kannattaa kokeilla pelilevyä kaverisi CD-asemassa ja jos sekään ei lue sitä, niin vie peli takaisin ostopaikkaan ja pyydä uusi tilalle tai rahat takaisin.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 19.02.2011 21:26

icewortex kirjoitti:Mikäs olisi hyvä screen recorderi hitaalle miniläppärille? Mulla on joku emachines miniläppäri joka makso jotain 235€. Tällä hetkellä omistan Camtasia 7(lagaa) ja hypercam 2(lagaa harvoin, huono laatu.)...

Jos katsoit ton mun SSBB videon, se on kuvattu hypercam 2:lla eikä ole kovin huono laatu, tosin käytän Xfire video codeccia joka saattaa laatua parantaa. Eikä se kovin hidasta paitsi ehkä jos pelaa tiettyjä pelejä full screenillä, esim tuota mun gamecube/wii emulaattoria.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja icewortex » 19.02.2011 22:23

Nojoo päädyin siihen että jatkan hypercamin käyttöä. Se on mulla hidas kun on huono kone... Pitäis saada uus kone! >:O

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Suetic » 20.02.2011 02:50

icewortex kirjoitti:Nojoo päädyin siihen että jatkan hypercamin käyttöä. Se on mulla hidas kun on huono kone... Pitäis saada uus kone!

Enemmän virustorjunta-ohjelmia kannattaa hankkia tai sitten nopeampi netti.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 20.02.2011 10:14

Argatni kirjoitti:
icewortex kirjoitti:Nojoo päädyin siihen että jatkan hypercamin käyttöä. Se on mulla hidas kun on huono kone... Pitäis saada uus kone!

Enemmän virustorjunta-ohjelmia kannattaa hankkia tai sitten nopeampi netti.

Ei ne useammat viruksentorjunta ohjelmat sitä konetta nopeuta.
Joten älä todellakaan tee noin.
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Wemps » 20.02.2011 12:52

Siis monta virustorjuntaa yhdessä koneessa -> ne alkavat sotia keskenänsä, mikä ei tietenkään ole hyvä asia. Muutenkin jokainen(?) virustorjunta pyörii kokoajan taustalla, mikä taas hidastaa konetta entisestään. Hommaa kevyt Linux distro (Xfce, LMDE, Fluxbox tjv.) ja saat nopeamman käyttiksen + et tarvitse virustorjuntaa ollenkaan >: )
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 20.02.2011 13:30

Riolu-fang kirjoitti:Koneeni ei päästä minua joillekin nettisivuille. Se vain valittaa "Hups, Internet Explorer ei vastaa." Kokeilin myös Firefoxilla, mutta sekään ei päästä. Olen jo tunnin yrittänyt päästä sivustoille, mutta ei. Missä vika?

Mistä sivuista on kyse? Tuo voi johtua siitä, että noilla sivuilla on huonosti koodattuja Java tms. härpäkkeitä, jotka sitten kaatavat selaimen. Asenna Firefoxiin NoScript-lisäosa ja kokeile sitten uudelleen mennä noille sivuille.

Wemps kirjoitti:Siis monta virustorjuntaa yhdessä koneessa -> ne alkavat sotia keskenänsä, mikä ei tietenkään ole hyvä asia. Muutenkin jokainen(?) virustorjunta pyörii kokoajan taustalla, mikä taas hidastaa konetta entisestään. Hommaa kevyt Linux distro (Xfce, LMDE, Fluxbox tjv.) ja saat nopeamman käyttiksen + et tarvitse virustorjuntaa ollenkaan >: )

Komppaan, useampi virustorjunta samassa koneessa voi tehdä siitä jopa käyttökelvottoman kaatamalla sen jo käynnistysvaiheessa. Kaikki virustorjunnat, kuten esim. Malwarebytes' Anti-Malwaren ilmaisversio, eivät pyöri taustalla. Linux on melkeinpä ehdoton käyttis miniläppäriin, joten on sääli, ettei sitä saa enää esiasennettuna.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Riolu-fang » 20.02.2011 13:41

Mewtwolover kirjoitti:
Riolu-fang kirjoitti:Koneeni ei päästä minua joillekin nettisivuille. Se vain valittaa "Hups, Internet Explorer ei vastaa." Kokeilin myös Firefoxilla, mutta sekään ei päästä. Olen jo tunnin yrittänyt päästä sivustoille, mutta ei. Missä vika?

Mistä sivuista on kyse? Tuo voi johtua siitä, että noilla sivuilla on huonosti koodattuja Java tms. härpäkkeitä, jotka sitten kaatavat selaimen. Asenna Firefoxiin NoScript-lisäosa ja kokeile sitten uudelleen mennä noille sivuille.

Juu, nyt se taas toimii. Niillä oli vissiin jotain ongelmia niin täälläpäin ei toiminu sivut. Nyt taas toimii hyvin. Eipä muuta
I will be your Guardian Angel
"There are bad ways to win - and good ways to lose. What's interesting and troubling is that it's not always clear which is which. A flipped coin doesn't always land heads or tails. Sometimes it may never land at all..." ~ Grimsley
DeviantArt Tumblr
Avatar
Riolu-fang
 
Viestit: 376
Liittynyt: 01.11.2010 19:59
Paikkakunta: Rovaniemi
(: :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Regimeta » 21.02.2011 21:46

Olen hankkimassa peruskäyttöön tulevaa kannettavaa. Olisiko tämä http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=614958&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19651&compartmentId=20152&categoryId=3143414# Acerin 17.3 tuumanen kone hyvä? Pitäisin isosta ruudusta. Onko jollain jotain kokemuksia tai ehdotuksia minkä koneen ostaisin? Maksimihinta olisi noin 700e. Meillä ei ole paljon kokemuksia läppäreistä, paitsi siskoni omistama Acer Aspire 15.6 tuumanen läppäri on todettu hyväksi.
Viimeksi muokannut Regimeta päivämäärä 22.02.2011 16:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Regimeta
 
Viestit: 347
Liittynyt: 01.11.2010 19:30
Paikkakunta: Jyväskylä

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa

cron