Yleinen Kysymys-topic

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Illusions » 16.03.2015 14:42

Haluaako joku kertoa, mistä saa työpaikan ilman aikaisempaa kokemusta 18-vuotiaana? Ei ole ketään missään niin en suhteillakaan pääse töihin, ja massille olisi tarvetta. Kyllä, olen niin epätoivoinen, että kirjoitan aiheesta Pokémon-foorumille.
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja canles » 16.03.2015 16:37

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/

Kaupan ala on semmoinen, jossa voi työskennellä ilman kulutusta. Spämmää kauppoja työhakemuksilla tai sitten käy täällä: https://www.staffpoint.fi/tyonhakijalle ... -nuorille/
Avatar
canles
 
Viestit: 63
Liittynyt: 26.08.2014 18:57
Paikkakunta: Seinäjoki (alunperin Tampereelta)
(: FC: 4640 - 0170 - 7533

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Tyynis » 16.03.2015 19:13

Mulla on pari tuttua, jotka on ollu hautausmaalla kesätöissä (Helsingissä ja Tampereella) ja ymmärtääkseni erittäin vähäisellä työkokemuksella/ei ollenkaan aiempaa työkokemusta. Itse ennen nykyistä työpaikkaani lähetin netissä hakemuksia myyjäksi/kassamyyjäksi ja osasta vastattiin kieltävästi, osasta pyydettiin haastatteluun ja osasta ei kuulunut mitään koskaan. Kannattaa olla sinnikäs ja lähettää oma cv kaikkiin sellaisiin avoimiin työtehtäviin, joita pystyy tekemään. Käsittääkseni esim. Alepa (jonne kaverini työllistyi erittäin vähäisellä työkokemuksella) vastaanottaa hakemuksia netissä ja voit toivoa siellä aluetta, jossa haluaisit työskennellä.

CV:hen kannattaa panostaa ja luetuttaa se ennen lähettämistä vaikkapa kaverilla tai vanhemmalla läpi, koska sinne jää helposti jotain pieniä virheitä. Kannattaa katsoa myös netistä hyvän CV:n ominaisuuksia, niistä on ollut koulussa opitun lisäksi paljon hyötyä.

Tärkeintä on olla sinnikäs! Ei kannata lannistua, jos et johonkin pääse, vaan jatkaa paikkojen etsimistä. Itse lähetin ennen nykyistä työtäni kevään aikana 40 työhakemusta ennen kuin sain töitä. Tsemppiä työnhakuun :)
Tyynis
 
Viestit: 52
Liittynyt: 06.11.2010 18:05

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Tas » 18.03.2015 01:48

Puhelinmyyntiin pääsee vaikka koomapotilas.
[21:51:11] <+Caccis> ota nyt realismi vastaan, suurin osa jotka harrastaa tätä on failureita irl
Avatar
Tas
 
Viestit: 844
Liittynyt: 03.09.2010 18:55

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja FinQLloyd » 31.05.2015 10:40

Heiiiiii! :3

Onko intelin i5 64-bittinen? (Siis se mikä on MacBook Airin 2015 versiossa.)

(Aika jännä juttu et koulu myöntää mulle stipendin tietotekniikan taitamisesta, mutten ymmärrä tästäkää asiasta yhtään mitään.... :P )
Always be yourself.
Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn.
Avatar
FinQLloyd
 
Viestit: 242
Liittynyt: 28.09.2013 18:45
Paikkakunta: Lohja

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 31.05.2015 22:45

FinQLloyd kirjoitti:Heiiiiii! :3

Onko intelin i5 64-bittinen? (Siis se mikä on MacBook Airin 2015 versiossa.)

Kyllä on, kaikissa nykyaikaisissa koneissa on 64-bittinen suoritin. 32-bittiset ovat "katoavaa kansanperinnettä".

FinQLloyd kirjoitti:(Aika jännä juttu et koulu myöntää mulle stipendin tietotekniikan taitamisesta, mutten ymmärrä tästäkää asiasta yhtään mitään.... :P )

Tässä pitää tietää, että peruskoulun ATK on pitkälti (Micro$oftin) Office-ohjelmien käyttöä, koodamista (nettisivujen teko ja koulusta riippuen ehkä jotain ohjelmoinnin alkeita) on paljon vähemmän. Office-ohjelmia on mahdollista käyttää varsin hyvin taitamatta lainkaan varsinaista tietotekniikkaa.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja FinQLloyd » 31.05.2015 22:54

Mewtwolover kirjoitti:Tässä pitää tietää, että peruskoulun ATK on pitkälti (Micro$oftin) Office-ohjelmien käyttöä, koodamista (nettisivujen teko ja koulusta riippuen ehkä jotain ohjelmoinnin alkeita) on paljon vähemmän. Office-ohjelmia on mahdollista käyttää varsin hyvin taitamatta lainkaan varsinaista tietotekniikkaa.

Taitaa mennä jo vähän offtopic puolelle, mutta kuitenkin... en silti ymmärrä miksi se myönnettiin juuri minulle, vaikka koulussamme on monta oppilasta jotka ymmärtävät kaikesta koodaamisesta, yms. asioista, mutta he eivät saaneet mitään.

Kiitos vielä vastauksesta! :)
Always be yourself.
Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn.
Avatar
FinQLloyd
 
Viestit: 242
Liittynyt: 28.09.2013 18:45
Paikkakunta: Lohja

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Silver » 12.08.2015 17:34

Hei joku teistä tekniikan ihmelapsista apuva. Latasin Windows 10 koneeseen ja sen jälkeen en ole päässyt Facebookkiin ollenkaan ja Youtubeen vain välillä. Olen kokeillut sekä Operaa että Firefoxia, mutta molemmilla sama juttu. Facebookiin mennessä kone inisee tälläistä:

Spoiler:
Kuva


ja Youtuben kanssa tälläistä:

Spoiler:
Kuva


Auttakaas nyt.

Edit: Ongelma korjattu.
"We're in Phantasma little viscount, on Coney Island. World of fantasy, where illusion is emperor."
Avatar
Silver
 
Viestit: 471
Liittynyt: 01.11.2010 16:06
Paikkakunta: Vantaa
(: "Every fantasy set free, Sodoma rising by the sea"

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Hakuoki » 17.11.2015 20:30

Melkein hävettää olla pitkään hiljaa ja tulla sitten vain vinkumaan apua, mutta vingun kuitenkin. Olen ongelmasta lähettänyt jo viestiä Steamin tukeen mutta eipä muilta kysymisestä nyt haittaakaan ole, etenkin kun Steamin tuessa saattaa olla muutama muukin avunpyytäjä jonossa ennen minua.

Olen siis yrittänyt ladata Steamista erästä peliä, mutta yritykset ovat päättyneet kehnonpuoleisesti. Maksua yritän suorittaa PaySafeCardilla, mutta valitessani sen maksutavaksi ja varmistaessani olevani suomalainen, Steam antaa virheilmoituksen SSL suojauksesta, jolle en ainakaan itse keksi selitystä sillä ongelmia kyseisen suojauksen kanssa ei ole aiemmin ollut.

Noh, sitten uusi yritys. Nyt Steam sanoo minulla olevan toisen oston kesken, mutta pystyn ohittamaan ilmoituksen varmistamalla että maksua ei varmistettu. Saan kuitenkin sama SSL-ilmoituksen. Tämän jälkeen yritän vielä pari kertaa uudelleen sen varalta että olisin itse jättänyt jonkin palkin ruksittamatta tai tehnyt jotain muuta väärin, mutta tuloksetta, lopputulos on aina sama. Jossain vaiheessa Steam minulle sanoikin etten voi ostaa kyseistä peliä, koska olen jo ostanut sen. En kuitenkaan ollut saanut peliä ostettua. Lopulta tulikin ilmeisesti virheitä varmisteltua turhan monta kertaa, sillä Steam antoikin ilmoituksen siitä että olen tehnyt liian monta ostoa ajan x sisällä ja nyt täytyy pitää taukoa. Tästä syystä tuli vähän sössittyä ja nyt ei ole screenshotteja virheilmoituksista.

Tähän väliin pitää sanoa etten ole koskaan aiemmin ostanut Steamista mitään, eli olen kenties itse tietämättömyydelläni tehnyt yksinkertaisesta prosessista vaikean. Olisiko jollain vetää hihasta maaginen ratkaisu ongelmaani?
Hakuoki
 
Viestit: 14
Liittynyt: 31.07.2014 22:12

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 17.11.2015 23:26

Hakuoki kirjoitti:Noh, sitten uusi yritys. Nyt Steam sanoo minulla olevan toisen oston kesken, mutta pystyn ohittamaan ilmoituksen varmistamalla että maksua ei varmistettu. Saan kuitenkin sama SSL-ilmoituksen. Tämän jälkeen yritän vielä pari kertaa uudelleen sen varalta että olisin itse jättänyt jonkin palkin ruksittamatta tai tehnyt jotain muuta väärin, mutta tuloksetta, lopputulos on aina sama. Jossain vaiheessa Steam minulle sanoikin etten voi ostaa kyseistä peliä, koska olen jo ostanut sen. En kuitenkaan ollut saanut peliä ostettua. Lopulta tulikin ilmeisesti virheitä varmisteltua turhan monta kertaa, sillä Steam antoikin ilmoituksen siitä että olen tehnyt liian monta ostoa ajan x sisällä ja nyt täytyy pitää taukoa. Tästä syystä tuli vähän sössittyä ja nyt ei ole screenshotteja virheilmoituksista.

Odota kunnes tuo "tauko" on ohi ja yritä sitten uudelleen. Jos tulee tuo SSL-virheilmoitus, ota siitä ruutukaappaus ja laita se tänne.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Hakuoki » 18.11.2015 17:09

Yritettyäni uudelleen saan saman SSL-virheilmoituksen, joka näyttää tältä. Toivottavasti näkyypi. Ilmeisesti SSL:n kanssa tämä siis takkuaa, mutta siitä en tiedä sitten miksi.
Hakuoki
 
Viestit: 14
Liittynyt: 31.07.2014 22:12

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 18.11.2015 23:06

Hakuoki kirjoitti:Yritettyäni uudelleen saan saman SSL-virheilmoituksen, joka näyttää tältä. Toivottavasti näkyypi. Ilmeisesti SSL:n kanssa tämä siis takkuaa, mutta siitä en tiedä sitten miksi.

Kokeile tätä: http://steamcommunity.com/discussions/f ... 8330693987 Tuossa on ollut samanlainen ongelma, mutta eri kortin kanssa.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Hakuoki » 18.11.2015 23:56

Valitettavasti tuon ohjeen kanssa on se ongelma, etten yksinkertaisesti löydä mistä pääsen vaihtelemaan mainitun kaltaisia asetuksia. Steamin tuelta sain kuitenkin viestiä että he ovat päivittäneet käyttäjätilini. Innokkaana siis kokeilin onneani oston kanssa, mutta lopputuloksen saattaa ehkä arvata. Yritin sen jälkeen käynnistää uudelleen Steamin, mutta tuloksetta. SSL -ilmoitus kummittelee edelleen. Jos sillä on jotain merkitystä asian kannalta niin kyse on Macin koneesta.

Edit: Keksin nyt kokeilla sellaista että ostan pelin puhelimellani ja sainkin homman toimimaan ongelmitta sitä kautta, ja peli on nyt turvallisesti latautumassa koneelleni. Vika ei siis taida olla Steam-tilissä vaan jossain muualla, mutta enköhän jatkossakin pysty ostokset tätä kautta hoitelemaan.
Hakuoki
 
Viestit: 14
Liittynyt: 31.07.2014 22:12

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Ciel Phantomhive » 11.12.2015 08:25

Minua on mietityttänyt ORASissa valittavat hahmokuvakkeet. Normaalisti valittavina on esim. Ace Trainer, Hex Maniac, Ninjaboy yms., mutta olen nähnyt myös Archien, Maxien (viimeksi tänään), Wallyn, Stevenin, Mayn ja Brendanin naamat Passerbyssa. Miten sellaisen saa itselleen? :o
"So what? You're another person, so of course you look different. What do you need to be ashamed for? Besides, I'm free to be with whoever I want. No one has the right to say anything about it."
-Ciel To Snake
Avatar
Ciel Phantomhive
 
Viestit: 156
Liittynyt: 07.11.2015 22:00
(: Tähänkö sai jotain raapustaa? Hups, nyt käytin koko tilan...

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Flyffel » 12.12.2015 18:04

Ciel Phantomhive kirjoitti:Minua on mietityttänyt ORASissa valittavat hahmokuvakkeet. Normaalisti valittavina on esim. Ace Trainer, Hex Maniac, Ninjaboy yms., mutta olen nähnyt myös Archien, Maxien (viimeksi tänään), Wallyn, Stevenin, Mayn ja Brendanin naamat Passerbyssa. Miten sellaisen saa itselleen? :o

Ilmeisesti ne saa vain huijaamalla.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Ciel Phantomhive » 15.12.2015 18:03

Taas kysymys... Joka tuli yhtäkkiä vain mieleen:
Muistaako kukaan sen tyylistä ketjua nimeltään ''kuin kaksi marjaa''? Ikivanhalla foorumilla oli joku sellainen. Sinne sai laittaa kuvat hahmoista jotka näyttivät samalta, mutta olivat eri animeista? :D se oli hauska ketju. Onko täällä vastavaa?
"So what? You're another person, so of course you look different. What do you need to be ashamed for? Besides, I'm free to be with whoever I want. No one has the right to say anything about it."
-Ciel To Snake
Avatar
Ciel Phantomhive
 
Viestit: 156
Liittynyt: 07.11.2015 22:00
(: Tähänkö sai jotain raapustaa? Hups, nyt käytin koko tilan...

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 16.12.2015 11:17

Ciel Phantomhive kirjoitti:Taas kysymys... Joka tuli yhtäkkiä vain mieleen:
Muistaako kukaan sen tyylistä ketjua nimeltään ''kuin kaksi marjaa''? Ikivanhalla foorumilla oli joku sellainen. Sinne sai laittaa kuvat hahmoista jotka näyttivät samalta, mutta olivat eri animeista? :D se oli hauska ketju. Onko täällä vastavaa?

Kyllä on, se löytyy täältä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja PRaGiGaM » 26.06.2016 11:46

Minkä väliajoin voi vaihtaa Googlekäyttäjä nimea(esim youtube)?
Entinen nimimerkki: victini
Vaihtikseni osoite viewtopic.php?f=26&t=3268
Avatar
PRaGiGaM
 
Viestit: 471
Liittynyt: 10.12.2012 20:03
(: Avatar Made in Taiderun.. Tasin taidetöpö

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Lumina » 26.06.2016 21:07

Toivottavasti tämä kysymys päätyi oikeaan ketjuun.

Melkein neljä vuotta vanhasta 3DS XL:stäni alkaa akku olla parhaat päivänsä nähnyt. Kysymys kuuluisikin, mistä tuohon laitteeseen saisi uuden akun, joka varmasti sopii siihen? Lisärajoituksena uuden akun hankintaan on se, että akkua ei ole mahdollista ostaa ulkomailta, koska en omista luottokorttia tai paypalia, eli käteis- ja verkkopankkimaksuilla mennään.
Pokemon X friend safari: Water safari: Krabby, Quagsire & Frogadier (FC: löytyy friend safari -topicista)
Lumina
 
Viestit: 58
Liittynyt: 30.01.2014 09:50

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 28.06.2016 21:54

Lumina kirjoitti:Melkein neljä vuotta vanhasta 3DS XL:stäni alkaa akku olla parhaat päivänsä nähnyt. Kysymys kuuluisikin, mistä tuohon laitteeseen saisi uuden akun, joka varmasti sopii siihen? Lisärajoituksena uuden akun hankintaan on se, että akkua ei ole mahdollista ostaa ulkomailta, koska en omista luottokorttia tai paypalia, eli käteis- ja verkkopankkimaksuilla mennään.

Tässä siihen sopiva akku: http://www.konsolinet.fi/product/18506/ ... u-nintendo
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa

cron