Uskonnot

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 10.02.2011 11:18

Mewstor kirjoitti:Noniin noniin. Arvasin, että Argatnin viesti aiheuttaisi jonkinlaisen reaktion, mutta jos nyt koitetaan silti olla spämmimättä. Viestejä poistettu.

Mielestäni kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa. Turha kirjoittaa hirveätä määrää sanoja, kun voi vain postata yhden kuvan. Argentiinan viesti oli yhtä "trollausta", kun ne kuvatkin.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Mewstor » 10.02.2011 17:32

SiaBBo kirjoitti:
Mewstor kirjoitti:Noniin noniin. Arvasin, että Argatnin viesti aiheuttaisi jonkinlaisen reaktion, mutta jos nyt koitetaan silti olla spämmimättä. Viestejä poistettu.

Mielestäni kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa. Turha kirjoittaa hirveätä määrää sanoja, kun voi vain postata yhden kuvan. Argentiinan viesti oli yhtä "trollausta", kun ne kuvatkin.

Olen samaa mieltä. Kuvat ovat usein hyvin osuvia ja kertovat mielipiteen paremmin kuin tekstinä voisi ilmaista. Sutsukan viesti olisi vielä mennyt, mutta se ei olisi loppunut siihen kolmeen ylimääräiseen kuvaan. Yksittäisten kuvien tulva olisi ollut väistämätön, mikä menee spämmin puolelle.
Foorumi ei ole kuvalauta, vaan täällä halutaan keskustelua. Kuvien laittaminen viestin tehosteeksi ei ole kiellettyä, mutta pelkän kuvan laittaminen ei riitä jatkamaan keskustelua järkevällä tavalla, vaan on lähinnä trollausta.

Älkää ymmärtäkö väärin. Lollasin Sutsukan viestille aika perusteelisesti ja olisin halunnut jättää sen tänne, mutta näen sen seuraukset ja haluan välttää siitä seuraavat ongelmat.
En myöskään itse vastaa tähän ketjuun vaikka minulla olisikin mielipide tähän aiheeseen, koska en usko pystyväni pitämään itseäni kurissa ja välttämään vähättelyä, ragea ja lollausta muiden uskomuksille. Vastaisin varmaan itse mieluiten juuri pelkällä kuvalla :p
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Maketsu » 11.02.2011 20:30

.
Viimeksi muokannut Maketsu päivämäärä 17.01.2012 19:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Hatter Gonna Hat
Avatar
Maketsu
 
Viestit: 313
Liittynyt: 01.11.2010 08:37
Paikkakunta: #pkmn.fi

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Suetic » 11.02.2011 22:07

Maketsu. Ihmiset ovat itse syyllisiä omiin tekoihinsa ja kuluttamiin päivän tapahtumiinsa. Mutta jostain syystä, he eivät koskaan opi ymmärtämään, sillä he menettivät jo sen, minkä olisi pitänyt omistaa. Uskonnon. Ihmiset eivät nykyään enää usko, sillä väittävät uskontoa humpuukkiksi tai vanhaksi saduksi.

Haluaisin kumminkin vielä tähän päätteeksi sanoa, että tässä ketjussa ei ole enää mitään järkeä, sillä täällä selvästi näemme, että riidellään uskontoa vastaan tieteen puolella. Miettikää hiukan, kun joku uskovainen ihminen katsoisi näitä viestejä läpi. Varmaasti hän loukkaantuu, sillä hän jo huomaa, että monien ihmisten sydämet ovat peittyneet pimeään virtaan, jossa toivoa ja Jumalan rakkauta odota. Jumala oli jo Mooseksen ensimmäisessä kirjassa sanonut Aadamille: "Olkaa vastuullisia".

Puhun uskovaisten puolesta nyt. Sulkekaa tämä ketju ja lopettakaa uskontojen mollaus.

Spoiler:
Kuva


PS: Jumalalla on kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä henki. Eikä tätä voi koskaan verrata tieteeseen ja asioiden mahdollisuuksiin.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Wemps » 11.02.2011 22:43

Ajattele kuinka joku ateisti lukee tätä ketjua ja loukkaantuu, kun jotkut täällä uskovat Jumalaan, eivätkä käytä järkeänsä.
Spoiler:
Kuva
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Mr.Hulabaloo » 11.02.2011 22:47

Wemps kirjoitti:Ajattele kuinka joku ateisti lukee tätä ketjua ja loukkaantuu, kun jotkut täällä uskovat Jumalaan, eivätkä käytä järkeänsä.
Spoiler:
Kuva

Yksi virke tiivisti kaiken olennaisen.
Kiinnostukseni Pokemoniin on laskenut rajusti. Jos minua ei enää täällä näy, niin haluan kiittää kaikkia mukavista hetkistä Pokemonin seurassa. Erityisesti haluan kiittää Pokemonniacia, koska ilman Johdatusta Kilpailulliseen Pokemoniin en olisi koskaan oppinut pelaamaan kilpailullista VG:tä ja täten en olisi varmaan edes rekisteröitynyt foorumille teidän kiusaksenne.

Jos into ei palaa, kiitos kaikille

-Hulabaloo
Avatar
Mr.Hulabaloo
 
Viestit: 102
Liittynyt: 01.11.2010 09:16
Paikkakunta: Turun lähellä

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Maketsu » 11.02.2011 23:04

.
Viimeksi muokannut Maketsu päivämäärä 17.01.2012 19:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Hatter Gonna Hat
Avatar
Maketsu
 
Viestit: 313
Liittynyt: 01.11.2010 08:37
Paikkakunta: #pkmn.fi

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Suetic » 11.02.2011 23:10

Maketsu kirjoitti:
Argatni kirjoitti:Maketsu. Ihmiset ovat itse syyllisiä omiin tekoihinsa ja kuluttamiin päivän tapahtumiinsa. Mutta jostain syystä, he eivät koskaan opi ymmärtämään, sillä he menettivät jo sen, minkä olisi pitänyt omistaa. Uskonnon. Ihmiset eivät nykyään enää usko, sillä väittävät uskontoa humpuukkiksi tai vanhaksi saduksi.

Eli kouluammuskeluissa kuolleet nuoret ovat ansainneet kuolemansa ennemmin kuin joku pedofiili raiskaaja. Kaiken lisäksi he olisivat vielä syyllisiäkin kohtaloonsa? Oi kiitos oikeudenmukainen Jumala!

Tätä en oikeasti tajua uskonnoissa ja jumalassa. Millä perusteella toinen ansaitsee kuolla, mutta toinen ei. Tämä "ne, jotka eivät usko kuolee" ajattelutapa on aika kova. Miksi kaikki muiden uskontojen edustajan silti ovat elossa? Tai saatananpalvojat ja jumalan kieltäjät. Ja tämä

Jumala ei pistä kenenkään tappamaan toisiaan (kun ihmiset itse miettivät sitä, että pystyvät sen tekemään. Murjaajien periaate) eikä muutenkaan tuomitse tuosta vain ihmisiä ja heidän tekoja, heitmällä ne unholaan tai jonnekin paratiisiin (Syyttömistä sen verran. Ne vaan tulevat tapetuksi eikä niiden tarvitse sitä ajatella, koska kuoleita ei kuitenkaan takaisin eikä murhaajan kuolema korvaa heitä kaikkia). Tiedoksesi vain. Syyllisiä olemme me IHMISET itse ja olemme sitä itse vastuussa siitä, mitä teemme. Tätä minä sepitin.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Jontukka » 11.02.2011 23:20

Wemps kirjoitti:Ajattele kuinka joku ateisti lukee tätä ketjua ja loukkaantuu, kun jotkut täällä uskovat Jumalaan, eivätkä käytä järkeänsä.
Spoiler:
Kuva



Tieteen puolustajana sekä tieteeseen uskovana tuohon Wemps:n lauseeseen tulisi yksi "Tykkää" painallus jos kyseinen nappi löytyisi tältä foorumilta.
Spoiler:
Kuva



Miksi tämä armelias jumala antaa sitten ihmisten kärsiä? mm. sairauksista,kivuista tai köyhyydestä?
Itse olen kärsinyt kroonisista kivuista 6 vuotta. Eikä ole armelias suuri herra ole kiinnostunut asiasta.

Huhhuh sanon minä....
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Suetic » 11.02.2011 23:24

Jontukka kirjoitti:Miksi tämä armelias jumala antaa sitten ihmisten kärsiä? mm. sairauksista,kivuista tai köyhyydestä?
Itse olen kärsinyt kroonisista kivuista 6 vuotta. Eikä ole armelias suuri herra ole kiinnostunut asiasta.

Huhhuh sanon minä....

Eiköhän jo itsestään selvää. Ihmiset tekevät niin sanotusti "mitä lystäävät". Jumala vain joutuu hyväksymään sen, minkä vastuun hän antanut ihmiskunnalle pitää. *pään pudistus*
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Wemps » 11.02.2011 23:35

Argatni kirjoitti:
Jontukka kirjoitti:Miksi tämä armelias jumala antaa sitten ihmisten kärsiä? mm. sairauksista,kivuista tai köyhyydestä?
Itse olen kärsinyt kroonisista kivuista 6 vuotta. Eikä ole armelias suuri herra ole kiinnostunut asiasta.

Huhhuh sanon minä....

Eiköhän jo itsestään selvää. Ihmiset tekevät niin sanotusti "mitä lystäävät". Jumala vain joutuu hyväksymään sen, minkä vastuun hän antanut ihmiskunnalle pitää. *pään pudistus*

Nooan arkki tuttu tarina? Ja krooniset kivut johtuvat siis mielestäsi siitä, että "ihmiset tekevät mitä lystäävät?"

E: +1 Sutsukalle
Viimeksi muokannut Wemps päivämäärä 12.02.2011 00:03, muokattu yhteensä 2 kertaa
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Sutsuka » 11.02.2011 23:40

-
Viimeksi muokannut Sutsuka päivämäärä 12.11.2014 01:08, muokattu yhteensä 1 kerran
HAPPINESS EVERYWHERE.
Avatar
Sutsuka
 
Viestit: 40
Liittynyt: 12.12.2010 21:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Suetic » 12.02.2011 00:25

Näyttää siltä, Sutsuka, että et vain osaa mielipiteelläsi hyväksyä sen, minkä olet "säälittävästä" elämältäsi saanut. Juuri siksi haluankin tämän sulkea tämän "oikean ja väärän" keskustelun kaikkien parhaaksi.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Mewstor » 12.02.2011 00:42

Argatni kirjoitti:Näyttää siltä, Sutsuka, että et vain osaa mielipiteelläsi hyväksyä sen, minkä olet "säälittävästä" elämältäsi saanut. Juuri siksi haluankin tämän sulkea tämän "oikean ja väärän" keskustelun kaikkien parhaaksi.

"Luetkaa viimeisimmät viestit, niin saisimme topicin lukkoon, sillä ei ole mitään järkeä "uskontoa" vastaan edes tieteellä."

Meinasin lukottaa tämän ketjun jo aikaisemmin, koska homma on jo aikas pitkälti karannut käsistä, mutta tämän vuoksi en sitä tee. En aio vahvistaa kenenkään mielipidettä ja saada heitä "voittajiksi". Jos ketju lukotetaan sen perusteella, että "ei edes tieteen kannata käydä uskontoa vastaan, koska se on järjetöntä", olisi se vääryys toista osapuolta kohtaan.

Jos ja kun tämän ketjun lukotan, se ei tule kenenkään pyyynnöstä, vaan minä päätän kun olen nähnyt tarpeeksi, asettumatta itse kummankaan puolelle.

Edit: Tämä ketju on luotu 25.12.2010 ja näin pitkälle se pääsi ennen sitä minkä näin tulevan jo kilometrien päästä. Syy miksi uskonnosta ei vain yksinkertaisesti voi keskustella järkevästi vaikka kuinka yritetään. Siksi yritän itse välttää uskonnosta keskustelua kaikin keinoin. Se ei vain koskaan pääty hyvin.

Edit2: Keskustelun osapuolina ateismi ja uskonto ovat kuin pysähtymätön voima kohtaisi liikkumattoman kohteen.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Sutsuka » 12.02.2011 01:18

- ' ' -
Viimeksi muokannut Sutsuka päivämäärä 29.12.2012 22:23, muokattu yhteensä 1 kerran
HAPPINESS EVERYWHERE.
Avatar
Sutsuka
 
Viestit: 40
Liittynyt: 12.12.2010 21:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Suetic » 12.02.2011 01:48

Sutsuka kirjoitti:... Kyse on uskonnoista.

Minulla on hyvä kysymys. Miksi tiede on sitten tässä aiheessa mukana?

Ai niin ja muutenkin. Sanoit jo toisen kerran, että et usko Jumalaan, niin jatkossa ei tarvitse jatkuttaa sitä samaa ja annahan muidenkin sanoa jotakin, mitä ei vielä kakistettu ulos.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Flyffel » 12.02.2011 01:51

Aihe on luisunut tarkoituksestaan jo kauan sitten. On turha taistella uskosta, sillä kumpikaan osapuoli ei suostu vaihtamaan näkökantaansa. Tämän ketjun idea olisi ennemminkin vain antaa mahdollisuus jakaa oma mielipiteensä uskosta.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Suetic » 12.02.2011 02:00

Laitetaanko jo tämä aihe lukkoon tai jätätetäänkö minut tänne ns. "riitelemään" näitä käsittämättömiä ateistejä vastaan? ._.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Tas » 12.02.2011 02:32

Siis miksi tämä nyt pitäisi pistää lukkoon? Siksikö ettet halua väittää vastaan joka kerta, kun joku kieltää Jumalan olemassaolon? Kuka käskee sinua väittämään vastaan? Se kaikkivoipa Jumala? En näe ketään muuta uskoaan tunnustanutta täällä riehumassa sinun lailla. Kaikki muut osaavat edes jossain määrin käyttäytyä eikä kukaan muu myöskään ota vastakkaisia näkemyksiä minään henkilökohtaisina loukkauksina, niin miksi sinä teet niin? Ymmärrätkö edes oikein kannustavasi noita tieteen tukijoita mollaamaan uskontoa lisää huutelemalla jatkuvasti niitä perustelemattomia/todella heikosti perusteluja vastaväitteitäsi? Mitäpä jos kokeilisit ihan sellaista temppua kuin suun kiinnipitäminen? Uskoisin sen vähentävän tuota muidenkin raivoamista ja nostavan siten tämän ketjun tasoa, kun porukka voisi sen jälkeen perustella omat uskomuksena ihan fiksusti ilman pelkoa nurkan takaa hyökkäävästä himouskovaisesta, joka ei päästä minkäänlaista omista näkemyksistään eroavaa mielipidettä ilman ragepalautetta.
[21:51:11] <+Caccis> ota nyt realismi vastaan, suurin osa jotka harrastaa tätä on failureita irl
Avatar
Tas
 
Viestit: 844
Liittynyt: 03.09.2010 18:55

Re: Uskonnot

ViestiKirjoittaja Sutsuka » 12.02.2011 02:50

-
Viimeksi muokannut Sutsuka päivämäärä 12.11.2014 01:07, muokattu yhteensä 1 kerran
HAPPINESS EVERYWHERE.
Avatar
Sutsuka
 
Viestit: 40
Liittynyt: 12.12.2010 21:55
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa

cron