Yleinen Kysymys-topic

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewer » 16.06.2011 15:49

Olisikohan olemassa jotain ilmaisohjelmaa, jolla voisi suurentaa/pienetää kuvaa ilman että siitä tulee pikselimössöä?
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Eduboy94 » 16.06.2011 15:58

En ohjelmasta tiedä, mutta tällä sivulla pystyy: http://resizeimage.org/
Avatar
Eduboy94
 
Viestit: 531
Liittynyt: 01.11.2010 18:02
Paikkakunta: Hamina/Helsinki

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewer » 16.06.2011 16:10

Eduboy94 kirjoitti:En ohjelmasta tiedä, mutta tällä sivulla pystyy: http://resizeimage.org/

Ei toimi. Kokeilin kolmea eri kuvaa jokaista kahdesti ja aina tulee teksti: "We're sorry, but something went wrong. We've been notified about this issue and we'll take a look at it shortly."
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 16.06.2011 16:22

Mewer kirjoitti:Olisikohan olemassa jotain ilmaisohjelmaa, jolla voisi suurentaa/pienetää kuvaa ilman että siitä tulee pikselimössöä?

Microsoft Word on tähän yllättävän hyvä ohjelma vaikka se tekstiohjelma onkin, itse ainakin käytän sitä kun teen proxeja ja laatu on kyllä hyvänä pysynyt vaikka ne laput olen about 4x pienemmiksi muuttanut :/
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewer » 16.06.2011 16:36

Kysyjä kirjoitti:Microsoft Word on tähän yllättävän hyvä ohjelma vaikka se tekstiohjelma onkin, itse ainakin käytän sitä kun teen proxeja ja laatu on kyllä hyvänä pysynyt vaikka ne laput olen about 4x pienemmiksi muuttanut :/

Juu, muta ainakaan käsittääkseni sillä ei saa 1280x800 kokoisiksi :P
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 16.06.2011 17:05

Mewer kirjoitti:Olisikohan olemassa jotain ilmaisohjelmaa, jolla voisi suurentaa/pienetää kuvaa ilman että siitä tulee pikselimössöä?

GIMP on erinomainen ohjelma tuohon tarkoitukseen, siinä on hyvä ja helppokäyttöinen skaalaustyökalu.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewer » 16.06.2011 19:24

Mewtwolover kirjoitti:GIMP on erinomainen ohjelma tuohon tarkoitukseen, siinä on hyvä ja helppokäyttöinen skaalaustyökalu.

Kiitos! Nyt sain hianon tautakuvan ^^ Sitten toinen kysymys: Olisikohan olemassa jotain sivua, missä voisi itse tehdä "pokemon kortteja"? Kokeilin googlettaa, mutta en löytänyt mitään hyvää sivua.
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 16.06.2011 20:05

Mewer kirjoitti:Sitten toinen kysymys: Olisikohan olemassa jotain sivua, missä voisi itse tehdä "pokemon kortteja"? Kokeilin googlettaa, mutta en löytänyt mitään hyvää sivua.

Tuohon nyt ei ole olemassakaan mitään hyviä sivuja. Itse käytän korttien tekoon Magic Set Editoria, se on hyvä ohjelma omien pokemon ym. korttien tekoon. Huomaa, että Pokemon-korttien pohjat pitää ladata erikseen, ne eivät tule tuon ohjelman mukana.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewer » 16.06.2011 21:37

Mewtwolover kirjoitti:Tuohon nyt ei ole olemassakaan mitään hyviä sivuja. Itse käytän korttien tekoon Magic Set Editoria, se on hyvä ohjelma omien pokemon ym. korttien tekoon. Huomaa, että Pokemon-korttien pohjat pitää ladata erikseen, ne eivät tule tuon ohjelman mukana.

Selevöh! Mistäs ne sitten voisi ladata? *lala*
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 17.06.2011 14:10

Mewer kirjoitti:
Mewtwolover kirjoitti:GIMP on erinomainen ohjelma tuohon tarkoitukseen, siinä on hyvä ja helppokäyttöinen skaalaustyökalu.

Kiitos! Nyt sain hianon tautakuvan Sitten toinen kysymys: Olisikohan olemassa jotain sivua, missä voisi itse tehdä "pokemon kortteja"? Kokeilin googlettaa, mutta en löytänyt mitään hyvää sivua.

http://www.mypokecard.com/en/ Tuolla voi ainakin tehdä, tosin niistä ei saa mitään super hyvän näkösiä ja liikkeetkin rajoitettu kahteen.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 18.06.2011 11:00

Mewer kirjoitti:
Mewtwolover kirjoitti:Tuohon nyt ei ole olemassakaan mitään hyviä sivuja. Itse käytän korttien tekoon Magic Set Editoria, se on hyvä ohjelma omien pokemon ym. korttien tekoon. Huomaa, että Pokemon-korttien pohjat pitää ladata erikseen, ne eivät tule tuon ohjelman mukana.

Selevöh! Mistäs ne sitten voisi ladata?

Ne voi ladata täältä. Nuo ovat vanhoja, mutta uudemmat pohjat tulevat jossain vaiheessa, kts. tämä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Colmio » 19.06.2011 00:08

Minulla on ongelma mahtavan nokia 5230:ni kanssa. Näytpn alareunassa on valkoisia ja mustia viivoja, noin kymmenen, ja aina välillä kun pistän näppäin lukon päälle ne muuttavat värejä, joskus kaikki valloisiksi, joskus mustiksi. Miten ongelman saisi korjattua?
Oi Suuri ja Mahtava Neuvostoliitto.
Avatar
Colmio
 
Viestit: 465
Liittynyt: 03.12.2010 23:05
Paikkakunta: Kokkola

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Riolucario » 19.06.2011 20:59

Miten voin "päivittää" Playstation 3:n vanhempaan versioon? Ja sitten vielä toinen kysymys. On vaan aivan pakko saada tietää vastaus, kiinnostaa niin paljon. Kysyinkin tätä jo kerran:

Riolucario kirjoitti:Juu, tämä on ehkä pientä offtopiccia, mutta kun asia jäi vaivaamaan niin kovasti...

SnappiX kirjoitti:Jos jailbreakkaan iPodini lähteekö siitä takuu?

Varoitan jakamasta linkkejä asiaan liittyen. -Mewstor

Miksi jailbreakkiin liittyviä liittyviä linkkejä ei saisi jakaa? Jailbreakithan (Ainakaan iPhonelle/iPod Touchille) eivät ole laittomia.
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Wemps » 19.06.2011 21:13

Riolucario kirjoitti:Miten voin "päivittää" Playstation 3:n vanhempaan versioon? Ja sitten vielä toinen kysymys. On vaan aivan pakko saada tietää vastaus, kiinnostaa niin paljon. Kysyinkin tätä jo kerran:

Riolucario kirjoitti:Juu, tämä on ehkä pientä offtopiccia, mutta kun asia jäi vaivaamaan niin kovasti...

SnappiX kirjoitti:Jos jailbreakkaan iPodini lähteekö siitä takuu?

Varoitan jakamasta linkkejä asiaan liittyen. -Mewstor

Miksi jailbreakkiin liittyviä liittyviä linkkejä ei saisi jakaa? Jailbreakithan (Ainakaan iPhonelle/iPod Touchille) eivät ole laittomia.

1. Ei vastaa kysymykseen mutta tätä operaatiota kutsutaan nimellä Downgrade.
2. Siksi etteivät skidit ja jonnet lähde breakkaamaan omia vehkeitään ilman että tietävät seurauksista / osaavat operaatiota kokonaan ja kohta kaikkien laitteet ovat solmussa. Tämä johtaa siihen että meille tullaan valittamaan että "Te AnnOiTtE huOnoI NeuVoi NYt mun Ihqpihgq iLuuri on ny iHa rikki nyt MeeN peLaamaan CODia!1!"
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 19.06.2011 21:32

Riolucario kirjoitti:Miten voin "päivittää" Playstation 3:n vanhempaan versioon?

Jos Pleikkarisi firmwaren versio on 3.56, niin et mitenkään. Muuten se on mahdollista, mutta varsin hankalaa, enkä suosittele sitä tekemään. Linkkejä en laita, tuo kun menee samaan kategoriaan jailbreikkauksen kanssa, tuosta kun seuraa takuun raukeaminen. Kukaan muukaan ei sitten laita linkkejä tähän liittyen!
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Wemps » 22.06.2011 16:26

Yritän asentaa tätä modia Minecraftiin, mutta 7zip ei suostu yhteistyöhön kanssani. Tässä videossa jätkä vain siirtelee noita tiedostoja Zipin archieveen, mutta itselläni se ei suostu siihen, vaa kun hinaan tiedoston Zzipin päälle tulee vain sellainen ympyrä jonka keskeltä menee kenoviiva, jonka ajattelin pitkän mietinnän jälkeen tarkoittavan että tiedostoa ei voi liittää. Missä vika

E: Asensin nyt sitten WinRarin, kun muutenkin ollut 7zipin kanssa ongelmia, ja homma onnistui. Mutta jätetään kysymys tähän jos joku haluaa päteä ja vastata : D
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 22.06.2011 18:42

Wemps kirjoitti:Yritän asentaa tätä modia Minecraftiin, mutta 7zip ei suostu yhteistyöhön kanssani. Tässä videossa jätkä vain siirtelee noita tiedostoja Zipin archieveen, mutta itselläni se ei suostu siihen, vaa kun hinaan tiedoston Zzipin päälle tulee vain sellainen ympyrä jonka keskeltä menee kenoviiva, jonka ajattelin pitkän mietinnän jälkeen tarkoittavan että tiedostoa ei voi liittää. Missä vika

E: Asensin nyt sitten WinRarin, kun muutenkin ollut 7zipin kanssa ongelmia, ja homma onnistui. Mutta jätetään kysymys tähän jos joku haluaa päteä ja vastata : D

Tuo johtuu siitä, että 7zip ei osaa pakata tiedostoja JAR-tiedostoon. Huomaa, että videon heppu käyttää Maccia, jossa on Linuxin tapaan vakiona mukana hyvä zip-ohjelma.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Riolucario » 22.06.2011 19:53

Minecraftissa (ja minulla on siis Linux) mappini katoavat välillä. Päätin tarkistaa saves-kansion. Siellä oli minun uuden toimivan mapin ja vanhan kadonneen mapin kansiot. Uuden tallennuksen kansiossa tallennuksen level.dat ja level.dat_old-tiedostot olivat Gzip-arkistoja, joiden koko oli 420 tavua. Mutta vanhan tallennuksen level.dat ja level.dat_old-tiedostot olivat perustekstiasiakirjoja, joiden koko oli 0 tavua. Uskoisin ettei vanhaa mappia saa enää toimimaan, mutta miten voisin estää noiden tiedostojen "muuttumisen"? (Ja ajattelin laittaa tämän tänne, enkä Minecraft-topiciin, koska tämähän liittyy enemmän ehkä tietokoneisiin, ellei tuo sitten ole vain Minecraftin bugi.)
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 22.06.2011 20:11

Riolucario kirjoitti:Minecraftissa (ja minulla on siis Linux) mappini katoavat välillä. Päätin tarkistaa saves-kansion. Siellä oli minun uuden toimivan mapin ja vanhan kadonneen mapin kansiot. Uuden tallennuksen kansiossa tallennuksen level.dat ja level.dat_old-tiedostot olivat Gzip-arkistoja, joiden koko oli 420 tavua. Mutta vanhan tallennuksen level.dat ja level.dat_old-tiedostot olivat perustekstiasiakirjoja, joiden koko oli 0 tavua. Uskoisin ettei vanhaa mappia saa enää toimimaan, mutta miten voisin estää noiden tiedostojen "muuttumisen"? (Ja ajattelin laittaa tämän tänne, enkä Minecraft-topiciin, koska tämähän liittyy enemmän ehkä tietokoneisiin, ellei tuo sitten ole vain Minecraftin bugi.)

Tuo on tod.näk. ihan Minecraftista johtuva juttu, joten suosittelen tutkimaan Minecraftin foorumia, sillä sieltä löytänet lisätietoa tuosta ongelmasta.
Btw, tuo foorumi on väliaikaisesti nurin huoltokatkoksesta johtuen.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Wemps » 22.06.2011 20:49

Selvisipä tämäkin : D. Muuten olisin ehkä tajunnut itsekin mutta kun modin sivuilla puhutaan 7zipistä niin menin harhaan. Tulipa tästäkin sitten mieleen että olisiko Linuxin mainiota ohjelmaa Windows versiona? Lähdekoodin ainakin luulisi jostain löytyvän joten kai sen joku nero on portannut Wintoosallekkin.. Sattuu kuitenkin olemaan paras purkuohjelma mitä olen koskaan käyttänyt.
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa

cron