Yleinen Kysymys-topic

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 26.03.2011 20:12

Darkkis kirjoitti:Dataan tällä hetkellä mummon koneella joka lagaa todella pahasti ja sammuu joka toinen sekunti. Käyttöjärjestelmä on Vista, kuten voi arvata... Onko mitään keinoa vähentää lagia ja estää konetta sammumasta joka toinen sekunti?

On, asenna siihen Ccleaner ja aja se. Levyneheytyskin on suositeltavaa tehdä, siihen suosittelen käyttämään Mydefragia Windowsin oman toiminnon sijaan.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Tekijänoikeudet

ViestiKirjoittaja Wemps » 27.03.2011 23:04

Ajattelin että "olisi coolia että avatar olisi omatekemä". No, tuumasta toimeen.
Koska piirrustustaitoni on suhteellisen vajavainen, ajattelin että "etsin kivan kuvan netistä ja muokkailen siitä sopivan". Löysin mukavan kuvan erään kirjan kannesta, ja leikkasin siitä 100x100 palan. Sitten leikin vähän lisää gimpillä, ja lisäilin (loppujenlopuksi aika vähän) muita elementtejä. Noh, lopputulos on nähtävänä tällähetkellä avatarinani.
((Tämä oli alkuperäinen kuva)
Ja sitten ajattelin, että olenkos minä nyt loppujenlopuksi tehnytkään sitä itse. Aloin selaamaan googlea hakusanoilla tekijänoikeus, tekijänoikeus muutos nje.
Ja arvatkaa mitä.
En tiedä vieläkään.
Eli kysymys kuuluu: Olenko nyt tekijänoikeuden haltija avatarinani olevaan kuvaan, onko se rinnakkaisoikeus kansikuvan tekijän kanssa (jolloin joutuisin mainitsemaan myös hänet jos laitan kuvan johonkin esille?), vai olenko nyt rikkonut lakia kopioimalla kyseisen kuvan ja pääsen loppuelämäkseni vankilaan?
Ja viedään skenaario pidemmälle: Kuvitellaan että olen nyt muokannut kuvaa niin paljon, että siinä ei ole enää mitään jäljellä alkuperäisestä. Omistanko nyt kuvan?

E: Löysin tällaisen: http://www.opettajantekijanoikeus.fi/20 ... omment-127
Eli tämän perusteella olen juuri äsken rikkonut lakia muokkaamalla / käyttämällä avatarinani / tallentamalla sen tietokoneelleni kyseistä kuvaa, koska kirjan kansi on "taiteellinen teos"(?).

E2: No tehdään vielä pari lisäkysymystä: Millaiset ovat Fanficejen oikeudet? Jos kirjoitan tarinan jossa käytän jonkun toisen hahmoja / tapahtumapaikkoja, mitä tapahtuu? Saanko edes käyttää hahmoja? Ja mikä määrää "hahmon"? Missä kohtaa olen kirjoittanut "uuden" tarinan?
Wikipediasta löysin tämän: http://fi.wikipedia.org/wiki/Fan_fiction (kelaa alaspäin kohtaan Fan fictionin suhde lainsäädäntöön)

Entä jos haluaisin tulla Aku Ankka - piirtäjäksi. Minun täytyisi piirtää Aku Ankkoja, ja niillähän on tietysti tekijänoikeus. Rikonko lakia kun piirsin Aku Ankka tarinan? Onko eri piirtäjillä omat oikeudet sarjoihinsa, vai omistaako kustannusyhtiö / Disney ne?
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja titapi » 28.03.2011 11:38

Miten muutettiinkaan salasana?
ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ KATSO TÄTÄ SPOILERIA!!
Spoiler:
No kun et voinut vastustaa kiusausta, käy galleriassani -->http://pkmn.foorumi.eu/viewtopic.php?f=33&t=423
Avatar
titapi
 
Viestit: 183
Liittynyt: 05.11.2010 15:26

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 28.03.2011 11:49

titapi kirjoitti:Miten muutettiinkaan salasana?

Jos meinaat tällä foorumilla:
Omat asetukset (vasen yläreuna) -> Profiili -> kirjautuminen ja sieltä vaihdat saliksen.
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja icewortex » 28.03.2011 15:23

Onko missään tietoa siitä että milloin julkaistaan "Wii2"?

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Eduboy94 » 28.03.2011 17:01

icewortex kirjoitti:Onko missään tietoa siitä että milloin julkaistaan "Wii2"?

Eihän sellaista ole edes julkistettu. :S
Avatar
Eduboy94
 
Viestit: 531
Liittynyt: 01.11.2010 18:02
Paikkakunta: Hamina/Helsinki

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja icewortex » 28.03.2011 17:09

Ok, tuon halusinkin kuulla! :P

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Luca » 05.04.2011 18:26

Äh Javan asentaminen ei onnistu. Aina kun lataa sen javan sivuilta ja koittaa asentaa se vaan herjaa ''The installer cannot proceed with the current internet connection settings.'' Miten juuri tähän vaikuttavia asetuksia pystyy muuttaa? Kävin Javan sivuilla mutta ei sieltä löytynyt mitään neuvoa. Ja kun koitin poistaa Javan se heitti jotain error koodia mutta nyt myöhemmin onnistuin poistamaan sen. Ilman Javaa ei pysty pelaamaan melkein mitään nettipelejä. Jännää *zzz*
*örvelö*
Friend codeja
Spoiler:
Diamond Friend Code 5071 1708 9544
SS FC 1033 9524 7555
Black FC 4341 1671 3747
Avatar
Luca
 
Viestit: 257
Liittynyt: 05.11.2010 20:48

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 05.04.2011 18:33

Luca kirjoitti:Äh Javan asentaminen ei onnistu. Aina kun lataa sen javan sivuilta ja koittaa asentaa se vaan herjaa ''The installer cannot proceed with the current internet connection settings.'' Miten juuri tähän vaikuttavia asetuksia pystyy muuttaa? Kävin Javan sivuilla mutta ei sieltä löytynyt mitään neuvoa. Ja kun koitin poistaa Javan se heitti jotain error koodia mutta nyt myöhemmin onnistuin poistamaan sen. Ilman Javaa ei pysty pelaamaan melkein mitään nettipelejä. Jännää

Lataa tuolta Javan offline-asennuspaketti, sen pitäisi asentua normaalisti.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Luca » 05.04.2011 19:51

Kiitoksia nyt toimii. Mulla oli virustorjuntaohjelman kanssa ongelmia, se oli kait blokannut Javan
*örvelö*
Friend codeja
Spoiler:
Diamond Friend Code 5071 1708 9544
SS FC 1033 9524 7555
Black FC 4341 1671 3747
Avatar
Luca
 
Viestit: 257
Liittynyt: 05.11.2010 20:48

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Riolu-fang » 06.04.2011 15:17

Onko mistään mahdollista saada N's Farewell -kappaleen nuotteja?
I will be your Guardian Angel
"There are bad ways to win - and good ways to lose. What's interesting and troubling is that it's not always clear which is which. A flipped coin doesn't always land heads or tails. Sometimes it may never land at all..." ~ Grimsley
DeviantArt Tumblr
Avatar
Riolu-fang
 
Viestit: 376
Liittynyt: 01.11.2010 19:59
Paikkakunta: Rovaniemi
(: :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Eduboy94 » 07.04.2011 09:05

Minulla tuli koneen mukana 60 päivän kokeiluversio Trend Micro Internet Securitystä. Se on kohta loppumassa, joten kysyn, että voiko sitä kokeiluversiota jatkaa, vai lataanko Avastin kokeiluversion, koska sitähän voi?
Avatar
Eduboy94
 
Viestit: 531
Liittynyt: 01.11.2010 18:02
Paikkakunta: Hamina/Helsinki

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Jontukka » 07.04.2011 11:23

Olen räveltänyt mp3:seni läpikotaisin. Katsoin ohjekirjasta mutta ei ollut auttavaa tietoa. Ongelma on tässä se että mp3:seni lakkasi satunnais toistamasta musiikkeja ("sekoita kaikki"). Pyörittää vain yhtä ja samaa kappaletta. Vaikka olen asetuksista laittanut "sekoita kaikki" ym ym. niin eipä auta. Samabiisi soi uudelleen. Onko tämä nyt mp3:seni loppu vai onko vika korjattavissa?

Merkki on Philips GoGear Ariaz jos tieto yhtään helpottaa.
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Wemps » 07.04.2011 12:03

Eduboy94 kirjoitti:Minulla tuli koneen mukana 60 päivän kokeiluversio Trend Micro Internet Securitystä. Se on kohta loppumassa, joten kysyn, että voiko sitä kokeiluversiota jatkaa, vai lataanko Avastin kokeiluversion, koska sitähän voi?

Ei mitään kokeilu-Avastia, kun kerran ilmainen kokonaisversiokin on.
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Hikaru » 07.04.2011 13:11

Jontukka kirjoitti:Olen räveltänyt mp3:seni läpikotaisin. Katsoin ohjekirjasta mutta ei ollut auttavaa tietoa. Ongelma on tässä se että mp3:seni lakkasi satunnais toistamasta musiikkeja ("sekoita kaikki"). Pyörittää vain yhtä ja samaa kappaletta. Vaikka olen asetuksista laittanut "sekoita kaikki" ym ym. niin eipä auta. Samabiisi soi uudelleen. Onko tämä nyt mp3:seni loppu vai onko vika korjattavissa?

Merkki on Philips GoGear Ariaz jos tieto yhtään helpottaa.

Pystyykö kyseisessä laitteessa palauttamaan tehdasasetukset tai nollaamaan? Kokeile.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Silakka » 09.04.2011 13:36

Mikä on paras ILMAINEN kuvanmuokkaus ohjelma uusille Maceille? Gimp ei sovi.
Silli, Silakka, Siika ja Lahna.
Avatar
Silakka
 
Viestit: 6
Liittynyt: 07.04.2011 18:23

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Jontukka » 09.04.2011 14:53

Hikaru kirjoitti:
Jontukka kirjoitti:Olen räveltänyt mp3:seni läpikotaisin. Katsoin ohjekirjasta mutta ei ollut auttavaa tietoa. Ongelma on tässä se että mp3:seni lakkasi satunnais toistamasta musiikkeja ("sekoita kaikki"). Pyörittää vain yhtä ja samaa kappaletta. Vaikka olen asetuksista laittanut "sekoita kaikki" ym ym. niin eipä auta. Samabiisi soi uudelleen. Onko tämä nyt mp3:seni loppu vai onko vika korjattavissa?

Merkki on Philips GoGear Ariaz jos tieto yhtään helpottaa.

Pystyykö kyseisessä laitteessa palauttamaan tehdasasetukset tai nollaamaan? Kokeile.


Pystyy kyllä.
ongelma korjaantuu välillä ja tulee välillä takaisin. Kuulostaa siltä että se olisi pian aikansa elänyt.
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Wemps » 11.04.2011 16:37

Voinko pelata (yksin)pelejä Steamin kautta ilman nettiyhteyttä, esim. lentokoneessa?
https://support.steampowered.com/kb_art ... -AGCB-2555 Tämän mukaan kai voin, mutta haluaisin joltain pätevämmältä vielä varmistuksen. Eli voinko siis "tallentaa" steam pelit koneelleni ja pelata niitä ilman nettiyhteyttä?
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 11.04.2011 17:26

Wemps kirjoitti:Voinko pelata (yksin)pelejä Steamin kautta ilman nettiyhteyttä, esim. lentokoneessa?
https://support.steampowered.com/kb_art ... -AGCB-2555 Tämän mukaan kai voin, mutta haluaisin joltain pätevämmältä vielä varmistuksen. Eli voinko siis "tallentaa" steam pelit koneelleni ja pelata niitä ilman nettiyhteyttä?

Kyllä voit.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Riolucario » 12.04.2011 18:43

Ajattelin tehdä Minecraft-serverin. Kaikki meni hyvin, mutta pystyykö jotenkin vaihtamaan serverin IP-osoitteen? En haluaisi että oikea IP-osoitteeni näkyisi siinä. Joten onko se mahdollista?
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa

cron